Yamaha/Onkyo receiver enkel als processor met losse versterker

Started by El Penumbra, April 28, 2006, 20:08:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

El Penumbra

Quote from: Spekkie99 on March  7, 2008, 19:51:37
Had ik gelezen  ;)

Overigens schijnt Onkyo ook met een mooie pre (met hdmi en alle nieuwe formaten) al op de US markt te zijn.
Is ook een hele thread over hier en een forum lid heeft hem al geimporteerd..


Yep, maar dat risico is me te groot. Als er dan iets mee is zit ik vlot twee maanden zonder. Met een eindversterker is niet snel iets mis.

Darkman

Waarom ga je niet gewoon voor de 905 ?

Power zat, meer dan je huidige ARCAM, en met de voorversterker sectie op HT gebied is niets mis... in 1x klaar en houd je nog wat geld in je zak ook.
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

Joppietersen

Zit deze threat te volgen want waar ik zelf aan zat te denken is om alleen de 2 voorspeakers apart via een losse amp aan te sturen.

De receiver heeft dan als functie radio en DTS/DD decoder + om bij meerkanaals de achterspeakers + center aan te sturen, bij een film hoeft dat van mij geen superkwaliteit te zijn, gewoon standaard is prima.

De voorspeakers worden zowel bij DTS/DD dan wel bij gewoon stereo afgetapt van de receiver (zit wel ergens een pre-out) en naar de losse eindtrap geleidt.

Nog mooier is als er ook een aparte voorversterker bij zit, de CD speler kan dan buiten de receiver om via voor en eindtrap direct spelen.

Iemand hier voors-tegen deze combi?


El Penumbra

Quote from: Darkman on March  7, 2008, 21:38:48
Waarom ga je niet gewoon voor de 905 ?

Power zat, meer dan je huidige ARCAM, en met de voorversterker sectie op HT gebied is niets mis... in 1x klaar en houd je nog wat geld in je zak ook.

Omdat ik toch behoorlijk wat negatieve verhalen lees over de 905 en maar gestopt met zoeken. Er bestaat zelfs een draadje over in brand vliegende 805 modellen.... :-\

Vandaar dus dat ik liever het voorversterker gedeelte gebruik.  ;)

Darkman

Quote from: El Penumbra on March  8, 2008, 17:20:37
Omdat ik toch behoorlijk wat negatieve verhalen lees over de 905 en maar gestopt met zoeken. Er bestaat zelfs een draadje over in brand vliegende 805 modellen.... :-\

Vandaar dus dat ik liever het voorversterker gedeelte gebruik.  ;)

Ok, de 905 die ik testte werd heet...veel heter dan de 9600, maar bij lange na niet zo heet als de AVR7000 van HK die ik ervoor had en al 2x een kapotte eindtrap had. ( doorgefikt waarschijnlijk). Ik kan me niet voorstellen dat de 905, op basis van de hitte die ik gevoeld heb, echter in de fik zou vliegen. Die is toch wel wat anders opgebouwd en heeft ook 3 voedingen, 1 ringkerns voor de eindtrappen en 2 bloktrafo'tjes voor het digitale gedeelte/ hdmi deel etc.  Bij de 805 en 875 is dat maar 1 voeding, dus die krijgt ongetwijfeld veel meer te lijden = hitte ontwikkeling :)

Heb je voor mij een link naar de betreffende draadjes ?  Post ze desnoods in het ervaringentopic of in mijn review topic, als dit soort dingen echt spelen dan moet dat gewoon aan het licht gebracht worden !  Er is notabene net om meer ervaringen m.b.t de 905 verzocht ;)
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

Raimond

Hier melden zich wat mensen met spontaan uitvallende onkyo's,met rook,plof ect.In brand vliegende onkyo's zijn er niet gemeld hoor....
Maar echt veel vertrouwen geeft dit niet :P

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=916212
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

El Penumbra

Quote from: Raimond on March 10, 2008, 15:15:49
Hier melden zich wat mensen met spontaan uitvallende onkyo's,met rook,plof ect.In brand vliegende onkyo's zijn er niet gemeld hoor....
Maar echt veel vertrouwen geeft dit niet :P

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=916212

Ik heb in ieder geval besloten niet voor de 905 te gaan. Al is het een topapparaat, zeker voor de prijs van de sponsor hier op het forum.

LittleNinja

Is het een idee om de Arcam als eindversterker te gaan gebruiken? Een Yamaha of iets in die geest voor het processor deel?

Wat adviseert je dealer?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

El Penumbra

Quote from: LittleNinja on March 10, 2008, 21:42:52
Is het een idee om de Arcam als eindversterker te gaan gebruiken? Een Yamaha of iets in die geest voor het processor deel?

Wat adviseert je dealer?

Ik vraag me af of dat uberhaubt kan.

De dealer adviseert te wachten op een goede blu-ray spelert en die middels de 5.1 aansluiting te gebruiken..... ;)

LittleNinja

Quote from: El Penumbra on March 11, 2008, 09:27:04
Ik vraag me af of dat uberhaubt kan.

Ja, dat kan.  ;D

Quote from: El Penumbra on March 11, 2008, 09:27:04
De dealer adviseert te wachten op een goede blu-ray spelert en die middels de 5.1 aansluiting te gebruiken..... ;)

Hehehe... Ik kan zo bij een dealer terecht.  :P
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

El Penumbra

Quote from: LittleNinja on March 11, 2008, 09:29:16
Ja, dat kan.  ;D

Dat zou dan wel een stuk goedkoper zijn.  :)

Quote from: LittleNinja on March 11, 2008, 09:29:16Hehehe... Ik kan zo bij een dealer terecht.  :P

Hoe bedoel U???????

LittleNinja

Quote from: El Penumbra on March 11, 2008, 09:34:42
Dat zou dan wel een stuk goedkoper zijn.  :)

Hoe bedoel U???????

Niets bijzonders.. Ik adviseerde ook om te wachten op een goede BD speler.  ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Darkman

Tja uiteraard kan je een goede speler aanschaffen en die 5.1 analoog aansluiten, maar dan mis je dus wel je bass-management etc, aangezien HDMI geen optie is : arcam vond HDMI audio niet "audiofiel" genoeg...  Aankomende duurdere spelers zullen dat hopelijk een stuk beter voor elkaar hebben.

Ik draai nu nog even met de XE1 en daar zal nog een PS3 oid bij komen voor the time being. Verder wacht ik met spanning op de nieuwe spelers, met name de Panasonic BD-50 klinkt erg interessant. De nieuwe Marantz/Denons etc vind ik wat te duur, zelfs als ze het waard blijken te zijn, zeker aangezien ze profile 1.1 zouden zijn. Ik kan me dat haast niet voorstellen. Mijn verwachting is dat ze worden uitgesteld en  profile 2.0 uitgeleverd. Tot nu toe hebben ze nog geen enkel apparaat op tijd uitgebracht, ( behalve die vol bugs zaten).
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

El Penumbra

Quote from: Darkman on March 11, 2008, 09:54:47
Tja uiteraard kan je een goede speler aanschaffen en die 5.1 analoog aansluiten, maar dan mis je dus wel je bass-management etc, aangezien HDMI geen optie is : arcam vond HDMI audio niet "audiofiel" genoeg...  Aankomende duurdere spelers zullen dat hopelijk een stuk beter voor elkaar hebben.

Ik draai nu nog even met de XE1 en daar zal nog een PS3 oid bij komen voor the time being. Verder wacht ik met spanning op de nieuwe spelers, met name de Panasonic BD-50 klinkt erg interessant. De nieuwe Marantz/Denons etc vind ik wat te duur, zelfs als ze het waard blijken te zijn, zeker aangezien ze profile 1.1 zouden zijn. Ik kan me dat haast niet voorstellen. Mijn verwachting is dat ze worden uitgesteld en  profile 2.0 uitgeleverd. Tot nu toe hebben ze nog geen enkel apparaat op tijd uitgebracht, ( behalve die vol bugs zaten).

Daar zit dus ook precies mijn probleem en zou ik willen kijken naar een receiver of pre die wel geluid over hdmi accepteert.

Overigens zou de Marantz wel profile 2.0 moeten zijn, de Denons niet voor zover ik begrijp.

LittleNinja

Quote from: Darkman on March 11, 2008, 09:54:47
Tja uiteraard kan je een goede speler aanschaffen en die 5.1 analoog aansluiten, maar dan mis je dus wel je bass-management etc, aangezien HDMI geen optie is : arcam vond HDMI audio niet "audiofiel" genoeg...  Aankomende duurdere spelers zullen dat hopelijk een stuk beter voor elkaar hebben.

...weg tekst...

Arcam is er wel mee bezig om HDMI over geluid op te nemen in hun producten. Het moet wel eerst aan "hun eisen" voldoen. Niets mis mee, lijkt me. 8)

Kan alleen nog even duren... Niet meer dit jaar? Begin volgend jaar wellicht.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Darkman

Quote from: LittleNinja on March 11, 2008, 10:20:24
Arcam is er wel mee bezig om HDMI over geluid op te nemen in hun producten. Het moet wel eerst aan "hun eisen" voldoen. Niets mis mee, lijkt me. 8)

Kan alleen nog even duren... Niet meer dit jaar? Begin volgend jaar wellicht.

Tja, een beetje kolder blijft het wel ... alsof hun eisen zo veel hoger zijn dan die van andere merken. Als HDMI echt zo knudde was en vol jitter zat, zoals Arcam dat beweert, dan zou dat toch ook echt wel hoorbaar moeten zijn.  Vanaf het eerste moment dat ik van Coax overstapte naar HDMI voor geluid, vond ik het zelf al zo goed klinken, dat ik niet eens meer de moeite heb genomen om het A/B te vergelijken, zo zuiver/dynamisch  en ruimtelijk klonkt het allemaal en dat is met een betere HDMI kabel er alleen maar op vooruit gegaan.  Dus hopelijk kunnen ze eerdaags een HDMI implementatie realiseren die aan hun torenhoge eisen voldoet  ::)  Dan hoeven mensen die zwaar geïnvesteerd hebben in hun topreceivers ze niet met verlies van de hand te doen om te kunnen genieten van de High-def formaten ;)
Knowledge is not power, knowledge applied is power.