Digitaal via de Kabel vraag

Started by lander, August 21, 2006, 20:36:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lander

Geachte kenners :)

Ik heb digitale tv via de kabel van caiway. Er komt vanuit mijn muur een coaxkabel welke ik dmv een coaxconnector aan het bijgeleverde Samsung kastje aansluit

Hierna gaat dit geheel een scartkabel naar de tv, so far so good.
Nu wil ik echter een topfield (of ander merk) PVR recorder gaan aanschaffen met dubbele tuner, nu is zo'n recorder alleen aan te sluiten dmv een F-connector, kan ik deze coax connector zomaar vervangen voor een f-connector? en moet ik dan de kabel dmv een splitter aansluiten op beide tuner ingangen?  Misschien een hele domme vraag maar ik heb gewoon geen idee.. >:(

Alvast bedankt!

Shorty

Ja, dat kan. Vanaf de muur via een splitter, zodat elke tuner zijn eigen antennesignaal krijgt.
Let er wel op dat F-connectors in verschillende maten verkrijgbaar zijn, omdat coax-kabels in verscheidene diameters gebruikt worden.
Veel plezier met je PVR!

VrGr,

Bart J. 

BWzes03

Je moet wel zeker zijn dat die Topfield DVB-C aankan met de juiste decodering.(bijvoorbeeld VIA-Access)
De meeste PVR boxen zijn alleen DVB-S (Satelliet) of DVB-T (Ether antenne, KPN/Digitenne) en niet DVB-C (Cable)
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

lander

Kijk bedankt voor de info, zal even zoeken welke het moet gaan worden...iemand ervaring icm Caiway?