NOS journaal: Consumenten bond test digitale tv: *hele diepe zucht*

Started by Kjelt, April 27, 2006, 13:34:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Ik weet niet wat ik van die consumentenbond moet vinden, het lijkt wel alsof daar een stel amateurs werkt die er niet veel kaas van heeft gegeten of ze doen het gewoon expres om alles op te kloppen om zo weer in het nieuws te komen (ik weet niet welke van de twee het is , misschien zelfs beide  >:D )

"Digitale decoders zijn traag bij het zappen"
Ja logisch, er moet eerst weer een I-frame voorbijkomen voordat de boel gesynchroniseerd kan worden.
Bovendien als het ook nog eens gecodeerd is moet je helemaal lang wachten want dan moet eerst de sleutel worden berekend voor je kunt decrypten. Is toch oud nieuws, allang bekend van bijvoorbeeld satellietontvangers.

"In de standby stand gebruiken ze veel stroom"
*diepe zucht* dan praat je over 1 euro en 20 cent per jaar  ;D Zet er dan een echte schakelaar op.

"alleen het kanaal opnemen waar je naar kijkt"
Dan moet je een harddiskrecorder met digitale decoder kopen, logisch toch als je digitale ontvangst wilt?

Met een harddiskrecorder zonder analoge tuner kun je ook alleen via bijv. een scartkabel via het av kanaal het kanaal van je tv opnemen waar je op dat moment naar kijkt. Alweer niets nieuws dus, gewoon wachten op de nieuwe generatie recorders.

"snelle bewegingen bij sport niet duidelijk in beeld"
Heeft dit nu te maken met de digitale decoder (dan hebben ze een goed punt en de decoderboeren een groot probleem) of heeft dit te maken met de lcd schermen die ze tegelijk ook testen en waarbij allang bekend is dat er soms smearing optreedt (bij goedkope schermen). Ik vermoed het laatste en dat is dan alweer al jaren bekend.

Ach de consumentenbond is weer in het nieuws en het lijkt wel alsof dat het enige belangrijke is dat telt.




DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Kjelt