Erwin's HT

Started by visitor, April 10, 2006, 15:32:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

visitor

#50
Quote from: Moony on September 10, 2006, 18:04:54
Waar blijven de geupdate foto's?  8)

Hier zijn ze dan ...
TV kast en bekabeling moeten nog aangepakt worden. ;)

visitor

Nog een paar van de center.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

visitor

#53
Quote from: Audiofiel on September 11, 2006, 08:37:56
Fraai hoor, die Dynaudio's! :D

Thanks Arjen.

Gerritv_be

Hey Erwin,

Dat ziet er idd fraai uit met de dyno's. Iets heel anders dan de atc's.
Voor de center heb je ook een goede oplossing gevonden zie ik.
Bekabeling wegwerken zal niet gemakkelijk worden met het open meubel voor de plasma.
Mischien kan je de componenten onder het meubel kwijt.  ;)
HT: Panasonic DP-UB424EGK | Yamaha RX-V1067 | Philips 65OLED803 | pureAV PF-40 | Dyn. Evoke 50, focus 200c, B&W N805
Music: Daphile Lenovo Netbook <-usb-> Topping D90LE <- AQ diamondback xlr -> Vincent SV234 <- Kimber 8tc -> Dyn. Evoke 50 
PC audio: ifi zen dac | DT 770 Pro

visitor

Quote from: Gerritv_be on September 11, 2006, 10:17:57
Hey Erwin,

Dat ziet er idd fraai uit met de dyno's. Iets heel anders dan de atc's.
Voor de center heb je ook een goede oplossing gevonden zie ik.
Bekabeling wegwerken zal niet gemakkelijk worden met het open meubel voor de plasma.
Mischien kan je de componenten onder het meubel kwijt.  ;)


Hi Gerrit,

Thx. Ik ben van plan om een zwart houten plankje verticaal onder de kast achteraan te plaatsen waar de kabels dan achter kunnen.
Maar mogelijks komt er gewoon een andere TV kast waar alle komponenten in kunnen.

Vriendelijke groeten,
Erwin

Joris1971

ik zou eerder die center in dat meubel leggen...

R

Ik denk dat een laag meubel voor je apparatuuur en center het veel rustiger kunnen laten ogen. Je scherm een de muur, en klaar is kees. Misschien zoiets als wat ik heb.

visitor

Quote from: Ruben on September 11, 2006, 10:55:57
Ik denk dat een laag meubel voor je apparatuuur en center het veel rustiger kunnen laten ogen. Je scherm een de muur, en klaar is kees. Misschien zoiets als wat ik heb.

Is inderdaad ook een mogelijkheid. Dit moet dan wel een redelijk breed (150 cm ?) meubel zijn als al mijn apparatuur en center er in moeten kunnen.

kippekop

Ziet er netjes uit hoor!! Wat zijn je bevindingen tot nu toe (alhoewel dynaudio's erg lang ingespeeld moeten worden...)? Ik wil wellicht de focus serie kopen, het enige wat mij bij dynaudio tot nu toe is bijgebleven is dat ik af en toe een randje romantiek/emotie mis omdat het zo neutraal is wellicht, want vindt jij??
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

visitor

#60
Quote from: kippekop on September 11, 2006, 12:17:53
Ziet er netjes uit hoor!! Wat zijn je bevindingen tot nu toe (alhoewel dynaudio's erg lang ingespeeld moeten worden...)? Ik wil wellicht de focus serie kopen, het enige wat mij bij dynaudio tot nu toe is bijgebleven is dat ik af en toe een randje romantiek/emotie mis omdat het zo neutraal is wellicht, want vindt jij??

De Dynaudio Contour S3.4 speakers heb ik tweedehands aangeschaft (10 maand oud) en ze zijn dus al ingespeeld. Dynaudio is inderdaad neutraal maar dat vind ik juist goed. Met neutrale speakers kan je je set tweaken (indien je dat nodig acht) in een bepaalde richting met minder dure komponenten zoals kabels of versterking of ... . Met gekleurde speakers is dat al heel wat moeilijker of zelfs onmogelijk.

Ik vind de Contour S3.4 een open, neutrale speaker met een ongelooflijk goed ruimtelijk beeld en een heel goede integratie van de drivers. Deze speaker 'verdwijnt' volledig in mijn kamer. Nog beter dan mijn vorige ATC monitor speakers. En die vond ik op hun beurt al een stuk beter qua ruimtelijkheid dan de Nautilus 803 die ik daarvoor had.
Dynaudio speakers zijn ook totaal geen vermoeiende speakers. Je kan gemakkelijk lang en luid luisteren zonder enige vorm van luistermoeheid.

visitor

#61
Vorige week vrijdag mijn Chord SPM 600 gaan afhalen;D.  De komende dagen ga ik de Chord rustig vergelijken met mijn Lyngdorf SDA2175. Afhankelijk van de uitkomst ga ik dan de Lyngdorf of de Chord verkopen.

visitor

#62
Nog een paar fotos ...

visitor

#63
...

visitor


visitor

#65
.

R

Nice. Wat een gaaf ding zeg. Ik zou het wel weten:D. Wat kost zoiets?

visitor

#67
Quote from: Ruben on January  8, 2007, 11:22:29
Nice. Wat een gaaf ding zeg. Ik zou het wel weten:D. Wat kost zoiets?

Nieuw met de Integra Legs 4700 Euro. Maar de versie zonder de speciale Integra Legs zal wel rond de 900 Euro minder kosten denk ik. De versie die ik heb is zonder de IL.

R

Niet mis. Groot prijsverschil tov de lyngdorf, dat is zeker. Ik vind de chord echt mooie amps.

Quote from: Erwin on January  8, 2007, 11:25:41
Nieuw met de Integra Legs 4700 Euro dacht ik. Maar de versie zonder de speciale Integra Legs zal wel rond de 900 Euro minder kosten denk ik. De versie die ik heb is zonder de IL.

molle

Zeer mooie amp Erwin 8) Ik denk toch dat je voorkeur naar Chord zal gaan hoor ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Stef

- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

WMC

Mooi versterker, mijn vader speelt ook met Chord, het blijven super versterkers! Wat is trouwens het verschil tussen met Intergra legs en zonder Integra legs?

Verder, als die Lyngdorf weg gaat ben ik misschien wel geinteresseerd.
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

visitor

#72
Quote from: WMC on January  8, 2007, 13:10:32
Mooi versterker, mijn vader speelt ook met Chord, het blijven super versterkers! Wat is trouwens het verschil tussen met Intergra legs en zonder Integra legs?

Verder, als die Lyngdorf weg gaat ben ik misschien wel geinteresseerd.

De SPM600 hieronder heeft de 4 Integra Legs aan de zijkanten.

B.J.


visitor

#74
Quote from: Ruben on January  8, 2007, 11:22:29
Nice. Wat een gaaf ding zeg.

Quote from: Stef on January  8, 2007, 12:35:36
Mooi stuff Erwin,  ;D

Mvg,
Stef

Quote from: molle on January  8, 2007, 12:19:29
Zeer mooie amp Erwin 8) Ik denk toch dat je voorkeur naar Chord zal gaan hoor ;D

Quote from: WMC on January  8, 2007, 13:10:32
Mooi versterker, mijn vader speelt ook met Chord, het blijven super versterkers! Wat is trouwens het verschil tussen met Intergra legs en zonder Integra legs?

Verder, als die Lyngdorf weg gaat ben ik misschien wel geinteresseerd.

Thanks. De Chord is inderdaad een "mooie" versterker en dan niet alleen qua uitzicht. ;)

@WMC: OK, ik laat je weten indien mijn Lyngdorf te koop komt.