Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Teleflubbie

Monitor Audio Gold 200 - Staat zich nu in te spelen.

Met dank aan de service van MichelDW / Stephan!
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

Bama

Heb ze een kleine week op proef gehad en de knoop doorgehakt. Nu een maandje wachten, heb ook de originele stands besteld.

Dirk

serieuze ommezwaai in de set blijkbaar, maar wel mooi setje die 8c's  ;)
welke afwerking heb je gekozen?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Tabcam

Quote from: Bama on February  7, 2020, 22:03:42
Heb ze een kleine week op proef gehad en de knoop doorgehakt. Nu een maandje wachten, heb ook de originele stands besteld.
Ah, dat maakt de vraag van de voorversterker met AES uit logisch :angel:. Vond dat nog de lastigste, hoe meerdere zaken combineren in een HT, jij speelt stereo?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kerkhoffd

Quote from: Bama on February  7, 2020, 22:03:42
Heb ze een kleine week op proef gehad en de knoop doorgehakt. Nu een maandje wachten, heb ook de originele stands besteld.

Hoe verhouden deze weergevers zich tot de Vivids?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Bama

Zwart met eiken, getwijfeld over wit maar toch maar niet gedaan. Misschien wel een keer wrappen, hou niet zo van eiken.

En wou de set downgraden ivm sterker geworden gehoorproblemen maar als ik dit een downgrade noem doe ik ze denk ik wel te kort.

Weet alleen nog niet wat ik doe qua voorversterker want heb nu een Linn akurate, super apparaat, fijne app, stabiel en mijn lp 12 hangt er natuurlijk ook aan maar gebruik nu dus de analoge uitgang en er is heel misschien nog wat te winnen als ik digitaal uit gebruik maar twijfel dus.

Vergelijken met vivid is moeilijk, ik ben slecht in omschrijven maar als ik het moet proberen dan is dit iets warmer.
Maar hou er rekening mee dat ik doof ben ;)
En ik speel al een jaar of 6 met Vivid dus was ook wel erg gewend aan de vivid sound dus hier moet je ook weer aan wennen denk ik.

Ik heb afgelopen weken erg veel beluisterd, Martin Logan, 802d3, SF, Avalon, Blade, etc etc en ik vond dan het mooiste mijn Vivids en de 8C is dan een goede tweede.

Kerkhoffd

Dank je. Geniet van de aanwinsten (ook al moet je nog even geduld hebben tot ze worden geleverd).
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Bama

Quote from: TabCam on February  7, 2020, 22:10:39
Ah, dat maakt de vraag van de voorversterker met AES uit logisch :angel:. Vond dat nog de lastigste, hoe meerdere zaken combineren in een HT, jij speelt stereo?

Ja klopt.

Richi

#18758
Quote from: Bama on February  7, 2020, 22:16:42
Zwart met eiken, getwijfeld over wit maar toch maar niet gedaan. Misschien wel een keer wrappen, hou niet zo van eiken.
Gefeliciteerd met de aanschaf! Wat betreft de kleur, wij twijfelden ook over wit, maar we zijn zo blij dat we het toch hebben gedaan, omdat witte luidsprekers over het algemeen de kleur van de omgeving mooi aannemen. In ons geval van de petrol wand achter de luidsprekers. Ik zou toch overwegen om nog naar wit te switchen, zeker als je niet van eiken houdt.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

holco

Gefeliciteerd!!

Wel verrassend komende van de Vivid top lijn :wacko:

Heb je ook de Kii Three meegenomen in je besluit?


Quote from: Bama on February  7, 2020, 22:03:42
Heb ze een kleine week op proef gehad en de knoop doorgehakt. Nu een maandje wachten, heb ook de originele stands besteld.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Bama

#18760
Quote from: holco on February  8, 2020, 08:40:39
Gefeliciteerd!!

Wel verrassend komende van de Vivid top lijn :wacko:

Heb je ook de Kii Three meegenomen in je besluit?



De Kii natuurlijk ook beluisterd en om te zien vind mijn vrouw die vele malen mooier ( zijn ook stuk kleiner en zien er moderner uit) maar helaas voor haar heeft ze daar geen zeggenschap in. ;)
Maar zonder de basmodulen gaan de Dutch en Dutch gewoon lager en verder is het een kwestie van smaak waarbij ik een voorkeur heb qua geluid voor de 8c. De kii's zijn ook gewoon goed, misschien iets analytischer.

@Richi, de Dutch & Dutch is er niet in hoogglans wit dus zou dan om eiken gaan met een matwitte voorkant en er is ook een optie voor whitewash eiken maar dat is het ook niet wat mij betreft dus daarom denk ik er aan om ze te wrappen maar wie weet wen ik er wel aan en ben ik te laks om ze weg te brengen.

Ik mis ze al wel nu en overigens super service van de dealer Pura audio.
De eigenaar Roel is ze hier op zondag komen brengen en is hier wel een paar uur geweest om ze in te regelen en er van alles over te vertellen. Man is een echte liefhebber en kon ook niet stoppen met allerlei nummers te laten horen en had er ook echt plezier in. Dus mocht je interesse hebben in een set zou ik zeker bij Pura gaan luisteren. Hij heeft ook een set Kii staan om te kunnen vergelijken want dat is gewoon de directe concurrent.

myself

Kan me wel voorstellen dat je de d& d het mooiste vind klinken en past in je ruimte. Mooi hoor, veel plezier ermee !


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Jack_D

Mooi spul, ziet er strak uit...... :thumbs-up:

(Je vrouw leest zeker niet mee op het forum :D "maar helaas voor haar heeft ze daar geen zeggenschap in"

Quote from: Bama on February  8, 2020, 09:58:58
De Kii natuurlijk ook beluisterd en om te zien vind mijn vrouw die vele malen mooier ( zijn ook stuk kleiner en zien er moderner uit) maar helaas voor haar heeft ze daar geen zeggenschap in. ;)


Bama

Quote from: Jack_D on February  8, 2020, 13:05:50
Mooi spul, ziet er strak uit...... :thumbs-up:

(Je vrouw leest zeker niet mee op het forum :D "maar helaas voor haar heeft ze daar geen zeggenschap in"


Ze leest niet mee maar ik zeg dat ook gewoon hoor, mensen die mij kennen weten dat.
Is mijn hobby dus zou gek zijn als ze mij daar in zou beperken, dus het woordje waf komt hier alleen van de honden. ;)

Bama

Quote from: myself on February  8, 2020, 13:05:01
Kan me wel voorstellen dat je de d& d het mooiste vind klinken en past in je ruimte. Mooi hoor, veel plezier ermee !


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Bedankt, en je kent mijn ruimte en bent zelf ook volop met akoestiek bezig dus misschien heb je wel gelijk.

Pjotr27

Uitgepakt en aangesloten. Tektron amp met Kt88 KR audio buizen..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Cyreg

Quote from: Pjotr27 on February  9, 2020, 10:38:15
Uitgepakt en aangesloten. Tektron amp met Kt88 KR audio buizen..

Ziet er mooi uit; klinkt het ook goed?
Heb geen info kunnen vinden over prijzen en waar te koop in NL?
Genoemde importeur op de Italiaanse site heeft m.i. geen info?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

holco

Audio-GD Master-1 2017 verkocht en weer een nieuwe Master-1 2020 gekocht  ;D

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Pjotr27

Quote from: Cyreg on February  9, 2020, 11:51:39
Ziet er mooi uit; klinkt het ook goed?
Heb geen info kunnen vinden over prijzen en waar te koop in NL?
Genoemde importeur op de Italiaanse site heeft m.i. geen info?

Ja, klinkt echt goed. Deze bouwer deed heel veel in reparatie van oude buizenspullen en is sinds een aantal jaar ook bouwer van nieuw spul. Het is mooi gebouwd en als ik de aansluitingen zie is er goede kwaliteit onderdelen gebruikt. Met remote voor volume en verder 8 en 16 ohm uitgangen (speciaal voor mij gemaakt).Ik wilde eigenlijk een Sun Audio geïntegreerd maar die is niet zo makkelijk hier te krijgen (Indonesia) of mee te nemen. Bovendien heeft een Sun Audio te weinig vermogen..
In Nederland is Cor Dekker van Musical Reality (Bergen) de importeur.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

vergeerr72

De plinius tautoro van @Peerless Monster  heeft definitief onderdak gevonden in mijn set.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Peerless Monster

Quote from: vergeerr72 on February 17, 2020, 20:52:01
De plinius tautoro van @Peerless Monster  heeft definitief onderdak gevonden in mijn set.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk



En potverdikkie én terecht! Wat een muzikale combi met de vpi en de Plinius eindtrap!
Met dank aan Frank2.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

Quote from: Peerless Monster on February 17, 2020, 20:56:35
En potverdikkie én terecht! Wat een muzikale combi met de vpi en de Plinius eindtrap!
Met dank aan Frank2.
Zeker was  uiteindelijk een goede tip van @frank2 . Maar zo zijn plinius-eigenaren onder elkaar [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Klout10

Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a