zacht(e) klei/foam/kit voor tweetermontage (spuitbaar)

Started by WMC, April 18, 2006, 18:02:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WMC

Ik ben op zoek naar een soort van schuim/kit/foam, dat ik in een MDF behuizing kan spuiten en dan mijn tweeter (al dan niet in plastic verpakt) in kan hangen, zodat ik een exacte afdruk van mijn tweeter krijg.
Ik gebruik een setje bandjes, met behuizing zijn deze een cm of 8 dik, deze wil ik graag compleet trillingsvrij ophangen, en de behuizing wil ik ook nog eens 100% passend hebben. De enige optie is dan dus iets dat uithard/droogt, nadat ik de vorm van de tweeter erin heb gepast.
Het gaat dus om het vullen van een kastje van +/- 10x15x10. De tweeter valt hier in, dus het volume is minder dan die 1.5 liter die ik hier noem. Eerder 0.5 liter dat over is. Uitgezet moet het dus dit volume aannemen.
Purschuim heb ik al aan gedacht, maar dit wordt te broos en te hard. Siliconenkit zou kunnen, maar ik ben bang dat dit niet fatsoenlijk uithard over zo'n dikte (of het duurt 2 jaar).
Wie weet er een materiaal dat niet astronomisch duur is en hiervoor te gebruiken is?
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

dre73

een kit zal inderdaad nooit uitharden,ik denk dat een epoxylijm de beste oplossing is,deze wordt wel hard maar daar de tweeter in monteren met compriband(zelfuitzettend neopreen/rubber).andere oplossingen zullen inderdaad weer eens de pan uit rijzen kwa kosten(zoals de meeste goeie plannen)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

astrobart

#2
iets met 2 componenten kijk eens op www.polyservice.nl

of nog directer http://www.polyservice.nl/produkten/gietrubber.htm

astrobart


WMC

Bedankt voor de moeite!

Ziet er opzich wel leuk uit dat siliconen rubber, waar zie jij ergens prijzen staan?
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

astrobart


fgroen

Ik weet niet of je er aan de achterkant nog bij kan om een vuldopje te maken, anders is zilverzand (eventueel aangevuld met loodkorrels) de goedkoopste optie.
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

WMC

Zilverzand klink inderdaad ook wel leuk, ik kan er achter nog goed bij, dat is geen probleem. Het probleem is alleen dat ik een soort van steun wil hebben die de tweeter aan de achterkant ondersteunt, die dus vast is, zand kan zichzelf nog verplaatsen, waardoor de tweeter nog enigzins kan bewegen.
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

fgroen

Kwestie van inklinken. Normaal met kasten ga je dan met een rubber hamer tekeer. Hoe wijs dat is met je tweeter reeds gemonteerd wil ik afwezen.

Andere optie is iets als epoxyhars vermengd met zand. Soort polycrete.  ;) Scheelt in de hoeveelheid benodigde hars, en geeft wellicht ook extra stevigheid.  O0

Moet je wel een beetje langzame hars gebruiken, zodat je voldoende tijd hebt om te mengen. 8)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

astrobart

of je neemt gewoon beton, zonder die grote kiezels er in  ;D

fgroen

Quote from: astrobart on April 19, 2006, 15:45:21
of je neemt gewoon beton, zonder die grote kiezels er in  ;D

Is een beetje aggressief voor je hout.. 

Kiezels met epoxy kan natuurlijk ook...

Of zwarte klei ipv zachte klei. Afbakken in de oven.

Sorry, het is weer middag. Dan ben ik altijd een beetje melig.  :-[
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

astrobart


WMC

Beton is niet echt heel erg gedempt, ik zoek ook iets dat een beetje flexibele blijft.
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R