Welke programma's zijn er allemaal voor video-bewerking?

Started by -Freek-, April 28, 2006, 16:57:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Kan je met dat programma ook overgangen tussen verschillende stukjes film maken?

ajbeefde

Quote from: JKI on May 28, 2006, 17:18:33
Kan je met dat programma ook overgangen tussen verschillende stukjes film maken?

Zeker wel... zitten allerlei extra's bij waaronder de overgangen.... en als je er nog niet genoeg hebt kun je deze downloaden van hun site. Uiteraard is dat niet geheel gratis (de extra's op het web)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

-Freek-

Ik heb laatst DVD-lab pro gedownload. Ik vind het een erg fijn programma, alleen jammer dat je geen overgangen kan inbouwen...

frank2

Ik werk al een tijdje met pinnacle 9+ en dat bevalt goed. Bij ons op de videoclub gebruiken ze inderdaad magix 6. Het nadeel van dat programma is dat het geen hd beelden ondersteund, maar het wel herkend, maar daar heb je dus niet aan als je met hd content werkt.
De enige die ik hier nog niet gelezen heb is ulead media studio pro 8. Schijnt een tegenhanger van abode te zijn en van sony vegas, en is tevens het goedkoopste, rond de 250 euro.
Pinnacle 10, heeft als nadeel (tenminste wat je leest op forums) dat je een zeer zware computer nodig hebt, liefst 3.2 ghz en 2 gb intern geheugen. En er schijnen nogsteeds vastlopers en andere ellende te gebeuren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

ajbeefde

Quote from: frank2 on May 28, 2006, 18:53:24
Pinnacle 10, heeft als nadeel (tenminste wat je leest op forums) dat je een zeer zware computer nodig hebt, liefst 3.2 ghz en 2 gb intern geheugen. En er schijnen nogsteeds vastlopers en andere ellende te gebeuren.

Klopt, moet zeggen dat sinds de update naar 10.5.2 het systeem als een zonnetje draait... (duo 2.8 ghz met 1gb intern)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

gijsnoorlander

Met Pinnacle 10 (en updates) heb ik het nog niet voor elkaar gekregen om wat dan ook maar af te kunnen spelen. Zelfs video opgenomen met Pinnacle Studio 10 niet.
Telkens de melding dat hij het formaat niet snapt.
Ook op een schone installatie getest en dat op een PC die ruimschoots voldoet. (Oude PC: P4 1,6 GHz met 1 GB ram en nieuwe PC met Dual-core AMD64 met 2 GB ram)

Wat betreft andere pakketten:
Ulead heeft een hoop voor de beginner tot de professional.
Canopus heeft een aantal pakketten voor de (semi-)professional, maar ook een aantal plugins voor andere pakketten. (bijvoorbeeld Xplode voor Premiere)
Sony heeft tegenwoordig ook een aantal pakketten, maar dat is volgens mij allemaal ingekocht van andere bedrijven.
Bijvoorbeeld DVDit! kan ik met Google niet veel van vinden onder de naam Sony, maar wel onder Sonic.
Verder is er onder die noemer ook DVD-architect en Vegas plus DVD production suite te vinden.

Je hebt ook een aantal (gratis) pakketten die alleen maar een deel van het bewerkingsproces op zich nemen.
Bijvoorbeeld:
TmpgEnc. om hele nette Mpeg2 te maken van bijvoorbeeld een gemonteerd filmpje in het DV-formaat.
Deze maker heeft ook een DVD-author gemaakt waarmee je hele simpele menu's en erg makkelijk een chapterindeling kunt maken.

Virtualdub Hiermee kun je bijvoorbeeld het ruwe materiaal alvast voorbewerken met een hoop filters en eventuel dingen alvast in stukken knippen of omzetten in een ander formaat.


Cage

Ik gebruik EditStudio van PureMotion.

Een erg goed programma met zeer veel mogelijk heden. In de richting van Adobe premiere maar dan voor een fractie van de prijs en stukken eenvoudiger in de bediening.
Ook vindt ik het stukken gemakkelijker werken dan Pinnacle en met veel meer mogelijkheden. Al ken ik de nieuwste versie van pinnacle niet.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun: