Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

patsijb

Quote from: jahtari on December  9, 2021, 19:06:48
Nice!

Wat merk je in de geluidsweergave?

details..alsof er wat gerommel weg is..
(dit had ik al eens met kussens bereikt maar door groter oppervlak nu, beter resultaat)
en slepen met kussens hoeft niet meer :hmmm:

MarcFR

Quote from: Peerless Monster on December 12, 2021, 09:31:49
Oh ja 😊
Heb je nog nooit een foto geplaatst? 😊

Dat is al heel lang geleden en ik ben daar ook niet zo in thuis.
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

bramsat

Quote from: brt on December  9, 2021, 20:59:34
Als jij verschil hoort tussen een E30 en een E50 weet ik zeker dat er (voor jou) nog betere dacs zijn en dat je het plafond qua optimaal dac-geluid nog lang niet bereikt hebt. Dat je tevreden bent is wat anders ;)
Ik had zelf een Topping D70, toen vervangen door een Musical Paradise r2r dac en dat was een flink verschil. De Sonnet dac die ik nu heb gaat daar weer overheen.

De laatste 2 jr gaat het met topping gewoon naar de top :smile: en gezien jouw D70 ook al bejaard is....en jij de E50 nog niet

beluisterd hebt zijn het meer vermoedens van jouw kant....toch? En de sonnet dac (morpheus ?) zal best top klinken,alleen

zoveel geld ga ik daar niet aan besteden...en let wel!...wat dit jaar top is is volgend jr bejaard en vooral wat dac's betreft.

Dan wat mijn laatste aanwinst betreft....het is onvoorstelbaar wat mijn AIYIMA 07 gehoormatig neerzet,en ik besef maar

al te goed hoe er van hoge hand (hi enders) meesmuilend op neergekeken word.....alleen met dit versterkertje kun je uren

dagen lang luisteren en met elk muzieknummer is het gewoon feest.....klinkt ie als een AB versterker...nee..klinkt ie als

een class D nee...je kunt hem klangmatig niet vergelijken met deze amps.....zijn klang heeft veel weg van class D en een

Buizenbak....om maar een indicatie te geven. Niet te geloven wat die chinesen flikken met deze aparte nieuwe sound. :P
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

roeleken

Quote from: Mediator on December 12, 2021, 07:28:29
En een mooie accuphase ...

Heb je bij die KEF nog een sub nodig?
Hoi, nee niet meer. Binnenkort te koop Rel T9i  ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Peerless Monster

Quote from: MarcFR on December 12, 2021, 09:54:19
Dat is al heel lang geleden en ik ben daar ook niet zo in thuis.

Een prachtige zwarte!! Mooi man. Geniet van je aankoop als je een nieuwe hebt gekocht.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

genesis

Ik had mijn mc element laten servicen, de van den Hul Frog heb daarbij tevens het geluk gehad dat ik mijn koperen coil heb kunnen upgraden naar een gouden spoel

De Frog zit weer gemonteerd en afgeregeld in mijn  Nottingham Ace Spacedeck en ben aan het inspelen, bij elke plaat klinkt het nog weer mooier :)

Genesis
Carpe Diem

Henkjan_O

ik heb een Topping PA5 besteld (bij Audiophonics.fr), volgens de metingen op AudioScienceReview.com een van de beste klasse-D versterkers, en dat voor €350.  ben benieuwd hoe die klinkt. komt hopelijk voor de kerst nog binnen.
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

toetertje

Quote from: Henkjan_O on December 20, 2021, 11:48:12
ik heb een Topping PA5 besteld (bij Audiophonics.fr), volgens de metingen op AudioScienceReview.com een van de beste klasse-D versterkers, en dat voor €350.  ben benieuwd hoe die klinkt. komt hopelijk voor de kerst nog binnen.

Ik kijk nog even de kat uit de boom, volg hem wel op Asr.  ;)

AudioEnZo

Quote from: Henkjan_O on December 20, 2021, 11:48:12
ik heb een Topping PA5 besteld (bij Audiophonics.fr), volgens de metingen op AudioScienceReview.com een van de beste klasse-D versterkers, en dat voor €350.  ben benieuwd hoe die klinkt. komt hopelijk voor de kerst nog binnen.
Ook meteen TRS verloopjes mee besteld?

Henkjan_O

Quote from: AudioEnZo on December 20, 2021, 12:03:39
Ook meteen TRS verloopjes mee besteld?
die heb ik maar elders gehaald, die van Topping zijn bijna net zo duur als de hele versterker
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

jahtari

Een dikke kuub polysterwol om 2 basstraps te bouwen.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Henkjan_O

Quote from: Henkjan_O on December 20, 2021, 11:48:12
ik heb een Topping PA5 besteld (bij Audiophonics.fr), volgens de metingen op AudioScienceReview.com een van de beste klasse-D versterkers, en dat voor €350.  ben benieuwd hoe die klinkt. komt hopelijk voor de kerst nog binnen.
t ding is binnen, echt klein hoor.  als je t opgegeven vermogen wil halen zal denk ik een wat zwaardere voeding willen dan de 38V 4A  die er bij zit.  maar voor een eerste test prima.  eens zien of we tussen de kerst voorbereidingen door nog wat kunnen gaan luisteren (moet wel wat verbouwen aan de set)
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Marco66

Ifi Audio Zen Stream voor op de Audiolab.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

toetertje

Quote from: Henkjan_O on December 22, 2021, 16:04:59
t ding is binnen, echt klein hoor.  als je t opgegeven vermogen wil halen zal denk ik een wat zwaardere voeding willen dan de 38V 4A  die er bij zit.  maar voor een eerste test prima.  eens zien of we tussen de kerst voorbereidingen door nog wat kunnen gaan luisteren (moet wel wat verbouwen aan de set)

Volgens mij heb ik ergens in die 120 pagina's op Asr gelezen, dat het bij de Pa5 geen zin heeft een zwaardere voeding er aan te zetten.

Henkjan_O

Quote from: toetertje on December 22, 2021, 17:28:19
Volgens mij heb ik ergens in die 120 pagina's op Asr gelezen, dat het bij de Pa5 geen zin heeft een zwaardere voeding er aan te zetten.
ik probeer t wel ff met een lekkere soundtrack op m'n 3weggen (SDX10 als woof), lijkt me een prima test
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Refie

Voor mijn kantoor een set Quadral CHROMIUM STYLE 8 & en een set CHROMIUM STYLE 6
Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

remco320

Een Marantz HD Dac1 voor de hoofdtelefoon. En de Pro-ject Pro Puck is ook binnen!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Kerkhoffd

#20267


Source first! Een ex-demo Aurender N10. Een grote stap ten opzichte van de Linn Akurate met Naim UnitiServe die ik gebruikte. Meer rust, details, staging, minder digitaal klinkend.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

AudioEnZo

Heel mooi die Aurender, veel luisterplezier [emoji1303]

Kerkhoffd

Dank je René. En alle tijd om tijdens de kerstvakantie veel muziek te luisteren.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

PatrickP

Tjonge. Iets van 9k Euro's zonder DAC. Dat moet echt iets speciaals zijn!  :worship:
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

jahtari

Quote from: PatrickP on December 25, 2021, 19:34:44
Tjonge. Iets van 9k Euro's zonder DAC. Dat moet echt iets speciaals zijn!  :worship:
Zou dat wel eens willen proberen in mijn eigen set.

Zou eigenlijk wel erg zijn dat je zo'n duur apparaat nodig hebt voor zo perfect mogelijke digitale streaming/weergave.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Kerkhoffd

Ik vond de Linn (met DAC) destijds al een aderlating (ex demo). De Aurender is nog weer een klap duurder. Gelukkig was ook deze ex-demo en de Linn goed in te ruilen. Neemt niet weg dat als het verschil slechts subtiel was geweest, ik de investering niet gedaan had.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

fugazi_2009

En wat voor dac gebruik je nu dan?

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio