passieve en actieve sub??

Started by roy, May 16, 2002, 01:00:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

roy

ik heb sins 2 maanden een active sub van JBL 175 watt.
Nu heb ik laats het bose accoustimass 6 speaker systeem gekocht waar een passieve subwoofer bij zat.
Nu hoorde ik dat 2 sub woofers elkaar "opheffen".
Maar de actieve sub heeft een vele mooiere bass hoe moet ik de subs nu opstellen om ze optimaal te benutten?
Is het trouwens ook zo als ik op mijn jvc reviever een sub woofer selekteer dat hij dan de lage tonen automatisch alleen naar de sub stuurt?

gr. roy

searcher

#1
Hoi Roy en welkom,

Als je je Fronts op Small insteld zal het laag naar de aktieve sub woofer gaan.
Je kunt dan ook nog verschillende kantelfrequenties instellen.

Je passieve subwoofer zal de bassen niet meer weergeven.
Echter je kunt ook je aktieve subwoofer voor je stereo beeld gebruiken.

Zet je je fronts op Large dan zal het laag naar je passieve subwoofer gaan en dan doet de aktieve subwoofer niet mee.
Je hebt een keuze stereo luisteren met je aktieve sub en je bose sat.( indien mogelijk)
Of Stereo luisteren met je passieve sub en de sat.

Voor het 5.1 beeld zou ik de actieve sub gebruiken indien je Fronts niet laag genoeg gaan.
Ik zal zeker het e.a niet geheel juist verwoorden maar de medeforumers zullen mij daar waar nodig is verbeteren en vooral technisch aanvullen.

                                               m.v.g searcher



J.A.F._Doorhof

#2
Ligt eraan.

Als je gewoon de bose set gebruikt met de subwoofer als aanvulling op je sattelieten, en je actieve subwoofer via het LFE, dan kun je ze gewoon naast elkaar gebruiken.

De sub van de BOSE functioneerd dan gewoon als aanvulling op je mains.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

roy

#3
Als 1e bedankt voor jullie snelle reactie.
mijn volgende vraag is: ik heb de jvc rx-8012 vorig jaar de top model receiver van jvc. op deze versterker vind ik niks terug van lfe signaal. of is dit gewoon de subwoofer uitgang (mono)?
gr. roy

searcher

#4
Inderdaad dat is je subwoofer uitgang,en die is altijd mono. ;)

                                          m.v.g searcher