Paul's Plasma meubel

Gestart door dmeerpa, april 12, 2006, 17:54:04

Vorige topic - Volgende topic

dmeerpa

Na een aantal maanden geleden een 109cm plasma te hebben gekocht, past mijn hifi rack niet meer met het interieur. Ik moest dus op zoek naar een kastje voor onder de tv, waar ik alle componenten in kwijt kan.

Eerst en vooral de tuner van de Pioneer PDP436FDE
mijn video recorder, Super VHS-Video : JVC HR-S7700EU om later vervangen te worden door een DVD recoreder
Mijn Receiver : Marantz SR7500
en DVD speler : Marantz DV7600
en last but not least mijn Digitale TV decoder.

Gezien de afmetingen van de receiver vallen al veel meubels af. Andere kunnen niet alle componenten huisvesten.
Daarbovenop heb ik ook nog het vrouwtje die niet wilt dat alle componenten op de kast staan, zij wil nog wat prullekes op de kast kunnen plaatsen.
De kast moest dan ook nog eens tussen de 160 en 180 cm breed zijn zodat ze juist tussen de 2 front speakers past.
Ik heb maar één kast gevonden die voldeed, al heb ik niet de diepte gecheckt, want die moet toch zo'n 60 cm ziijn. Maar alles zat achter houten deurtjes en de kast koste meer dan 1000€. Om die dan te gaan verbouwen .... zodat ik gemakkelijk de componenten kan bedienen.

UIteindelijk heb ik 2 personen gevonden een collega van de technische dienst van mijn vrouw en de partner van een collega van de vrouw die bereid zijn die kast te maken voor mij. Ik moet hen enkel het ontwerp en uitleg bezorgen. De ene persoon kan waarschijnlijk zelf het grootendeel van het materiaal gratis leveren.

Hier vast een eerste schets, het speciale aan de kast is, dat de gedraaide L vorm rechts verplaatsbaar is, zodat de kast smaller of breeder kan worden. Handig moesten we verhuizen (zijn we van plan als we iets vinden). In de schets heb ik de SUB onder de gedraaide L geplaatst, of ik dit uiteindelijk ga doen zal afhangen van hoe de klank beïnvloed wordt. Maar ik kan de L verschuiven naar links, en de sub naast de kast plaatsen. Als kleur denk ik aan glanzend zwart (net zoals de rand van de plasma). We willen de muur erachter in een soort bordeau hebben. Voor de ruimtes waar de componenten in komen twijvel ik tussen glanzend wit of zwart. Wel wil ik proberen deze vakken te verlichten met blauwe sfeerlampjes.

Over de houtsoort ben ik nog niet uit, evenmin over de dikte van de houtplaten. Ben informaticus en geen houtbewerker. Je kan ni alles kunne hé.

Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

OscarTango

Ik vind de opzet best mooi.... glanzend zwart is erg mooi, maar wel erg stofgevoelig. Als je vrouw iedere dag afstoft is dat natuurlijk geen probleem. Ik zou dat L-stuk in een andere kleur doen dan het "hoofd-gedeelte"...Bijvoorbeerd wit-zwart....kan voor iedere muurkleur geplaatst worden.
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

NielsLu

Citaat van: OscarTango op april 15, 2006, 17:26:24
Ik vind de opzet best mooi.... glanzend zwart is erg mooi, maar wel erg stofgevoelig. Als je vrouw iedere dag afstoft is dat natuurlijk geen probleem. Ik zou dat L-stuk in een andere kleur doen dan het "hoofd-gedeelte"...Bijvoorbeerd wit-zwart....kan voor iedere muurkleur geplaatst worden.

Of het losse L-stuk met houtfineer gespoten met hoogglans lak. Dat steekt ook wel mooi bij elkaar af.  O0
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Marantz CD 52  *  Apple TV 4K  *  Tannoy Revolution XT8F  *  Tannoy Revolution Signature DC6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears)  *  Tannoy Arena (Atmos height)  *  diy tv meubel / SVS SB 3000 Clone met SVS Sledge STA1000D amp

Edtbonep

Aan de linkerzijde past perfect een mooie (high-end) platenspeler.... :P
Panasonic TH42PV60, Sony STR-DA2400ES, Sony DVP-NS930 QS, Sony RDR-HX725S, Sony CDP-XB920 QS, Sony MDS-JE530, Philips DCC 730, Thorens TD-280 MKII, Pied Piper, Mordaunt Short 902.

dmeerpa

Oké, ik heb wat gespeeld mat kleurtjes....
Ik heb tevens de L vorm minder diep gemaakt.
Momenteel is de kast zelf 60 cm diep, en de L-vorm 45 cm. De kast zelf is momenteel 155cm op 68cm (bxh). De dikte van de L vorm 8cm.
Ik denk momenteel om MDF plaat van 18mm te gebruiken.

Ik denk van tegerlijkertijd ook een bijpassende salontafel te maken. 130x36x60(bxhxd)
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+

mexmen2

Geinig software programma.
hoe heet het ???
ps3 40gb / 16 bluray films

dmeerpa

dmeerpa

Citaat van: Edtbonep op april 16, 2006, 13:00:11
Aan de linkerzijde past perfect een mooie (high-end) platenspeler.... :P
Moet dan wel eerst LPkes hebben  ;D

Edtbonep

Citaat van: dmeerpa op april 16, 2006, 15:18:13
Moet dan wel eerst LPkes hebben  ;D
Dat is nu het mooie van een platenspeler....., LPkes gaan verzamelen..... :P
Panasonic TH42PV60, Sony STR-DA2400ES, Sony DVP-NS930 QS, Sony RDR-HX725S, Sony CDP-XB920 QS, Sony MDS-JE530, Philips DCC 730, Thorens TD-280 MKII, Pied Piper, Mordaunt Short 902.

R

Citaat van: dmeerpa op april 16, 2006, 14:16:05
Oké, ik heb wat gespeeld mat kleurtjes....
Ik heb tevens de L vorm minder diep gemaakt.
Momenteel is de kast zelf 60 cm diep, en de L-vorm 45 cm. De kast zelf is momenteel 155cm op 68cm (bxh). De dikte van de L vorm 8cm.
Ik denk momenteel om MDF plaat van 18mm te gebruiken.

Ik denk van tegerlijkertijd ook een bijpassende salontafel te maken. 130x36x60(bxhxd)

Mooie schetsen hoor. Wel een gaaf idee met het verschuifbare stuk. Zo heb ik ook een keer een bureau ontworpen. Wel moeilijk vlakken en hoeken om mooi strak te maken. Bij voorkeur(mits naadloos is gewenst) onder verstek vrij pittig. Zeker als je voor die kleur wilt gaan. Ik zou als schets het witte stuk eronder eens weghalen, en dan gewoon een zwarte onderkant, maar kleiner en wat naar binnen laten vallen. Dat oogt rustiger en mooier denk ik.

dmeerpa

Citaat van: Ruben op april 16, 2006, 19:41:53
Mooie schetsen hoor. Wel een gaaf idee met het verschuifbare stuk. Zo heb ik ook een keer een bureau ontworpen. Wel moeilijk vlakken en hoeken om mooi strak te maken. Bij voorkeur(mits naadloos is gewenst) onder verstek vrij pittig. Zeker als je voor die kleur wilt gaan. Ik zou als schets het witte stuk eronder eens weghalen, en dan gewoon een zwarte onderkant, maar kleiner en wat naar binnen laten vallen. Dat oogt rustiger en mooier denk ik.

Zoiets bedoel je ? Maar iets minder hoog...het is nu 8cm, aan wat had je gedacht 5 cm ? 3 cm ?
Nadeel is dat ik alles moet hertekenen vrees ik...nog ff zoeken hoe het moet.

R

Citaat van: dmeerpa op april 16, 2006, 20:28:22
Zoiets bedoel je ? Maar iets minder hoog...het is nu 8cm, aan wat had je gedacht 5 cm ? 3 cm ?
Nadeel is dat ik alles moet hertekenen vrees ik...nog ff zoeken hoe het moet.

Nee, echt een stuk lager, 2 of 3 centimeter. Dan ook echt een stuk naar binnen laten vallen. Dan krijg je een ruimtelijk zwevend effect.

dmeerpa

Ik heb het onderste van de kast verlaagd, is nu 3 cm ipv 8cm.
En dat onderste viel vroeger maar 18mm naar binnen nu 15 cm.
Ik nu ook eens voor de mogelijkheid te tonen, de L wat naar rechts verschoven en de sub eronder geplaatst. Ik vraag me enkel af wat voor invloed dit gaat hebben op het laag...

dmeerpa

Een alternatief kan zijn om het witte te vervangen door een aluminium bekelding.

OscarTango

Of zilver lakken.... maar mooie opzet zo. Wanneer begin je er aan ?
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

dmeerpa

Citaat van: OscarTango op april 17, 2006, 12:50:27
Of zilver lakken.... maar mooie opzet zo. Wanneer begin je er aan ?
Wel als ik morgen tijd heb plaats ik de maten bij de schets. En maak ik een afspraak met de persoon die hem zal maken, om te zien of de MDF houtkeuze geen problemen zal geven, en als de dikte van 18mm goed is. Als we onder verstek gaan werken of niet. dikte van de schuiven of schuiven, ik denk dat ik één grootte schuif ga maken....

Als dat in orde is, mijn hout bestellen, en dan kan het beginnen hé

dmeerpa

Wegens onverwacht veel werk op het werk even geen tijd gehad. Daarna was de persoon die me ging helpen met 2 weekjes verlof.
Gisteren heb ik de plannen met afmetingen overgemaakt aan die persoon. Zodat hij ze al eens kan bekijken. Eén van de komende dagen spreken we dan eens af om deze te overlopen, en over de mogelijkheden om het hout aan te kleden. Als is wel mogelijk, maar je moet de middelen en de kennis hebben, en ik als informaticus heb geen van beide. Daarna bestel ik het hout dat vermoedelijk MDF plaat wordt.
Ik denk de de bekleding een laagje of 8 lakverf wordt. Dat heeft die persoon ook zo gedaan voor zijn zelfgemaakte desing bureau.

blacklotus

Citaat van: dmeerpa op april 17, 2006, 12:11:41
Ik heb het onderste van de kast verlaagd, is nu 3 cm ipv 8cm.
En dat onderste viel vroeger maar 18mm naar binnen nu 15 cm.
Ik nu ook eens voor de mogelijkheid te tonen, de L wat naar rechts verschoven en de sub eronder geplaatst. Ik vraag me enkel af wat voor invloed dit gaat hebben op het laag...

Hoi

De rechter luidspreker staat nogal in een hoekie dit kan vervelende bassen creeeren die de rest overstemd.

Mvg Dennis
Versterker  :Duson PA-75
Tuner       :Duson T 100
Cd speler   :Duson CD 150
Luidspreker :Usher CP-6311

dmeerpa

Citaat van: blacklotus op juni 24, 2006, 20:20:23
Hoi

De rechter luidspreker staat nogal in een hoekie dit kan vervelende bassen creeeren die de rest overstemd.

Mvg Dennis

Al mijn speakers staan op small ingesteld, alle frequenties onder de 80Hz worden door mijn sub verwerkt. Momenteel staan de speakers reeds in die opstelling, en ik heb er geen last van.
Het enige waarmee ik rekening dien te houden zal het L gedeelte (in mijn laatste tekening in het wit) die eventueel over de sub komt te staan.

joostpolletje

*is benieuwd naar uiteindelijke resultaat*

RVS zou ook heel mooi zijn
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

BernHardN

dit ga ik ook maar even volgen,

even een rare vraag; hoe maak je van een sketchup bestand een JPG?

Bernhard

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

OscarTango

file -> export -> 2D object....voila :D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500

mexmen2

hoe krijg je in sketsup plaatjes verwerkt zoals boxen en plasma's ???
ps3 40gb / 16 bluray films

BernHardN

Laat me raden, file--->import--->bestand  voila  ::)

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

dmeerpa

Citaat van: BernHardN op juni 28, 2006, 16:17:38
Laat me raden, file--->import--->bestand  voila  ::)

Neen deze werden in 3D getekend.
Enkel de DVD speler, Receiver, TV en tuner zijn geimporteerd. Alle luidsprekers werd met sketchup getekend.