Digitale TV, maar van welke aanbieder?

Started by royal d, April 15, 2006, 15:54:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

royal d

Ik heb hier en daar gelezen over upc en kpn, maar het valt me op dat niet iedereen tevreden is :-\ Omdat we binnenkort een plasma scherm kopen en dan natuurlijk digitale onvangst willen, ben ik gaan zoeken naar de verschillende aanbieders.

Maar vanwege de verschillende meningen twijfel ik of het uberhaupt wel nodig is om naar digitaal te gaan.

Wat is volgens jullie handig om te weten en op te letten bij aanschaf.

Vriendelijk bedankt,

Royal D

Durk

volgens mij ben je redelijk beperkt in je keuze..

Ik zou wachten op de HD ontvangers en dan via de kabel.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

royal d

Hoe zit het met schotel?? Ik bedoel wat kost zoiets nou en hoe is het beeld ten opzichte van digitale tv onvangst? Natuurlijk zijn de aanschaf kosten hoog maar aan welk bedrag moet ik gaan denken om zoiets aan te schaffen?

Athome

Je moet een keuze maken tussen schotel of kabel. KPN/Digitenne of andere varianten moet je vergeten. HD is niet interessant tenzij je helemaal voetbalgek bent (ik absoluut niet) Na de WK zal het aanbod van HD zenders/programma's nog erg mager zijn.

royal d

HD is zeker interessant vandaar ook een hd ready scherm. Maar wat kost een schotel dan precies, alles erop en eraan? ik heb geen zin in digitale tv waarvan de zenders slechter zijn dan analoog. En hoe zit het met aansluiten van andere tv's. We hebben 4 tv's en willen graag ieder een andere zender kunnen zien.

Athome

Bij alle digitale varianten van TV in nederland komt er een ontvanger/decoder per TV bij kijken

Bekijk de zenderpakketten van schotel en digitale kabel welke bij jouw leverbaar zijn. Vergelijk de prijzen.
De beeldkwaliteit van schotel zou wat beter zijn (ik weet het niet, ik het nog nooit gezien). Digitale kabel van @Home is goed van beeldkwaliteit.

Teejoo

Quote from: Athome on April 16, 2006, 01:02:37
KPN/Digitenne of andere varianten moet je vergeten.
Heb je het nu over de combinatie van KPN en digitenne, of over KPN in het algemeen (dus ook IP TV)??

fv12

heb zelf dig tv van @home; prima kwaliteit veel beter dan analoog; ben zelf wel benieuwd met welke aanbieding kpn op de proppen komt, in ieder in combinatie met een hd recorder van kreatel de 1760 volgens een insider van gath of tweakers.
Ze zullen een goede kwaliteit prijsverhouding moeten leveren anders verliezen ze de concurrentie met tele2 en de kabelboeren.
Hoop zelf dat ze met een pakketkorting komen van iptv en internetplusbellen.
:) :)

Charlemagne

Quote from: Athome on April 16, 2006, 01:02:37
KPN/Digitenne of andere varianten moet je vergeten.

Ben het niet met je eens. Ik ben een zeer tevreden digitenne-kijker via de Pioneer 436xde met ingebouwde dvb-t-ontvanger. Ik heb de digitale dvb-c van een vriend te leen gehad om een vergelijk te maken met digitenne om dezelfde plasma-tv. Digitenne wint het op alle fronten van kabel, zowel analoog als digitaal. De laatste gaf frekwente blokruis en freezes en een 'hard' beeld met slechte zwartdoortekening. Geef mij maar digitenne, daarbij heb ik fraai, scherp en goed doortekend beeld en in mijn geval ook echt storingsvrij. Gr/Ch
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Dennis N

Hoi,

Wil je het beste, ga dan voor schotel in combinatie met een goede ontvanger.(HDTV ondersteuning of harddisc recorder)
Ga er dan maar wel vanuit dat je een erg hoge aanschaf waarde hebt.
Een combi is natuurlijk ook mogelijk bv schotel in de woonkamer en digitenne/kpn in de slaapkamer.

Ik gebruik zelf al jaren schotel en heb hier geen moment spijt van gehad, en als ik wel eens andere digitale tv zie springen soms de tranen in je ogen.
En al die winkels maar adverteren met hun "beeld van digitale kwaliteit" wat mij betreft een niets zeggende term.

Dennis
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

Raphie

Het zijn over het algemeen de mensen met een TV tot 32inch die redelijk tevreden zijn over digitale TV, op een Plasma ziet het er echt niet uit... (vergeleken met schotel dan)
JBL PRX Power!