reset naar fabrieksinstellingen voor philips TV 28PW9616 mogelijk?

Started by Equazor, April 19, 2006, 11:07:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Equazor

Hallo,

Door een foute instelling in het service menu van mijn tv (philips 28PW9616) komt deze niet meer uit standby.
Is er een mogelijkheid om de tv te resetten naar de fabrieks instellingen zonder dat ik beeld krijg?
Of moet ik toch een service monteur bellen?

Groeten,
Denon X6200W | 2x Dynaudio Audience 72 | 2x Dynaudio Audience 40 | 1x Dynaudio Audience 122c | XXLS-400 | HTPC | Samsung EU-55F7000.

astrobart

volgens mij zit er binnen ergens een pinnetje die je moet doorverbinden.
Daarme reset je de boel en komt hij ook weer uit de standby.
Alleen waar ook al weer,  ???
ik ga wel eens zoeken.

astrobart

ja ik weet het wel, maar is een beetje moeilijk zo via het forum, ik zit nu op mijn werk, ik kijk het thuis wel even na ;)

Equazor

Het zou inderdaad mooi zijn als je de info weer kan vinden.

Het enige wat ik kon vinden was

Shorting pin 1 and 2 of connector 0356 for a short duration
Important note: shorting these pins will get you into service alignment mode with all security features switched off!

Maar hier staat alleen bij dat je zo in het service menu kan komen en niet dat hij dan gereset is.
Denon X6200W | 2x Dynaudio Audience 72 | 2x Dynaudio Audience 40 | 1x Dynaudio Audience 122c | XXLS-400 | HTPC | Samsung EU-55F7000.

astrobart

hmm, ja dat is het inderdaad, ik neem aan dat je eerst weer de tv aan de praat wilt krijgen, en dan de boel weer juist gaat afstellen?
Je kan dit allemaal met de ab doen overigens en je hebt geen speciale service ab nodig (perse)
Als je het schema erbij pakt kan je die pin wel vinden via het register, en ook op de printplaten staan de nummers.
Het zit ergens onder de subwoofer (bij de matchline waar ik het zelfde probleem mee had)
Die had ik eruit geknutselt en toen de pinnetjes even met een schroevendraaier kortgesloten.

Overigens alles voor eigen risico!!!,
neem anders een pro in dienst (zie banners boven aan) die maken kunnen ook calibreren en daar knapt je TV echt van op

Tinus_

Ik ben benieuwd of de tv alweer werkt.  ???

Naar mij idee zit er absoluut geen reset op en met die 2 pinnen kom je enkel in het service menu als het toestel speelt.

Rebuilding my HT