Mijn nieuwe fronts zijn klaar!!!

Started by Bart_M, November 21, 2002, 15:19:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

christiaan sauer

Iemand schreef hierzo dat je het dempingsmateriaal in je sub kunt veranderen, vervangen, of kunt toevoegen, what ever. Maaaarrrr, hoe doe je dit? Want ik denk dat dat bij mijn sub niet kan: die zit volgens mij vastgelijmd enzo.
En wat is het effect als je het doet? Krijg je dan lagere tonen, of hebben je bovenburen er minder last van, of juist meer, of wat doet het precies?
Alvast bedankt!

J.A.F._Doorhof

Hi,

Persoonlijk ben ik er niet voor om iets in een speaker te veranderen, je veranderd namelijk de kast inhoud en dat is niet aan te raden, helemaal niet bij een sub.

Je kunt altijd in de kast komen van je speakers, ook als deze gelijmd is, je kunt gewoon je woofer losschroeven en deze eruit halen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

Quote
Quote:hol vat in je kamer


WOEHAHAHAHAH      

???

Jij drong aan op die kippetjes SB...  ;D

Enne Oscar, ik beschouw mezelf meer als baspijp...




MrPink

Ik denk toch dat dit iets dichter bij de waarheid ligt:



;D

Groetjes,
Oscar

Spacebass

QuoteJij drong aan op die kippetjes SB...  
;D KFC dat zijn wel hele edele kippetjes!

Heb je dat plaatje van Greenpeace Pink?
Ziet er verre van leeg uit!  ;D

Frank, ik heb mijn center iets minder als een hol vat (  ;D ) laten  klinken door er dempingsmateriaal in aan te brengen...in mijn geval had het een goede uitwerking!

MrPink

Inmiddels is dat vat wel leeg hoor! ;)

Aha, nu snap ik waarom je ineens op zoek bent naar een nieuwe center! ;D

Groetjes,
Oscar

SiR-ROUND

Ahum...

Bart, how 'bout them fronts?

;)

J.A.F._Doorhof

Guys,

On topic blijven please.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

QuoteBart, how 'bout them fronts?

Dat zeg ik...

Bart_M

De Voxen zitten in elkaar. WAUW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De eerste indrukken zijn goed. Ze laten veel meer horen dan mijn vorige boxen. Ze klinken ook heel relaxed, maar ook niet te laid back.
Hoog komt prima door, maar nix scherp. Stemmen zijn duidelijk afgetekend. Bas is strak.

1 groot nadeel: ze passen qua karakter helemaal niet meer bij de rest van de set.
Het eerste wat er moet gebeuren is een nieuwe center speaker. Mijn versterker moet ook behoorlijk corrigeren in de volumes per kanaal. De Voxen zijn 4 ohm, de rest 8 ohm. Maar het moet toch allemaal op hetzelfde niveau spelen.
Ik ga nu weer verder luisteren, maar ik wilde het toch ff laten weten.

Grtn van een blije Bart

Bart_M

Nog eentje:

MrPink

Ziet er erg fraai uit! Heb je nog meer foto's? :)

Groetjes,
Oscar

Bart_M

Quote from: MrPink on January 21, 2003, 02:14:39
Ziet er erg fraai uit! Heb je nog meer foto's? :)

Bedankt.
Ik zal nog een paar foto's maken en uppen.

Bij deze wil ik Benny van Aquablue bedanken voor de ondersteuning en het meedenken.
Tip: ga je ooit speakers maken, informeer eens bij hem.  ;)

Grtn,
Bart

SiR-ROUND


bryan vd B

Hee krunk ik ben zeer onder de indruk van je speakerbouw en zeer benieuwd naar het eindresultaat. Weet je al welke kleur je ze gaat geven??? Verder veel succes!!.

Vriendelijke groeten,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

diceman

Krunk moet eggen mooi staaltje van diy.
Ziet er goed uit
Het model doet me een beetje denken aan het merk NHT.

Petje af

Bart_M

Bedankt.  :D
De kleur ben ik nog steeds niet uit.
Maar het zal wel een donkere kleur worden.
Maar ik wil zoveel, en ik heb niet zo heel veel tijd.  :(
Afwerken wacht ik denk ik mee tot de zomer. Ik moet het wel buiten doen, kep niet echt een rommelhok.  :(

Grtn,
Bart

SiR-ROUND

Arrrrr...

Ik ben afgelopen week eindelijk eens wezen luisteren bij Speaker en Co aangezien die nu heel dichtbij zitten...

Ik ging voor de BB1 maar toen ik de A4 Monitor hoorde was ik verkocht. Zo'n kleine speaker met zo'n geluid en superdetail zinder vermoeidheid.

Ai, de prijs!  :o

En dat x 7...

::)

blue-eyes

sir,

ook de ultimo gezien en beluisterd? Mijn zelfbouw favoriet. Als ik niet tegen de ti-5000 was aangelopen, was ik voor de ultimo gegaan.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

SiR-ROUND

Nope...

Die staan alleen in Oss denk ik... Schijnen erg goed te zijn maar ook erg prijzig. En ik wil een surroundsysteem gebaseerd op kleinere speakers met bassreinforcement via sub(s).

Maar Scanspeak is wel een nieuwe favoriet.

Er zijn meerdere redenenen waarom ik voor kleine wil gaan o.a. het makkelijker komen tot allemaal identieke speakers en geen plaatsingsproblemen met de center.

Maar ach, de A4 ligt ook al zwaar in de portemonnee met z'n 560 Euro p/s... De Ultimo slaat dan alles met 1000 Euro...

Maar misschien toch ooit als fronts?  ;) Of als muziekspeakers?

blue-eyes

de ultimo's kosten nog wel wat meer dan de door jou genoemde 1000 euro. Ze kosten iets over de 1200 euro het stuk!

Maar wat een geluid, super gewoon! En ik heb ze inderdaad in Oss geluisterd.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

SiR-ROUND

Oh?

Ik dacht dat ik op de site 999 zag staan...

Maar goed...

De A4, mjammjam...

;D

cinepaulis

Hoi,

Gister bij Krunk langs geweest om naar zijn nieuwe speakers te luisteren....ik was alleen dermate verkouden dat mijn linker oor zo'n 8 dB aan treble correct nodig had :o
Ofwel: ik kan er geen zinnig woord over zeggen :-X

Maar ik kom zeker nog eens langs om ECHT te luisteren.
(verkoudheid is echt vreselijk voor een HT-er :'( )

gr.
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P