Waarom koopt men nog steeds DVD's?

Started by Spacebass, April 8, 2006, 12:51:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

Ik ben heel benieuwd waarom jullie nog steeds DVD's kopen terwijl HD nu wel heel dichtbij begint te komen.

wil

Quote from: Spacebass on April  8, 2006, 12:51:12
Ik ben heel benieuwd waarom jullie nog steeds DVD's kopen terwijl HD nu wel heel dichtbij begint te komen.
Ik koop alleen koopjes. De meeste films huur ik. Muziek-dvd's vind ik wel leuk om te hebben aangezien ik die ook leuk vind om naar te luisteren.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

ajbeefde

Denk dat de meeste mensen onder ons nog gewoon een filmpje spelen via de DVD speler op de crt/plasma/lcd......komt nog bij dat niet in ieder gezin het de gewoonste zaak is dat er een pc in de huiskamer staat die een projector of anders zal of kan voeden met hd materiaal.

De 1 is daar niet mee bezig terwijl de ander een partner heeft die niet al die "zooi"in d'r huiskamer wil hebben......

Dus wordt het toch een dvd 'tje kopen of huren..... :)

En wat betreft muziek is het toch weer leuk als er een mooi lifeconcert uit is gekomen van je favoriete groep of band... :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Erik

Dat HD eraan komt wil niet meteen zeggen dat elke film ook meteen binnen 1 jaar na introductie beschikbaar is, en ik leef bovendien nu. Wie weet ben ik over 2 jaar jaar werkloos en heb ik andere problemen aan hoofd. Hoewel HD erg mooi is is een goede dvd ook niet versmaden, het gaat tenslotte (voor mij) in het opgaan in de film, ik zit niet de hele tijd op de bank te zeggen, wat is het beeld toch mooi scherp. Geef mij maar een goed en spannend verhaal die me alles om me heen doet vergeten. Dat is voor mij de echte essentie van een film.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

blue-eyes

Ik leef nu. Daarnaast ga ik echt niet mijn verzameling overnieuw kopen wegens een nieuwe medium. Ook al is HD vele malen mooier, de huidige DVD kwaliteit is ook niet slecht. Ik zal altijd daarom een DVD speler houden. Wellicht tzt een HD speler aanschaffen en dan ga ik wel HD DVD kopen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spacebass

Quote from: Blue-Eyes on April  8, 2006, 19:12:45
Ik leef nu. Daarnaast ga ik echt niet mijn verzameling overnieuw kopen wegens een nieuwe medium. Ook al is HD vele malen mooier, de huidige DVD kwaliteit is ook niet slecht. Ik zal altijd daarom een DVD speler houden. Wellicht tzt een HD speler aanschaffen en dan ga ik wel HD DVD kopen.
Dat zei ik ook met mijn 500 video banden  ;D

Het nu kan ook simpelweg huren zijn, zoals jullie zelf al aangeven.
Ik huur een film of download de film als het van twijfelachtige kwaliteit is (inhoudelijk).

Het gaat mij specifiek om het kopen dus  :)

blue-eyes

#6
Ik koop uit principe. Heb geen enkele kopie waar ik ook niet het origineel van heb.

Dus zolang HD nog niet de standaard is, blijf ik de DVD kopen.



p.s. Ik moest idd ook aan videobanden denken ;D Echter heb ik nooit films op video gekocht. Dit omdat ik het gevoel had dat deze niet lang genoeg mee zouden gaan en ik begonnen ben met de hobby toen DVD al genoemd werd als nieuwe medium. Toen heb ik dus gewacht. Nu niet omdat ik al een standaard heb.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spacebass

#7
Quote from: Blue-Eyes on April  8, 2006, 19:17:52
Ik koop uit principe. Heb geen enkele kopie waar ik ook niet het origineel van heb.
Ik ook niet! Als ik de film gezien heb pletter ik hem weg  ;D (ik brand niets ik stream het via de xbox360)

Was het een goede film (fx/inhoudelijk/cinematografisch of gewoon alles te gek), dan koop ik hem zodra deze HD verkrijgbaar is  8)

QuoteDus zolang HD nog niet de standaard is, blijf ik de DVD kopen.
Ik blijf dus huren of downloaden. Die extra's zullen mij een worst wezen  :)


Quote
p.s. Ik moest idd ook aan videobanden denken ;D Echter heb ik nooit films op video gekocht. Dit omdat ik het gevoel had dat deze niet lang genoeg mee zouden gaan en ik begonnen ben met de hobby toen DVD al genoemd werd als nieuwe medium. Toen heb ik dus gewacht. Nu niet omdat ik al een standaard heb.
Met 2 kids merk ik dat DVD's ook niet lang meegaan  :D

robbiedobbie

Quote from: Spacebass on April  8, 2006, 12:51:12
Ik ben heel benieuwd waarom jullie nog steeds DVD's kopen terwijl HD nu wel heel dichtbij begint te komen.

HD komt eraan, maar wanneer en hoe en wat wordt de standaard?

Er zijn nog zoveel onzekerheden dat ik zolang lekker blijf genieten van mijn dvd-koopjes.

Er gaat toch niets op tegen een avondje met een mooi filmpje op groot scherm.

Voor mij is het te veel moeite op films in hd te downloaden. Totdat films gewoon te koop zijn op HD of BD blijf ik lekker dvd-jes kopen.
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

searcher

Quote from: Spacebass on April  8, 2006, 12:51:12
Ik ben heel benieuwd waarom jullie nog steeds DVD's kopen terwijl HD nu wel heel dichtbij begint te komen.

Hi,

Ik huur nog steeds dvd's met HD in het verschiet is mij koopgedrag minder.
Ruimte speelt ook een rol,...

                                                                              mvg Searcher



redfox001

Je kunt tegenwoordig ex-rentals voor 5,- krijgen. Er zitten veel filmen bij die ik ooit had gedownload  ;D Ik betaal op die manier gewoon wat later....

Spacebass

#11
Quote from: searcher on April  9, 2006, 10:12:31
Ik huur nog steeds dvd's met HD in het verschiet is mij koopgedrag minder.
Ruimte speelt ook een rol,...
Is idd ook mijn insteek.  ;)

Quote from: Tjeerd1 on April  9, 2006, 11:43:46
Je kunt tegenwoordig ex-rentals voor 5,- krijgen. Er zitten veel filmen bij die ik ooit had gedownload  ;D Ik betaal op die manier gewoon wat later....
Moet je die ex-rentals dan niet eerst "polijsten"  ???

Oracle

Quote from: Blue-Eyes on April  8, 2006, 19:17:52
Ik koop uit principe. Heb geen enkele kopie waar ik ook niet het origineel van heb.

Dus zolang HD nog niet de standaard is, blijf ik de DVD kopen.



p.s. Ik moest idd ook aan videobanden denken ;D Echter heb ik nooit films op video gekocht. Dit omdat ik het gevoel had dat deze niet lang genoeg mee zouden gaan en ik begonnen ben met de hobby toen DVD al genoemd werd als nieuwe medium. Toen heb ik dus gewacht. Nu niet omdat ik al een standaard heb.

Da's makkelijk. Je schrijft precies mijn situatie op! ;D Zo is het bij mij ook gegaan.

Ik kopo nu wel nog wat dvd's maar veel minder dan vroeger. Enerzijds omdat er de afgelopen tijd weinig fatsoenlijks is uitgekomen, en anderzijds omdat ik met andere dingen bezig ben. Wel van de week nog een dvd van de Berenboot gekocht, voor 2,99! Dat is nog te overzien! ;D

Groet,
Mark

SiR-ROUND

Als je wacht op BR of HDDVD kan je nog wel langer gaan wachten op het daarna volgende medium.

Ergens moet je een keuze maken. Niet iedereen kan het zich veroorloven om met elke nieuwe vinding mee te doen (Laserdisc of bv Digitheater).

Ik koop al een lange tijd geen DVD's meer omdat ik HD dl. Het is nog wel steeds verleidelijk. Maar ik wacht op BR.
Maar ik zal ook nog wachten op eens peler die een beetje goed is. Daarom heb ik ook nog geen Snazio aangeschaft. Ook omdat ik een MyHD in de pc heb zitte voor in de tussentijd. Met de chromabug moet ik dan maar even leven.

Nog een factor is het feit dat mijn HT onder constructie is en ik af en toe wel een filmpje kijk op de pc monitor.
Aangezien er toch heel veel binnenkomt via de koperdraadjes heb ik simpelweg genoeg te kijken.

redfox001

#14
Quote from: Spacebass on April  9, 2006, 11:45:00
Moet je die ex-rentals dan niet eerst "polijsten"  ???

De dvd's die ik tot dusver heb gekocht waren in prima staat, wel iets meer krassen dan nieuw maar voor mij niet merkbaar. Het hoesje is natuurlijk wel iets minder nieuw maar dat is ok weer leuk vind ik  :)

Beetje off topic, ik merk ook dat er mensen van hun cd verzamelingen af willen warschijnlijk vanwege de ipod mp3's. Op marktplaats kun je voor heel weinig centjes heel veel cd's kopen  ;D

blue-eyes

Quote from: Oracle on April  9, 2006, 13:47:11
Da's makkelijk. Je schrijft precies mijn situatie op! ;D Zo is het bij mij ook gegaan.

Ik kopo nu wel nog wat dvd's maar veel minder dan vroeger. Enerzijds omdat er de afgelopen tijd weinig fatsoenlijks is uitgekomen, en anderzijds omdat ik met andere dingen bezig ben. Wel van de week nog een dvd van de Berenboot gekocht, voor 2,99! Dat is nog te overzien! ;D

Groet,
Mark

Graag gedaan ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

meelzs

tegen de tijd dat ik een hdtv in bezit heb zijn al mijn dvd's al versleten en onbruikbaar  :P ik denk dat het nog wel een aantal jaartjes zal duren voordat ik overga op hd. heb nu nog een breedbeeld waar ik zeer tevreden over ben.. (ben ook maar een arme student ;D)
LG Oled 65C9V
Marantz SR8012
Zappiti One 4K HDR
Kef R 11, Kef R2C, Kef R5, SVS SB-2000 Pro

bmateijsen

Ik koop nog steeds, maar wel alleen die DVD's waarvan ik zeker weet dat ik ze nog een keer ga bekijken. Dat is eigenlijk al jaren zo ;).

R

Quote from: bmateijsen on April 11, 2006, 10:44:01
Ik koop nog steeds, maar wel alleen die DVD's waarvan ik zeker weet dat ik ze nog een keer ga bekijken. Dat is eigenlijk al jaren zo ;).

Doet niet iedereen dat dan zo ???

bmateijsen

Quote from: Ruben on April 11, 2006, 11:22:23
Doet niet iedereen dat dan zo ???

Ik koop dus ook DVD's die ik recent gehuurd heb, bijvoorbeeld en koop eigenlijk nooit iets lukraak..

SiR-ROUND

Quote
Doet niet iedereen dat dan zo

Eh nee... Niet altijd gedaan nee...

meelzs

#21
Quote from: SiR-ROUND on April 11, 2006, 12:51:02
Eh nee... Niet altijd gedaan nee...

;D ;D
Heb zelf ook veel dvd's op de gok aangeschaft. Ben een paar jaar lid geweest van een boekenclub.. kocht echter alleen maar dvd's :D Vaak genoeg voorgekomen dat er een ***film tussen zat. maarja, daar ken je je zusje of iemand anders weer mee blij maken ;D
LG Oled 65C9V
Marantz SR8012
Zappiti One 4K HDR
Kef R 11, Kef R2C, Kef R5, SVS SB-2000 Pro

Kjelt

Wat hiervoor al is gezegd + wat dacht je van bijv. tv series die op PAL/NTSC video zijn opgenomen en dus ook op HD discs er niet beter gaan uitzien (dat scalen doet mijn dcdi al goed genoeg).

Alleen de nieuwe series (na 2000) gaan interessant worden voor op HD.

Spacebass

Quote from: Kjelt on April 11, 2006, 14:48:39
Wat hiervoor al is gezegd + wat dacht je van bijv. tv series die op PAL/NTSC video zijn opgenomen en dus ook op HD discs er niet beter gaan uitzien (dat scalen doet mijn dcdi al goed genoeg).

Alleen de nieuwe series (na 2000) gaan interessant worden voor op HD.
As the world turns?  ;D
Quote from: SiR-ROUND on April 11, 2006, 12:51:02
Eh nee... Niet altijd gedaan nee...
Ik eerlijkgezegd ook niet...de afgelopen jaren wel.

tiptop

Vrijwel nooit DVD's lukraak gekocht (een uitzondering daargelaten)

CD's daarentegen wel  (te) veel. Vooral audiofiele.
Die mogen dan wel audiofiel opgenomen zijn, maar de muziek was niet echt mijn ding.

Ik Koop nog wel eens verzamel CD's voor heel weinig waar ik een stuk meer lol van heb. En de kwaliteit is daarvan ook nog vaak best goed.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.