Apple vervangt Powerbook 17" door MacBook Pro 17"

Started by Audiofiel, April 25, 2006, 07:48:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Apple heeft, na het 15" model, nu ook het draagbare topmodel in MacBookPro uitvoering vervangen. Deze 17" versie heeft een scherm van 1680 x 1050 pixels en een helderheid van 300 candela (erg veel voor een dergelijk scherm!).

Uiteraard zit hier dus ook de Intel Core Duo processor in van 2,16 GHz. Apple claimt dat de machine 5x sneller is dan de voorganger, maar dat geldt uiteraard alleen voor de benchmarks en voor applicaties die al 'universal' zijn gemaakt (Photoshop gebruikers moeten wachten op CS3 voor snelheidsverbeteringen).

Belangrijkste wijziging ten opzichte van de 15" is dat de FireWire 800 poort nu weer terug is en dat er 3 USB2 poorten op zitten in plaats van 2.

Bron: Apple.

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

oud_account_1

Quote from: Audiofiel on April 25, 2006, 07:48:35
Apple heeft, na het 15" model, nu ook het draagbare topmodel in MacBookPro uitvoering vervangen. Deze 17" versie heeft een scherm van 1680 x 1050 pixels en een helderheid van 300 candela (erg veel voor een dergelijk scherm!).

Uiteraard zit hier dus ook de Intel Core Duo processor in van 2,16 GHz. Apple claimt dat de machine 5x sneller is dan de voorganger, maar dat geldt uiteraard alleen voor de benchmarks en voor applicaties die al 'universal' zijn gemaakt (Photoshop gebruikers moeten wachten op CS3 voor snelheidsverbeteringen).

Belangrijkste wijziging ten opzichte van de 15" is dat de FireWire 800 poort nu weer terug is en dat er 3 USB2 poorten op zitten in plaats van 2.

Bron: Apple.


Weer een wreed apparaat, even wachten tot eind v/h jaar mijn eigen laptop aan vervanging toe is :D
Gaat dit ook Windows draaien?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Audiofiel

Quote from: squadra on April 25, 2006, 20:45:27
Weer een wreed apparaat, even wachten tot eind v/h jaar mijn eigen laptop aan vervanging toe is :D
Gaat dit ook Windows draaien?

Wel met Boot Camp... :P






Maar hou dan wel rekening met het volgende: ;D
QuoteWord to the Wise
Windows running on a Mac is like Windows running on a PC. That means it'll be subject to the same attacks that plague the Windows world. So be sure to keep it updated with the latest Microsoft Windows security fixes.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

oud_account_1

Quote from: Audiofiel on April 25, 2006, 20:52:14
Maar hou dan wel rekening met het volgende: ;D
Quote
Word to the Wise
Windows running on a Mac is like Windows running on a PC.
Dat was de achterliggende gedachte, ja ;D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Erik

Quote from: squadra on April 25, 2006, 20:45:27
Weer een wreed apparaat, even wachten tot eind v/h jaar mijn eigen laptop aan vervanging toe is :D
Gaat dit ook Windows draaien?
Wat deed je de knoop doorhakken? Was het toch 3e usb2.0 aansluiting ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

oud_account_1

Quote from: Erik on April 25, 2006, 22:23:33
Wat deed je de knoop doorhakken? Was het toch 3e usb2.0 aansluiting ;D
Ik heb nu regelmatig al 4 USB aansluitingen in gebruik, dus 3 * USB is wat weinig :D
Minimaal 1 USB2 poort is trouwens wel een must, ik draai zeer regelmatig (lees: dagelijks) VMWare machines vanaf een externe HD.

Er is nog geen knoop doorgehakt hoor, ik wil eerst zeker weten dat er geen problemen zijn qua compatabiliteit :)
Het is puur het uiterlijk van die Mac, maar het zou toch een dure boekensteun zijn als er wel problemen bleken te zijn ;)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

TheSpeedSkater

Weet iemand misschien wanneer de 12" versie van de MacBookPro uit komt??? Die staat hoog op mijn verlanglijstje!!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Audiofiel

Quote from: TheSpeedSkater on May 11, 2006, 14:42:41
Weet iemand misschien wanneer de 12" versie van de MacBookPro uit komt??? Die staat hoog op mijn verlanglijstje!!

Ik zou even deze en/of volgende week afwachten. De opvolger van de iBook kan ieder moment komen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

TheSpeedSkater

Quote from: Audiofiel on May 15, 2006, 08:39:51
Ik zou even deze en/of volgende week afwachten. De opvolger van de iBook kan ieder moment komen. ;)

Ok top! Maar wordt dit een echt een nieuwe laptop, dus een macbookpro? Of een nieuwe PowerBook?  :)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Audiofiel

Quote from: TheSpeedSkater on May 15, 2006, 08:50:55
Ok top! Maar wordt dit een echt een nieuwe laptop, dus een macbookpro? Of een nieuwe PowerBook?  :)

De nieuwe iBook gaat naar alle waarschijnlijkheid MacBook (dus zonder 'pro') heten en krijgt een 13,3" breedbeeld scherm. Er komt waarschijnlijk geen losse MacBook Pro in 12" uit. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

TheSpeedSkater

Quote from: Audiofiel on May 15, 2006, 11:19:44
De nieuwe iBook gaat naar alle waarschijnlijkheid MacBook (dus zonder 'pro') heten en krijgt een 13,3" breedbeeld scherm. Er komt waarschijnlijk geen losse MacBook Pro in 12" uit. ;)
Perfect, 13,3" is nog beter! Ik ben vaak op reis dus het is handig om een klein en licht computertje te hebben. En het is natuurlijk leuk om 2 OS te kunnen draaien  :)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog