Erwin's HT

Started by visitor, April 10, 2006, 15:32:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

visitor

Hi,

Bij deze uiteindelijk toch mijn HT opstelling. Deze bestaat op dit ogenblik uit:

Lexicon MC-8 surround processor
Chord SPM 600 stereo eindversterker (L+R)
Arcam FMJ P35/3 eindversterker voor C, SR en SL

Denon AVR-4308 surround receiver
Denon DVD-1930 DVD speler
Panasonic DMR-EH60 harddisk recorder

Dynaudio Contour S3.4  (L+R)
Dynaudio Contour SC center speaker
Dynaudio Contour SR voor SL en SR.

Kimber KS-2020
Van Den Hul The Optocoupler optische digitale interconnect
QED Silver Spiral analoge interconnects
Kimber 8TC luidspreker kabel
Van Den Hul The Mainstream netsnoer voor de Lexicon MC-8
Siltech Octopus stekkerblok

Panasonic TH-42PV60E

En een paar fotos ...

visitor

#1
De surround speakers ....
Deze wegen net zoals de front speakers 15kg/stuk. De center speaker weegt maar liefst 30kg!

visitor

#2
De komponenten en de center...

garmtz

Ben je er al uit, Lyngdorf of Arcam?

visitor

Quote from: garmtz on April 10, 2006, 15:38:10
Ben je er al uit, Lyngdorf of Arcam?

Nee, testen starten vanaf volgende week. Dan zullen de Arcam en de Lyngdorf wel redelijk ingespeeld zijn.

garmtz

Quote from: Erwin on April 10, 2006, 15:54:14
Nee, testen starten vanaf volgende week. Dan zullen de Arcam en de Lyngdorf wel redelijk ingespeeld zijn.

Ben benieuwd. Allebei mooi natuurlijk. Wel anders...

visitor

Quote from: garmtz on April 10, 2006, 15:54:53
Ben benieuwd. Allebei mooi natuurlijk. Wel anders...

Ben ook benieuwd. Ik zal mijn bevindingen zeker posten.  ;)

R

Looking good, mooi HT hoor. Die lex is natuurlijk ook erg O0

visitor

Quote from: Ruben on April 10, 2006, 16:39:58
Looking good, mooi HT hoor. Die lex is natuurlijk ook erg O0

Thx

DA BoSS

erg smaakvol Erwin  :o, cool!

Als ik je lijstje met apparatuur zo bezie valt me je speakerkabel me gelijk op (in negatieve zin).
Ga je die schakel ook nog upgraden?

groeten
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

visitor

Quote from: DA BoSS on April 10, 2006, 20:23:31
erg smaakvol Erwin  :o, cool!

Als ik je lijstje met apparatuur zo bezie valt me je speakerkabel me gelijk op (in negatieve zin).
Ga je die schakel ook nog upgraden?

groeten

Inderdaad. Dat is de volgende upgrade.  ;)

visitor

Quote from: molle on April 10, 2006, 21:46:04
Mooie set-up Erwin O0

Bedankt Molle. Hoe gaat het met je Lexicon ?

molle

Quote from: Erwin on April 10, 2006, 23:00:17
Bedankt Molle. Hoe gaat het met je Lexicon ?

Zeer goed Thx ;D
Vind het een geweldig apparaat. Dit is toch wel weer even iets anders als men vorige Denon.
Volgende maand ergens zal Garmt zich er even mee ammuseren om alles af te regelen :D
Maar het geluid vind ik nu al knap hoor ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

visitor

Omdat de meeste mensen waarschijnlijk nog nooit gehoord hebben van ATC speakers, hier http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2280 een review door René van Es.

DA BoSS

Quote from: Erwin on April 10, 2006, 22:53:23
Inderdaad. Dat is de volgende upgrade.  ;)
Zit je al in een bepaalde richting te denken, qua kabels?
:D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

visitor

#16
Quote from: DA BoSS on April 11, 2006, 08:20:53
Zit je al in een bepaalde richting te denken, qua kabels?
:D

Ik dacht aan Nordost, model weet ik nog niet. Ik heb vroeger de Flatline Gold gehad en vond die niet slecht. Of die matcht met mijn huidige komponenten weet ik echter niet.
Enig advies?

bmateijsen

Quote from: Erwin on April 11, 2006, 08:24:59
Ik dacht aan Nordost, model weet ik nog niet. Ik heb vroeger de Flatline Gold gehad en vond die niet slecht. Of die matcht met mijn huidige komponenten weet ik echter niet.
Enig advies?  ;)


Advies: Try before you buy ;)

visitor

Quote from: bmateijsen on April 11, 2006, 08:27:00
Advies: Try before you buy ;)

Natuurlijk, maar dat moet je eens proberen in Belgie.  :(

visitor

Quote from: DA BoSS on April 10, 2006, 20:23:31
erg smaakvol Erwin  :o, cool!

Als ik je lijstje met apparatuur zo bezie valt me je speakerkabel me gelijk op (in negatieve zin).
Ga je die schakel ook nog upgraden?

groeten

Over upgrades gesproken, dit zijn de upgrades (in volgorde) die ik op dit moment nog voor ogen heb:
1) nieuwe LS kabels voor L,C en R
2) nieuwe DVD speler
3) Velodyne DD-10/DD-12 subwoofer

DA BoSS

#20
4) de QED Silver Spiral analoge interconnects...(?)
;D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

Quote from: Erwin on April 11, 2006, 08:24:59
Ik dacht aan Nordost, model weet ik nog niet. Ik heb vroeger de Flatline Gold gehad en vond die niet slecht. Of die matcht met mijn huidige komponenten weet ik echter niet.
Enig advies?  ;)

Misschien zijn die 47Labs kabels wel een hele mooie match ???
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

visitor

Quote from: DA BoSS on April 11, 2006, 08:37:20
4) de QED Silver Spiral analoge interconnects...(?)
;D

Inderdaad.  :-[

kippekop

Mooie set en mooie speakers! Ik vind ze er stijlvol uitzien, niet zo oubollig als wel eens beweerd wordt... heb jij de atc scm-7's wel eens beluisterd trouwens??
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

visitor

Quote from: kippekop on April 11, 2006, 10:07:18
Mooie set en mooie speakers! Ik vind ze er stijlvol uitzien, niet zo oubollig als wel eens beweerd wordt... heb jij de atc scm-7's wel eens beluisterd trouwens??
Nee, ik heb de SCM-7's nog niet kunnen beluisteren.
Ik dacht ook eerst dat de SCM-12 er oubollig zouden uitzien, maar ik vind dat ze er eigenlijk tijdloos uitzien.;)