My first theater :)

Started by niscal, November 2, 2006, 15:38:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

niscal

laat ook maar ... zie dat hier ook eigenlijk niet te veel foto's moeten.

HTR

je opent onder je typ schermpje het knopje extra opties, dan bladeren en dan plaats je de fotos ;D

donaldk

Even een overzichts fotootje van je kamer/vloer oppervlak met welke muur waar staat en zo, zodat we kunnen zien waar er ramen/deuren/radiatoren, e.d. zitten?

donaldk

My First...

Hey, het is een Barco geen Sony;-).

niscal

Quote from: donaldk on November  2, 2006, 19:26:23
Even een overzichts fotootje van je kamer/vloer oppervlak met welke muur waar staat en zo, zodat we kunnen zien waar er ramen/deuren/radiatoren, e.d. zitten?

hoe in vredesnaam ?
kan wel een plaatje maken maar geen foto

donaldk


niscal

ik ben hier niet voor in de wieg gelegd :)
wel lachen dat ik straks kan painten op mijn muur joechei :) op de muur tekenen.

niscal

Ik kan echt heel vaak niet  htforum op, is t bij jullie ook vaak offline ?
iig :

Inmiddels staat hij op mijn kamer, en dat past net :).
Maar ik vind m toch ook echt wel mooi.
Ik heb die hele handleiding inmiddels bijna uit en zie (op blz 39)  dat 'switching over from floor to ceiling requires a complete readjustement of picture geometry and convergence...
Maar Losha, je zei toch dat ik niet alles opnieuw in hoefde te stellen, zoiezo de geometrie niet, als ik hem eerst op een tafeltje instel en dan aan t plafond hang ?

Oja hij komt nu net uit een koude auto, is inmiddels steenkoud geworden,  hij deed dan ook nog bar weinig. Ik kan met een paar uur wel gaan convergeren (ook zonder pc aangesloten) ??

niscal

goed inmiddels heb ik dus mijn eerste beeld gehad !!! vond het geweldig leuk allemaal kleurtjes :)
het lag aan de greyscale, die nu hoog staat. Hoe hoog moet die ?

SpeedyAndré

Ik kan me niet voorstellen dat hij niet goed is afgesteld door Losha  :-\
Waarschijnlijk werkte hij met een (pc) testbeeld via de rgb ingang ....

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

donaldk

Er zit een intern testbeeld in. Onderin de projector zit dan ook nog een schakelaar verstopt (heb nog niet gezocht;-)) waarmee je tussen twee of drie testpatronen kunt schakelen (lijnpatroon en greyscale testpatroon).

niscal

Ik weet niet wat jullie precies bedoelen maar,

André : toen ik de greyscale van de drie kleuren omhoog draaide kreeg ik een behoorlijk helder beeld, drie mooie kleurtjes. Ik ben nog helemaal nieuw zoals iedereen weet dus ik zou nu graag willen weten of het kwaad kan de greyscale heel hoog te zetten, en of ik dan kan gaan afstellen etc. Dan kan ik wat gaan proberen.
Als ik dat blok achterin aansluit krijg ik een tespattern te zien, de beeldlijnen die op elkaar moeten.
Dat lijkt me goed toch  ???

niscal

Nou ik vind t al gaaf.
Gaat ook heel aardig op mn muur.

Projectieafstand is nu 250 cm, breedte is 180 cm.
Ik ben benieuwd hoe nu mn scherm eruit zou zien.
Oja die streep in de lens is wat ik eerst zag.

niscal

DUS , kan iemand mij astjeblieft een beetje op weg helpen met het convergeren. Ik blijf maar wachten op antwoord terwijl de beamer aanstaat en ik wil nu echt even er iets aan gaan doen :(.
ik heb gehoord dat ik
1:mechanisch scherpstellen, oftewel het centrum en de buitenkant van elke kleur goedkrijgen door te draaien.
dat is natuurlijk niet zo moeilijk, dus dat is klaar.
2: de buizen 'neigen' , de kleuren op elkaar krijgen.
3: potmeters

HOE ga ik dat doen met het potmeter verhaal ? Ik heb nu
-Alle grayscales heel hoog gedraaid
-convergence switch aangezet
-display internal pattern aangezet
-en op het 'remote' blok dat je achterin steekt moest heb ik contrast en heldeheid hoger gezet, zodat ik iets zie
Ik zie dat de non standard frequency potmeters afwezig zijn, dat hoort zo neem ik aan  ?
En dan heb ik 60 over, + 1 groene.
Dat zijn dan drie verschillende frequenties geloof ik ?
dynamic convergence
dynamic corner convergence
dynamic/static convergence

wat moet ik wel doen en wat moet ik echt NIET doen ??
Nu ben ik gewoon aan het kloten geslagen met die potmeters en daarmee krijg ik wel een iets duidelijker beeld, maar ik wil gewoon duidelijk weten waar ik aan moet gaan zitten ...en waar niet aan.
Als iemand gewoon even de moeite neemt de super basis dingen kort toe te lichten, ben ik al weer wat verder.
Losha kan ik niet echt bereiken geloof ik, dus ik hoop dat er nog iemand is die wil helpen.
Net heb ik hem uitgezet en nu ineens gaan de lampen weer niet meer aan  ... wat doe ik dan fout ?
Het zag er net zo uit