Waarom koopt men nog steeds DVD's?

Started by Spacebass, April 8, 2006, 12:51:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SiR-ROUND

Sterker nog... Begin nu net pas te leren om niet alles qua HD te moeten downloaden.

;D;D;D

jaco

Quote from: SiR-ROUND on April 11, 2006, 20:42:12
Sterker nog... Begin nu net pas te leren om niet alles qua HD te moeten downloaden.
Komt bekend voor. Als je vertwijfeld rond gaat kijken op je PC waar al die vrije ruimte gebleven is, wordt het tijd om te minderen.

SiR-ROUND

Zeker omdat niet alles de moeite waard is qua kwaliteit. Maar alles previewen? Geen tijd, drukdrukdruk...

VlisChris

Quote from: Spacebass on April  8, 2006, 12:51:12
Ik ben heel benieuwd waarom jullie nog steeds DVD's kopen terwijl HD nu wel heel dichtbij begint te komen.

Bijzonder simpel: ik kan HD nog niet afspelen.... ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

asterduc


Voor mij is er niets fout met DVD.

Mijn gezichtsveld wordt met de jaren minder scherp, waarom zou ik dan investeren in een hogere resolutie! ik zie het binnen enkele jaren toch niet meer!!!
Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102



Spacebass

Quote from: asterduc on April 14, 2006, 20:35:21
Voor mij is er niets fout met DVD.

Mijn gezichtsveld wordt met de jaren minder scherp, waarom zou ik dan investeren in een hogere resolutie! ik zie het binnen enkele jaren toch niet meer!!!
Wat toevallig dat je nou net je DVD's probeert te verkopen  ::)  ;D

asterduc

Quote from: Spacebass on April 14, 2006, 20:47:18
Wat toevallig dat je nou net je DVD's probeert te verkopen  ::)  ;D

Goed opgemerkt Spacebass.

Mijn rek staat vol en dus moet er wat weg, want mijn ruimte is te klein voor nog een extra rek.
Ik probeer van het verzamelvirus weg te blijven.
De laatste weken zijn er meer dan 50 titels verkocht, nu is er gelukkig terug ruimte voor nieuw.

Het moeilijkste is echter te kiezen welke moeten gaan.
Bij de huidige zijn er nog enkele pijnlijke bij. O.a. Maceo Parker, Talking Heads, Acoustic Alchemy.
Als ik die zo bekijk dan mis ik de hogere resolutie van HD niet.
Maar zoals gezegd, ik kijk zonder bril en dan zie ik geen verschil tussen DVD en HD. Tenzij dan in drukke shots die erg ver weg zijn.
Ach, het is maar hoe kritisch dat je bent. Ik ben geen beeldmaniak, als de sound maar goed is.

Groeten,
Ed.
Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102



Spacebass

Quote from: asterduc on April 14, 2006, 21:04:37
Goed opgemerkt Spacebass.

Mijn rek staat vol en dus moet er wat weg, want mijn ruimte is te klein voor nog een extra rek.
Ik probeer van het verzamelvirus weg te blijven.
De laatste weken zijn er meer dan 50 titels verkocht, nu is er gelukkig terug ruimte voor nieuw.

Het moeilijkste is echter te kiezen welke moeten gaan.
Bij de huidige zijn er nog enkele pijnlijke bij. O.a. Maceo Parker, Talking Heads, Acoustic Alchemy.
Als ik die zo bekijk dan mis ik de hogere resolutie van HD niet.
Maar zoals gezegd, ik kijk zonder bril en dan zie ik geen verschil tussen DVD en HD. Tenzij dan in drukke shots die erg ver weg zijn.
Ach, het is maar hoe kritisch dat je bent. Ik ben geen beeldmaniak, als de sound maar goed is.

Groeten,
Ed.

Klopt! Een veel gehoord argument.

Zoals ik al eens eerder aangegeven heb...door HD is het beeld nu beter in balans gekomen met de geluidskwaliteit. Tis voor mij echt zo'n groot verschil als middels een stereoset een dvd film bekijken of via een ht set. Op beide sets kan je tot een zeker hoogte heus wel genieten, maar de surrounds trekken je de content in. Zo is met HD het 3d effect is verhoogd, de kleuren zijn veel sprekender en de details zijn enorm toegenomen (niet bij alle HD captures jammer genoeg), waardoor je weer een stuk sneller je set en je omgeving "vergeet".

Ik heb dus liever dat beeld en geluid in de juiste verhouding staan tot elkaar dan dat ik door een onbalans afgeleid wordt. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk  :)

christian19

Ik koop alleen nog dvd's van €5 , want ik word niet goed als ik in de winkel
de prijzen zie van de dvd's die ik het afgelopen jaar heb gekocht.
De meeste kosten nu nog minder dan de helft >:(
Ik vind dvd meer als goed genoeg en kan nog wel een paar jaar zonder HD.

peterrr

Hoi, Allemaal

Ik koop nog geregeld een dvd want, voor een concert van meer dan een jaartje of 5 terug
hoef je niet op hd schijfjes volgens mij niet zo`n enorme  kwaliteits verbetering te verwachten.

En ik heb veel dvd van "oude bluesknakkers" in prachtig zwart wit en mono,
waarvan ik alleen al blij ben dat ik ze op deze manier ook eens aan het werk kan zien ( de meesten jammen nu met mekaar op hoog of heel laag (heet)  ;)niveau).

Ook geniet ik nu zeer veel van de huidige kwaliteit van een productie zoals king kong en ben dan met de dvd als medium nog steeds zeer tevreden.

tzt als de formaten oorlog weer eens is uit gevochten zien we wel verder

We leven inderdaad nu geniet nu.

vrolijk pasen
peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Spacebass

Sommigen genieten van DVD EN nu al van HD  ;)  8)

Als de concerten trouwens "echt" gefilmd zijn dan kunnen ze er tegenwoordig nog verbazingwekken veel mee 8) Ze brengen ook regelmatig "oldies" uit zoals Ben Hur en dat in OAR  8)

ps
Bij King Kong vod ik de effecten trouwens erg nep overkomen. Bij HD wordt dat ben ik bang alleen maar erger. Net als muziek voor mij zoms op LP lekkerder klinkt, zou het best wel eens kunnen zijn dat je sommige films maar beter niet in HD moet kijken  ;D ;D

Rob_Dingen

Hoi

Je geeft zelf het anwoord HD DVD is er nog niet.

Rob

astrobart

af en toe koop ik van die dvd's maar heb al spijt als ik er weer eens eentje op zet.
eerst geleuter van de een of andere stichting brein???, dan wordt ik gewaarschuwd dat ik een dief ben (ja ja ik heb ook internet) dan gemeuk over een film die ik helemaal niet wil kopen maar toch te koop blijkt te zijn, binnen kort in de bioscoop, binnenkort bij de videotheek, binnenkort verkrijgbaar uuuuhhhhhhoeahhh, staat er ook nog een film op??? ok dan pas de hoofdfilm met munu's en dat vindt ik dan wel weer prettig.
>:(
kan dat nou niet gewoon anders??
Als ik een cd koop zit er toch ook niet zo'n heel verhaal vooraf bij?

Spacebass

Dat zal niet veel anders worden als HD-DVD/ BR uitkomt ben ik bang  :D

astrobart


Del member

Het probleem met DVD's is dat de restwaarde na een aantal jaar nog een paar euro is. Toen DVD's uitkwamen kreeg je nog makkelijk de helft voor tweedehands. Met de verhuis heb ik gewoon tientallen DVD's weggegeven, de moete dat ik er in moet steken om er nog een paar euro / stuk uit de krijgen is het me niet waard - dan geef ik ze liever aan vrienden dan aan een louche tweedehands zaak die ze koopt voor 2 eur en probeert te slijten voor 8 eur.

Ik ben verwend met HD en wil egenlijk niet meer terug naar DVD.

Kjelt

Quote from: astrobart on April 16, 2006, 12:13:19
Als ik een cd koop zit er toch ook niet zo'n heel verhaal vooraf bij?

Breng ze nou niet op een idee ................  >:D

Spacebass

Quote from: Rob_Dingen on April 16, 2006, 09:59:52
Hoi

Je geeft zelf het anwoord HD DVD is er nog niet.

Rob
En BR ook niet, maar ik heb al uitleg gegeven waarom ik het zonde van mijn geld vind om het nog langer in het DVD formaat te steken als dit niet strikt noodzakelijk is. Als ik de behoefte heb om een film direkt te zien, dan doe ik dat in de Bioscoop. Kan ik wachten dan is er zoiets als een videotheek (In de meeste gevallen is huren nog steeds goedkoper dan kopen).

Wellicht denk ik er zo over omdat de extra's en mooie menu's ed mij totaal niet boeien. Ik kocht waar mogelijk zoveel mogelijk de Superbit uitvoeringen. De SE versies kocht ik meestal vanwegen de extra scenes en/of kwaliteit.

peterrr

??

Een film in de bios   >:(

DAT doe al lang niet meer hier in de randstad is dat een verzoeking.
Behalve de banale prijs voor een drankje/pocorn/toegang/parkeren. (met 2 kids   E 100)
Word het  meerdere gevallen door individuen vergald door mobiele ringtones/praten smerige stoelen enz.
Nee dan liever de film maar even illegaal downloaden en met de hele fam. kijken. en later als hij de moeite is' legaal in betere kwaliteit kopen. voor zo`n E15/19 ofzo

(en degene die HD kijken via de torrents en nieuws groepen mond houden!!!  >:D je bent net zo bezig of is er soms een andere manier om eraan te komen.....)

mvgrt peter  ;D

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Spacebass

Quote from: peterrr on April 16, 2006, 18:55:36
??

Een film in de bios   >:(

DAT doe al lang niet meer hier in de randstad is dat een verzoeking.
Behalve de banale prijs voor een drankje/pocorn/toegang/parkeren. (met 2 kids   E 100)
Word het  meerdere gevallen door individuen vergald door mobiele ringtones/praten smerige stoelen enz.
Nee dan liever de film maar even illegaal downloaden en met de hele fam. kijken. en later als hij de moeite is' legaal in betere kwaliteit kopen. voor zo`n E15/19 ofzo

(en degene die HD kijken via de torrents en nieuws groepen mond houden!!!  >:D je bent net zo bezig of is er soms een andere manier om eraan te komen.....)

mvgrt peter  ;D


Ik kijk helemaal geen HD via torrents  ::) ;D En ja...soms onderga ik elke irritatie die een Bioscoop met zich meebrengt ;D  Dat heb ik er zeker voor over bij films als LOTR of Star Wars of films die de kids heel graag willen zien  8)

joostpolletje

HD is voor de toekomst wel leven op dit moment.. Zo kunnen we altijd bezig blijven met vernieuwing.. De eerste jaren van HDDVD zullen er gigantische prijzen gevraagd worden. En DVD zelf is ook al prima. En laten we zo zeggen het gros van de mensen geven niet om die kwaliteit.
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

carlo

Ik ben tevreden over de kwaliteit van de DVD en koop juist meer omdat de prijzen interessanter worden. En nieuwe formaten....het doet me een beetje denken aan het SACD/DVD-A verhaal. Ik betwijfel of veel mensen dat gaan kopen en de prijzen zullen wel hoog zijn. Dan koop ik liever een DVD van 10 euro.
Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

Raphie

Quote from: Spacebass on April  8, 2006, 12:51:12
Ik ben heel benieuwd waarom jullie nog steeds DVD's kopen terwijl HD nu wel heel dichtbij begint te komen.
DVD materiaal kan je kopen HD materiaal (nog) niet.... en we willen natuurlijk geen piracy stimuleren wel?!?  ;)
JBL PRX Power!

Spacebass

Ik merk aan een hoop reacties dat de balans op dit forum van mensen die echt de materie induiken en hobby'en om in hun eigen HT de best mogelijke presentatie van een film neer te zetten (smaak en budget meegewogen) en ook daadwerkelijk de grenzen opzoeken van wat er allemaal mogelijk is en mensen die gewoon leuk een filmpje willen kijken op een leuke HT set veranderd is (en uiteraard alles wat daar tussen zit).

Waarschijnlijk een open deur voor de mensen die al wat langer op het forum zitten ;D maar daarom niet minder jammer  :(

Alex Cremers

De term downloaden valt hier toch wel erg regelmatig. Hoe kan je nu zo begaan zijn met film en toch alleen maar aan downloaden denken? Zonder software stelt jullie dure (betaalde) hardware geen sikkepit voor.