Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Peerless Monster

Quote from: scrutinizer on January 12, 2021, 10:28:55
Never a dull moment, he Rens ;)

Ja heerlijk! Tot het moment dat de vrouw gaat klagen. Dan moet er weer eens wat de deur uit 😊
Er is zoveel leuks. Nu weer de aandacht eens richten op de platenspelers.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

bmateijsen

Quote from: Peerless Monster on January 11, 2021, 20:03:19
Wow. Wtf heb het altijd een prachtige speler gevonden, maar nooit betaalbaar met 18k nieuwwaarde...
een Meridian ref 800. Met wat leuke kaarten er in.
Loopwerk is simpel, maar door buffering ongelofelijk mooi ingezet. Dit speelt vloeiend!
Heerlijk. Veel lekkerder dan de Levinsons die ik heb gehad.

De 800 DVD speler kan je inderdaad voor een prikkie kopen... 8).

Unkhman

Quote from: B-art on January 11, 2021, 08:28:41
Heel mooi en is ook wat voor Huub
Huub kan er nog eentje ophalen bij Highendaudio in Cuijk!
NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

Marino

#19504
Quote from: Peerless Monster on January 12, 2021, 09:34:12
Thnx guys. Een 818 is geen loopwerk toch Dirk? ;).
Ja jij bent ook een Meridian fanaat he Marino?
Dit is echt werkelijk waar super. Wel erg groot en het is bijna een complete PC qua grootte en als je de mogelijkheden ziet dan duizelt wel een beetje.
Maar goed zit een variable volume controle op dus ben weer helemaal blij voor een tijdje. En dan gaat het weer kriebelen.
Voor nu speel ik mijn CD's weer eens af die niet op Qobuz staan. ;).
En ik ga ook eens proberen of ik de DAC van de Meridian kan gebruiken met de Bricasti ipv de DAC2 of DAC1 van ARC ;).

Jazeker Rens, ik ben nu weer bijna geheel over naar Meridian en dat klinkt toch wel heel goed met ProAc. Het is nu ook wel klaar, vooral genieten maar.
Ben benieuwd naar het verschil tussen de 800 en de Dac1/2.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

vergeerr72

Waarom ze VPI Mini Hrx feet heten is mij nog onduidelijk.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Tabcam

Een wat eenvoudiger aanschaf, omdat veel nieuwe telefoons geen 3.5mm-asnsluiting meer hebben maar een USB-C verloopje. Eerste indruk is dat hij in ieder geval de categorie HifiMan/MrSpeakers/Dan Clark Audio goed genoeg kan aansturen. Veel telefoons doen het slechter..
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

boonanza

Oké, dit is mijn eerste post op dit forum. Na heel veel lezen dan toch maar een keer wat delen. Hopelijk zijn de afbeeldingen zichtbaar. Op de eerste afbeelding staan de Dynaudio stands die ik van forumlid Roel heb overgenomen. Door de komst van de Simplex moesten ze van het dressoir. Ik wist wel dat het niet ideaal was, maar dat het zo'n verschil zou maken had ik niet gedacht. En dan dus de WTL Simplex. Vroeger dacht ik dikwijls: Als ik later groot ben dan wil ik zo'n draaitafel. Het ontwerp van de toonarm fascineerde me al jaren. Tweedehands wist ik ook voeding van Teddy Pardo te kopen. Tjonge wat klinkt dit prachtig zeg. Wat heb ik veel geleerd in mijn zoektocht naar een mooi setje. En wat een leuke mensen kom je tegen in dit wereldje zeg! Nu nog een mooie phonoversterker. De Sutherland KC Vibe en Ray Samuels F117 staan op de short list.












B-art

Welkom op het forum boonanza, mooie platenspeler
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

boonanza

Dank! Met foto's toevoegen moet ik nog even oefenen zie ik. :)

the limp man

Twee nieuwe M-Way Powerstrips met vast SE  Netsnoer en Passive Ground Circuit[emoji16][emoji16][emoji16]

Wat klinkt dit gaaf zeg!!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk


Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Raphie

Quote from: the limp man on January 18, 2021, 22:38:29
Twee nieuwe M-Way Powerstrips met vast SE  Netsnoer en Passive Ground Circuit[emoji16][emoji16][emoji16]

Wat klinkt dit gaaf zeg!!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Wat is in vredesnaam een "passive ground circuit" (passieve aarde schakeling) kan me er niks bij voorstellen? Je bedoelt gewoon een stekkerdoos met randaarde?
JBL PRX Power!

JunkO

Primare A30.1 MKII | ELAC 512 JET | Marantz HD-DAC1 | BeyerDynamic DT880 Edition 600 Ohm |  Yamaha WXAD-10 streamer + iFi Audio iPower | Van Damme Hifi Series | Ghentaudio + Tara Labs interlinks

the limp man

Quote from: Raphie on January 19, 2021, 08:11:29
Wat is in vredesnaam een "passive ground circuit" (passieve aarde schakeling) kan me er niks bij voorstellen? Je bedoelt gewoon een stekkerdoos met randaarde?
PGC
"Passive Ground Circuit
Passief netwerk dubbel uitgevoerd voor zowel de nul als de fase. Geeft zeer grote verbetering, lees verschoning.
Hierdoor nemen alle audio-parameters toe in kwaliteit"




Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk


John Wx

USB kabel Wireworld
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Raphie

Quote from: the limp man on January 19, 2021, 09:41:11
PGC
"Passive Ground Circuit
Passief netwerk dubbel uitgevoerd voor zowel de nul als de fase. Geeft zeer grote verbetering, lees verschoning.
Hierdoor nemen alle audio-parameters toe in kwaliteit"




Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
teken dit eens uit dan? Want dit zegt ook nog niks?
JBL PRX Power!

the limp man

Quote from: Raphie on January 19, 2021, 12:36:07
teken dit eens uit dan? Want dit zegt ook nog niks?
Komt niet van mij,  maar van M-Way. Heb ik allemaal geen verstand van.  Ik kan alleen luisteren naar de verschillen. Én het verschil met mijn oude blok is erg groot. Naast dit Circuit zit er natuurlijk ook een andere AC kabel aan. Het zal de som der delen zijn die het verschil maakt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk


Marco66

Ter vervanging van Roon en de intel nuc een mooie Lindemann
Limetree Bridge gekocht.
Gezien de kwaliteit van mijn musicbook set verwacht ik hier ook veel van.
Mooie app voor de bediening en Tidal integratie, erg benieuwd.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

chocovla

De thuiswerkplek aangepakt met een Marantz PM7001 en Tannoy MX2 speakertjes voor niet al teveel geld van Marktplaats. Streaming rihcitng Roon via een Pi met Allo Boss dac hat.
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

Laan

Vorige week een echt geweldig klinkende Ayon Scorpio opgehaald bij Toni. Vandaag eindelijk de SR orange fuses ontvangen. Thans in de mats bij Kemp, 3 halen 2 betalen. Klinkt echt vreselijk, maar dat schijnt ook tijdelijk te zijn.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Witalik

Quote from: Raphie on January 19, 2021, 12:36:07
teken dit eens uit dan? Want dit zegt ook nog niks?

Is dit niet gewoon dat alles dubbel doorgelust is ipv vanuit de ene ingang naar de andere uitgang. Effe simpel gezegd. ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

trigger__

Een JVC MX D651TR, mijn eerste stap in de hifi wereld op 16-17 jarige leeftijd. Wou dit altijd al terug hebben en heb er lang naar gezocht en onlangs gevonden op marktplaats... Ah nostalgie :)

fasteddie

Quote from: chocovla on January 19, 2021, 14:38:57
De thuiswerkplek aangepakt met een Marantz PM7001 en Tannoy MX2 speakertjes voor niet al teveel geld van Marktplaats. Streaming rihcitng Roon via een Pi met Allo Boss dac hat.

Zo kom je natuurlijk niet aan werken toe....! :tongue2:





brt

Quote from: Laan on January 19, 2021, 22:14:32
Vorige week een echt geweldig klinkende Ayon Scorpio opgehaald bij Toni. Vandaag eindelijk de SR orange fuses ontvangen. Thans in de mats bij Kemp, 3 halen 2 betalen. Klinkt echt vreselijk, maar dat schijnt ook tijdelijk te zijn.

Bij Peacock krijg je ze ingespeeld thuis. Ik dacht zo'n 100 uur. Scheel weer ;)
Ook daar deze maand 3=2 met de SR Orange...

Mooi die Scorpio! Hoe verhoudt deze zich tot de Spark, weet je dat?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3