Subwoofer dreunt door, hoe te dempen?

Started by -Freek-, April 15, 2006, 20:06:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Als ik een filmpje ga kijken op een lekker volume, geniet het hele huis daar jammergenoeg van mee. Vooral het dreunen van de sub is goed te horen. Hoe kan ik dit verhelpen? Mijn sub staat nu op de grond en ik heb een zolderkamer. Wat kan ik evt. tussen mijn sub en de grond plaatsen om het dreunen tegen te gaan (het liefst iets dat zo min mogelijk geld kost)? Zou dit ook helpen voor de kamer naast me waar je het gedreun ook kunt horen?
En ik heb het gevoel dat mijn deur ook het een en ander doorlaat omdat je door de kieren het licht buiten mijn kamer kunt zien. Is heir nog wat aan te doen?

patrick_vdb

Hi JKI,

Helaas moet ik je de illusie ontnemen dat laagfrequent geluid met weinig middelen goed te isoleren valt. Om contactgeluid te verminderen kun je denken aan ontkoppeling van de subwoofer door er bv een Gramma (van Auralex) onder de sub te plaatsen of voor een soortgelijke zelfbouwvariant te gaan, maar luchtgeluid houdt je hiermee niet tegen. De kamer naast die van jouw zal dus gewoon 'last' blijven houden van laagfrequent gedreun.

mvrg

Patrick