Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teleflubbie

Quote from: sultankat on May 19, 2020, 09:51:11
AudioSolutions Overture 205 F speakers in fraai walnoten. Deze kunnen mijn Gato amp aan: mijn Elipson Futura daarom in de verkoop: te groot risico deze op te blazen....
Die snap ik niet....
In een normale thuissituatie spreek je toch nooit het volle vermogen van deze versterker aan?
Ik had altijd begrepen dat een 'oversized' versterker geen echt probleem is.
Een krap bemeten versterker juist wel, want die gaat 'klippen'.
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

wil

Heel veel muziek gekocht en geluisterd en weinig spectaculairs met de hardware gedaan. Totdat ik tegen dit aan liep: een Denon DP-23F draaitafel. Nog geen high-end, maar wel een significante verbetering tov de Sony. Gelukkig heeft de Project Phono II een MC ingang zodat dit elementje ook nog wel even mag blijven.



En weer door met plaatjes draaien...

wil


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

JGvH


Rowdy

Quote from: Peerless Monster on May 19, 2020, 10:04:17
libratone zipp 2
2 stuks.
Voor op de kamer van mijn zoontje.
Ik las vandaag op alpha-audio dat ze failliet zijn.

Peerless Monster

Quote from: Rowdy on May 22, 2020, 16:04:04
Ik las vandaag op alpha-audio dat ze failliet zijn.

Nee Jan! Meen je dat nou?
Hmmm ik heb zin om ze terug te sturen dan...
Ik ga ook ff op onderzoek uit.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

pameijer

Quote from: Peerless Monster on May 22, 2020, 16:05:40
Nee Jan! Meen je dat nou?
Hmmm ik heb zin om ze terug te sturen dan...
Ik ga ook ff op onderzoek uit.
Als ze failliet zijn krijg je je geld dus niet terug en zegt de curator: "Dank u wel voor speakertjes!"
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Peerless Monster

Quote from: pameijer on May 22, 2020, 16:08:13
Als ze failliet zijn krijg je je geld dus niet terug en zegt de curator: "Dank u wel voor speakertjes!"

Dit loopt via ibood...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

toetertje

Quote from: Teleflubbie on May 19, 2020, 18:00:12
Die snap ik niet....
In een normale thuissituatie spreek je toch nooit het volle vermogen van deze versterker aan?
Ik had altijd begrepen dat een 'oversized' versterker geen echt probleem is.
Een krap bemeten versterker juist wel, want die gaat 'klippen'.

Op zich klopt het wat je zegt, maar dan heb je het over een beetje overpower.
Als je echt een veel te zware versterker hebt, dan moet je uitkijken. De speaker
blijft dan erg strak spelen, waardoor je niet in de gaten hebt, dat de spoel verbrand.
Dus met teveel vermogen, moet je er wel een beetje om denken.

holco

Maar dan nog zal een speaker eerder overlijden door te weinig vermogen, teveel vermogen hoor je ook aankomen.

Quote from: toetertje on May 22, 2020, 16:21:30
Op zich klopt het wat je zegt, maar dan heb je het over een beetje overpower.
Als je echt een veel te zware versterker hebt, dan moet je uitkijken. De speaker
blijft dan erg strak spelen, waardoor je niet in de gaten hebt, dat de spoel verbrand.
Dus met teveel vermogen, moet je er wel een beetje om denken.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

JGvH

Quote from: Rowdy on May 22, 2020, 16:04:04
Ik las vandaag op alpha-audio dat ze failliet zijn.
ik heb t stuk gelezen, geen garantie en reparaties meer

Maximus_Aurelius

Quote from: knubbe on May 18, 2020, 19:57:30
Geinig ding. Bevalt ie?

Absoluut  :headbanging:. Geluidskwaliteit is erg goed, subliem voor een Bluetooth speaker.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

PatrickP

Quote from: JGvH on May 22, 2020, 19:10:19
ik heb t stuk gelezen, geen garantie en reparaties meer
Werkt dat zo? Je hebt ze bij een "winkel" gekocht. Die moet ervoor zorgen.
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

toetertje

Quote from: PatrickP on May 22, 2020, 21:45:30
Werkt dat zo? Je hebt ze bij een "winkel" gekocht. Die moet ervoor zorgen.

Vraag ik mij ook af. Je hebt op een artikel vaak fabrieksgarantie.
Misschien kun je in zo'n geval bij een andere dealer terecht. Of
in overleg met de fabrikant, bij een aangewezen servicecenter.

Nahpets

Juist het tegenovergestelde. De fabrieksgarantie is nu weg, want de fabriek is failliet.

De enige garantie/verhaalsmogelijkheid die je eventueel hebt, is bij degene bij wie je de luidsprekers gekocht hebt. Niet bij andere dealers, niet bij de importeur. Als die iets willen doen is dat vanuit goodwill/coulance, maar niet omdat je rechten zou hebben.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

the limp man

Nieuw speakers : Harbeth monitor 30.2 in walnoot fineer

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


bert de melker

Geweldige luidsprekers veel plezier ermee waar stuur je ze mee aan als ik vragen mag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

the limp man

#19016
Quote from: bert de melker on May 23, 2020, 17:07:01
Geweldige luidsprekers veel plezier ermee waar stuur je ze mee aan als ik vragen mag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dankjewel! Ze worden aangestuurd door een Croft 25 RS Special Edition voorversterker en Croft Mono 7 eindversterkers

Stands volgen nog. Ze staan nu tijdelijk op de stands die voor de Compact 7 gemaakt zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

bert de melker

#19017

Kijk eens voor Ton trager stands bij een forumsponsor in Venray .
Mooie prijs en klinkt volgens de kenners het beste.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

the limp man

Quote from: bert de melker on May 23, 2020, 18:04:50

Kijk eens voor Ton trager stands bij een forumsponsor in Venray .
Mooie prijs en klinkt volgens de kenners het beste.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ziet er mooi uit!

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk


bert de melker

[emoji2][emoji2] zo klinkt het ook je gaat ze helemaal omarmen.[emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

jahtari

Blijft bijzonder dat Harbeth zelf geen stands levert.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

the limp man

Quote from: jahtari on May 23, 2020, 18:59:47
Blijft bijzonder dat Harbeth zelf geen stands levert.
Ja inderdaad. Zeker omdat er veel klankverschil zit tussen de verschillende typen stands.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk


Lucky.L

Quote from: Lucky.L on May 17, 2020, 06:36:50
Ik plaats het ook hier omdat er een mooie stereo versterker tussen komt [Lyngdorf TDAI 3400].
Gisteren een Paartje Focal Sopra NO2 gekocht nieuw in doos voor een aantrekkelijke prijs.
De foto is niet van mijn speakers want die staan nog in de kelder aangezien toen ik aan kwam lopen met mijn vrouw en speakers reed voor mijn neus een oude man met scootmobiel de liftdeuren aan gort  :devil:.
En aangezien ik op 6 hoog woon  :( .
Vandaag de Lyngdorf opgehaald,maar nog niet aangesloten.
De Focal's staan t/m morgenochtend aangesloten op de Denon 4500 en ik sta echt versteld wat voor geluid er nu al uitkomt.
Ik had deze week mijn set al in de lengterichting van mijn huiskamer geplaatst en de klipsch'en begonnen voor het eerst te zingen [wat plaatsing kan doen zeg]. Morgenochtend wordt als het goed is de Denon opgehaald en dan wordt de Lyngdorf aangesloten en daar verwacht ik veel van als ik hoor wat de Denon al doet op pure direct.

Gr. Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

bert de melker

Dat waren mijn vorige luidsprekers ook erg mooi.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

the limp man

Quote from: bert de melker on May 23, 2020, 19:57:40
Dat waren mijn vorige luidsprekers ook erg mooi.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ik houd niet zo van de Focal sound. Maar ze zien er wel mooi uit ja.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk