heb je met kabel ook standaard digitaal aansluiting, of moet dat geaktiveerd wor

Started by pch, April 9, 2006, 19:15:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pch

Ik vroeg me het volgende af:
Ik heb een kabelaansluiting.
Kan ik van iemand die een digitale kabeltuner heeft met smartcard die eens lenen om bij mij thuis te proberen, of lukt dat niet omdat ik de kabel eerst moet aktiveren? M.a.w. Is het genoeg als de smartcard reeds geaktiveerd is en je de digitale tuner met geactiveerde smartcard op de kabelaansluiting in je huis aansluit? Of moet er eerst "physiek" een knop om ergens alvorens je digitaal via de kabel kunt kijken?
Dit met het oog op de komende WK2006 en HDTV...
Ik wil dat straks toch nog wel even zien op mijn straks nieuwe plasma, of dat toch niet beter is dan via de staelliet wat ik nu heb.

Gr. Paul.


ajbeefde

Volgens mij werkt dat niet, moet eerst geactiveerd worden door de kabelaar waarna je een setup moet doen, postcode etc.. (met een code) voor je woonplaats.

Zou te makkelijk zijn he.... ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

donaldk

Dit zal afhankelijk zijn van de set-up van de kabelmaatschappij, bij Caiw, waar iedereen tegen bezorgkosten een box kon bestellen (acties verschilden per regio) kun je gewoon overal een box (met smartcard)  inpluggen en kijken. Er was ergens zelfs enige verwarring, want ze hadden in het foldertje de verkeerde regiocode gezet, dus mensen kregen een andere kanaalvolgorde voorgeschotelt met ook een andere regiozender. Kortom op het hele netwerk staat het complete aanbod, pas in de box wordt de juiste keuze gemaakt, dus als je eens naar TV West wilt kijken, moet je even de regiocode veranderen en je kijkt naar TV West. Bij Essent moet het dacht ik ook werken. Casema, UPC, Multikabel, ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij werkt het daar ook gewoon, wel weet ik dat men tegenwoordig bij UPC de card en de box paired, dus aan elkaar koppelt.

pch


Robbo

Bij Essent moet de smartcard binnen 5 dagen geregistreerd worden.   

Of de smartcard afhankelijk/gebonden is aan het leveringsadres is mij niet bekend.

luistervinkje

Zelf heb ik een abonement bij "Kabel Noord"en heb sind april vorig jaar ook het digitale pakket er bij , een panasonic decoder en bij hun een smartkaart gekocht voor 14,95 welke dan door hun werd geactiveerd.
Dus ik denk niet dat je het zo van de kabel af kan halen zonder dat het adres wordt geactiveerd.
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

pch

Kijk, dat bedoel ik!
Als de smartcard reeds geaktiveerd is of ik dan de tuner met die smartcard even bij mij zou kunnen uitproberen...Volgens mij moet dat dus wel kunnen en ga ik zodra de plasma er is eens naar mijn sat-dealer om eens zo'n DVB-C tuner thuis uit te proberen.
Dan zien we meteen of dat werkt!

Gr. Paul.

donaldk

Quote from: luistervinkje on April 10, 2006, 07:59:14
Zelf heb ik een abonement bij "Kabel Noord"en heb sind april vorig jaar ook het digitale pakket er bij , een panasonic decoder en bij hun een smartkaart gekocht voor 14,95 welke dan door hun werd geactiveerd.
Dus ik denk niet dat je het zo van de kabel af kan halen zonder dat het adres wordt geactiveerd.

Smartcard wordt geactiveert, dat betekent dat de operator de kaart in zijn administratie en CAS management systeem opneemt en dat de kaart dus aangestuurd wordt. Dat betekent niet dat je de box met kaart niet zou kunnen meenemen naar de buren.

pch

En betekent dat eigenlijk ook dat iedereen in NL met een kabelaansluiting zonder dat ze het weten ook al een digitale kabelaansluiting hebben? Dat signaal loopt er gewoon ook al over zonder dat je het dan gebruikt?

Gr.Paul.

donaldk

Quote from: pch on April 10, 2006, 14:02:39
En betekent dat eigenlijk ook dat iedereen in NL met een kabelaansluiting zonder dat ze het weten ook al een digitale kabelaansluiting hebben? Dat signaal loopt er gewoon ook al over zonder dat je het dan gebruikt?

Gr.Paul.

De grote MSO's zijn bijna geheel gedigitaliseerd en ook retourpad geschikt.

pch

Quote from: donaldk on April 10, 2006, 14:09:22
De grote MSO's zijn bijna geheel gedigitaliseerd en ook retourpad geschikt.

Uuuh: wat betekent dat?
MSO=
retourpad geschikt=

Gr. Paul.

ajbeefde

Quote from: pch on April 10, 2006, 07:49:28
Soms zit het leven heel makkelijk in elkaar!  ;D

Gr. Paul.

We wachten het af, dus of het je lukt..... ;D

Ik denk zelf van niet....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

twister11

Quote from: donaldk on April 10, 2006, 13:53:49
Smartcard wordt geactiveert, dat betekent dat de operator de kaart in zijn administratie en CAS management systeem opneemt en dat de kaart dus aangestuurd wordt. Dat betekent niet dat je de box met kaart niet zou kunnen meenemen naar de buren.

ik  ken iemand in zwolle (essent )die gewoon een via internet een  andere adres heeft op gegeven dan waar hij  woonde en heeft gewoon thuis  de smartcard geativeerd gewoon  aangesloten en het werkt

groetjes twister

donaldk

Quote from: pch on April 10, 2006, 14:10:57
Uuuh: wat betekent dat?
MSO=
retourpad geschikt=

Gr. Paul.

MSO= Multiple System(s) Operator een CATV aanbieder met meerdere systemen.

Er kan een signaal terug van de gebruiker's aansluiting via het returnpath naar het (centrale) netwerk van de aanbieder, zo kan men bijvoorbeeld internettoegang, of interactieve tv aanbieden.

Marcel_T.

Quote from: ajbalmere on April 10, 2006, 18:07:32
We wachten het af, dus of het je lukt..... ;D

Ik denk zelf van niet....

Jawel hoor! (zelf uitgeprobeerd) Ga je naar een andere wijk of stad, dan kan het zijn dat je wat instellingen moet aanpassen, maar het werkt wel binnen het gebied van de Kabelaar.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

donaldk

Zodra ze met VOD en en Edge routing/management gaan beginnen wordt de zaak anders, maar momenteel gaat alles gewoon van het (super) head-end het gehele netwerk op.

Marcel_T.

Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Mr_Parker

Ik heb zelf @home digitaal extra (2 decoders + 2 smartcards).

Ik ben zelf een tijdje terug verhuist (met mijn ouders mee), een 3 tal straten verderop gaan wonen dan voorheen.

Omdat het in eerste instantie beide huizen deels bewoond werden heb ik gedurende een maand of 2 een decoder op het oude adres gehad en een op het nieuwe adres. Dit terwijl beide op het oude adres geregistreerd stonden. Het werkte perfect op beide adressen.

Op het moment dat je echt duidelijk elders gaat wonen, andere regio (maar gelijke kabelaar, bijvoorbeeld @home limburg en @home friesland) zul je minimaal decoder instellingen moeten aanpassen.

Ik begrijp dat je bij jou dealer wil vragen of je een HD decoder mag lenen om bij jou thuis te kijken hoe het uitziet...?
Een @home dealer heeft een aparte @home dealer smartcard die net wat anders werkt, maar ook die zal niet specifiek adres gebonden zijn.
Over andere aanbieders weet ik niks.

En ja, iedereen (mits de kabelaar het heeft) krijgt ("ongevraagd") het digitale signaal in huis. Net als dat iedereen voorheen ongevraagd het gecodeerde signaal van filmnet kreeg en alleen na aanschaf en afsluiten van abo er iets aan had.