Advies aanschaf HD satellietontvanger.

Started by Joopj, April 21, 2006, 16:44:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bengbeng

#25
QuoteIk heb ook beter beeld met Telenet digibox dan met de humax 2000, zowel canaldigitaal als TV Vlaanderen.

Dit is o.a. de reden waarom ik voor de Pace ben gegaan i.p.v. de Humax. Op zowel hifi-forum.de als avforums.com lees ik dat mensen die beide apparaten hebben of kennen qua beeld de voorkeur geven aan de Pace (niet alleen SD ook HD). Ook de verkoper waar ik de Pace gekocht heb heeft beide thuis gehad en geeft de voorkeur aan de Pace. Daarnaast wordt de Pace niet warmer dan lauw terwijl de Humax een heethoofdje is. De Humax daarentegen heeft een beter menu en een extra ci slot.

Maar vreemd dus dat ik op dit forum alleen berichten over de Humax lees, niemand die de Pace schijnt te hebben. Zal
er wel mee te maken hebben dat de Pace iets duurder is, we benne en blijve Hollanders.  :D
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

2many

Dit zal ik eens moeten uitzoeken, en als het zo is vliegt de humax er uit ( of niet  ::). Wel groot nadeel is dat de Pace maar 1 CI slot heeft ( heb er 2 nodig ). Ik krijg de humax ook niet aangesloten op mijn Marantz sr 8500 via HDMI-DVI maar ik denk dat dit aan de Marantz ligt. DVD zit op DVI 1 Humax op DVI 2 maar helaas pindakaas geen beeld. Als ik in het menu van de Marantz de DVI ingangen verzet heb ik plots wel beeld maar niet meer op de DVD, zonder de kabels te versteken wel te verstaan. En eigenlijk kan dit niet maar heb wel beeld. Tis ingewikkeld zal eens een nieuwe topic op de juiste plaats starten. Hoeveel heb je betaald voor de Pace?

2Many
Panasonic VIERA th42pv600E,Themescene H79, Beamax M-Serie
Marantz SR8500, Marantz DV7600 ,Dell XPS m1710,  Octava 3x2 HDMI cross switch
2 x Revox A1 Column, 1x Revox A1 Center, 4x Revox A1 shelf, 1x Revox sound S bass active,
Humax HD-CI2000

Bengbeng

#27
Quote
Wel groot nadeel is dat de Pace maar 1 CI slot heeft ( heb er 2 nodig )

Werken die 2 CI's op de Humax goed samen? Ik hoorde dat 2 verschillende coderingen problemen
op kan leveren, in dat geval valt dit voordeel weg.

QuoteHoeveel heb je betaald voor de Pace?

469,-
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

2many

#28
Ik heb geen probleem met de CI's, enkel als ik naar de NL zenders wil kijken krijg ik de melding dat ik geen toegang heb maar na + - 20sec wachten krijg ik beeld. Beter dit dan uit mijn zetel komen  ;D

2many
Panasonic VIERA th42pv600E,Themescene H79, Beamax M-Serie
Marantz SR8500, Marantz DV7600 ,Dell XPS m1710,  Octava 3x2 HDMI cross switch
2 x Revox A1 Column, 1x Revox A1 Center, 4x Revox A1 shelf, 1x Revox sound S bass active,
Humax HD-CI2000

Mart1001

Quote from: 2many on June 20, 2006, 23:44:03
Ik heb geen probleem met de CI's, enkel als ik naar de NL zenders wil kijken krijg ik de melding dat ik geen toegang heb maar na + - 20sec wachten krijg ik beeld. Beter dit dan uit mijn zetel komen  ;D

2many
Hoi allemaal,

Ik heb een T-Rex en een Matrix Reborn (z-cas software) die ik graag in mijn HDCI2000 samen zou laten werken met 1 smartcard + firecrypt card in T-Rex en 1 smartcard (CD) kaart in Matrix. Dat lukt mij dus niet, ook meer dan 20 seconden wachten verhelpt het niet. Ik zou het cd kaartje kunnen knippen voor i.p.v. de firecrypt en de matrix laten vervalllen maar durf het niet goed aan. Hoeveel speling heeft de gouden chip daar die van de cd kaart wat groter is dan die v/d firecrypt. Werkt het dan wel de verknipte cd kaart + 1 smartcard in de T-rex?

Vriendelijke groeten.
Only exceptionally rational men can afford to be absurd.

2many

Veel ken ik daar niet van maar probeer eens de zenders van canaldigitaal in de eerst favorietenlijst te zetten en van de andere kaart in de tweede favorietenlijst te zetten. Deze avond had ik alle zenders in de eerste favorietenlijst gezet en toen had ik geen beeld, alles terug gezet in twee lijsten en alles werkte terug. Weet niet of het toeval is of niet.

2many
Panasonic VIERA th42pv600E,Themescene H79, Beamax M-Serie
Marantz SR8500, Marantz DV7600 ,Dell XPS m1710,  Octava 3x2 HDMI cross switch
2 x Revox A1 Column, 1x Revox A1 Center, 4x Revox A1 shelf, 1x Revox sound S bass active,
Humax HD-CI2000

Mart1001

Dank je.

Ik heb het geprobeerd zonder succes. Het schijnt dat die Trex op nogal wat stb's geen andere cams toelaat.
Only exceptionally rational men can afford to be absurd.

2many

Ik zal deze avond eens kijken wat ik er in zitten heb.

2many
Panasonic VIERA th42pv600E,Themescene H79, Beamax M-Serie
Marantz SR8500, Marantz DV7600 ,Dell XPS m1710,  Octava 3x2 HDMI cross switch
2 x Revox A1 Column, 1x Revox A1 Center, 4x Revox A1 shelf, 1x Revox sound S bass active,
Humax HD-CI2000

holco

Quote from: Bengbeng on June 19, 2006, 22:11:06
Dit is o.a. de reden waarom ik voor de Pace ben gegaan i.p.v. de Humax. Op zowel hifi-forum.de als avforums.com lees ik dat mensen die beide apparaten hebben of kennen qua beeld de voorkeur geven aan de Pace (niet alleen SD ook HD). Ook de verkoper waar ik de Pace gekocht heb heeft beide thuis gehad en geeft de voorkeur aan de Pace. Daarnaast wordt de Pace niet warmer dan lauw terwijl de Humax een heethoofdje is. De Humax daarentegen heeft een beter menu en een extra ci slot.

Maar vreemd dus dat ik op dit forum alleen berichten over de Humax lees, niemand die de Pace schijnt te hebben. Zal
er wel mee te maken hebben dat de Pace iets duurder is, we benne en blijve Hollanders.  :D

Bengbeng kan je al wat melden over je ervaringen met de Pace ??
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Bengbeng

Simpelweg goed, nog geen problemen tegengekomen. Ik gebruik 'm alleen maar
puur voor HD (BBC, Euro 1080), een SD abonnement van Canal Digitaal heb ik niet.
SD kanalen kijk ik via de UPC kabel.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

boekhour

Ik zou zeggen gewoon rustig afwachten en pas een hd-ontvanger kopen als het meer gemeengoed is geworden. Ikzelf ga absoluut niet deze "vaporware"-achtige zaken kopen (bugs bugs bugs, moet al genoeg unittests op mijn werk doen....). Eens kieken wat het gaat worden met de dream 8000. Ook ben ik benieuwd waar Topfield mee naar buiten komt. Ook deze kunnen dan nog kinderziektes hebben maar de gevestigde namen hebben hun reputatie hoog te houden.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

Bengbeng

QuoteIk zou zeggen gewoon rustig afwachten en pas een hd-ontvanger kopen als het meer gemeengoed is geworden.

Als we nu allemaal dit advies opvolgen wanneer wordt het dan "gemeengoed"?  :D
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

boekhour

Quote from: Bengbeng on July 27, 2006, 00:21:23
Als we nu allemaal dit advies opvolgen wanneer wordt het dan "gemeengoed"?  :D
Ik bedoel gemeengoed bij de verschillende fabrikanten. Laat die eerst met meer goed ontwikkelde meer volwassen modellen komen zodat we meer keus hebben.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

exelzor

#38
mijn advies is om even te wachten op de dreambox 8000
Dreambox is een geweldig apparaat, met bijna oneindig veel functies. Het moeiste is dat het met linux werkt en dat er dus steeds meer software ervoor wordt geschreven door hobbysten die weten wat de dagelijkse gebruiker precies wil.

Meer info over de dreambox vind je op sat4all.com typ daar maar eens dreambox 8000 in de zoekfunctie.

Hier is een link naar de topic die je moet hebben:
http://www.sat4all.com/forums/showflat.php?Cat=&Board=dreambox&Number=1186977&Searchpage=4&Main=1186970&Words=hdtv&topic=&Search=true#Post1186977