Toshiba HD-A1 HD-DVD Player

Started by DragonOptical, April 19, 2006, 01:28:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DragonOptical

Sony KV-32FX68 - Sony STR-DE 695 - NAD C521BEE - B&W 600 S3 - Davis Acoustics 5.1 - Canare 4S11 - Apogee Wyde Eye - AKG K 271 Studio

genedefect

SAMSUNG 42" 
TEAC tuner + SAMSUNG tuner
HARMAN/KARDON AVR130 + HK675 + HD755 + HD970 + DVD22
CANTON LE190 + JBL SCS 200.5 + REL Strata Auralex Soundcare Vivanco Van Den Hull Qed Black Rhodium

J.A.F._Doorhof

Laat maar.
Iemand die beweert dat 1080i van een standaard DVD er beter uitziet dan 480P op een Panasonic 500 is niet echt iemand die ik serieus neem.

Ben benieuwd naar een echte test.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Waardeloze test van een absolute leek. "He, wat leuk, met een adapter kan ik van HDMI naar DVI! Cool!"  ::)

spotmatic

Lees dan liever deze interessante thread over de HD-A1 HD-DVD op AVSforum:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=667248
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

searcher

Quote from: spotmatic on April 19, 2006, 09:15:35
Lees dan liever deze interessante thread over de HD-A1 HD-DVD op AVSforum:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=667248

Waarbij de forumleden verwijzen naar het volgende review: ;D

http://www.dvdtown.com/article/reviewofthetoshibahd-a1hd-dvdp/3255/

                                                                                       mvg Searcher



RuudG

Tja, de inmiddels 321987 :) pagina's tellende thread op het AVS is ook niet echt verheffend. Veel bijdrages van totale leken die niet gehinderd door enige kennis maar wat raak babbelen. Er staat hier en daar zinvolle info in, maar dan moet je wel weten wie het schrijft.

Ooit was het AVS HET forum mbt technische aspecten van HT, maar ook daar is de middelmaat de norm der dingen aan het worden.

DragonOptical

#7
Wel het is een 'hands-on first impression' en geen review (ik weet het ik heb zelf de fout gemaakt en heb het een review genoemd ;)), en idd deze persoon is alles behalve een kenner, maar ik vond het toch tof om (al is het een heel klein beetje) informatie te krijgen over de eerste HD-DVD speler die in Amerika op de markt is :) (ik vind trouwens dat de prijs hee goed meevalt: $500 voor een HD-DVD speler die ook als upscaler gebruikt kan worden).
Sony KV-32FX68 - Sony STR-DE 695 - NAD C521BEE - B&W 600 S3 - Davis Acoustics 5.1 - Canare 4S11 - Apogee Wyde Eye - AKG K 271 Studio

spotmatic

Quote from: DragonOptical on April 19, 2006, 11:56:54
(ik vind trouwens dat de prijs hee goed meevalt: $500 voor een HD-DVD speler die ook als upscaler gebruikt kan worden).

Zoals gebruikelijk gaat de prijs in Nederland natuurlijk meer richting de € 1.000,-. Althans, dat is wat mijn gevoel mij vertelt  ;D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Oracle

Wat aan aanfluiting.... "Ja, ik heb hier een HD-DVD speler, maar geen HD-DVD's, dus gebruik ik maar gewone dvd's om mijn mening over dit apparaat op te baseren"....

En dan dat gedoe over die 'verborgen' knoppen... "er zal toch een sticker met een pijl moeten komen, anders zullen een hoop consumenten niet begrijpen wat ze moeten doen"... typisch Amerikaans fastfood gedrag....

:-X

Groet,
Mark

roteldebotel

Gezien de reacties hier is deze "recensie"duidelijk niet besteed aan mensen die wat meer verstand van deze materie hebben. Toch vind ik het een beetje te makkelijk om het dan maar als waardeloos of als een aanfluiting te betitelen.

Dit is gewoon een recensie geschreven voor en door de "average joe". De website laat daar ook geen enkel misverstand over bestaan en probeert in heldere termen uit te leggen: wat krijg je nou precies als je vandaag de dag een hd-dvd speler koopt ipv een normale dvd speler?

Dat kan ik juist heel erg waarderen. Ook ik lees erg veel op cine4home, ben actief op avs en htguide, maar laten we wél eerlijk wezen: wie van de grote gemeenschap is daar nou echt geïnteresseerd in? Wie zit er nou te wachten op gammatracking grafiekjes of één of andere kleurenspectrumdriehoek waar maar heel weinig mensen iets van snappen?

Als de "average joe" meer wil weten over een hd-dvd speler, waar denk je dan dat die voor hem de beste info krijgt? En wat denk je dat er met HD-dvd gaat gebeuren als de "average joe"er geen meerwaarde in ziet t.o.v. de dvd?
Juist: dan wordt het, net zoals sacd en dvd-a, helemaal niets. Hoe technisch geavanceerd of beter het ook is.

Dus wat mij betreft hulde voor dit verslagje van een "gewoon" iemand en ik hoop dat er nog veel van zullen volgen. Wie weet wordt het dan nog wat met die nieuwe formaten.

RuudG

Ik heb niets tegen simpele verslagen die alleen beschrijven en toelichten wat relevant is voor de gemiddelde gebruiker. In dit geval zelfs hoop ik dat er zoveel positieve publiciteit in huis-en-tuin bladen komt, dat het HD gebeuren een groot succes gaat worden. Want daar hebben we allemaal baat bij.

Jammer genoeg echter bevatten de meeste van deze verslagen zoveel misleidende informatie dat de doelgroep een volkomen verkeerd beeld krijgt van het betreffende onderwerp. En daar erger ik me rot aan.

Kjelt

Even wat anders, hoe kom IK aan zo'n speler? Weet iemand een webshop die hem naar europa verstuurt?

searcher

Quote from: Kjelt on April 20, 2006, 11:52:10
Even wat anders, hoe kom IK aan zo'n speler? Weet iemand een webshop die hem naar europa verstuurt?


Hoe ga je je regio 2 dvd's afspelen als je dat wenst,........ ::)

                                                                   Gr Searcher



Rob_Dingen

Hoi

Net zoals anders regio vrij maken.
En ik denk dat er hier voorlopig nog geen HD DVD titels op de markt komen dus is dat ook geen probleem.

Rob

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

RuudG


searcher

Quote from: Rob_Dingen on April 20, 2006, 16:19:15
Hoi

Net zoals anders regio vrij maken.


Rob

Hi Rob,

Dat had ik ook bedacht ? ;)
Gaat het op dezelfde manier als nu ?

De HD DVD introductie in Nederland schijnt in de herfst te zijn. :D

                                                                                      Gr Searcher



Rob_Dingen

Hoi Ruud

Dat is nog niet bekend want ze zijn er net maar ik verwacht met dit soort merken niet zo'n probleem.

Rob

Kjelt

Zover als ik gehoord heb is het een PC in een doos en draait alles onder een versie van Linux. De HD drive schijnt een IDE Nec drive te zijn die het in je PC ook doet.
Niets is zo hackergevoelig als dit prototype. Als er een HD-DVD gehacked wordt gaat het deze worden.
Oftewel hoe kom ik aan zo'n ding ?  ;D