Waarom koopt men nog steeds DVD's?

Started by Spacebass, April 8, 2006, 12:51:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

spotmatic

Quote from: Alex Cremers on June  2, 2006, 11:00:29
De term downloaden valt hier toch wel erg regelmatig. Hoe kan je nu zo begaan zijn met film en toch alleen maar aan downloaden denken? Zonder software stelt jullie dure (betaalde) hardware geen sikkepit voor.

Het probleem is dat sommigen (waaronder ik) hogere eisen stellen dan DVD's ons kunnen geven. Noem mij een winkel in NL waar ik HD materiaal kan kopen, en ik doe het gelijk. WMVHD materiaal zou ook nog kunnen, maar in principe koop ik niets waar DRM op zit.

(Offtopic: nog steeds op zoek naar T2 WMVHD met Engelse subtitles, anyone?)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Spacebass

#51
Quote from: Alex Cremers on June  2, 2006, 11:00:29
De term downloaden valt hier toch wel erg regelmatig. Hoe kan je nu zo begaan zijn met film en toch alleen maar aan downloaden denken? Zonder software stelt jullie dure (betaalde) hardware geen sikkepit voor.
Ik neem het je niet kwalijk dat je dit zo in eerste instantie denkt  ;D

Als je net als ik ook Criterion versies van diverse DVD's a 100 euro hebt aangeschaft en waar mogelijk de Superbit versies gekocht hebt (nadat je inmiddels al de special editions en de normale versie al gekocht hebt) en daarvoor jaren geleden speciaal hiervoor een creditcard hebt aangevraagd zodat je die versies kon aanschaffen via het web (toen 99% van Nederland tevreden was met een VHS tape en omdat ze in Nederland niet, nauwelijks of alleen schreeuwend duur beschikbaar waren), dan snap je dat er ook een grote groep "echte" liefhebbers zijn die er alles aan doet om maar die ene "beste versie" te bemachtigen.

Toen T2 uitkwam heb ik hem meteen aangeschaft, om vervolgens tot de ontdekking te komen dat wij in Europa NIET van deze HD film mochten genieten. Deze (HD) filmliefhebbers zijn deze achterstand gewoon meer dan zat! Die schijnheilige types die nu braaf een dvd kopen van 5 euro bij FRS met alle commentaar van dien, snappen niet dat de echte liefhebbers inmiddels met duizenden euro's (per liefhebber) het medium hebben helpen groeien. Het zijn dus de early adapters die er voor betalen dat de massa het uiteindelijk voor 5 euro in de bak kunnen kopen. Mij boeit het dus niet zo wat die "5 euro pakkers" voor mening hebben tav het LEGAAL downloaden van HD materiaal.

Let wel! Ik zeg niet dat jij er ook zo een bent. In tegendeel! Ik ben het met je eens dat die types die nooit een cent uitgeven geen echte liefhebbers zijn  ;)  Maar ik wordt getriggert als ik als HD downloader over één kam geschoren word met types die sowieso nooit een film zouden kunnen/willen kopen.


Quote(Offtopic: nog steeds op zoek naar T2 WMVHD met Engelse subtitles, anyone?)
Ik heb hem wel, maar doe hem inderdaad niet weg  ;)

rbormans

Ik ben eentje van de massa, een "5-Euro pakker", eentje die de balans tussen de die-hards hier op het forum en de leuke filmpje kijkers in onevenwicht brengt 

Ik koop nog DVD's, omdat ze nu op een prijsniveau zijn waar je al eens kan aankopen zonder dat je zeker weet of een film effectief wat is of niet.  En puur praktisch... kopen kost minder tijd dan huren / downloaden.

Movievault

Quote from: Raf (B) on June  2, 2006, 12:35:41
Ik ben eentje van de massa, een "5-Euro pakker", eentje die de balans tussen de die-hards hier op het forum en de leuke filmpje kijkers in onevenwicht brengt 

Ik koop nog DVD's, omdat ze nu op een prijsniveau zijn waar je al eens kan aankopen zonder dat je zeker weet of een film effectief wat is of niet.  En puur praktisch... kopen kost minder tijd dan huren / downloaden.
Downloaden kost 2 uur voor een film , hmmm
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

spotmatic

Quote from: FrankG on June  2, 2006, 12:55:33
Downloaden kost 2 uur voor een film , hmmm

Sinds ik Chello Extreme heb, kost het mij zelfs minder tijd dan dat om een HD film te downloaden...
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

rbormans

Quote from: FrankG on June  2, 2006, 12:55:33
Downloaden kost 2 uur voor een film , hmmm
en on-line kopen 10 minuten, het pakket uit de brievenbus halen 2 minuten
... en daarmee heb je een werkbaar product... kan me niet voorstellen dat het na 2 uur downloaden plug and play is

maar goed, in mijn geval is kopen gewoon praktischer dan downloaden, en daarom koop ik DVD's

spotmatic

Quote from: Raf (B) on June  2, 2006, 14:51:28
en on-line kopen 10 minuten, het pakket uit de brievenbus halen 2 minuten
... en daarmee heb je een werkbaar product... kan me niet voorstellen dat het na 2 uur downloaden plug and play is

Ja, als je de tijd weglaat tussen de 10 minuten van het kopen, en het uit de brievenbus halen van het pakket, dan ben je inderdaad sneller. Zo kan ik dat ook. Maar in werkelijkheid moet je altijd minimaal 1 dag wachten (afhankelijk van het land waaruit het pakket moet komen).

Overigens is de tijd die het na die 2 uur downloaden kost maar heel kort. Binnen 15 minuten heb ik een afspeelbare film (nee, ik brand het niet eerst naar DVD, dat is een gepasseerd station).
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Movievault

<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

rbormans

Quote from: spotmatic on June  2, 2006, 14:59:56
Ja, als je de tijd weglaat tussen de 10 minuten van het kopen, en het uit de brievenbus halen van het pakket, dan ben je inderdaad sneller. Zo kan ik dat ook. Maar in werkelijkheid moet je altijd minimaal 1 dag wachten (afhankelijk van het land waaruit het pakket moet komen).
Ik antwoord alleen maar waarom IK DVD's koop. In mijn situatie is die dag of week of... wachttijd op een DVD niet echt relevant; net zomin is het voor mij relevant dat jullie supersnel films kunnen downloaden.

Dus ik pas mijn statement "kopen kost minder tijd dan huren / downloaden" aan naar "kopen kost MIJ minder tijd dan DVD's huren of dan de opzet maken om een HD film te verkrijgen en bekijken" en dan is iedereen in zijn nopjes ?  ::)

BitchCrew

#59
Ik heb eigenlijk amper cd's of dvd's gekocht, een paar heb ik er, max 10 van elks.
Ik kan mijn geld daar niet in steken eerlijk gezegd. Vroeger huurde ik wel heel veel films maar nu is het niet meer.

Het leven is al duur genoeg zo voor mij.

Mijn mening is nog altijd, en daar zullen heel veel niet over eens zijn, dat je betaald voor de spullen en dat de rest gratis is. Waarom, als je een HT bouwt ben je heel veel kwijt, ik was 4000 + euro kwijt en dan moet je nog eens betalen voor er iets mee te kunnen doen, software, enz.

Nee danku. zoveel verdien ik niet :s

eerlijk gezegd: als ik een projector kon downloaden dan zou ik dat ook doen :p

Loric

VHSsen heb ik nooit en masse gekocht. LD's wel, dat was pas een dure tijd. DVD met meer mate en ik word steeds kieskeuriger.

Een medium als DVD (en CD) vind ik toch een stuk 'veiliger', dat wil zeggen, wat als je harde schijf crasht, of er problemen zijn met compatibiliteit?

En er gaat natuurlijk niets boven de bioscoop.


Loric

Alex Cremers

Quote from: BitchCrew on July 18, 2006, 14:16:37
Ik heb eigenlijk amper cd's of dvd's gekocht, een paar heb ik er, max 10 van elks.
Ik kan mijn geld daar niet in steken eerlijk gezegd. Vroeger huurde ik wel heel veel films maar nu is het niet meer.

Het leven is al duur genoeg zo voor mij.

Mijn mening is nog altijd, en daar zullen heel veel niet over eens zijn, dat je betaald voor de spullen en dat de rest gratis is. Waarom, als je een HT bouwt ben je heel veel kwijt, ik was 4000 + euro kwijt en dan moet je nog eens betalen voor er iets mee te kunnen doen, software, enz.

Nee danku. zoveel verdien ik niet :s

eerlijk gezegd: als ik een projector kon downloaden dan zou ik dat ook doen :p

Dan had je maar geen 4000 á 5000 euro moeten uitgeven aan een HT.

spotmatic

Quote from: Alex Cremers on July 18, 2006, 15:14:37
Dan had je maar geen 4000 á 5000 euro moeten uitgeven aan een HT.

Mee eens. Van alle redenen om te downloaden die ik ooit heb gehoord, is die van BitchCrew wel de allerslechtste. "Sorry, mijn HT was duur, dus er is geen geld meer voor DVD's en CD's!"

:-X
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

spotmatic

Quote from: Loric on July 18, 2006, 14:46:11
En er gaat natuurlijk niets boven de bioscoop.

Dan heb je vast geen CRT aan je plafond hangen. Mocht dat wel zo zijn, dan doe je jezelf toch echt te kort. Maar da's mijn persoonlijke mening hoor!  ;D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Grindtegel

Quote from: Loric on July 18, 2006, 14:46:11

En er gaat natuurlijk niets boven de bioscoop.


Loric

Als je in Oss en omgeving woont zul je een hele andere mening er op na houden
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Den Tas

#65
Quote from: BitchCrew on July 18, 2006, 14:16:37
Ik heb eigenlijk amper cd's of dvd's gekocht, een paar heb ik er, max 10 van elks.
Ik kan mijn geld daar niet in steken eerlijk gezegd. Vroeger huurde ik wel heel veel films maar nu is het niet meer.

Het leven is al duur genoeg zo voor mij.

Mijn mening is nog altijd, en daar zullen heel veel niet over eens zijn, dat je betaald voor de spullen en dat de rest gratis is. Waarom, als je een HT bouwt ben je heel veel kwijt, ik was 4000 + euro kwijt en dan moet je nog eens betalen voor er iets mee te kunnen doen, software, enz.

Nee danku. zoveel verdien ik niet :s

Waarom geef je dan 4000€ aan je ht uit ??? ::)
Dan heb jij in mijn ogen gewoon een ht gezet om te kunnen zeggen van kijk eens ik heb een ht'tje, en om op te scheppen bij de rest?
Maar niet omdat het je hobby is.
Als ik iets niet kan/wil betalen, dan zal ik daar ook zeker nooit mijn hobby van maken. ;)

Quote from: BitchCrew on July 18, 2006, 14:16:37
eerlijk gezegd: als ik een projector kon downloaden dan zou ik dat ook doen :p

Dat is om fier over te zijn :-X >:(
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Jimmy Conway

Quote from: spotmatic on July 18, 2006, 16:07:21
Dan heb je vast geen CRT aan je plafond hangen. Mocht dat wel zo zijn, dan doe je jezelf toch echt te kort. Maar da's mijn persoonlijke mening hoor!  ;D

Superman Returns in Metropolis Digital Cinema 8) was toch best gezellig afgelopen weekend. ;D

jurjen

Ik ben klaar met het kopen van DVD's, ik vind dat ik de filmuitgevers nu al genoeg gesponsord heb door het kopen van afspeel-apparatuur met DHCP waardoor ik m'n analoge projector niet mag gebruiken. Ik heb ook niet het gevoel dat mijn financiele bijdrage een betere film-industrie oplevert want alle geld gaat naar de produktie van een klein aantal zakenlui die films maken die ik niet eens wil zien, ik maak liever met paypal rechtstreeks geld over naar de regisseurs die ik wel graag zie dan via de DVD-prijs te betalen aan de politieke lobbyisten van de DRM. Dan is er nog het produkt: als ik een film koop wil ik niet eerst door tig trailers en brein-dreigementen heen, prima als ze dat op huur-DVD's doen maar niet op de DVD's in mijn collectie.  "binnenkort in uw videotheek" is sowieso een belachelijke reclametekst als je een film uit de kast trekt van een jaar oud.
Dus, de DVD verkopen nemen af en dat komt door de piraten? Laat me niet lachen, het komt door die Harvard dingen die aan een boom hangen die de film-industrie naar de afgrond managen met slecht product in slechte verpakking.

Ziezo, dat moest ik even kwijt  ;D





Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

Den Tas

Quote from: jurjen on July 18, 2006, 17:53:52
Ik ben klaar met het kopen van DVD's, ik vind dat ik de filmuitgevers nu al genoeg gesponsord heb door het kopen van afspeel-apparatuur met DHCP waardoor ik m'n analoge projector niet mag gebruiken. Ik heb ook niet het gevoel dat mijn financiele bijdrage een betere film-industrie oplevert want alle geld gaat naar de produktie van een klein aantal zakenlui die films maken die ik niet eens wil zien, ik maak liever met paypal rechtstreeks geld over naar de regisseurs die ik wel graag zie dan via de DVD-prijs te betalen aan de politieke lobbyisten van de DRM. Dan is er nog het produkt: als ik een film koop wil ik niet eerst door tig trailers en brein-dreigementen heen, prima als ze dat op huur-DVD's doen maar niet op de DVD's in mijn collectie.  "binnenkort in uw videotheek" is sowieso een belachelijke reclametekst als je een film uit de kast trekt van een jaar oud.
Dus, de DVD verkopen nemen af en dat komt door de piraten? Laat me niet lachen, het komt door die Harvard dingen die aan een boom hangen die de film-industrie naar de afgrond managen met slecht product in slechte verpakking.

Ziezo, dat moest ik even kwijt  ;D







Als iedereen zo moest denken zou ik eens willen zien hoelang het nog zou blijven duren met de kleine uitgevers ::)
Dan zijn het enkel de grote die het hoofd boven water houden.
En ik zou eens willen zien hoeveel mensen er via pay-pal rechtstreeks een storting doen op de rekening van de regiseur ^-^, zeggen misschien wel maar doen is iets anders.

Tip:voor die "tig trailers en brein-dreigementen" op de dvd, daarvoor staat er een knopje op je ab en als je daar op druk dan zit je meteen in het dvd menu ;)
----------------------------------------------------------------------------------------------------

spotmatic

Quote from: Davy.P on July 18, 2006, 18:06:31
Tip:voor die "tig trailers en brein-dreigementen" op de dvd, daarvoor staat er een knopje op je ab en als je daar op druk dan zit je meteen in het dvd menu ;)

Bij illegale DVD's misschien wel, maar bij legale DVD's zie ik dat vrijwel nooit dankzij de PUOP's (Prohibited User Operation) zodat het menu-knopje e.d. niet werkt... Dat is overigens een van de dingen die ik haat aan DVD's...
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Den Tas

#70
Quote from: spotmatic on July 18, 2006, 18:10:17
Bij illegale DVD's misschien wel, maar bij legale DVD's zie ik dat vrijwel nooit dankzij de PUOP's (Prohibited User Operation) zodat het menu-knopje e.d. niet werkt... Dat is overigens een van de dingen die ik haat aan DVD's...

Dat is toch niet bij elke dvd, je heb wel dvd's waarbij dat niet werkt(maar niet allemaal).
Nu ik gebruik dit normaal wel nooit, als ik een film kijk zet ik de dvd speler iets ervoor op en ga dan nog iets te drinken enzo halen en dan staat meestal het menu op.

En er zijn ook sommige dvd's waar de film meteen begint te spelen, dus daar moet je niet eerst in het dvd menu gaan.

Maar als men om deze reden zou beginnen kopieren... :-X(dat is zielig), ik durf te wedden dat als die trailers er nu niet opstond dat deze personen wel een andere uitleg klaar hadden waarom ze kopieren. ::)
----------------------------------------------------------------------------------------------------

jurjen

Quote from: Davy.P on July 18, 2006, 18:06:31
Als iedereen zo moest denken zou ik eens willen zien hoelang het nog zou blijven duren met de kleine uitgevers ::)
Dan zijn het enkel de grote die het hoofd boven water houden.

Volgens mij werkt het precies andersom: als het huidige systeem doorgaat zijn het enkel de groten die het hoofd boven water houden, en de kleintjes die naar de verdoemenis gaan. Dat is misschien ok vanuit kapitalistisch standpunt en vrije marktvorming enz enz maar levert wel saaie films op! 
Remakes van films uit de tijd dat er nog artiesten waren. Of verfilmde stripverhalen uit de tijd dat er nog fantasie bestond. Best knap gemaakt en geinig om een keertje naar te kijken, maar je kan het toch geen filmkunst noemen.

Trouwens, ik hoef helemaal geen smoesjes te verzinnen om geen DVD's te kopen  :D  ik mag voorlopig nog zelf kiezen of ik ze wel/niet koop.





Barco BD808 < [Snazio Net DVD Cinema HD] [Plasma Enhancer PE1000-Pro < Marantz DV-8400] > Parasound AVC-2500 > {( Krell KSA-50 mkII> Dynaudio Double 17) + (Krell KSA-50 > Dynaudio Gemini) + (Meridian 605 > Piega P4CmkII center)}

Den Tas

#72
Quote from: jurjen on July 18, 2006, 19:10:01
Volgens mij werkt het precies andersom: als het huidige systeem doorgaat zijn het enkel de groten die het hoofd boven water houden, en de kleintjes die naar de verdoemenis gaan. Dat is misschien ok vanuit kapitalistisch standpunt en vrije marktvorming enz enz maar levert wel saaie films op! 
Remakes van films uit de tijd dat er nog artiesten waren. Of verfilmde stripverhalen uit de tijd dat er nog fantasie bestond. Best knap gemaakt en geinig om een keertje naar te kijken, maar je kan het toch geen filmkunst noemen.

Ik zeg toch dat het dan enkel de gote zijn die het hoofd boven water zullen houden ::), jij hebt het juist andersom geschreven maar de tekst blijft volgens mij hetzelfde ;)

Quote from: jurjen on July 18, 2006, 19:10:01
Trouwens, ik hoef helemaal geen smoesjes te verzinnen om geen DVD's te kopen  :D  ik mag voorlopig nog zelf kiezen of ik ze wel/niet koop.

Jij moet zeker geen smoesjes verzinnen daar ben je zelf oud genoeg voor ;D(ik had het over het algemeen).
Ieder heeft daar zijn idee over natuurlijk, ik zal allesinds niet vaak kopieren.
Ik heb een tijdje terug een kopie gekregen van die tekenfilm Wild, die heb ik weggegooit daar kon ik niet naar kijken(zo een brakke beeld kwalliteid, om over het geluid nog maar te zwijgen :-X).
Ik heb hier eigelijk maar ene goede kopie liggen.

Ik koop een goede film gewoon uit respect voor de regisseur(wat blijkbaar niet van vele kan gezegt worden :-\), en de oudere films koop ik ook want deze kosten gemiddeld maar een 8€ of 9€ ::).
Als jij daarvoor begint te branden :-X

Quote from: jurjen on July 18, 2006, 17:53:52
Dus, de DVD verkopen nemen af en dat komt door de piraten? Laat me niet lachen, het komt door die Harvard dingen die aan een boom hangen die de film-industrie naar de afgrond managen met slecht product in slechte verpakking.

Dus de doosjes van een gekopieerde dvd zien er beter uit als een origineel ^-^
----------------------------------------------------------------------------------------------------

BitchCrew

#73
Quote from: Davy.P on July 18, 2006, 17:14:22
Waarom geef je dan 4000€ aan je ht uit ??? ::)
Dan heb jij in mijn ogen gewoon een ht gezet om te kunnen zeggen van kijk eens ik heb een ht'tje, en om op te scheppen bij de rest?
Maar niet omdat het je hobby is.
Als ik iets niet kan/wil betalen, dan zal ik daar ook zeker nooit mijn hobby van maken. ;)
Nee, want bijna niemand krijgt die te zien. En als je een goeie pc koopt dan heb je al een stuk ervan, koop dan een goei surround systeem en je bent ik de helft. Koop nog een lcd tv die groot genoeg is en je bent veel geld kwijt.

Ik heb dat omdat het makkelijk is all in one, omdat ik graag pruts met pcs, een vooral omdat ik kan genieten van muziek en film. ( op welke manier ik die ook krijg )

Dus oordeel niet te snel aub.

Quote
Dat is om fier over te zijn :-X >:(
Misschien niet, maar ik ben tenminste eerlijk.


Quote from: spotmatic on July 18, 2006, 16:06:03
Mee eens. Van alle redenen om te downloaden die ik ooit heb gehoord, is die van BitchCrew wel de allerslechtste. "Sorry, mijn HT was duur, dus er is geen geld meer voor DVD's en CD's!"

:-X

Waar heb ik vermeld dat ik download? Nergens
Gebruik ik dat als excuus? Nee

Ik zei alleen dat ik geen dvd's koop en dat
Ik mijn geld daar niet aan kan uitgeven. Respecteer het, het is MIJN mening.

Ben ik dan een Crimineel ofzo omdat ik elke dag de programma's van vt4 opneem om die tegen 23u allemaal te kunne zien als ik thuis kom?

Omdat ik geen 100-1000 den euros uitgeef aan dvd's en cd's:
Val ik dan buiten een ht liefhebber?
Is ht dan geen passie voor mij?
Mag ik daarom geen ht bouwen?





spotmatic

Quote from: BitchCrew on July 19, 2006, 09:52:16
Waar heb ik vermeld dat ik download? Nergens

Volgens mij heb je dat -wel niet met zoveel woorden- zelf gezegd:

Quote
Mijn mening is nog altijd, en daar zullen heel veel niet over eens zijn, dat je betaald voor de spullen en dat de rest gratis is.

Ik zie niet hoe ik anders de bovenstaande quote moet plaatsen. Maar in feite staat er, niet meer en niet minder, hetzelfde als "Mijn auto was te duur, dus de benzine neem ik gratis", "Mijn huis was te duur, dus ik betaal geen belastingen", "Deze vakantie is te duur, dus ik leen wel wat eten bij de plaatselijke supermarkt". Je kunt films kijken via de TV zenders, maar dat is toch echt niet gratis en de boel komt ook niet in de beste kwaliteit je huiskamer binnen. Verder zie ik je naam opduiken in het Nieuwsgroepen-topic i.c.m. Eweka en dan is de link gauw gelegd.

Quote
Gebruik ik dat als excuus? Nee
Ik kan mijn geld daar niet aan uitgeven. Respecteer het, het is MIJN mening.
Ben ik Crimineel omdat ik elke dag de programma's van vt4 opneem om die tegen 23 allemaal te kunne zien als ik thuis kom?

Mij hoor je niet zeggen dat je crimineel bent. Ik download ook wel eens, maar dan alleen HD materiaal omdat dat hier niet normaal verkrijgbaar is. Ik zal een van de eersten zijn die een HD-DVD player en HD-DVD's koopt zodra deze normaal beschikbaar zijn (importeren vanuit de VS zie ik niet zitten).

Kijk mij ook eens eerlijk zijn :D
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909