DHZ plafond monteerbare rears en sides icm B&W Nautilus 802

Started by Robbo, April 13, 2006, 11:59:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbo

Ivm met een aanstaande verhuizing, is het niet meer mogelijk om mijn huidige B&W Nautilus 804 als rears in te zetten.   Ik zal voor mijn rears naar een plafond montage moeten, en dat bekent de overstap naar een monitor speaker.   

Tevens kies er dan ook meteen voor om ipv een 4.1 setup naar een 6.1 (centerloos) te gaan, maar dat terzijde.


De reden waarom ik naar DHZ aan het kijken ben is de vorm van de kast.   Natuurlijk kan ik de N804 omwisselen voor 2 sets N805, maar dat staat natuurlijk voor geen meter aan het plafond.  Ik wil de vorm van de kast zo maken dat deze zo min mogelijk in het interieur opvalt, bijvoorbeeld een driehoeksvorm.   Wel wil ik rekening houden met eventuele plafond reflecties, dus wellicht is een driehoek ook niet de beste vorm, en moet ik kijken naar speaker die ik iets van het plafond af monteer.

Mijn vraag is nu, naar wel DHZ ontwerp kan ik het beste kijken?    De speaker moet voldoen aan de volgende voorwaarde:

1. compact te bouwen
2. passend bij Nautilus 802
3. voldoende laag (minimaal 60hz)


bmateijsen

Is de inbouwluidspreker in de Nautilus serie niets voor je?

Robbo

De CCM817 is een optie.   Ook plafondinbouw is inderdaad nog een optie, ivm nieuwbouw.

bmateijsen


Robbo

Zou een Speakerland A4 een optie zijn.  Iemand ervaring mee ?

bmateijsen

Quote from: Robbo on April 13, 2006, 13:02:50
Zou een Speakerland A4 een optie zijn.  Iemand ervaring mee ?

Waarom klankmatig afwijken, vraag ik me dan af...

Robbo

1. Wijken ze uberhaupt wel (veel) af van de Nautilus vraag ik me af.

2. Hoewel de N802's prima bevallen, kan ik me voorstellen dat ik misschien ooit iets anders koopt.  Dat is een nadeel om voor de CCM817 te opteren.   Al ziet het er wel erg strak uit :


Robbo

Minimaal 15 liter inhoud is nodig voor de CCM817.   Gaat inbouw in het vaste plafond zowieso niets lukken.  Hoewel de vloeren wel 25cm dik zijn, betwijfel ik of het 10cm diepe inbouwframe er in verzonken mag worden, en dat levert nog geen 15 liter op.

Dus indien ik hiervoor kies is een opbouw zowieso nodig.   Inbouw van deze speaker is meer voor gipsmuren/plafonden.