Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Perfectionist

Nieuwste aanwinst: een LAT International AC-2 powercord, overgenomen van een forumgenoot. Komt ipv mijn PS Audio Prelude als netsnoer op mijn CD23. De PS Audio vond ik niet echt een substantiele verbetering met Arcam samen, en aangezien de LAT een erg goede naam heeft.....moet hem nog aansluiten en luisteren... 




Een beter forum begint bij jezelf.

garmtz

Quote from: Peerless Monster on April 13, 2006, 15:58:32
;D... nee hoor, deze 600 kan de stax makkelijk aan op de V3. Ik durf de confrontatie wel aan ;)...

Hij zal met een X-CANS V3 wel in de buurt komen ja... Ze zullen vooral verschillend klinken, maar beiden op zeer hoog niveau. Ik vind zelf de HD600 iets te diffuus en gekleurd. Daarom heb ik hem weggedaan. Wel goede herinneringen aan!

QuoteEn idd wat betreft die details. Qua muziek vind ik zo'n Sennheiser "minder van geluid", maar goed dat vind ik ook van zo'n Stax...

Oftewel: met hoofdtelefoon geniet je minder van de muziek? Ligt er een beetje aan vind ik welke muziek en in welke situatie. Ik kan echt compleet wegzwijmelen met mijn Stax....  O0

fireman

Quote from: perfectionist on April 13, 2006, 16:37:07
Nieuwste aanwinst: een LAT International AC-2 powercord, overgenomen van een forumgenoot. Komt ipv mijn PS Audio Prelude als netsnoer op mijn CD23. De PS Audio vond ik niet echt een substantiele verbetering met Arcam samen, en aangezien de LAT een erg goede naam heeft.....moet hem nog aansluiten en luisteren... 






laat ons je ervaring horen  :D

En is dit dan de MK I versie?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Peerless Monster

Inderdaad betekent een hoofdtelefoon minder beleving voor mij...
Weet ook niet precies waardoor dat komt.
Ik moet wel echt wennen, denk ik, om met een hoofdtelefoon te gaan luisteren, vooral nu met dit niveau en dat niveau is gewoon niet misselijk...

De HD-600 vind ik helemaal niet zo diffuus. gekleurd is hij zeker, allleen in veel minder mate dan de lagere series...
De 500 (geloof ik) om als voorbeeld te noemen. Die geeft alleen maar laaaaaaaaaaag.

Ik vind de 600 wel lekker, maar nog iets te "digitaal". Hoewel ik nog niet lang geluisterd heb naar de 600 op de MF en ik verdenk dat hij daarop een stuk muziekaler uit de verf zal komen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Perfectionist

#54
Quote from: Fireman on April 13, 2006, 16:45:07
laat ons je ervaring horen  :D

En is dit dan de MK I versie?

Is goed, doe ik. Ja ik heb de MK1 versie; hoe verschilt deze trouwens met de MK2?
Een beter forum begint bij jezelf.

garmtz

Quote from: Peerless Monster on April 13, 2006, 16:47:37
Inderdaad betekent een hoofdtelefoon minder beleving voor mij...
Ik vind de 600 wel lekker, maar nog iets te "digitaal". Hoewel ik nog niet lang geluisterd heb naar de 600 op de MF en ik verdenk dat hij daarop een stuk muziekaler uit de verf zal komen.

De HD-600 moet erg lang inspelen... En de MF ook... En de MF moet ook goed opwarmen (in ieder geval 10 minuten).

Audiofiel

Quote from: Peerless Monster on April 13, 2006, 15:57:07
Geen grap nee.
Maar het is moeilijk om het naast elkaar te horen ;).

Het is natuurlijk appels met peren vergelijken. Of wolken met grond... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

sultankat

Quote from: perfectionist on April 13, 2006, 16:55:05
Is goed, doe ik. Ja ik heb de MK1 versie; hoe verschilt deze trouwens met de MK2?

Qua uiterlijk alleen door de toevoeging MKII  :D
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

sultankat

Quote from: Fineermannetje on April 13, 2006, 19:04:18




MK1 schijnt wat rustiger te klinken, de Mk2 is wat sneller/krispier en geeft een grotere stage.

En wat digitaler/kil. Soms ok, soms ook net niet.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

mazza


Maximus_Aurelius

Ik heb Dynaudio Stands(zilver) gekocht voor mijn ALR/Jordan Note 3 op te zetten ;)

Wat een klankverschil ten opzichten van mijn Atacamas :o

Foto's volgen , zodra mijn Canon S1 terug is van de Fabriek in Roosendaal  :-X
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Daklem

Quote from: Maximus_Aurelius on April 13, 2006, 22:19:50
Ik heb Dynaudio Stands(zilver) gekocht voor mijn ALR/Jordan Note 3 op te zetten ;)

Wat een klankverschil ten opzichten van mijn Atacamas :o

Foto's volgen , zodra mijn Canon S1 terug is van de Fabriek in Roosendaal  :-X

Hoe lang is die camera nou al wel niet weg van je? Ik zie je al weken klagen erover  :o :'(

Enorm mooie stands van Dynaudio moet ik zeggen! :D Geweldig :D

Stefan S.

Quote from: mazza on April 13, 2006, 20:48:42
pm7001 &cd5001 ose

Netjes, was jij ook degene die aan het twijfelen was tussen de PM7001 en de PM7001 KI? Zo ja, wat was de overweging om toch voor de PM7001 te gaan en niet de PM7001KI?

advr

Quote from: Fineermannetje on April 13, 2006, 19:04:18
Heel leuk Ad, hoe klinkt het nu?

PS: Waarom gebruiken jullie allemaal mijn foto'tje van mijn LAT, de rekening komt nog wel ;) ;D ;D ;D ;D

MK1 schijnt wat rustiger te klinken, de Mk2 is wat sneller/krispier en geeft een grotere stage.

Hoi Dennis,

Wij zijn allemaal stinkend jaloers op die mooie groene kabels van jouw ;D ;D
Zou ze ook wel eens willen proberen. (ik PM je nog)

Met de Brimars klinkt het midden mooier, ze zijn vergelijkbaar met Mullards Ecc82 alleen nog niet zo duur. 8) 8)


Groet,
Ad.


Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

sultankat

Quote from: advr on April 14, 2006, 08:32:42
Hoi Dennis,

Wij zijn allemaal stinkend jaloers op die mooie groene kabels van jouw ;D ;D
Zou ze ook wel eens willen proberen. (ik PM je nog)



Groet,
Ad.




Je kunt gewoon bij Ben Hoedjes van Studio Alkmaar een proefset vragen hoor.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

Maximus_Aurelius

Quote from: Daklem on April 14, 2006, 00:02:33
Hoe lang is die camera nou al wel niet weg van je? Ik zie je al weken klagen erover  :o :'(

Enorm mooie stands van Dynaudio moet ik zeggen! :D Geweldig :D

Zodra hij terug is klaag ik niet meer. ;D Zo doe je er (bijna) niks mee en dan heb je zo'n camera (veel) nodig  ;)
In totaal is hij al 4.5 weken weg. Hoogwaarschijnlijk probleem met de lens. Hij wil niet meer inzoomen en dan ook niet meer terug , hij geeft pieptoontjes en hij schakelt uit met de lens nog eruit. :-X :-[
Zal nog wel iets duren.  :-\ :-X
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Peerless Monster

Quote from: garmtz on April 13, 2006, 16:57:30
De HD-600 moet erg lang inspelen... En de MF ook... En de MF moet ook goed opwarmen (in ieder geval 10 minuten).

De MF kan niet af. Dan moet je de stroom eraf halen.
Ik laat mijn apparatuur altijd aan op stand-by (de Plinius is dan sowieso op temperatuur).
De Classé is altijd 31 a 32 graden (geeft ie ten minste aan, als ie net aanstaat vanuit de standby stand of heel lang aanstaat)...
De 600 is wel ingespeeld hoor ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

mazza

Netjes, was jij ook degene die aan het twijfelen was tussen de PM7001 en de PM7001 KI? Zo ja, wat was de overweging om toch voor de PM7001 te gaan en niet de PM7001KI?

Ja, ik was degene.

De 7001ki  heeft wat meer controle over het laag en is wat meer stabieler

brimbrammer

Vandaag een setje Xindak FS-3 speaker kabels in bezit.
:)

donkey

Quote from: blacklotus on April 10, 2006, 23:44:35
Hallo

Vandaag maar eens mijn spaar rekening geplunderd om eindelijk eens serieuze luidspreker kabels te gaan kopen .
Mag ik u even voor stellen aan Nordost Blue Heaven Rev II   4 Mtr versie en de Nordost Blue Heaven Rev II  interlink 60 cm.

Heb de kabels tweede hands gekocht dat scheelt toch wel enorm met de nieuwprijs voor die kabels.
Eindelijk thuis gekomen heb ik de kabels aan gesloten op mijn setje en spelen maar .
Wauwwwwwwwwwwwwwww ben ff sprakeloos heb alleen maar met een ;D BIG SMILE  ;D zitten luisteren .
Voor deze gast dus geen Van den Hul kabels meer alleen nog maar Nordost .

Voor de uitgeslapen forum leden ja d'r hangt nog een van de hul kabel tussen maar die is voor de tuner en deze kabel staat ook op de nominatie van vervanging.


Met vriendelijke audio groet Dennis












Als je snel bent kun je nog scoren in de Te koop hoek !!  ;)
. horen . zien . zwijgen .

blacklotus

#70
Quote from: donkey on April 16, 2006, 21:33:50
Als je snel bent kun je nog scoren in de Te koop hoek !!  ;)

Thanx  :D :D heb alleen 1 probleem poen is op  :-X :-X
Versterker  :Duson PA-75
Tuner       :Duson T 100
Cd speler   :Duson CD 150
Luidspreker :Usher CP-6311

Rody

Quote from: brimbrammer on April 15, 2006, 13:06:15
Vandaag een setje Xindak FS-3 speaker kabels in bezit.
:)

Zeer goede kabel :)

VlisChris

Ook al is het eigenlijk een HT aanwinst, het is ook een verbetering voor mijn stereo ;)
De Tannoy Mx3 komt eraan. Rondom  8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

fireman

Quote from: perfectionist on April 13, 2006, 16:55:05
Is goed, doe ik. Ja ik heb de MK1 versie; hoe verschilt deze trouwens met de MK2?

Heb je 'm inmiddels al aangesloten? zoja, hoe is de ervaring?

BTW, ik heb ook een MK 1 versie van die LAT International AC-2 powercord. Ik moet zeggen dat ik nu al verbetering heb. Ik heb er alleen een op mijn eindbak gedaan. Op aanraden van de vorige eigenaar.

Ik heb vanmiddag even wat luider gespeeld en het is allemaal wat grootser. Misschien zit het tussen mijn oren maar dan zit het wel prima want het klinkt perfect.

De verkoper was vanmorgen even bij me ( afleveren ) en hij vond het al los van elkaar. Misschien dat hij een kleine recentie ervan kan doen. naim + scan speak Brr... goed.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

sultankat

Hey Fireman,

jouw ervaringen met de Lat verschillen niet van mijn ervaringen en die van vele andere. Autosuggestie? Nee dus, ook al was ikzelf vroeger uiterst sceptisch tav eventueel te behalen verbetering met powercords. De Lat's hebben me van het tegendeel overtuigd. Daarom is het ook zo leuk nu ook andere forumgenoten enthousiast te zien.

Een recensie van jouw set? Daar is een meer serieuze aanpak voor nodig met een aantal cd's die ik door en door ken. Maar de eerste indrukken: ja, zeer uitgewogen, rustig geluidsbeeld dat echt loskomt van de speakers. Nergens opdringerig en uitstekend in control, (ook het laag).

Het viel me weer op: een speaker die niet echt opvalt is een serieuze gegadigde. "lekker klinkende speakers" moet je wantrouwen. Mijn ervaring: je wordt er bek en bekaf van. Soms door een opdringerige bas, dan weer door een pregnant hoog, dan weer door een springerig middengebied. Niets van dat alles bij de Eve's. Dat komt ongetwijfeld ook door Naim en de uitgewogen combi met de Eve's. En dat alles in een kamer die eigenlijk niet eens behoorlijk gedempt was. Wat me ook weer opviel: gesloten systemen zijn toch sneller evenwichtig dan open systemen, zeker ook door de minder kritische plaatsing.
Kortom Fireman: prima set, zeer uitgewogen, niet veel meer aan sleutelen, gewoon lekker luisteren.

PS: Huub, niet gaan twijfelen hoor, je hebt gewoon een andere smaak. Dat maakt een site als deze ook zo interessant  ;)
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks