Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Quote from: blacklotus on April 10, 2006, 23:44:35
Voor de uitgelapen forum leden ja d'r hangt nog een van de hul kabel tussen maar die is voor de tuner en deze kabel staat ook op de nominatie van vervanging.

Die gele ziet er wel mooi uit, maar wat zijn die glimmende platte dingen eigenlijk? ::)



Oh wacht, ik lees het al. Ik was kennelijk nog niet uitgelapen. ;D ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: Richi on April 10, 2006, 19:04:30
Zojuist de Kenwood KT-5020L tuner van Kit Kat gekocht. Ga 'm woensdagochtend halen. Dan is mijn Kenwood 5020 set compleet, want de versterker en CD speler heb ik al. 8)

Gefeliciteerd! Wel  8) 8) dat je hem nu compleet hebt. Real vintage voor je slaapkamer. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Quote from: wil on April 10, 2006, 19:48:18
Gefeliciteerd Richard! Kan je er een fotootje van maken? Ik vond altijd jouw overstap van een g**le Marantz-set naar een bijna vintage high-end Kenwood set al bewonderenswaardig. Ben wel benieuwd hoe het er nu bij staat.
Oh ja, komt er ook nog een bijpassende equalizer, cassettedeck en bandrecorder bij? ;D (just kidding!)

wil

Als ik de tuner heb, zal ik een foto posten van de 5020 set. Mocht ik de equalizer of cassettedeck tegenkomen, dan kan het best zijn dat ik die er ook nog bij koop... :P

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Quote from: Audiofiel on April 11, 2006, 08:41:51
Gefeliciteerd! Wel  8) 8) dat je hem nu compleet hebt. Real vintage voor je slaapkamer. ;D
Thanx, nu nog Kenwood speakers erbij! :-X
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

graafke

Quote from: blacklotus on April 10, 2006, 23:44:35
Hallo

Vandaag maar eens mijn spaar rekening geplunderd om eindelijk eens serieuze luidspreker kabels te gaan kopen .
Mag ik u even voor stellen aan Nordost Blue Heaven Rev II   4 Mtr versie en de Nordost Blue Heaven Rev II  interlink 60 cm.

Heb de kabels tweede hands gekocht dat scheelt toch wel enorm met de nieuwprijs voor die kabels.
Eindelijk thuis gekomen heb ik de kabels aan gesloten op mijn setje en spelen maar .
Wauwwwwwwwwwwwwwww ben ff sprakeloos heb alleen maar met een ;D BIG SMILE  ;D zitten luisteren .
Voor deze gast dus geen Van den Hul kabels meer alleen nog maar Nordost .

Voor de uitgeslapen forum leden ja d'r hangt nog een van de hul kabel tussen maar die is voor de tuner en deze kabel staat ook op de nominatie van vervanging.


Met vriendelijke audio groet Dennis

Ik heb deze kabels ook en ben er super tevreden over  ;D
Feliciteerd met deze aanwinst

Audiofiel

Quote from: Richi on April 11, 2006, 11:52:57
Thanx, nu nog Kenwood speakers erbij! :-X

Ik heb hier nog een leuk kenwood composetje voor je. Inclusief roosters... ::) ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

PaulSQ

Een zelfbouw buizenvoorversterker :)

Precies wat mijn set nodig had, de vv is voorzien van allerhande topcomponenten zoals een DACT volumeregeling, ELMA bronkeuze en op diverse plaatsen black-gate condensators (zo heetten die dingen toch?) en is volledig voorzien van zilveren bedrading en WBT aansluitingen.

De vorige eigenaar ging voor een geintegreerde versterker en zodoende was deze overbodig :o
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

sultankat

#32
Quote from: Daklem on April  9, 2006, 12:14:50
De verschillen waren klein, maar de instrumenten lijken meer lucht te krijgen. Het geheel klinkt net nog iets opener en toegankelijker met iets meer detail.

Jij bent rijp voor hifi.nl  ;D
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

garmtz

Gefeliciteerd! Je bent niet de enige die de LAT heeft 'ontdekt'. Ik hoor er hele goede verhalen over van mensen die ik zeer goed vertrouw... Nu zelf nog een keer uitproberen... Ook gewoon gelijk de interlinks en luidsprekerkabels kopen joh... ;D

sultankat

#34
Ik kan het alleen maar met je eens zijn. Zie mijn handtekening.

Overigens is er tussen de MK1 en MK2 maar een subtiel verschil: de MK2 heeft een (nog) bredere soundstage, maar is ook wat killer/digitaal vergeleken met de MK1. De MK1 is een tikkie warmer/ronder. Ik heb de MK1 op de cd speler en de MK2 op de eindtrap: wereldcombinatie.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

fireman

Quote from: Fineermannetje on April 12, 2006, 18:24:46
gaaf, ik ben helaas al voorzien nu, maar Fireman moeten we nog even overtuigen ;) ;D

Nou ik ben benieuwd.

Sultan ik PM je alvast ;) Zal best goed zitten, net als die FC2 toen. Zou 'ie 't daarop ook goed doen?

Zie handtekening. Hij speelt nog steeds fantastisch.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

sultankat

Quote from: Fireman on April 12, 2006, 19:06:58
Nou ik ben benieuwd.

Sultan ik PM je alvast ;) Zal best goed zitten, net als die FC2 toen. Zou 'ie 't daarop ook goed doen?

Zie handtekening. Hij speelt nog steeds fantastisch.

PM terug.
Die Lat's zijn minstens zo'n goede aankoop.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

sultankat

Quote from: garmtz on April 12, 2006, 17:57:56
Gefeliciteerd! Je bent niet de enige die de LAT heeft 'ontdekt'. Ik hoor er hele goede verhalen over van mensen die ik zeer goed vertrouw... Nu zelf nog een keer uitproberen... Ook gewoon gelijk de interlinks en luidsprekerkabels kopen joh... ;D

Net zoals een aantal mensen de powercord MK1 prefereert boven de MK2 in bepaalde situaties, zo is het ook met de interlinks. De analoge IC-200 MKII wordt door een aantal Lat-adepten hoger gewaardeerd dan zijn opvolger, de IC-300.
De digitale interlink DI-20 MK2 is een regelrechte topper.
Tip: ga in beide gevallen voor de minder zwaar uitgevoerde RCA connectoren ipv de lockable versie: schijnt beter te klinken.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

Peerless Monster

#38
Ik weet niet of het een stereo aanwinst is...
Maar onder HT valt het zeker niet ;)....
Een X-Can V3 van Musical Fidelity... Voor mijn HD-600 of mijn HD-580 (die te koop staat ;) ).
Erg gelikt apparaat voor die 400 euro...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Richi

Quote from: Audiofiel on April 11, 2006, 18:38:12
Ik heb hier nog een leuk kenwood composetje voor je. Inclusief roosters... ::) ;D
Zeg vriend, moet jij niet aan het werk of zo? >:( ;)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

GerritZ

Quote from: Fineermannetje on April 12, 2006, 17:44:10
Na een bezoekje gehad te hebben van Ben Hoedjes van studio Alkmaar, Heb ik toch weer wat gekocht.

Ik hoorde de eerste keer dat ik powercords kocht erg weinig verschil, was dus een beetje ongelovig toen Ben met LAT AC2 Mk2 aankwam van 230euri. jaja, dat ga ik horen ???

Naa aansluiting op alleen de cd-speler vielen onze monden gewoon open, zoveel verbetering gaf dat, veel bredere en diepere stage, strakker laag, stemmen beter in verhouding.

Heb er dus 2 gekocht, cd en versterker. AANRADER nummer 1 wat mij betreft.



Feli met de aanwinst, heb zelf deze powerkabels ook en ik gebruik de SS-1000 als speakerkabel, zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.


Gerrit

Joep

Quote from: Peerless Monster on April 12, 2006, 22:17:50
Ik weet niet of het een stereo aanwinst is...
Maar onder HT valt het zeker niet ;)....
Een X-Can V3 van Musical Fidelity... Voor mijn HD-600 of mijn HD-580 (die te koop staat ;) ).
Erg gelikt apparaat voor die 400 euro...

Hoe klinkt het? Donker, helder, warm, analytisch? Ik ken de HD-600/X-Can v2 combi als redelijk donker. Ben benieuwd wat jouw mening is!

garmtz

Quote from: Proprius on April 13, 2006, 14:34:03
Hoe klinkt het? Donker, helder, warm, analytisch? Ik ken de HD-600/X-Can v2 combi als redelijk donker. Ben benieuwd wat jouw mening is!

Idem hier, erg vol en warm klonk dat (v2+HD600).

Peerless Monster

#43
Quote from: garmtz on April 13, 2006, 15:00:50
Idem hier, erg vol en warm klonk dat (v2+HD600).

Ik heb hem/haar gisteren even geluisterd en ik merk dat door de nieuwigheid de buizen heel erg ingespeeld moeten worden.
Het klinkt totaal niet bruin, maar gewoon zoals muziek moet klinken. En wat kan je dan het verschil tussen plaat en CD nog beter illustreren. Een plaat is velen malen echter qua klankechtheid.
Gisteren de nieuwe plaat van madonna (jaja gekregen van de vrouw!!) opgezet en het is een flinke dosis digitale filters enzo, maar wat een grote soundstage in je hoofdtelefoon!! Echt of je naar een stereo aan het luisteren bent, maar de detaillering is veel groter dan op over een set speakers. Zelfs gedetailleerder dan over goede electrostaten...
Is echt een hele mooie aanwinst en zeker een aanrader voor mensen die de 2e versie hebben...
Overigens de Plinius met zijn alulook, de Classé met zijn alulook en nu ook de MF met de alulook horen zo leuk bij elkaar. Een leuk detail is ook, dat ze allemaal een blauw ledje hebben om aan te geven dat ze aanstaan.

Groot voordeel van de buizen is dat ze volgens opgaaf 100.000 uur meegaan. Dat zal in praktijk wel niet zo zijn, maar dat hebben ze waarschijnlijk gedaan omdat er géén aan/uit knop op zit...
Een topproduct voor die 400 euro!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Quote from: Peerless Monster on April 13, 2006, 15:23:56
... maar de detaillering is veel groter dan op over een set speakers. Zelfs gedetailleerder dan over goede electrostaten...

Yeh, sure! ::) :-* ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Quote from: Audiofiel on April 13, 2006, 15:28:54
Yeh, sure! ::) :-* ;D

Gewoon een Stax kopen, die PM... ;D  Ik had dezelfde combinatie (maar dan met de versie 2) en ik vond de Stax echt weer een stap omhoog. Ik denk dat je met een Stax wel kunt spreken van meer details dan bijna alle speakers op de markt. Maarja, er is meer dan alleen details...

fireman

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

advr

#47


een setje NOS Brimar Ecc82 buisjes, voor mijn Unico CD speler

hier
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Quote from: Audiofiel on April 13, 2006, 15:28:54
Yeh, sure! ::) :-* ;D

Geen grap nee.
Maar het is moeilijk om het naast elkaar te horen ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#49
Quote from: garmtz on April 13, 2006, 15:40:07
Gewoon een Stax kopen, die PM... ;D  Ik had dezelfde combinatie (maar dan met de versie 2) en ik vond de Stax echt weer een stap omhoog. Ik denk dat je met een Stax wel kunt spreken van meer details dan bijna alle speakers op de markt. Maarja, er is meer dan alleen details...

;D... nee hoor, deze 600 kan de stax makkelijk aan op de V3. Ik durf de confrontatie wel aan ;)...
En idd wat betreft die details. Qua muziek vind ik zo'n Sennheiser "minder van geluid", maar goed dat vind ik ook van zo'n Stax...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler