ear protection area

Started by HJ, May 1, 2006, 14:31:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Quote from: Christiaan Sauer on May 16, 2006, 19:01:10
Wat ik me afvraag: maakt het bij die panelen ook uit hoe je ze ophangt? Aangezien ze een schuine kant ed hebben?

Volgens de fabrikant maakt het niet uit...

HJ

Quote from: jowi on May 16, 2006, 13:19:41
Ben eigenlijk wel eens benieuwd naar het effect... heb je al een beetje kunnen luisteren?

hmmm,ik vind het moeilijk de verschillen te beschrijven.
ik heb namelijk niet alles tegelijk opgehangen.

als eerste heb ik 4m2 akoestisch schuim op de reflextie punten van het plafond geplakt.
dat was al goed hoorbaar.
daarna heb ik 2,5m2 'praxis' noppenschuim gekocht om te experimenteren met de reflextie punten van de zijmuren en het schuine muurtje achter mn bank.
in de tussentijd had ik de auralex besteld(1,6m2) deze heb ik gebruikt voor de linkerzijmuur en het schuine muurtje en het noppenschuim zit achter het schilderij.
ook heb ik achter de speakers dikke gordijnen gehangen(over de gehele muur/raam) en achter in de kamer zijn inmiddels ook gordijnen gekomen.
bij elkaar dus aardig wat dempend materiaal.(ruim 8m2 gordijnen niet meegerekend)

het is nu zo dat het geluidsbeeld veel rustiger is en er is meer detail te horen.
ik weet niet of ik het goed beschrijf maar het geheel klinkt echt veel lekkerder.
ook word het niet schreewerig op hogere volumes,kan de versterker echt open zetten en het blijft goed klinken.
al met al het geld dubbel en dwars waard al zeg ik het zelf. :)

hans




VlisChris

Quote from: garmtz on May 16, 2006, 19:06:01
Volgens de fabrikant maakt het niet uit...

Ok dan 8)
Had er overigens ook niet gek van gekeken als het wel zo was geweest. Maar het is wel zo prettig en handig dat je ze kunt hangen zoals je wilt.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

mikeske

Heb hier ook van dat schuim liggen in verschillende grotes ( 50x40 cm en  25x40cm)
Zal als ik tijd heb, hier ook eens mee experimenteren  :)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

HJ

#79
ik heb nog een noppenmat over,die lijm ik op een dunne plank en die zet ik op de plek van het center tegen het raam.deze zet ik alleen neer als ik muziek ga luisteren en anders leg ik hem onder de bank oid.


hans

HJ

ffies een fotootje van de nieuwe situatie....

HJ

en nog eentje hoe ik 'savonds muziek luister.
het is de bedoeling dat de gelijmde noppenmat precies in het midden achter de gordijnen tegen het raam komt te staan.


hans

DeeCruise

Ziet er goed uit met de auralex plaatjes...Grappig hoe zoiets simpels (want dat is het eigenlijk) zo'n impact heeft op je geluidsbeeld....
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

HJ

Quote from: DeeCruise on May 17, 2006, 03:43:14
Ziet er goed uit met de auralex plaatjes...Grappig hoe zoiets simpels (want dat is het eigenlijk) zo'n impact heeft op je geluidsbeeld....

het heeft idd meer impact dan bv.een andere speler. :)

hans

HJ

zo... met dit warme weer niet veel tijd aan m'n ht besteed ::)
wel heb ik inmiddels een upgade gedaan aan mijn bankstel >:D en heb de tst239 vervangen door een tst329.
omdat ik een hele stijve bank heb werkt dit gewoon nog beter.


denoontje

Quote from: hans. on May  1, 2006, 15:38:39
in de tussentijd was ik ook bezig met shakers :)
eerst had ik 4 aura's met een gewone versterker,die versterker heb ik toen vervangen door een NHT sa-1 sub amp.het voordeel hiervan is dat je die precies kunt afregelen en hij versterkt alleen tonen tot 200hz.
voor shakers heb je alleen tonen <50hz nodig.
ik heb de aura's toen nog gemodificeerd (zie foto)mbv een dremel heb ik de gleuven een stuk verder weggefreesd en ook de 'spin'dunner gemaakt.hierdoor gaat de shaker lager door want standaard gaan de aura's niet heel laag en hierdoor krijg je een wat beter effect.
op een gegeven moment kwam ik een clark tegen op ebay die heb ik toen gekocht.deze was wel duurder maar gaf een veel beter effect en gaat zeker tot 20hz.soms gaat die trillen terwijl de sub nog geen geluid maakt!

hans

Hoe ver moet je gaan zonder dat ze stuk gaan, maw hoe dik moet de spider blijven?




HJ

Quote from: denoontje on July 23, 2006, 18:19:33


de vraag is niet hoever je moet gaan maar hoever kun je gaan....
ik zal er eens eentje open maken en meten.

denoontje

Quote from: hans. on July 23, 2006, 19:31:31
de vraag is niet hoever je moet gaan maar hoever kun je gaan....
ik zal er eens eentje open maken en meten.


thx...

kan ik mogelijk mijn 4 nieuw sheekers ook tunen  O0

HJ

lees even de eerste pagina van dit topic,daar staat een foto van een getweakte aura.


HJ

#89
het is hier een tijdje stil geweest(letterlijk ;D).
door toedoen van de bliksem zijn m'n projector,dvd speler en VV stuk gegaan.
de dvd speler kon gelukkig vrij makkelijk gerepareerd worden en die speelt weer gewoon :)
ik heb inmiddels ook een nieuwe projector besteld,het is de pana pta900 geworden. waarom de pana 900?
nou da's heel simpel,met de (isf)pta500 was ik best tevreden en nu koop ik 2 types hoger dus ik neem aan dat dat een goede verbetering zal zijn. de projector word deze week geleverd denk ik :D
de VV ben ik nog niet helemaal uit maar waarschijnlijk blijft dat wel een rotel maar dan een 1068 of de 1098.
ik was dik tevreden met de 1066 dus ook dat zal alleen maar beter worden.
als er nog wat verzekerings geld overblijft komt er waarschijnlijk ook nog een andere versterker voor de fronts of een mooie multikanaals.

wegens omstandigheden een behoorlijke upgrade dus al zeg ik het zelf :)

hans

HJ

de pana 900 hangt inmiddels aan een homemade prjector beugel :)
ik heb inmiddels ook een rsp-1098 besteld en een rb-1090 voor de fronts.
nu komt dus een van m'n twee eind versterkers te koop alleen ik weet nog niet welke ???





Dracoplasm

Is het ondertussen dan geen foto tijd  ? ;D
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

mikeske

Quote from: hans. on October 10, 2006, 23:56:52
de pana 900 hangt inmiddels aan een homemade prjector beugel :)
ik heb inmiddels ook een rsp-1098 besteld en een rb-1090 voor de fronts.
nu komt dus een van m'n twee eind versterkers te koop alleen ik weet nog niet welke ???

Hele mooie upgrades  O0
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Peter dikkeprima

Wat ik me afvraag is of dit gewoon je huiskamer is of een dedicated room?

En als het je huiskamer is: Bevindt er zich een wezen van het andere geslacht in je huis?  :D

Sk

#94
Quote from: peter26 on October 11, 2006, 13:18:35
Wat ik me afvraag is of dit gewoon je huiskamer is of een dedicated room?

En als het je huiskamer is: Bevindt er zich een wezen van het andere geslacht in je huis?  :D

Naar mijn weten niet  :P Toen ik bij hem was was er verders niemand  ;) Denk ook niet dat een eventuele vriendin dit zou accepteren zo midden in de huiskamer. Ach het heeft zo zijn voordelen he om alleen te zijn ;D
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Walter_PPK

Gave set! Jammer van de bliksem inslag. gelukkig zijn je ML's nog heel. Last van ploppen bij het aanzetten van de bfd?
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

HJ

Quote from: Dracoplasm on October 11, 2006, 00:04:04
Is het ondertussen dan geen foto tijd  ? ;D

als ik de rsp-1098 binnen heb zal ik wat foto's plaatsen.

hans

HJ


HJ

Quote from: peter26 on October 11, 2006, 13:18:35
Wat ik me afvraag is of dit gewoon je huiskamer is of een dedicated room?

En als het je huiskamer is: Bevindt er zich een wezen van het andere geslacht in je huis?  :D


het is gewoon m'n huiskamer hoor.
en ja ik woon ook nog samen ;D

hans

HJ

Quote from: Sk on October 11, 2006, 13:31:51
Naar mijn weten niet  :P Toen ik bij hem was was er verders niemand  ;) Denk ook niet dat een eventuele vriendin dit zou accepteren zo midden in de huiskamer. Ach het heeft zo zijn voordelen he om alleen te zijn ;D


tis maar hoe je ze africht ;D 8)
nee zonder dollen,ook zij vind het gaaf!

hans