ear protection area

Started by HJ, May 1, 2006, 14:31:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

ik ben al een tijdje actief op dit forum en dacht ik zal ook eens een stukje met wat foto's online zetten.

hoe het begon....
ik ben begonnen met een sony str940 receiver en 2 magnat needles als fronts,de needle center10 en 2 vector needleII's als surrounds als sub begon ik met een rel quake maar deze heb ik al snel vervangen door de welbekende rel storm.de storm vind ik echt een heel goede subwoofer.
ik begon met een vhs recorder maar die moest al heel snel het veld ruimen voor een (regiovrije)pioneer 535.
na verloop van tijd wilde ik meer :) de sony was prima met film maar met stereo niet goed genoeg.
ik heb de sony daarom vervangen door een denon 3802.dit was al een hele stap ik de goede richting.
daarna heb ik er nog 2 needle dipoles bijgenomen en zo had ik een volwaardig 7.1 systeem.
ik begon met een 72cm BB tv maar die werd al snel vervangen door een 50'' rptv,dit was wel erg gaaf alleen het nadeel is dat die kast zo groot is :(,echt een sta in de weg dus en omdat ik niet heel groot woon ben ik gaan denken aan een projector.
inmiddels is de rptv verkocht en hangt er nu een pana 500 aan het plafond waarmee ik erg tevreden ben.
ik gebruik een electrisch scherm van 100''.als het scherm nu omhoog is zie je eigenlijk niet dat ik projectie gebruik want het scherm heb ik weggewerkt in een koof en alleen de pana hangt in het zicht.

maar zoals veel van jullie wel zullen herkennen sloeg het upgrade virus ook bij mij toe  >:D
ik wilde losse voor/eind versterking....
wat ik wel wist was dat het er mooi moest uitzien.al snel had ik rotel gevonden,ik vond de bicolor heel erg mooi dus dat was wat ik wilde!
de 3802 dus verkocht en een rsp1066 icm rb1070 en een rmb1066 aangeschaft.
als laatse kocht ik er een rdv1060 bij als vervanging van de pio535,misschien niet de beste speler maar maakt wel de set af.
zo had ik dus een rotel 7.1 set.

eerst was de zwakke schakel de voor/eind versterking maar nu merkte k heel duidelijk dat met de komst van de rotel set de speakers de zwakke schakel waren geworden.
de magnats zijn best goede speakers,zeker gezien de prijs.
maar nu was het geheel ook een beetje te scherp/schel vond ik,ik wilde dus op zoek naar andere speakers.
als eerste werd de storm vervangen door een svs 20-39+. echt een mega sub met veels te veel vermogen(530w) maar ik wilde wel dit type omdat je dan kunt spelen met de poortpluggen en je dus wat flexibeler bent.



hans


Raphie

je mag je set wel eens afstoffen en ontvingeren, verder leuke set...
JBL PRX Power!

HJ

Quote from: Raphie on May  1, 2006, 14:31:53
je mag je set wel eens afstoffen en ontvingeren, verder leuke set...

tis mn vriendin niet... ;D


HJ

oordoppen in!!

garmtz

Ik neem aan dat je verhaal nog niet af is...? ;)

HJ

#5
neeee,was nog bezig :)

na veel te hebben gelezen hier op het forum en op internet etc wist ik dat ik beter speakers wilde.
maar wel echt een stap vooruit,dat zou dus wel wat gaan kosten.
ik vind speaker keuze wel heel erg moeilijk want er zijn zoveel merken en types dat je door de bomen het bos niet meer ziet ::)
het merendeel van mijn set heb ik 2e hands via dit forum gekocht,de speakers wilde ik op dezelfde manier kopen.
voordeel is dat je meer speaker hebt voor minder geld.nadeel is dat je geen garantie hebt....
via een van de forum leden kreeg ik de mogelijkheid om eens ML electrostaten te luisteren.
ik had dat nog nooit gehoord en het leek me dus best leuk om eens te proberen.
het is dus niet bij proberen gebleven want ze hebben nu een vast plekje bij mij in de kamer :)

hans

HJ

#6
de aeons zijn wel heel apart,zowel qua geluid als qua uiterlijk.
diverse mensen hebben me al wazig aangekeken als je ze verteld dat dit speakers zijn want je kunt er doorheen kijken.
ik zou de speakers niet beschrijven als spectaculair.ze hebben niet overdreven veel bas en ze vallen in het geheel niet op.eerst had ik het idee dat je naar een audio set zit te luistern die best goed klonk,nu luister ik naar muziek/film en ik denk totaal niet meer aan de set.het is net of je live luistert en niet naar een audio set(misschien leg ik het niet zo duidelijk uit maar das omdat ik er niet veel ervaring mee heb).
op de achtergrond zie je het svs monster :)


en tjaa....
als je dan ML als fronts hebt....
dan moeten daar natuurlijk ook ML surrounds bij....
en als je die dan ook tegen een leuk bedrag krijgt aangeboden.....


HJ

#7
je zult je afvragen ''waar is je center'' ???
nou die gebruik ik niet(verkocht aan een forum lid ;)).
ik draaide al zonder sinds ik een projector heb,dit kan omdat ik altijd precies in het midden zit.als ik wel een center gebruikte dan was het net of het geluidsbeeld omlaag trok.
nu is het natuurlijk ook zo dat een gelijkwaardig center ook een ML zou moeten zijn en mn oude center dus alleen maar slechter zou klinken.

als speakerkabel voor de fronts heb ik monster z2r(ook via een forumlid ;))
deze kabels bevallen mij heel goed,ze halen net het scherpe randje weg wat ik had zonder dof te klinken.


hans

HJ

op de 1e refectie punten op het plafond heb ik 4m2 noppenschuim geplakt.
het merk ben ik even kwijt maar het is wel speciaal voor studio's etc.
ik heb nog meer besteld (maar dan van auralflex)bij garmtz want ik ben tot de conclusie gekomen dat de akoestiek heel erg belangrijk is,misschien zelfs wel belangrijker dan de hele set....


hans

Sk

Mooie set Hans  8)

Ik heb die speakers nog nooit gehoord helaas, het lijken mij erg leuke dingen.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

HJ

in de tussentijd was ik ook bezig met shakers :)
eerst had ik 4 aura's met een gewone versterker,die versterker heb ik toen vervangen door een NHT sa-1 sub amp.het voordeel hiervan is dat je die precies kunt afregelen en hij versterkt alleen tonen tot 200hz.
voor shakers heb je alleen tonen <50hz nodig.
ik heb de aura's toen nog gemodificeerd (zie foto)mbv een dremel heb ik de gleuven een stuk verder weggefreesd en ook de 'spin'dunner gemaakt.hierdoor gaat de shaker lager door want standaard gaan de aura's niet heel laag en hierdoor krijg je een wat beter effect.
op een gegeven moment kwam ik een clark tegen op ebay die heb ik toen gekocht.deze was wel duurder maar gaf een veel beter effect en gaat zeker tot 20hz.soms gaat die trillen terwijl de sub nog geen geluid maakt!

hans




HJ

Quote from: Sk on May  1, 2006, 15:38:14
Mooie set Hans  8)

Ik heb die speakers nog nooit gehoord helaas, het lijken mij erg leuke dingen.

dank je :)
deze speakers zijn zeker beter dan mn oude magnats maar je kunt ze niet echt vergelijken want ze zijn natuurlijk ook veel duurder.maar zoals ik al zei,de magnats zijn wel erg goed voor de prijs die je ervoor betaald.zeker jouw center ;)

hans

mikeske

Zeer mooie set, zelf nu nog steeds geen martin logans kunnen beluisteren  :'(
Wel al final maar ja dat is geen ML he, zou die echt wel eens willen beluisteren.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

HJ

Quote from: mikeske on May  1, 2006, 16:09:15
Zeer mooie set, zelf nu nog steeds geen martin logans kunnen beluisteren  :'(
Wel al final maar ja dat is geen ML he, zou die echt wel eens willen beluisteren.

ik zou echt niet weten hoe de finals zich verhouden met deze ML's ???
misschien zijn er anderen die hier meer over kunnen vertellen...

hans

HJ

ìnmiddels heb ik stands gemaakt voor de scripts zodat ze op oorhoogte staan en  ze niet aan de muur geschroeft hoeven te worden,zo kan ik makkelijker experimenteren met de opstelling zonder elke x gaten te moeten boren :)


hans

mikeske

Quote from: hans. on May  1, 2006, 19:16:51
ìnmiddels heb ik stands gemaakt voor de scripts zodat ze op oorhoogte staan en  ze niet aan de muur geschroeft hoeven te worden,zo kan ik makkelijker experimenteren met de opstelling zonder elke x gaten te moeten boren :)


hans

wow, Helemaal zelf gemaakt ?
Ze zien er heel degelijk uit  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

HJ

Quote from: mikeske on May  1, 2006, 21:07:57
wow, Helemaal zelf gemaakt ?
Ze zien er heel degelijk uit  ;)


wie appelen vaart..... :)

gr,
hans

graafke

mooie set....nu nog een mooi rack en het is helemaal af  ;D O0

HJ

#18
Quote from: graafke on May  1, 2006, 22:37:42
mooie set....nu nog een mooi rack en het is helemaal af  ;D O0

nee,rack komt er niet 8) cd speler staat op 6cm dik natuursteen de rest staat gewoon op de grond.
ik vind een rack oerlelijk en de set moet dan omhoog waardoor het scherm ook omhoog zal moeten ::) dit is voor mij geen optie.


tussen de rsp1066 en de svs heb ik inmiddels een behringerFBD(ook via een forumlid ;)) gezet om een beetje vlakke curve te krijgen.
ik heb 11 filters gebruikt en heb nu een mooie curve(kan ook met minder).
het andere kanaal heb gebruikt om mn clark wat te boosten op 20hz.dit is nuttig als je wat mindere soundtracks hebt,heb je toch goed gevoel terwijl je niet je set helemaal hoeft open te schroeven...
als ik wel een goede sountrack hebt zet ik hem gewoon wat zachter.

foto ziet er wat slordig uit,de behringer ligt verstopt achter het gordijn tegen de muur :)
als die eenmaal is ingesteld hoef je er niet meer aan te zitten en hij staat altijd aan.


hans


HJ

#19
zo ziet het er ongeveer uit als het donker is zonder de projector aan...
de rode verlichting is niet zo zichtbaar als op deze foto,komt denk ik door de lange sluitertijd ???

HJ

en met projector...

HJ

en zo kijk ik film,deze foto is s'middags genomen dus je ziet dat ik redelijk kan verduisteren.

molle

Mooi hoor 8) Ziet er veel beter uit zonder stof ;D Complimenten voor de speakers ook O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

Quote from: garmtz on May  1, 2006, 14:40:05
Ik neem aan dat je verhaal nog niet af is...? ;)

Nu snap ik hem ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

HJ

Quote from: molle on May  2, 2006, 15:49:15
Mooi hoor 8) Ziet er veel beter uit zonder stof ;D Complimenten voor de speakers ook O0

dank je! :)
ja ik dacht ik zal maar eens wat betere foto's plaatsen anders lijkt het net zo'n ouwe stereo set ;D
de speakers zijn goed hoor,klinkt zowel met ht als gewoon muziek een heel stuk beter.
ik luister nu ook vaak muziek met dplII en dat vind ik dan echt lekker klinken terwijl met de oude speakers klonk dat nooit echt overtuigend.

hans