Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Een goedkope  ADC (Analog-to-digital-Convertor) om meer opties te hebben HT en stereo te integreren. Nu kan ik eenvoudiger schakelen.

Op maximaal volume van de Chord Hugo dac hoorde ik wel flink wat ruis maar op laag en de Arcam flink versterkt (+10 dB) is het voor films, series en youtube (NVidia shield) goed onder controle. Bij inlezen dacht ik juist dat de Swissonic bij een laag ingangsniveau (1V i.p.v. 2V) zou ruisen. Later nog eens nalezen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Hannibal_



Net terug van vakantie (gisteren terug gereden) en deel van de experimenteer gear binnen. Klein mengpaneeltje [emoji23][emoji23][emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Quote from: Hannibal_ on August  4, 2020, 17:27:30


Net terug van vakantie (gisteren terug gereden) en deel van de experimenteer gear binnen. Klein mengpaneeltje [emoji23][emoji23][emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Klein?

MUSIC IS EASY TO MISS FOR THE LISTENER WHO THINKS HIS JOB IS TO CONCENTRATE ON THE SOUND - Art Dudley

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Hannibal_

Quote from: vergeerr72 on August  4, 2020, 17:46:35
Klein?

MUSIC IS EASY TO MISS FOR THE LISTENER WHO THINKS HIS JOB IS TO CONCENTRATE ON THE SOUND - Art Dudley
Yep...

12 kanaals, leek me voorlopig voldoende om mee te prutsen en prullen... [emoji23][emoji23][emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Lol... nadat gisteren het voedinkje binnengekomen was, kwam vandaag onverwacht het mini versterkertje binnen.

Het is onderhand meer luidspreker terminal dan wat anders. Die kunnen denk ik zelfs de 8mm kwadraat kabels van de totems aan [emoji23][emoji23][emoji23]

Ff getest en werkt super.








Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

german

#19180
Atrium Initio luidsprekers.
Ik zag dat deze te koop stonden en was gelijk onder de indruk van het uiterlijk. Na nog wat zoekwerk op internet wist ik dat dit iets apparts en vrij zeldzaam was.
Dus maar een afspraak gemaakt voor een luistersessie. Dit gaf de doorslag. Ondanks de leeftijd is dit echte high end, met een heel neutrale waargave en een tweeter die nmm alles onthuld.
De kasten zijn gemaakt van een soort kunst graniet en de drivers zijn een Accuton keramische tweeter en een Scanspeak mid woofer. Zowel de luidsprekers als de stands zijn loodzwaar. Thuis eenmaal alles opgesteld vond ik het nog beter klinken dan in de zaak waar ik ze gekocht heb. De combinatie van deze speakers met mijn MF versterker is een match made in heaven.
Inmiddels heb ik via e-mail contact gehad met de ontwikkelaar van deze luidsprekers en van hem ga ik binnenkort nog meer info over de Initio's ontvangen.
Op dit moment weet ik niet eens wat de specs zijn. ;D.
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

toetertje

Die revelator midwoofer, die heeft zich al in heel wat ontwerpen bewezen.
Ik ben nu ook met deze woofer in een zelfbouw systeem bezig. Soms wordt
deze speaker nog wat op verzoek aangepast, op verzoek van de fabrikant.

B-art

Quote from: german on August  9, 2020, 15:47:41
Atrium Initio luidsprekers.
Ik zag dat deze te koop stonden en was gelijk onder de indruk van het uiterlijk. Na nog wat zoekwerk op internet wist ik dat dit iets apparts en vrij zeldzaam was.
Dus maar een afspraak gemaakt voor een luistersessie. Dit gaf de doorslag. Ondanks de leeftijd is dit echte high end, met een heel neutrale waargave en een tweeter die nmm alles onthuld.
De kasten zijn gemaakt van een soort kunst graniet en de drivers zijn een Accuton keramische tweeter en een Scanspeak mid woofer. Zowel de luidsprekers als de stands zijn loodzwaar. Thuis eenmaal alles opgesteld vond ik het nog beter klinken dan in de zaak waar ik ze gekocht heb. De combinatie van deze speakers met mijn MF versterker is een match made in heaven.
Inmiddels heb ik via e-mail contact gehad met de ontwikkelaar van deze luidsprekers en van hem ga ik binnenkort nog meer info over de Initio's ontvangen.
Op dit moment weet ik niet eens wat de specs zijn. ;D.

Solide looks, benieuwd hoe ze gaan klinken op je MF. Stands ook erg mooi
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

advr

Quad Artera Solus Play


Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Marco66

Quote from: german on August  9, 2020, 15:47:41
Atrium Initio luidsprekers.
Ik zag dat deze te koop stonden en was gelijk onder de indruk van het uiterlijk. Na nog wat zoekwerk op internet wist ik dat dit iets apparts en vrij zeldzaam was.
Dus maar een afspraak gemaakt voor een luistersessie. Dit gaf de doorslag. Ondanks de leeftijd is dit echte high end, met een heel neutrale waargave en een tweeter die nmm alles onthuld.
De kasten zijn gemaakt van een soort kunst graniet en de drivers zijn een Accuton keramische tweeter en een Scanspeak mid woofer. Zowel de luidsprekers als de stands zijn loodzwaar. Thuis eenmaal alles opgesteld vond ik het nog beter klinken dan in de zaak waar ik ze gekocht heb. De combinatie van deze speakers met mijn MF versterker is een match made in heaven.
Inmiddels heb ik via e-mail contact gehad met de ontwikkelaar van deze luidsprekers en van hem ga ik binnenkort nog meer info over de Initio's ontvangen.
Op dit moment weet ik niet eens wat de specs zijn. ;D.

Bijzonder setje, gekocht in Woerden bij Rick zo te zien?
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

gizmo2

Quote from: german on August  9, 2020, 15:47:41
Atrium Initio luidsprekers.
Ik zag dat deze te koop stonden en was gelijk onder de indruk van het uiterlijk. Na nog wat zoekwerk op internet wist ik dat dit iets apparts en vrij zeldzaam was.
Dus maar een afspraak gemaakt voor een luistersessie. Dit gaf de doorslag. Ondanks de leeftijd is dit echte high end, met een heel neutrale waargave en een tweeter die nmm alles onthuld.
De kasten zijn gemaakt van een soort kunst graniet en de drivers zijn een Accuton keramische tweeter en een Scanspeak mid woofer. Zowel de luidsprekers als de stands zijn loodzwaar. Thuis eenmaal alles opgesteld vond ik het nog beter klinken dan in de zaak waar ik ze gekocht heb. De combinatie van deze speakers met mijn MF versterker is een match made in heaven.
Inmiddels heb ik via e-mail contact gehad met de ontwikkelaar van deze luidsprekers en van hem ga ik binnenkort nog meer info over de Initio's ontvangen.
Op dit moment weet ik niet eens wat de specs zijn. ;D.
Mooie speakers [emoji106]
Doet me een beetje denken aan mark & Daniel speakers die gebruiken ook een soort kunststof/marmer.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Barry32

Quote from: advr on August 10, 2020, 22:27:43
Quad Artera Solus Play


Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
Mooi hoor :)
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Peerless Monster

Quote from: advr on August 10, 2020, 22:27:43
Quad Artera Solus Play


Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk



Zo Ad! Sjiek de friemel zo'n quad!!
Waarom specifiek deze?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

denoontje

Quote from: Peerless Monster on August 11, 2020, 08:49:09
Zo Ad! Sjiek de friemel zo'n quad!!
Waarom specifiek deze?
ziet er in iedergeval heel mooi uit

Nahpets

Quote from: advr on August 10, 2020, 22:27:43
Quad Artera Solus Play


Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Prachtige vormgeving. Ik zou verwachten dat Meridian apparatuur er zo uit zou komen te zien wanneer ze ooit in de 21e eeuw aankomen
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Kwabbernoot

Quote from: advr on August 10, 2020, 22:27:43
Quad Artera Solus Play


Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen. Qua klank zal het wel goed zitten maar ik bedoel meer qua gebruiksgemak. Hij werkt voor zover ik weet met DTS Play-Fi en daar heb ik niet zulke geweldige ervaringen mee (Paradigm PW link). Of heeft Quad misschien ook een eigen app?
Hij ziet er wel fraai uit.

Groeten...

advr

Quote from: Peerless Monster on August 11, 2020, 08:49:09
Zo Ad! Sjiek de friemel zo'n quad!!
Waarom specifiek deze?
Ik heb de Linn's de deur uit gedaan[emoji15]
De Majick ds-i gebruikte ik allang niet meer (eigen dac/streamer en buizenamp) en de sneaky ook steeds minder. Naast Quad sets 33/303 en buizen 22/II leek me deze voor boven een prachtige aanvulling.
Moet eerlijk bekennen, zo koud (met 35 gr, in ieder geval voorverwarmd) uit de doos klinkt het zeer muzikaal. Het pakte me meteen. Heerlijk. Fijner dan de majik.
Voor Quad de eerste streamer en inderdaad de dts play-fi app is niet geweldig maar Linn is ook eens begonnen en dat was ook niet echt perfect.
Gaat vast goed komen.


Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje

#19192
 :crazy: :crazy:

Quote from: advr on August 11, 2020, 12:29:12
Ik heb de Linn's de deur uit gedaan[emoji15]




advr

Quote from: Kwabbernoot on August 11, 2020, 10:00:54
Ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen. Qua klank zal het wel goed zitten maar ik bedoel meer qua gebruiksgemak. Hij werkt voor zover ik weet met DTS Play-Fi en daar heb ik niet zulke geweldige ervaringen mee (Paradigm PW link). Of heeft Quad misschien ook een eigen app?
Hij ziet er wel fraai uit.

Groeten...
Hij bevalt super qua klank en daar gaat het mij in eerste instantie om.
Ach, zo'n app gaat zeker evalueren. Ik gebruik ook bubbleUPnP dat gaat ook goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Quote from: denoontje on August 11, 2020, 12:32:43
:crazy: :crazy:
[emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787]

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

B-art

Quote from: advr on August 10, 2020, 22:27:43
Quad Artera Solus Play


Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Mooie strakke vormgeving ook
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

advr

Quote from: B-art on August 11, 2020, 16:50:20
Mooie strakke vormgeving ook
Tis een mooi ding wat nog erg goed klinkt ook nog.[emoji4]

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

sultankat

#19197
Meze Audio 99 Classics hoofdtelefoon, BOTW SBooster, Mytek Brooklyn DAC +



Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

Unkhman

dCS Network Bridge & Roon
NUC8i7BEH - Roon - Kii Three BXT System
https://www.facebook.com/unkh.nl

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler