tim burton's: The Corpse Bride

Started by DeeCruise, May 1, 2006, 12:40:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DeeCruise

Ik kon er zo snel geen topic over vinden, dus wil ik er bij deze even een momentje aan wijden:

Tim Burton's The Corpse Bride



Verhaal samengevat:

"In onze samenleving blijkt trouwen steeds minder vaak voor eeuwig, zelfs de eed "tot de dood ons scheidt" wordt niet meer gerespecteerd. Desondanks is het nog een de hele gebeurtenis, zo ook voor Victor (met de stem van Johnny Depp). Hij wordt lekker ouderwets uitgehuwelijkt en heeft zijn bruid Victoria (Emily Watson) nog nooit gezien. Gelukkig blijkt ze meer dan mee te vallen en is er zelfs sprake van liefde op het eerste gezicht. Mooi meegenomen natuurlijk bij je toekomstige levenspartner. Helaas weet Victor zich door de zenuwen de gelofte niet eens meer goed te herinneren.

Voordat het paar daadwerkelijk de ring om elkanders vinger kan gaan steken, moet hij van de dominee eerst maar eens zijn eed gaan oefenen. Natuurlijk op de toplocatie voor zoiets: In een donker bos vol graven! En wonder boven wonder gaat het nu wel goed. De hele routine gaat van een leien dakje, zelfs het steken van de ring wordt geoefend met een takje. Takje, takkewijf, dood wijf. Nu blijkt Victor getrouwd te zijn met een overleden bruid. Zij wachtte daar al jaren op haar ware liefde en sleept hem mee naar de onderwereld. Tussen de doden leeft Victor eigenlijk weer op, maar of hij de levenden en in het bijzonder Victoria kan vergeten door de innemende Corpse Bride"

Enkele screenshots:









Trailer:

Vinden jullie hier: http://www.apple.com/trailers/wb/corpse_bride/

Eigen ervaring:

Ik heb de film op het werk gekeken tijdens de nachtdienst. Dit op een normale tv met crappy stereo sound. Mijn eerste ervaring was dat de animatie (voor zover je stop-motion-picture animatie mag noemen enorm mooi en strak vormgegeven uitzag. De neergezette sfeer door middel van muziek, karakters en achtergrond was enigzins duister (en misschien juist daardoor zeer aanstekelijk), maar dan zo "overdone" dat het echt op een leuke manier gedaan werd (de stijl deed me denken aan het playstation spel "medievel") en zeer amusant en aangenaam was om te kijken. Het verhaal is leuk, en buiten de goede uitwerking toch vooral redelijk simplistisch waardoor het eigenlijk een film is die voor alle leeftijden geschikt en goed te volgen is. Naar gelang de film volgt wordt allemaal wat meer aangedikt, maar naar mijn ervaring op een zodanige manier, dat het acceptabel, zeer goed te pruimen, en zelfs boeiend en leuk blijft om de film te volgen. De pluspunten liggen wat mij betreft meer in de accenten, de kleine details in de film die de oplettende kijker meteen opvallen, maar de meeste mensen pas amuseren na een aantal keren kijken, tenzij je direct al goed in het verhaal zit.
Kortom: een zeer mooi opgezette "animatie" film, die een leuk verhaal bevat, goede muziek bevat en voor de (zeer) jeugdige kijkers enorm leuk is, maar desondanks genoeg humor bevat om ook de volwassen kijker te kunnen boeien gedurende de 76 minuten die de film te bieden heeft...

Mijn vraag aan jullie is; Wat is jullie ervaring met deze film? Ik wil deze nl op dvd aanschaffen, maar gezien de in verhouding nog redelijke hoge prijs (aangezien hij nog niet zo lang uit is) twijfel ik nog enigzins...

Greetz,

DeeCruise
*Sony DVP NS900v*Sony Str-Da50ES*Sony Cdp-Ce235*Sony Mds-je530*Sony Slv-SE700 *Fronts: Mission 774*Rears: Mission M73*Center: Mission 701*Sub: Tannoy ts8*Grundig xentia 32*Audison sl212 kabel afgewerkt met goldplated banaanstekkers*

Planning: *Mission M3C2

)p(

Quote from: DeeCruise on May  1, 2006, 12:40:39
Mijn vraag aan jullie is; Wat is jullie ervaring met deze film? Ik wil deze nl op dvd aanschaffen, maar gezien de in verhouding nog redelijke hoge prijs (aangezien hij nog niet zo lang uit is) twijfel ik nog enigzins...

Heerlijke film...tweemaal gezien. Eerst in de bios...prachtige beeldkwaliteit maakte alleen al de animatie om van te snoepen. Verder ben ik een sucker voor zowel poetische sprookjes over liefde en een gotische vormgeving...conclusie een alom fantastische film. Tweede keer op de projector thuis...film nog even mooi...maar sommige donkere scenes deden me wel verlangen naar een nieuwe projector met beter zwart waardes en vooral beter zwart detail dan mijn lcd projector ;)

peter

Wijdeveld

Hmm... ziet er goed uit! Nu maar hopen op een snelle release van een HD 720p/1080p versie ;D.
HTPC / JVC DLA HD350 projector / Primare 30.1 / Meridian 507 / Von Schweikert VR1&VRS1
"Surround? Ik heb toch maar twee oren!"

aMUSEd

Knap gemaakte film en best leuk om te bekijken.. zeker als je de films van Tim Burton kunt waarderen.

riesjdabietsj

Deze film ligt overigens nu in de schappen voor 7.50euro :)

(van leest :))
Speakers: Bowers & Wilkins Formation Duo | Monitor: Pioneer KRP600M KURO | Console: Sony PS4 | Other: Synology DS13 (2x2TB) and Gramofon

Head-fi: Bowers & Wilkins P5, Sony WH-1000XM3

Dracoplasm

Quote from: riesjdabietsj on October  2, 2006, 19:32:04
Deze film ligt overigens nu in de schappen voor 7.50euro :)

(van leest :))

Ook bij de FRS 2e halve prijs, anders los 10 euro.
Prachtige film trouwens, ben dan ook een 'die-hard' fan van Tim Burton, bijna alles van zijn hand vind ik geweldig, ben dan ook een Johnny Depp fan, oftewel, in mijn ogen heeft Burton de perfecte Muze voor zijn type film.
Eeuwig prachtig vormgegeven. En de meest fantasievolle verhalen (telt trouwens niet voor alle films ;-)).
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

garmtz

Deze film al gezien op HD-DVD (op een JVC HD1)?? Wow...  :o

)p(

Quote from: garmtz on October  3, 2007, 22:42:38
Deze film al gezien op HD-DVD (op een JVC HD1)?? Wow...  :o

Wel nu ook in hd maar jammer genoeg niet op een hd1, lijkt mij de ideale projector hiervoor ;)

peter

jowi

Quote from: garmtz on October  3, 2007, 22:42:38
Deze film al gezien op HD-DVD (op een JVC HD1)?? Wow...  :o
Nee, wel als HD-DVD op de Barco 1209s :o ;D
Inderdaad geweldig... zeker de 'zwarte' levende-mensen scenes en dan de kleurrijke 'dode' scenes, dan spettert het van je scherm 8)