welke receiver?

Started by wolsinkpower, November 17, 2002, 17:43:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wolsinkpower

hey ik wil in de toekomst uitbreiden naar home cinema ( ben nu trots in het bezit van de pioneer dv-454 aangeschaft bij ITC :D) en ik vroeg me af welke ik zou moeten kopen, max 400 euro denk ik wat ik er voor wil sparen.
-ingangen voor : dvd speler, casettedeck en eventueel losse cd speler of md deck of tv :P ik zie wel welke van de 3
-dts, dolby prologic (II) en dd 5.1 (wel duh :p)  of eventueel klaar voor 6 a 7 boxen

mij leek deze wat: PIONEER VSX-D511
maar op dvd.nl zei iemand op forum dat die niks was en ik maar naar instapmodellen van harman/kardon moest... de gene die hij opgaf waren 560+ euro en dat vind ik geen instapmodel maar een villa kwa receivers......

wat raden jullie mij aan?

Greetz
Robert
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

J.A.F._Doorhof

Hi,

Je kunt beginnen bij Marantz, maar dan zit je ook op € 549,00 voor het instap model, maar dan heb je wat heel goeds voor dat geld.

In het echte lage segment is veel aanbod, maar veel valt erg tegen, ik zou iets doorsparen en voor de Marantz gaan.
Eventueel kun je ook Sony nog overwegen met de STR serie.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Henk

Je zou ook Denon kunnen overwegen (b.v. de 1603, 1803 of de uit het assoritment gaande 1802). De Nederlandse adviesprijzen liggen weliswaar boven het door jouw genoemde bedrag, maar met een beetje zoeken (b.v. via www.kieskeurig.nl of via Duitse sites) valt er bij Denon aardig wat te besparen.

De door jouw genoemde features zijn op vrijwel alle moderne AV-receivers aanwezig. De uitzondering hierop zijn het aantal kanalen (bij de genoemde Denon's heeft alleen de 1803 de beschikking over 6 versterkte kanalen).

Vincent

Die Pioneer is op zich best een leuke versterker i ndie prijsklasse, Maar idd heeft de Marantz SR4300 op dit moment de meeste mogelijkheden en presteert een fors stuk beter dan de pioneer. maar is dan ook 549.- maar dat is he tzeker waard.

Greetz

Vincent

wolsinkpower

`kijk ik denk dat jullie je home cinema in aparte kamers enzo hebben maar mijn home cinema komt in een kamer van 5×6 waar van ik 5×2 voor de home cinema set ga gebruiken (mijn chill hoekie :) bank, 2 stoelen, tafel en mijn audio meubel :)) dan is die Pioneer of een van de goedkopere SOny STR serie modellen toch wel goed lijkt mij?

Greetz
Robert
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

J.A.F._Doorhof

Alles is goed genoeg voor bepaalde mensen.
Het advies is echter om iets meer te betalen en direct wat goeds te kopen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

blue-eyes

het probleem dat het vaak NU goed is, en dat je na verloop van tijd toch kleinigheidjes blijkt te horen/zien, etc.

Dat soort zaken kosten naderhand een klap meer geld. Daarnaast heb je volgens mij meer plezier van een iets betere set. Ga voor je zelfs eens na waar voor jou de prioriteit ligt, wat is belangrijk voor je, en i welke mate. Wat wil je in de toekomst met muziek/film gaan doen?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

wolsinkpower

Kijk ik denk dat voor een scholier/over paar jaar student dit genoeg is DENK IK want ik neem de set echt niet mee naar me kamer in de stad waar ik studeer :p je hoort steeds vaker dat zwervers jatten namelijk :p als ik op me zelf ga wonen ga ik toch eigen kamer er voor inrichten en koop ik denk ik betere apparatuur maar wees eerlijk voor iemand die:
15 is, 2×5 meter er voor gebruikt, op zolder zit is zo'n receiver van 400 euro toch wel goed genoeg?

Greetz
Robert
(ben niet rijk :p moet ook nog boxen kopen :p)
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

J.A.F._Doorhof

Tja,

Je kunt ook denken aan een all-in-one setje, ik zou dat dan eerder doen.
Je kunt je geld maar één keer uitgeven, en dan ben je voor € 500,00 klaar met speakers, en dat klinkt best redelijk.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wolsinkpower

hmmmmmm heb net een perfecte losse dvd speler :p en het lijkt mij logisch dat uit een dvd speler van 250 euro + receiver van 390 euro (sony str-de685) + elac of eltax boxen (of duurdere) van tig euro beter klinkt als een setje van 500 euro :) maar jah ..... ff binnekort langs bij C1000 kijken of ze nou eens werk hebben kan ik beginne met sparen :)

Greetz & thnx
Robert
Ash: Klaatu verrata n... Necktie... Nickel... It's an "N" word, it's definitely an "N" word!
Epson EH-TW5900][Sony KD-49X8308 ][ Sony STR-DG820S ][Antec Fusion Remote Zwart I3 530 HTPC][Jamo S 426 HC3 Surroundset ][KEF 104AB][Cambridge Audio A1 MK3 Special Edition][Thorens TD-165

J.A.F._Doorhof

Hi,

Natuurlijk klinkt het beter.
Maar als je echt een krap budget hebt kun je beter klein beginnen, ik geloof dan meer bv in een stappen plan, en elke keer wat upgraden, dan ineens al het geld uitgeven en niets meer kunnen veranderen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"