Waarom koopt men nog steeds DVD's?

Started by Spacebass, April 8, 2006, 12:51:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Del member

Quote from: Akosoft on August 17, 2006, 12:39:04
Nee doh, dat is logisch van lucht bak je niks maar om nu te zeggen dat het niet om aan te zien is ook niet waar  :)

't Is niet enkel de resolutie die bij gewone DVD minder is, maar ook de gamut is beperkter.

Een mooi voorbeeld is shrek 2, de fabriek waar alle toverdrankjes worden gemaakt bevat een aantal fluorescerende zuilen. Ik heb de HD versie en de DVD versie, de HD versie is briljant bijna radioactief de kleuren spetten van je scherm. In de DVD versie mist deze "vibrance" gewoon in het beeld.

Moeilijk om uit te leggen wat het precies is maar eenmaal je de colorspace van HD gewend bent is DVD echt wel een stap terug. HD heeft veel meer een real-life look dan SD en DVD.

Akosoft

Quote from: ub4b on August 17, 2006, 12:49:07
't Is niet enkel de resolutie die bij gewone DVD minder is, maar ook de gamut is beperkter.

Een mooi voorbeeld is shrek 2, de fabriek waar alle toverdrankjes worden gemaakt bevat een aantal fluorescerende zuilen. Ik heb de HD versie en de DVD versie, de HD versie is briljant bijna radioactief de kleuren spetten van je scherm. In de DVD versie mist deze "vibrance" gewoon in het beeld.

Moeilijk om uit te leggen wat het precies is maar eenmaal je de colorspace van HD gewend bent is DVD echt wel een stap terug. HD heeft veel meer een real-life look dan SD en DVD.

Ik zeg ook niet dat het on par met hd content is, maar ook dvd, liefst upscaled naar 1080p is zeker geen straf om naar te kijken  :)

Den Tas

Ik vind dvd's ook nog steeds mooi en kijk er nog steeds naar. Ik laat het beeld upscalen via een scaler(1440x1152 of 1080i), en dit beeld is zeker niet mis ^-^.
Maar voor sommige is downloaden gewoon een makkelijke(goedkopere) oplossing :-X, maar ik denk daar het mijne over.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Del member

Quote from: Davy.P on August 17, 2006, 18:45:53
Maar voor sommige is downloaden gewoon een makkelijke(goedkopere) oplossing :-X, maar ik denk daar het mijne over.

Voor HD is er ook niet zoveel alternatief  ;D

etienne

ik koop nog steeds dvd's omdat DVD's gewoon blijven bestaan naast al die nieuwe mooie formaten waar we nog lang op moeten blijven wachten voordat ze eindelijk te koop worden aangeboden in de Nederlandse zaken, en DVD's worden alleen maar goedkoper! Voordat de nieuwe software in Nederland pas echt begint te lopen, zijn we eind 2007 begin 2008 alweer gepasseerd, nou zolang ga ik niet wachten, en de hardware koop ik pas als het format gezeik voorbij is, want te snel kopen lijkt me niet verstandig gezien de ontwikkelingen; Dat Full HD bijvoorbeeld van 1920 x 1080 wordt binnen nu en 1 jaar al voorbij gegaan naar 3860 x 2060. En zo gaat het met alles!! :o
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

jowi

Quote from: etienne on January 21, 2007, 15:37:08
Full HD bijvoorbeeld van 1920 x 1080 wordt binnen nu en 1 jaar al voorbij gegaan naar 3860 x 2060
Nou dat lijkt me wat voorbarig... in een lab ja... en over 10 jaar wellicht de eerste dure systemen voor early adopters... maar niet binnen een jaar. Als dat zo is hebben we ook binnen een jaar vervuilingsvrije energie dmv kernfusie, vrede overal op aarde en geen armoede meer. Het HD formaat stamt in feite al uit de jaren 80 van de vorige eeuw...

Erik van Voorst (in memoriam)

3860 x 2060....shit dat kan mijn Barco net niet aan.... :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Raphie

Ik draai nu 2560 * 1600 en is toch wel raar om full HD 1:1 in een window te bekijken  ;D
JBL PRX Power!

paul groot

Quote from: Davy on August 17, 2006, 18:45:53
Ik vind dvd's ook nog steeds mooi en kijk er nog steeds naar. Ik laat het beeld upscalen via een scaler(1440x1152 of 1080i), en dit beeld is zeker niet mis ^-^.
Maar voor sommige is downloaden gewoon een makkelijke(goedkopere) oplossing :-X, maar ik denk daar het mijne over.
Mee eens ofschoon ik niet download.
Ik koop het liefst Blu Ray maar omdat die dingen nog erg duur zijn en er weinig keuze is (NL) koop ik zo af en toe ook een dvdtje, en dat is zeker ook mooi.

paul
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

erwinh

Ik kijk sinds een maand op Pioneer 427XA en DVD 989 en dat is een retestrak plaatje :P Zit mij dagelijks te verbazen over de kwaliteit van het beeld. En wat een kleur :D Echt ongelooflijk :o :o Hoezo Blue Ray?? Lijk mij gewoon niet nodig; veel duurder en nu is het bij minder als 1 meter afstand ook al haarscherp!!!
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

daxie

Quote from: erwinh on February 23, 2007, 23:16:15
Ik kijk sinds een maand op Pioneer 427XA en DVD 989 en dat is een retestrak plaatje :P Zit mij dagelijks te verbazen over de kwaliteit van het beeld. En wat een kleur :D Echt ongelooflijk :o :o Hoezo Blue Ray?? Lijk mij gewoon niet nodig; veel duurder en nu is het bij minder als 1 meter afstand ook al haarscherp!!!

Totdat je echt blu-ray ziet... (PS: tip: doe het jezelf niet aan, wat niet weet niet deert.)

sneaky23

Ik koop nog steeds dvd`s moet ik er wel bijzeggen dat ik echt alleen films koop die ik ontzettend goed vind bv. Heat.
Waarom zou ik nu geen dvd moeten kopen ten eerste het duurd nog een lange tijd dat er een winnaar is ten tweede ik denk dat de grote massa mensen nog geen behoefte hebben aan bluray of hddvd of ze vinden het te duur(ik ook).Ten tweede de toekomstige speler kan ook dvd`s afspelen dus vandaar dat ik gewoon blijf kopen vooral music dvd`s koop ik graag.
Zo denk ik erover.
Panasonic 42vt30
Marantz 6006, Dali Ikon 6
sony bluray s480, PS3
Xtreamer

Jimmy Conway


OscarTango

34 euro voor 1 film...pfff, no way dat ik dat eraan geef. Uiteindelijk wil je toch in het verhaal zitten, en ik moet nog eerst effe zien of die betere beeldkwaliteit me "meer" in het verhaal trekt dan de standaard DVD...

Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

spotmatic

Volgens mij zijn de BD discs bij de MM stukken goedkoper...
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

sneaky23

Quote from: Jimmy Conway on February 28, 2007, 13:45:30
Blu-Ray voor de grote massa   ;)

Nu bij:
http://www.freerecordshop.nl/pages/marketingactions.asp?actionid=5820

Ik denk toch dat dat de grote massa er nu niet aan begint ik vind dit belachelijk duur.
Ik mag hopen dat ze ergens goedkoper zijn want dit is echt geen leuke prijzen.

Ik blijf nog lekker bij mij dvdspelertje  ;D ;D ;D
Panasonic 42vt30
Marantz 6006, Dali Ikon 6
sony bluray s480, PS3
Xtreamer

Den Tas

Quote from: sneaky23 on February 28, 2007, 16:24:54
Ik denk toch dat dat de grote massa er nu niet aan begint ik vind dit belachelijk duur.
Ik mag hopen dat ze ergens goedkoper zijn want dit is echt geen leuke prijzen.

Ik blijf nog lekker bij mij dvdspelertje  ;D ;D ;D

Die zijn inderdaad wel aan de dure kant, maar er zijn genoeg andere plaatsen waar ze minder kosten(MM, web shops enz...).
Hier een site waar ik soms dvd's koop(binnenkort Blu-Ray :D), daar zijn ze iets goedkoper maar nog niet spot goedkoop!
Maar blijkbaar zijn veel mensen vergeten dat een dvd in't begin ook niet bepaalt goedkoop was...!
----------------------------------------------------------------------------------------------------

sneaky23

Quote from: Davy on February 28, 2007, 17:48:16
Die zijn inderdaad wel aan de dure kant, maar er zijn genoeg andere plaatsen waar ze minder kosten(MM, web shops enz...).
Hier een site waar ik soms dvd's koop(binnenkort Blu-Ray :D), daar zijn ze iets goedkoper maar nog niet spot goedkoop!
Maar blijkbaar zijn veel mensen vergeten dat een dvd in't begin ook niet bepaalt goedkoop was...!


Daar heb je een punt in het begin waren dvd`s ook duur en nu zijn het alleen de nieuwe (voor mij) aan de dure kant.
Als het eenmaal begint te lopen en de grote massa heb een bluray of hddvd alles in een speler dan worden de schijfjes ook weer goedkoper maar dat zal nog wel even duren voordat het zover is laat er maar eerst een winnaar komen en is een grote stuk onzekerheid weg bij de mensen.
Ik blijf tot die tijd rustig dvd`s kopen maar wel met mate.
Panasonic 42vt30
Marantz 6006, Dali Ikon 6
sony bluray s480, PS3
Xtreamer

Spacebass

Raar eigenlijk dat er geen software upgrade mogelijkheden zijn van DVD naar HD-DVD of Blu-ray  ;D

VHS/Betamax/V2000 > HD-DVD/BR = 10 euro
DVD > HD-DVD/BR  = 5 euro

Spacebass

Wat zitten mensen trouwens te piepen over prijzen van +/- 35 euro  ;D
De meeste van mijn DVD's heb ik gekocht tussen de 25 en de 80 euro  ;)

Nu krijg je een veel betere kwaliteit voor hetzelfde bedrag  >:D  ;D

sneaky23

De een vind het een hoop geld waaronder ik en de ander die vind het meevallen maar mijn duurste dvd was 19,99 en dat vind ik al prijzig maarja ik ben kwa dat een echte Nederlander ;D

Waarschijnlijk binnen een jaar zijn ze al weer een stuk in prijs gedaald(denk ik).
Panasonic 42vt30
Marantz 6006, Dali Ikon 6
sony bluray s480, PS3
Xtreamer

wernie

Hi

Ik ben een van die mensen die altijd maar mee wil met zijn tijd  ;D  dus een aantal weken geleden de xbox met hd dvd speler aangekocht.
Toch wel een hele openbaring op mijn data 800 ziet 720 p er verbluffend mooi uit jammer genoeg krijg ik 1080i niet aan de praat maar ik blijf hopen :)
wat de prijs betreft ik heb nu 5 hd dvd's en geen enkele heeft meer dan 25 euro gekost,ik zie nog regelmatig gewone dvd's (nieuwe films) voorbijkomen met een prijskaartje van om en bij de 20 euro  ???,dat die een jaar later te vinden zijn voor een prijs die een pak lager ligt is inderdaad wel waar maar dat zal met hd dvd of blu ray binnen een aantal jaar ook wel zo zijn vermoed ik.
wat mij betreft is de prijs kwaliteit verhouding(meerwaarde) best ok op voorwaarde dat je tenvolle van het hd gebeuren kan genieten dus met de juiste middelen in je bezit.

Grtz

Wernie

Akosoft

Hoezo hd dvd / blu ray duur? omgerekend via amazon.com bv. gem. ca. € 15.-- per stuk. Was laatst bij de MM en daar liggen de nieuwste dvd releases voor rond de € 20.--.  :)

etienne

Dat is dan een erg goedkope MM, want in mijn omgeving kost HD-DVD en BR toch echt minimaal 34,- per film, en als ik dan zie wat voor ouwe troep er ligt, bijna allemaal oudere films uit de jaren 70 en 80, met een enkele uitzondering voor wat nieuwere genres qua films, maar dan heb je het na 10 films wel gehad. Verder zie ik nog maar 1 combi-speler op de markt, de LG voor 1299,- (niet echt duur), vreet beide formaten, maar ik denk dat de huidige DVD software nog wel wat jaren meegaat, kijk maar naar de nostalgische cd, die is er ook nog steeds, en heeft de sacd en dvd-audio simpelweg overleefd; ik wil nog wel eens zien of de nieuwe HD formaten in Nederland zo'n succes gaan worden? Dat er massaal lcd en plasma's worden verkocht is natuurlijk goed, maar of men bereid is om weer te investeren in nieuwe software, en dus ook nieuwe hardware? want dat betekent ook een nieuwe surround processor welke DD True HD en DTS HD kan afspelen, en ook die hardware ligt vooralsnog niet in de winkel, althans ik heb deze nog niet zien staan.  ???     
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

etienne

Eind juni komen Onkyo en Pioneer met nieuwe versterkers met de nieuwe audioformaten DD True HD en DD Plus en DTS HD.  Denon komt in september met een nieuwe surroundversterker.  ;)

bron: Audiovision juni 2007 
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII