Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Hannibal_

Na lang zoeken maanden geleden toch nog een phono inputboard voor mijn versterker gevonden. Bij rega UK zelf.
Door de corona kon de order niet verstuurd worden, echter kennelijk zijn er in de UK ook versoepelingen:

Het phono input boardje voor mijn versterker is binnen! En geïnstalleerd.

Hmmmm!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

toetertje

Even een leuk projectje van iemand overgenomen.
Hoezo waf?   :tounge:

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

toetertje


Hannibal_

Quote from: toetertje on July 22, 2020, 17:23:25
Ja, ik had ook liever zwarte schroefjes gezien.  :blush:
[emoji23][emoji23][emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Experiment om ultra low budget iets van geluid te produceren....

Mini D klasse versterkertje en klein mengpaneeltje.

Kijken of we mijn zoontje's interesse's in muziek iets kunnen faciliteren



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Jack_D

#19156
Tof..... gaan we daar ook dubbelblind testen mee doen.... :D :thumbs-up:

Quote from: Hannibal_ on July 23, 2020, 00:56:12
Experiment om ultra low budget iets van geluid te produceren....

Mini D klasse versterkertje en klein mengpaneeltje.

Kijken of we mijn zoontje's interesse's in muziek iets kunnen faciliteren



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hannibal_

#19157
Quote from: Jack_D on July 23, 2020, 01:02:01
Tof..... gaan we daar ook dubbelblind testen mee doen.... :D :thumbs-up:
Lol!!!

Echt niet [emoji6]

Gewoon experiment...

De amp dan.

Het mengpaneeltje is meer papa's ding om te zien of we gezellig keyboards, Mikes, computers & zo kunnen integreren.

Geen illusies, gewoon fun


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

sultankat

#19158
Een Sony XA50-ES cd speler. Als nieuw deze tank. Kocht een zwarte want die liggen beter/goedkoper in de markt en de rest is ook al zwart.. Subliem loopwerk en dan aansluiten op een up to date dac: erg mooi.



Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

CZ79

Chord 2Qute ter vervanging van de Chord Mojo.
Klinkt net iets verfijnder als de Mojo, wat een lekker geluid :headbanging:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Richi

#19160
Sinds een paar weken gebruik ik een Alientek D8 versterker op mijn kantoor annex zolderkamer. Tot grote tevredenheid moet ik zeggen. Een mooi compact apparaat met een heel goede afstandsbediening, USB, optisch, coax en analoge input. Als je eenmaal de menu taal hebt gewijzigd van Chinees in Engels, dan is ie prima te bedienen.  :hehe:

De klank is buitengewoon goed voor zo een klein dingetje. Hij hangt aan een setje B&W 685s2 luidsprekers en dat klinkt super goed.

Ik heb de zwarte variant. Inclusief bezorgen en invoer heeft de versterker 130 euro gekost.

Edit: ik heb de XMOS versie
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Marco66

#19161
De Nad M12 wordt morgen opgehaald, de Auralic Merak mono's staan nog te koop.
Krijg vandaag als vervanging alvast een mooie Naim Dac-V1 binnen en als het goed is via Marcel nog een bijpassende Nap-100 amp.
Leuke set waar ik toch best hoge verwachtingen van heb.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Richi

hmmmm, vraag me af of dit echt een verbetering is? De DAC is erg fraai, maar de NAP100? Dat kan toch een stuk beter nog. Maar misschien heb ikhet helemaal mis! Hoor het graag.  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Marco66

Quote from: Richi on July 25, 2020, 22:53:17
hmmmm, vraag me af of dit echt een verbetering is? De DAC is erg fraai, maar de NAP100? Dat kan toch een stuk beter nog. Maar misschien heb ikhet helemaal mis! Hoor het graag.  ;D

Is dan ook een ingreep om financiële redenen, niet om beter geluid te krijgen dan wat ik nu heb.
Maar denk dat ik voorlopig prima kan leven met de de Naim set.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Richi

Quote from: Marco66 on July 26, 2020, 11:12:07
Is dan ook een ingreep om financiële redenen, niet om beter geluid te krijgen dan wat ik nu heb.
Maar denk dat ik voorlopig prima kan leven met de de Naim set.
Aha, daar ging ik even niet van uit. Hoe dan ook: geniet van de Naim set!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

rdv300b833

#19165
Goedemiddag HT-forum,

mijn nieuwste audio-aanwinst is een fraai element van Holistic Audio: HA103SEL (https://www.holisticaudio.nl/ ).
Sinds gisteren dus vinyl via deze aanwinst. Doet het prima in de Rigid Float arm op m'n Caeles luchtgelagerde platenspeler.

De eerste indrukken zijn prima.
Een keurig afgewerkt element. Het hout is gelukkig voorzien van tappen (dus geen gerommel met moertjes); wel oppassen bij aandraaien in de headshell.
Element en details zitten in een eenvoudig doch effectief houten kistje.
Klankmatig is het natuurlijk niet eerlijk om een "vers" element nu al te beoordelen maar met maar 3 uur inspelen door de maker maakt dit ding al hoopjes muziek/plezier. Heb eerder elementen mogen hebben die pas tot leven kwamen na 50 uur inspelen. Van dit element word je nu al blij en dat kan alleen maar groeien met een gezonde inspeeltijd.
De bas is nu al verbazend laag/diep/vol. Net een paar LP's Trentemoller en Sync24 weggewerkt en dat gaat verrukkelijk laag.
Het midden is nu al volledig acceptabel.
In het hoog zit nog ruimte tot verbetering. Het is er nu al wel maar nog niet lekker losjes.
Zelfs nu al een fijne soundstage maar dat mag nog zeker groeien in breedte en hoogte.

Hier ben ik dik tevreden mee (en wordt vast nog beter). Zo tevreden dat mijn 2 Van Den Hul Colibri's (een XCP en een XGP) nu zieligjes in hun doosje in de kast liggen. Dus als je nog een Colibri-element zoekt om over te nemen stuur maar een mailtje; we komen vast uit de prijs/ruil.

Met muzikale groet,
Reinout

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Leeuwarden

Quote from: Xander32 on July 28, 2020, 13:27:18
Een Hypex Ncore eindversterker (op basis van een NC502 mp)

https://www.hypex.nl/product/nc502mp-oem/77

Is daar nog iets aan gemodificeerd? (Je vertelde laatst waar je het ding heb gekocht maar ik kon daar geen website van vinden...)

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Hannibal_

Quote from: rdv300b833 on July 28, 2020, 12:12:09
Goedemiddag HT-forum,

mijn nieuwste audio-aanwinst is een fraai element van Holistic Audio: HA103SEL (https://www.holisticaudio.nl/ ).
Sinds gisteren dus vinyl via deze aanwinst. Doet het prima in de Rigid Float arm op m'n Caeles luchtgelagerde platenspeler.

De eerste indrukken zijn prima.
Een keurig afgewerkt element. Het hout is gelukkig voorzien van tappen (dus geen gerommel met moertjes); wel oppassen bij aandraaien in de headshell.
Element en details zitten in een eenvoudig doch effectief houten kistje.
Klankmatig is het natuurlijk niet eerlijk om een "vers" element nu al te beoordelen maar met maar 3 uur inspelen door de maker maakt dit ding al hoopjes muziek/plezier. Heb eerder elementen mogen hebben die pas tot leven kwamen na 50 uur inspelen. Van dit element word je nu al blij en dat kan alleen maar groeien met een gezonde inspeeltijd.
De bas is nu al verbazend laag/diep/vol. Net een paar LP's Trentemoller en Sync24 weggewerkt en dat gaat verrukkelijk laag.
Het midden is nu al volledig acceptabel.
In het hoog zit nog ruimte tot verbetering. Het is er nu al wel maar nog niet lekker losjes.
Zelfs nu al een fijne soundstage maar dat mag nog zeker groeien in breedte en hoogte.

Hier ben ik dik tevreden mee (en wordt vast nog beter). Zo tevreden dat mijn 2 Van Den Hul Colibri's (een XCP en een XGP) nu zieligjes in hun doosje in de kast liggen. Dus als je nog een Colibri-element zoekt om over te nemen stuur maar een mailtje; we komen vast uit de prijs/ruil.

Met muzikale groet,
Reinout
Wow! Mooi


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Voor al jullie technische, inhoudelijke vragen, dien ik jullie door te verwijzen naar Dirk  :)

Mijn bevindingen: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=100788.msg3373045#msg3373045


Quote from: Leeuwarden on July 28, 2020, 13:31:09
Is daar nog iets aan gemodificeerd? (Je vertelde laatst waar je het ding heb gekocht maar ik kon daar geen website van vinden...)

Quote from: jahtari on July 28, 2020, 14:34:07
Welk merk/type?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

addesmo

Quote from: rdv300b833 on July 28, 2020, 12:12:09
Goedemiddag HT-forum,

mijn nieuwste audio-aanwinst is een fraai element van Holistic Audio: HA103SEL (https://www.holisticaudio.nl/ ).
Sinds gisteren dus vinyl via deze aanwinst. Doet het prima in de Rigid Float arm op m'n Caeles luchtgelagerde platenspeler.

De eerste indrukken zijn prima.
Een keurig afgewerkt element. Het hout is gelukkig voorzien van tappen (dus geen gerommel met moertjes); wel oppassen bij aandraaien in de headshell.
Element en details zitten in een eenvoudig doch effectief houten kistje.
Klankmatig is het natuurlijk niet eerlijk om een "vers" element nu al te beoordelen maar met maar 3 uur inspelen door de maker maakt dit ding al hoopjes muziek/plezier. Heb eerder elementen mogen hebben die pas tot leven kwamen na 50 uur inspelen. Van dit element word je nu al blij en dat kan alleen maar groeien met een gezonde inspeeltijd.
De bas is nu al verbazend laag/diep/vol. Net een paar LP's Trentemoller en Sync24 weggewerkt en dat gaat verrukkelijk laag.
Het midden is nu al volledig acceptabel.
In het hoog zit nog ruimte tot verbetering. Het is er nu al wel maar nog niet lekker losjes.
Zelfs nu al een fijne soundstage maar dat mag nog zeker groeien in breedte en hoogte.

Hier ben ik dik tevreden mee (en wordt vast nog beter). Zo tevreden dat mijn 2 Van Den Hul Colibri's (een XCP en een XGP) nu zieligjes in hun doosje in de kast liggen. Dus als je nog een Colibri-element zoekt om over te nemen stuur maar een mailtje; we komen vast uit de prijs/ruil.

Met muzikale groet,
Reinout
Groot compliment dus voor Kylian (=holistic audio) dat je zijn verbeterde Denon prefereert boven de vd Hull's!
Hij heeft ook mijn Zyx onderhanden gehad en is inderdaad zeer kundig. Ben er blij mee en mooie is dat hij ook bij je thuis de boel kan afregelen.

rdv300b833

#19173
Goedemorgen Addesmo, Jumping Jack en Hannibal,

dank voor het compliment; mag rechtstreeks naar Kilian van Holistic Audio.
Inderdaad een ter zake kundig persoon met een gezonde audiofiele gedrevenheid.

Ik ken ook enkele van zijn werkzaamheden op/aan elementen van andere merken en da's prima. Blij om te constateren dat we hier in Nederland zo'n mogelijkheid hebben !

En ook fijn om te constateren dat zijn HA103SEL zo'n prima combi vormt met m'n phonotrap. Da's een prototype van Silvercore met spoelen in de RIAA. Meestal is de RIAA uitgevoerd met alleen condensatoren en weerstanden. Door het gebruik van spoelen kan het aantal condensatoren gezond naar beneden. Gewenst !; condensatoren hebben een sipper effect op het geluid dan spoelen. Hoe mooi de condensator ook is.....
Gevoegd wat plaatsjes van mijn Silvercore. Het is een buizen-phonotrap met E188CC's en E280F's (en dus een RLC-RIAA tussen de buizen in).

Met muzikale groet,
Reinout

Hannibal_

Quote from: rdv300b833 on July 30, 2020, 10:14:47
Goedemorgen Addesmo, Jumping Jack en Hannibal,

dank voor het compliment; mag rechtstreeks naar Kilian van Holistic Audio.
Inderdaad een ter zake kundig persoon met een gezonde audiofiele gedrevenheid.

Ik ken ook enkele van zijn werkzaamheden op/aan elementen van andere merken en da's prima. Blij om te constateren dat we hier in Nederland zo'n mogelijkheid hebben !

En ook fijn om te constateren dat zijn HA103SEL zo'n prima combi vormt met m'n phonotrap. Da's een prototype van Silvercore met spoelen in de RIAA. Meestal is de RIAA uitgevoerd met alleen condensatoren en weerstanden. Door het gebruik van spoelen kan het aantal condensatoren gezond naar beneden. Gewenst !; condensatoren hebben een sipper effect op het geluid dan spoelen. Hoe mooi de condensator ook is.....
Gevoegd wat plaatsjes van mijn Silvercore. Het is een buizen-phonotrap met E188CC's en E280F's (en dus een RLC-RIAA tussen de buizen in).

Met muzikale groet,
Reinout
Heel fraai om die opbouw te zien!

Geniet er van!

(Ben op vakantie en begin mijn set serieus te missen [emoji849])


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.