Center speaker als rear speaker

Started by Robert, May 1, 2002, 02:13:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

#25
Van achteren  ???

Ok ok dat is veels te flauw.
Sorry jongens en meisjes het is vrijdag en ben veels te moe.

Spacebass

SiR-ROUND

#26
En omdat je sterren wilt halen ga ja onzin posten...

Ja ik ken dat...

 ;D ;)

Robert

#27
De speakers die liggen nu op de gezaagde meubelpanelen (voor het geval dat SiR-ROUND denkt dat ik LP's gebruik als plaat ;D).

Mijn eerste indruk na een aantal luistersessies met dvd's zoals Godzilla (scene 9 en helikopter chase), Blade (scene 30, het motorgeluid rondom), X-Men (Charles Xavier, stem rondom), Enemy of the State (scene 8, satteliet achterlangs) is dat het geluid gelijk klinkt als de fronts (logisch met dezelfde drivers ;)).

Het is voller, ruimtelijker en het lijkt alsof er nog een stel speakers staan tussen de rears en de fronts.
De surround is onopvallend en ik merkte dat ik wat miste als ik de rears niet meer mee liet doen.


MvrGr.
Robert

SiR-ROUND

QuoteDe speakers die liggen nu op de gezaagde meubelpanelen (voor het geval dat SiR-ROUND denkt dat ik LP's gebruik als plaat ).

Off-Topic ALERT!!!
;D ;D ;D

Laat de "center-rears-rage" maar losbarsten!!!

Spacebass

#29
Nee joh de echte sterren dat zijn jullie  ;).

Goed zeg Robert dat het klopt, is een heel lekker gevoel, als je eindelijk het DTS trailertje (T2) van "achteren" naadloos naar voren hoort kruipen, en ook het THX trailertje waarbij je de voetstappen van "arnold zijn boots" achter je hoort en dan de knal van de riot gun.

Probeer ook eens Mission to Mars als de stem als een soort "Circle Straffing" je speakers af gaat, of the Martix als hij op het dak om hulp roept en beschoten wordt...ok ok niet meer...het is duidelijk

Geniet ze!
Spacebass

Robert

Spacebass,

Ja, het is echt een lekker gevoel. De DTS en THX Trailer die heb ik niet :(, maar ik heb van de The Mask Of Zorro wel de Dolby trailer beluisterd en dat is bijna naadloos :).

Mission To Mars heb ik ook niet :(.
Maar The Matrix wel (wie niet ;)). Dus ik moet de schietscene on the roof nog bekijken.
Ik heb nu wel weer een goede reden om me hele collectie opnieuw te gaan kijken. Heb zoveel dvd's waar ik naar kan kijken.
En nu met dezelfde klankkleur :).
Denk dat ik The Fast & The Furious nog ff moet kopen.

Ik moet de boel alleen nog fine-tunen want de equalizer de ik gebruikte op mijn vorige rears speakers die kan bijna zo goed als uit (goed teken).
Nu nog betere bekabeling, zelfde als voor de Fronts en Center (2.5 mm). Of misschien wel Eichmann of Van Den Hul (The Cleanwater en The Royal Jade Hybrid)
En dan ooit nog eens afstellen met een dB meter.


MvrGr.
Robert

Spacebass

#31
Yes,
QuoteIk heb nu wel weer een goede reden om me hele collectie opnieuw te gaan kijken.

Dat doe ik geloof ik bij alles wat ik erbij koop, het wordt steeds gekker, volgens mij draai je echt door als je een hoop favorites hebt.
(En iedereen om je heen natuurlijk ook  ;) )

Ik ben zelf bang in de zelfde valkuil te stappen als een paar vrienden van mij en mijn broer, die zitten echt op een glijnbaan...die blijven vervangen/kopen   :'( .

In iedergeval ga lekker genieten!
Spacebass

SiR-ROUND

#32
Ik heb dat altijd erg leuk gevonden om weer al je test scenes/CD's uit de kast te trekken bij elke upgrade...

En maar lekkel kicken!

Geniet ervan Robert, nu je versterker het nog doet...

Ah nee, das laag... Sorry, komt uit eigen frustratie...

 :-*

Robert

#33
SiR-ROUND,

Das zeker mooi van een upgrade, daarom blijf je ook doorgaan.
Ik heb 1 keer een probleem gehad met me receiver en sindsdien niet weer (gelukkig).
Het geluid kwam alleen nog uit de center, de andere speakers waren helemaal stil, terwijl ik toch echt surround luisterde en de receiver in surround stand. Zal wel een pissed-off IC'tje zijn geweest :).

In ieder geval veel succes met het reanimeren/oplappen van je Yamaha. Moet te doen zijn.


MvrGr.
Robert

Spacebass

#34
Hé,

Ik ben op je site geweest SiR-Round,
Je amp lijkt gewoon als twee druppels water op mijn 2095....alleen de mijne doet het (nog) wel (plaag) en is  zwart..aanbieding enzo...  ;D

Even kijken (andere tread) of die LX-400/800 waar je het over had inderdaad JBL's zijn zoals ik dacht..

SB

SiR-ROUND

#35
Jazeker wel...

Een doorn in het oog van de audiofiel, maar ik hou wel van de JBL sound voorlopig...

Ik ga morgen de kap maar eens van de A1 af halen...

Als dat me al lukt natuurlijk... ;D

Spacebass

#36
Niks met die audiofielen te maken, als jij het maar mooi vindt, punt uit!

Ik heb zelfs getwijfeld tussen de JBL TI-10's en de luidsprekers die ik nu heb.

Niks mis mee.

SB

Robert

Genieten van een film met mijn nieuwe setup gaat niet lukken.
Mijn linkeroor zit helemaal potdicht en nu moet ik eerst met slaolie mijn oren druppelen voordat ze uitgespoten mogen worden en dat is pas vrijdag >:(.
Dus ik zit hier nu een beetje gefrustreerd net als SiR-ROUND met zijn Yamaha ;).
Hopelijk kan ik van het weekend nog wel genieten van SURROUND en niet zoals nu MONO :(.


MvrGr.
Robert

SiR-ROUND

#38
De diepte van het geluid is nu zeker wel een stuk beter hè Robert?

 ;D

Oeps, sorry maar weer...

Tja SB, ik heb een keertje Quadral's gehoord en die vond ik mooier klinken, maar $$$ zeg...

Gelukkig is er niks mis met de JBL's  :-*

Ik ga es ff MIjdrecht bellen, daar zit een Yamaha repairshop... (zitten wel erg veel dingen in die amp...)

Het lijkt mij niet zo'n erg defect. Het ding komt uit de showroom zeg maar en heeft vast enorm veel uren op de teller, dus dat het 220 inschakelrelais of circuit het opgeeft is voor mij een logische conclusie... Daarbij schakelt hij aan en valt hij af voordat het display opkomt...

"Can't duh it C'tain, I duhn't 'ave the powerrrrrr"

Robert

SiR-ROUND,

Diepte is nu zo veel beter  ;).

Nee, de diepte is totaal weg als je ene oor dicht zit. Ik hoor een halve center en de rechter en de rechter rear, ik hoor dus niks aan de linkerkant. Echt vet vaag.
Dan weet je pas wat je mist.
Je weet met 1 oor niet meer zo goed uit welke richting het geluid komt.

In dat opzicht is het hetzelfde als met je ogen.
Nu heb ik een buurman met 1 glazen oog en omdat ik wel eens zelfs wou ervaren heb ik 1 oog dicht gedaan.
En dan heb je hetzelde als met je oog je herkent geen diepte meer.
Je krijgt naast dingen etc. Dingen lijken dichterbij dan ze zijn.
Maar nu ga ik off-topic ;D.

P.S. Heb The Fast And The Furious besteld dus dat wordt me eerste titel met de nieuwe center-rear speakers 8). Broem Broem.

MvrGr.
Robert

Robert

#40
SiR-ROUND,

Ik ben gisteren naar de dokter geweest en me oren dus uit laten spuiten.
Nu is me rechteroor weer helemaal goed, maar het gaat me om me linkeroor en die zit op het moment dat ik dit schrijf nog een beetje dicht, zit nog water in.
Ik hoor wel wat door me linkeroor maar nog zeer dof.
Ik word hier niet vrolijk van.
Als het water maandag er nog niet uit is ga ik maar naar de dokter en ik zie het dan niet zo meer zitten.
Ik zit nu echt van alles te verzinnen.
Ben ik doof aan me linkeroor, is het gewoon nog dat water wat erin zit.
Heb ik me oor beschadigd door teveel luisteren en misschien wel door het volume (wat ik niet zeer hard vond). Ik ging nooit boven een bepaald volume.
Ik word knettergek.
 :-/ :'( :-[ :P :o.


MvrGr.
Robert

SiR-ROUND

#41
Robert,

Maak je geen zorgen dat is vrij normaal na het spuiten...

Ik heb zelf ook af en toe last van een dichtzittend oor...

Je oren kunnen wat geirriteerd raken tijdens het dichtzitten... Daardoor kan het soms even duren voordat je weer goed kan horen...

Als het dit weekend niet over gaat moet je inderdaad wel even terug naar de arts...

Gehoorbeschadiging door HT? Moet je wel erg je best voor doen... Denk het niet.

Robert

#42
SiR-ROUND,

Me linkeroor suist nog wel, net als toen me oor nog dicht.
Ik hoor wel wat door me linkeroor maar het is zo zacht en dof. En het lijkt alsof er iets in me oor zit wat dwarszit.
Alsof het er niet uit wil.
Het voelt alsof me oor dicht zit aan de binnen kant.
Net alsof er druk op staat.
Het oorsmeer is er wel uit. Er zaten twee proppen in me linkeroor.


MvrGr.
Robert

SiR-ROUND

#43
Dan is je trommelvlies waarschijnlijk ook dof en gevoelig + rood... Heeft de arts niks gezegd dan? Klinkt als een binnen of midden oor onsteking...

Gaat normaal vanzelf over...

Maar check het maar eens met de goede man/vrouw...

Heb je je personal mesage al gelezen? Wat vind je van de woning?

Robert

#44
SiR-ROUND,

Zolang het trommelvlies maar niet beschadigd is.
De assistente van de dokter heeft me oren uit gespoten en zei dat de proppen er voor weg waren.
Is niks gezegd over me trommelvlies ofzo.

Ja, ik de private message gelezen.
Mooie woning.
Ik ken de straat wel.
Zou het zeer leuk vinden als het allemaal lukt om hier te komen wonen.


MvrGr.
Robert

SiR-ROUND

#45
QuoteZou het zeer leuk vinden als het allemaal lukt om hier te komen wonen.

Ja hè? Kun je gratis naar doktor SiR...

[hidden] Ik ben bang dat we moeten opereren, als u hier nu precies in het midden gaat zitten, passen wij de zogeheten "trommelvliesbombardementtechniek" toe, waardoor u binnen nu en enkele seconden weer volledig zult kunnen horen...[/hidden]


Robert

SiR-ROUND,

Daar doen we het voor ;D.
HT is toch maar bijzaak ;D.

MvrGr.
Robert

SiR-ROUND

#47
Eh? Noodzaak bedoel je?

Robert

#48
SiR-ROUND,

Geen noodzaak. Het is echt bijzaak.
Noodzaak is je patient (ik dus) te helpen aan die bombardement trommelvliezen ;D.

Dus het word misschien de nazomer dat je hierheen komt. Nice.
Als het mag wil ik een van de eersten zijn die het huis mag komen bewonderen :o.


MvrGr.
Robert

SiR-ROUND

#49
QuoteAls het mag wil ik een van de eersten zijn die het huis mag komen bewonderen...

Zal de familie leuk vinden...  ;D