Waarom koopt men nog steeds DVD's?

Started by Spacebass, April 8, 2006, 12:51:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BitchCrew

#75
Ik heb hier enkel mijn mening gezet over het het al dan niet kopen van dvd's
Waarin duidelijk staat dat ik er helemaal niet veel heb gekocht in mijn leven, dat ik er vroeger wel heel veel huurde maar het nu niet meer is.
Als er daarom iemand wilt denken dat ik films en muziek lig te downloaden dan zegt die dat onterecht omdat hij niet genoeg informatie heeft om daar een uitspraak over te doen.

Spotmatic, sinds mijn 12 tot mijn 24 hebbik 10 cd's en 10 dvd's gekocht, die ht staat er dus totaal buiten he! Het is geen kwestie van niet kunnen, het is niet willen.

Waar Alex Cremer het over had, was het feit dat ik mee in mijn budget had moeten voorzien dat ik software nodig heb.
Daar heeft hij gelijk in, maar toch doe ik dat niet. Nu wil ik toch wel eens weten welke mens hier alle software legaal heeft?

Daarbij Spotmatic, ik heb mijn mening gezegd
( Mijn mening is nog altijd, en daar zullen heel veel niet over eens zijn, dat je betaald voor de spullen en dat de rest gratis is )

Daar moet jij respect voor tonen! En niet op uw eigen manier de dingen open gaan liggen verdraaien!
Blijkbaar ben ik niet de enige die deze mening heeft, ooit van open source gehoord?



(Maar in feite staat er, niet meer en niet minder, hetzelfde als "Mijn auto was te duur, dus de benzine neem ik gratis", "Mijn huis was te duur, dus ik betaal geen belastingen", "Deze vakantie is te duur, dus ik leen wel wat eten bij de plaatselijke supermarkt".)

Dat zeg jij , en dat slaagt helemaal niet op wat ik heb gezegd, of heb ik gezegd soms,
Ik download films en muziek omdat mijn ht te duur is?????



Ik zie hiermee geen enkele reden waarom ik respect voor jouw of jouw mening nog moet tonen.
Jij hebt geen enkel recht om die uitspraak te doen, ik zou graag hebben dat je die ook terug neemt.



Den Tas

Quote from: BitchCrew on July 19, 2006, 09:52:16
Waar heb ik vermeld dat ik download? Nergens
Gebruik ik dat als excuus? Nee

Quote from: BitchCrew on July 18, 2006, 14:16:37
eerlijk gezegd: als ik een projector kon downloaden dan zou ik dat ook doen :p

Dat zegt volgens mij voldoende dat jij alles download ::)

Quote from: BitchCrew on July 19, 2006, 10:34:22
Waar Alex Cremer het over had, was het feit dat ik mee in mijn budget had moeten voorzien dat ik software nodig heb.
Daar heeft hij gelijk in, maar toch doe ik dat niet. Nu wil ik toch wel eens weten welke mens hier alle software legaal heeft?

Dat is wel waar, maar iemand die 10 originele dvd'tjes heeft, en bijvoorbeeld 500 kopietjes dat zijn dan toch echte profiteurs.
Ik ken ook wel mensen die kopietjes hebben, maar die hebben toch een serieuze collectie originele dvd's en dan daar wat kopietjes tussen is heel iets anders als 10 originele en ..... kopietjes.
Ik zelf heb ook een paar kopietjes liggen(daar niet van), maar dat ik echt alles zou downloaden/kopieren, nee dat niet(ik vind de kwalliteid ook niet zo goed trouwens).

Quote from: BitchCrew on July 19, 2006, 10:34:22
Daar moet jij respect voor tonen! En niet op uw eigen manier de dingen open gaan liggen verdraaien!
Blijkbaar ben ik niet de enige die deze mening heeft, ooit van open source gehoord?

Daar kan ik geen respect voor tonen.
Als jij in je hele leven 10 dvd'tjes hebt gekocht en de rest wie weet van waar, daar heb ik geen respect voor.
En ik denk ook niet dat er veel verdraait is door spotmatic ::), zo hoe hij het zei liet jij het overkomen ;)
----------------------------------------------------------------------------------------------------

spotmatic

Quote
Als er daarom iemand wilt denken dat ik films en muziek lig te downloaden dan zegt die dat onterecht omdat hij niet genoeg informatie heeft om daar een uitspraak over te doen.

Het kan aan mij liggen, maar waarom schrijf je hierboven niet gewoon: "Ik download nooit iets", maar schiet je gelijk in de verdediging dat ik jou lig te beschuldigen maar dat ik daar niet voldoende informatie over heb? Hallo, ik hoef helemaal niets aan te tonen, ik ga puur en alleen af op wat jij schrijft en de manier waarop jij het schrijft. Voor mij en de anderen hier lijkt het namelijk net alsof je wel 4000 euro voor een HT over hebt, maar niets wilt besteden aan de software.

Je kunt maar uit 2 antwoorden kiezen: ik download, of ik download niet. Simpel en klaar. Als jij niet downloadt, dan gaat dit hele verhaal nergens over. Als je wel downloadt, dan is mijn eerste reply op jouw bericht zeer zeker wel van toepassing.

Voor alle duidelijkheid: het zal me worst wezen of iemand downloadt of niet, iedereen is verantwoordelijk over zijn eigen daden en heeft zijn eigen beweegredenen. Maar doe het dan niet in je post voorkomen alsof je al meer dan voldoende geld besteed hebt als je een dure HT hebt en in het verleden veel DVD's gehuurd hebt, en dat je vindt dat de software voor jou voortaan gratis is. Nogmaals: dat is wat ik lees. Ik kan het namelijk moeilijk geloven dat je, nu je een mooie HT hebt, er verder geen software voor aanschaft. Kijk je alleen TV? Speel je alleen maar spellen?

Nogmaals, ik wil je niet aanvallen, het komt puur door de manier waarop je het neergeschreven hebt. En uiteraard hoef je mijn mening niet ook te respecteren, daar laat ik jou geheel vrij in.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

BitchCrew

#78
Ik ga nie zeggen dat ik niets download, maar ik download geen dvd's, noch games, noch albums. ik hou me daar niet mee bezig.

Dus jullie indruk is 100% juist, ik wil veel geld geven aan het materiaal, maar ik wil geen geld geven aan de software. Maar dat wil niet zeggen dat ik dan alles illegaal download.
Het kan op een gratis manier ook:
Zoals ik al zei, ik gebruik voornamelijk TV progs, zoals friends, simpsons en andere toffe reeksen. Die zijn gratis te zien op tv, alleen kan ik dat moment het niet zien, dus zie ik het op een ander moment. Zolang ik de ruimte heb zal ik die ook bijhouden. 
Voor films is het juist hetzelfde, de goeie toppers neem ik ook op.

Dus geloof je eigen oren maar, ik gebruik mijn ht momenteel enkel voor tv en games en muziek.
En binnekort zal ik overstappen naar digitale tv en dan zal er aan mijn gewoonte niets veranderen.

Mijn computer software is niet legaal, so be it.


Ik blijf erbij, een mening moet gerespecteerd worden. Wat je eigen mening er ook van is, die moet de andere respecteren.
Als dat al niet kan, dan val je heel laag vind ik persoonlijk.

heb ik gezegd:
Ik download films en muziek omdat mijn ht te duur is??
NEE, dus jij hebt mijn woorden verdraaid.

Uw manier van denken kan ik gewoon niet vatten, laat staan de manier van redeneren.



En aub als je geen mening kunt respecteren en alleen direct uw oordeel en heel uw redenatie te posten, antwoord dan nietmeer aub.

Het enige wat ik hier wou doen is even mijn mening posten over hoe ik het zie. meer niet.

spotmatic

OK, dat was dus een storm in een glas water :D Fijn dat je het even verduidelijkt hebt, want het ging inderdaad nergens over. Mag ik je toch voorzichtig even overhalen om toch af en toe eens een DVD'tje te kopen? De kwaliteit van het TV signaal, ook al is het digitaal, vind ik maar zo-zo. Zonde van zo'n mooie HT waar films niet goed tot hun recht komen... Maar goed, dat is mijn mening en ik respecteer de jouwe heus wel...
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

BitchCrew

Ik koop heel af en toe een dvd, maar dan is dat 1tje van 5 euro, of is dat 1 van 1 euro in de GB.
zo af en toe dat ik er 10 heb.

Maar daarom vroeg ik op newsgroepen hoe je aan die hd films graakt zonder te downloaden, omdat het gewoon niet haalbaar is voor mij. ( met dat geld zou ik dan nog liever een dvd kope :p )

Den Tas

Quote from: spotmatic on July 18, 2006, 18:10:17
Bij illegale DVD's misschien wel, maar bij legale DVD's zie ik dat vrijwel nooit dankzij de PUOP's (Prohibited User Operation) zodat het menu-knopje e.d. niet werkt... Dat is overigens een van de dingen die ik haat aan DVD's...

Dit heb ik gisteren nu eens geprobeerd.
En bij de drie originele films(dus geen illegale ;D) waar ik het bij geprobeerd had ging dit knopje gewoon, en je zat meteen in het menu. ^-^
Ik heb het maar even geprobeerd bij drie films(enkel om te zien of het werkte), meer heb ik er niet geprobeerd het was veel te warm om binnen te blijven :P.
Maar er zullen er zeker wel meer zijn, dit ga ik binnenkort eens proberen bij meerdere film.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

bmateijsen

Het maakt uit welke dvd-speler je hebt. Sommigen hebben hun structuur goed ingericht waardoor je op ieder moment naar het menu kan.

Quote from: Jack van Dijk on July 19, 2006, 14:42:45
Voor mijn gevoel speelt dat PUOP probleem ook meer bij Regio 2 DVD's dan bij Regio 1 DVD's. Ik kan het niet direct staven het harde feiten, maar als ik naar mijn eigen collectie kijk dan heb ik dat idee wel.

Jack

spotmatic

Quote from: bmateijsen on July 19, 2006, 14:44:42
Het maakt uit welke dvd-speler je hebt. Sommigen hebben hun structuur goed ingericht waardoor je op ieder moment naar het menu kan.

Is "structuur" een eufemisme voor het zich niet aan de eisen houden waaraan DVD's moeten voldoen? Het lijkt me dat PUOP's dwingend zouden moeten zijn, maar het lijkt me ook logisch dat niet iedere fabrikant zich hier aan houdt.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

spotmatic

Quote from: Jack van Dijk on July 19, 2006, 14:55:30
Volgens mij ligt het in dit geval meer aan de hardware kant. De DVD kan zeg maar het vlaggetje wel zetten, maar als de DVD speler zich daar niks van aantrekt dan kan je gewoon naar het menu.

Als ik mij er erg aan stoor, dan maak ik wel een backup van zo'n DVD. DVD-shrink kan bijv. zulke PUOP's verwijderen. Maar meestal ga ik gewoon net zoals Davy even naar de WC of een drankje halen. Vooral van Disney DVD's heb ik mijn buik vol, die zitten meestal vol met trailers die je niet kunt skippen (op sommige spelers kan dat dus weer wel, zoals je zegt).
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Den Tas

Quote from: Jack van Dijk on July 19, 2006, 14:42:45
Voor mijn gevoel speelt dat PUOP probleem ook meer bij Regio 2 DVD's dan bij Regio 1 DVD's. Ik kan het niet direct staven het harde feiten, maar als ik naar mijn eigen collectie kijk dan heb ik dat idee wel.

Jack

Ik heb nochthans enkel Regio 2 dvd's
Ik heb het juist nog met 2 geprobeerd, en weer zat ik meteen in het menu.

Quote from: bmateijsen on July 19, 2006, 14:44:42
Het maakt uit welke dvd-speler je hebt. Sommigen hebben hun structuur goed ingericht waardoor je op ieder moment naar het menu kan.


Ja nu je het zegt, als ik vroeger via mijn PS2 dvd's keek kon ik bijna nooit rechtstreeks naar het menu en sinds ik een andere dvd speler heb gaat dit wel.
Ik gebruik deze optie niet altijd, maar als ik ze dan gebruikt zat ik toch meteen in het menu.

Dus dit hangt dan gewoon aan de dvd speler?
----------------------------------------------------------------------------------------------------

bmateijsen

Kwestie van vlaggetjes lezen.. en de ene speler houd zich hier meer aan dan de andere ;).

Quote from: spotmatic on July 19, 2006, 14:53:41
Is "structuur" een eufemisme voor het zich niet aan de eisen houden waaraan DVD's moeten voldoen? Het lijkt me dat PUOP's dwingend zouden moeten zijn, maar het lijkt me ook logisch dat niet iedere fabrikant zich hier aan houdt.

R

Quote from: Grindtegel on July 18, 2006, 16:30:16
Als je in Oss en omgeving woont zul je een hele andere mening er op na houden

ha ha, klinkt bekend ;)

Wimpie007

Ik blijf ook nog steeds dvd's kopen, maar ik heb voor mezelf wel een maximum gesteld van zo'n 12€ per dvd.  Meestal duik ik daar nog onder, door dvd's te kopen van rond de 8€.  Ook de tweedehandssectie hier op het forum pluk ik soms een paar dvd's uit. 

Ondertussen heb ik zo'n 260 dvd's (schat ik).  Een aantal daarvan zijn gekopieerd, meestal omdat ik ze gehuurd heb, en dan 'back-up', omdat ik ze goed vond.  In de meeste gevallen koop ik dan achteraf de originele dvd als ie ergens goedkoop (genoeg) voorbij komt.

Recentelijk heb ook wel enkele High Def films gedownload, al is dat eerder om een keer het verschil met de ge-upscalede dvd output te bekijken.  Het is zoals BitchCrew al aangeeft niet echt haalbaar om met een gewone lijn in België helder HD-films te gaan binnenhalen.

Mijn HT is er voor een groot deel gekomen door de collectie divx-films die ik in de loop der jaren vergaard had, door mee te draaien in het pc-enthousiasten-wereldje.  Nu zijn de meesten daarvan vervangen door dvd's, omdat de divx/xvid kwaliteit vaak té slecht is voor meer dan een pc-scherm. 

Waar het in de toekomst naar toe gaat is natuurlijk maar de vraag.  Ik heb nu digitale tv met een HDD-recorder, maar die films kan ik er niet afhalen.  DVD's gaan er stillaan tussenuit, en ik hoop (persoonlijk) op een (snelle) doorbraak van blu-ray.  Anderzijds, mocht mijn internetverbinding het toelaten zou ik waarschijnlijk ook rustig High Def-films op m'n pc stockeren, gewoon omdat het kwaliteitsverschil zo duidelijk is.
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

Tube-freak

#89
Quote from: Spacebass on April  8, 2006, 12:51:12
Ik ben heel benieuwd waarom jullie nog steeds DVD's kopen terwijl HD nu wel heel dichtbij begint te komen.

FF simpel gezegt.  Ik leef nu in het heden en ik wil nu genieten van mijn HT.  Daarom koop ik nog steeds DVD's.  HD is wel leuk en aardig maar aangezien de meeste film studios het al niet eens voor elkaar krijgen om fatsoenlijk een DVD in elkaar te flansen dan moet ik eerst nog maar eens zien of dat bij HD wel het geval is.  Beetje geupscalde oude films in HD zitten we niet op te wachten natuurlijk.....

Sommige DVD releases zien er beter uit dan sommig HD matriaal maar andersom is dat natuurlijk ook.  Dus laat ze eerst maar eens bewijzen wat ze kunnen leveren in HD.  Vooralsnog vind ik HD meer een Hype dan dat het echt wat voorstelt.  Uiteindelijk zal het wel wat worden natuurlijk, maar vooralsnog zal het zich wel moeten bewijzen dat het beter is dan DVD.  In theorie is het dat ook wel, maar de praktijk valt het soms (meestal??) wat tegen.

DVD Films als LOTR, Starwars en Underworld, Xmen etc... zijn van dermate hoge kwaliteit in mijn home cinema dat ik er supergoed van kan genieten.  Voorlopig is Blueray al weer voor de 20ste keer uitgesteld dus dat is in elk geval weer een reden om gewoon DVD's te blijven kopen.

En dan nog.  Soms gaat het niet eens om de beeld kwaliteit,maar als de kwaliteit wat minder is en het verhaal etc.... is goed dan kan ik nog steeds in de film opgaan en dan denk ik daar niet eens meer aan.  Dan geniet ik gewoon van de film.  Met een film als "Leaving Las vegas" of "Whats eating Gilbert Grape"  Maakt het allemaal niet zo meer uit of je 7 speakers hebt of 2, of 300 watt of 10 watt versterkers.  Dan is het puur het verhaal dat het zo mooi maakt en puur genieten.

Groeten
Marc
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

nielvm

Ik ben sinds de aanschaf van een projector resoluut overgestapt van gedownloade films naar gekochte dvds omdat de kwaliteit serieus tegenvalt op een groot scherm.

Wat me van dvds enorm ergert is de prijs waarmee nieuwe films op de markt komen. Meestal schommelt dit ergens rond de 20 euro, wat ik enorme afzetterij vind. Een jaar later kan je de film vinden voor minder dan de helft.

Wat eeder al aangehaald is (dat sommige dvds van erg mooie kwaliteit zijn), is waar. Zo vind ik dat vele films qua beeldkwaliteit een voorbeeld mogen nemen aan alle pixar dvds. Onlangs de dvd van monsters inc. nogmaals gezien en die kwaliteit overtreft vind ik zelfs sommige HD filmpjes.

Om nu terug te komen op de werkelijke bedoeling van dit topic:

Wat moeten we kijken in afwachting van HD introductie?
Moeten we tot dan op onze tanden bijten?
Ik koop graag dvd's voor een prijs van zo'n 7-8 euro, wat ik een mooie prijs vind voor een film...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

spotmatic

#91
Quote from: nielvm on July 26, 2006, 15:11:13
Wat eeder al aangehaald is (dat sommige dvds van erg mooie kwaliteit zijn), is waar. Zo vind ik dat vele films qua beeldkwaliteit een voorbeeld mogen nemen aan alle pixar dvds. Onlangs de dvd van monsters inc. nogmaals gezien en die kwaliteit overtreft vind ik zelfs sommige HD filmpjes.

Dat is wel appels met peren vergelijken. De Pixar films (en alle andere computeranimaties) worden direct vanuit de rendersoftware omgezet naar MPEG2 (digitaal naar digitaal), dus er is totaal geen verlies van beeldkwaliteit bij zo'n transfer. 35mm Films moeten echter eerst nog worden omgezet naar een HD master, van waaruit een DVD versie wordt gemaakt (chemisch > digitaal > digitaal). Er zal altijd iets verlies optreden tijdens het omzetten van het chemische beeld (ik noem het met opzet geen analoog want een 35mm film is namelijk niet electronisch) in digitale nullen en eentjes.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Akosoft

Ik begrijp de commotie niet zo om hd. Leuk dat het eindelijk op de proppen staat maar waarom mensen de bank plunderen voor een smerend, overpriced 1080p schermpje van maar 50inch en er vervolgens 4 meter vanaf gaan zitten begrijp ik niet. Dan heeft hd namelijk ook niet zoveel nut als je alle details mee wilt krijgen.....
Daar komt bij dat dvd's die je upscaled naar 720p of hoger er ook al fantastisch uit kunnen zien, dus waarom je een mooie dvd van een paar euro's niet zou kopen vanwege hd is voor mij nog niet aan de orde. 
Wellicht dat ik daar straks als ik true hd zal projecteren totaal anders over denk. Tot die tijd. Gewoon lekker van dvd genieten hoor....  :)

spotmatic

Je geeft het zelf al aan: geprojecteerd HD materiaal is adembenemend mooi en scherp. DVD materiaal kan ook mooi zijn, maar moet het genadeloos afleggen tegen HD bij grotere schermen (>2 meter en zitafstand 1,5x de schermbreedte).

1080p plasma's kunnen overigens best mooi zijn, als je er maar dicht op gaat zitten. Anders heeft het inderdaad totaal geen nut en is een 848 * 480 plasmaatje ook wel te doen.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

BitchCrew

Ik heb gistere een paar dvd's gekocht voor men ma :-)
9,99 per stuk en 2 de aan halve prijs
dus voor 4 dvds nog geen 25 euro.

zijn wel iets oudere films ( ice age, garfield, enemy of the state en hitch ) maar kom
die prijs vind ik goed.  zo zou het altijd moeten zijn, 10 euro per dvd oud of nieuw altijd.

Del member

Eergisteren nog eens een stukje Troy gekeken in 1080i en daarna even Gladiator van R2 DTS DVD .... kwestie van in 't sfeertje van de oudheid te blijven :)

H'mmmm ..... ze mogen DVD's nog voor niks geven ik vind de beeldkwaliteit van 95% van de DVD's maar niks. De paar juweeltjes die superscherp zijn (zoals brotherhood of the wolf) moet je geluk hebben dat ze tss de uitverkoop dvd's van 5 EUR staan.

Kortom ... ik ben zo'n jaar niet meer met DVD bezig enkel nog HD en ik ga nooit meer terug naar DVD.

BitchCrew

heb van de week ook troy gezien, wel den dvd, maar ik heb echt genoten van die film se :-)
beeld en sound ware echt toppie :-)

Akosoft

Quote from: ub4b on August 16, 2006, 17:53:01
Eergisteren nog eens een stukje Troy gekeken in 1080i en daarna even Gladiator van R2 DTS DVD .... kwestie van in 't sfeertje van de oudheid te blijven :)

H'mmmm ..... ze mogen DVD's nog voor niks geven ik vind de beeldkwaliteit van 95% van de DVD's maar niks. De paar juweeltjes die superscherp zijn (zoals brotherhood of the wolf) moet je geluk hebben dat ze tss de uitverkoop dvd's van 5 EUR staan.

Kortom ... ik ben zo'n jaar niet meer met DVD bezig enkel nog HD en ik ga nooit meer terug naar DVD.

Schaf eens een scaler aan of denon 3930. Kunnen je dvd's weer vele jaren mee....  ;)

Del member

Quote from: Akosoft on August 17, 2006, 11:12:35
Schaf eens een scaler aan of denon 3930. Kunnen je dvd's weer vele jaren mee....  ;)

Heb redelijk wat referentiematieriaal gehad, gezien en kunnen vergeleken met ander referentiemateriaal.
En natuurlijk steeds vergeleken met HD. Heb zelfs nog een tijdje voor een HDTV bedrijfje gewerkt.

Weet wel waarover ik spreek :)
Een scaler is geen substituut voor ontbrekende resolutie. Punt.

Akosoft

Quote from: ub4b on August 17, 2006, 12:09:51
Heb redelijk wat referentiematieriaal gehad, gezien en kunnen vergeleken met ander referentiemateriaal.
En natuurlijk steeds vergeleken met HD. Heb zelfs nog een tijdje voor een HDTV bedrijfje gewerkt.

Weet wel waarover ik spreek :)
Een scaler is geen substituut voor ontbrekende resolutie. Punt.


Nee doh, dat is logisch van lucht bak je niks maar om nu te zeggen dat het niet om aan te zien is ook niet waar  :)