Signaal van TV naar Receiver?

Started by Enkel, November 20, 2002, 14:36:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Enkel

 ???  ???  ???  ???  ???  ???  ???  ???  ???  ???  ???  ???  ???
Beste HTForum,

Ik heb een wat oudere mono-TV met een enkele scart aansluiting. Ik heb dus ook via deze scart de TV aangesloten op mijn receiver met dolby digital decoder. De coax-kabel is uiteraard aangesloten op de TV. Wanneer er op TV films worden uitgezonden met bv. dolby prologic enz. wordt dit signaal dan ook doorgegeven aan de receiver of komt het signaal in mono van de TV af ???

BvD en MvG
???  ???  ???  ???  ???  ???  ???  ???  ???  ???  ???  ???  ???

MrPink

Het signaal blijft helaas mono.

Groetjes,
Oscar

Enkel

OK, het signaal blijft dus jammer genoeg mono. Als ik nu dus een nieuwe TV wil aanschaffen moet deze dus dolby digital, dolby prologic ondersteunen?

Iemand een tip?

BvD en MvG
Robert  :-\

jeroen_B

Als je een oude video recorder hebt kun je de coax in de video doen en de uitgangen van de video (geluid) naar je versterker leiden.
Er komt dan uiteraard nog een coax kabel bij voor tussen video en tv.

Gewoon een oude video op de kop tikken lijkt mij.


jeroen

Henk

Quote from: Enkel on November 20, 2002, 16:03:37
OK, het signaal blijft dus jammer genoeg mono. Als ik nu dus een nieuwe TV wil aanschaffen moet deze dus dolby digital, dolby prologic ondersteunen?

Nee hoor, een Stereo-TV is genoeg. De Dolby Prologic decodering laat je dan in je receiver doen. Dolby Digital voor TV's is helemaal een overbodige feature: dat is in de praktijk alleen belang voor DVD's en daarvoor heb je nou juist een receiver...