Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jean Sibelius

De laatste (audio)aankopen zijn:
- een RuWi-audio;
- Silent Angel Bonn N8 switch;
- Bijpassende AudioQuest Diamond RJ/E.

:colgate:

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Soundsgood

Quote from: Jean Sibelius on October 18, 2019, 18:04:46
De laatste (audio)aankopen zijn:
- een RuWi-audio;
- Silent Angel Bonn N8 switch;
- Bijpassende AudioQuest Diamond RJ/E.

:colgate:

Groeten, Jan

Dag Jan, heb je misschien een linkje met meer informatie over RuWi-audio? Is voor mij (en wellicht ook anderen) onbekend en kan er via Google niet veel over vinden. Alvast dank.
Dutch & Dutch 8c

Jean Sibelius

Quote from: Soundsgood on October 19, 2019, 07:50:21
Dag Jan, heb je misschien een linkje met meer informatie over RuWi-audio? Is voor mij (en wellicht ook anderen) onbekend en kan er via Google niet veel over vinden. Alvast dank.
Er is voor zover ik weet geen website, maar ik zal je wat folder materiaal sturen. Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

JunkO

Een Steljes Audio MS2 streamer.



Mijn eerste streamer, gekozen door de zeer goede review op alpha-audio.nl. Ik ben benieuwd hoe Spotify hierop klinkt in vergelijking met m'n Androidbox en losse Metrum Acoustics DAC.
Primare A30.1 MKII | ELAC 512 JET | Marantz HD-DAC1 | BeyerDynamic DT880 Edition 600 Ohm |  Yamaha WXAD-10 streamer + iFi Audio iPower | Van Damme Hifi Series | Ghentaudio + Tara Labs interlinks

Pjotr27

Quote from: JunkO on October 24, 2019, 13:23:05
Een Steljes Audio MS2 streamer.



Mijn eerste streamer, gekozen door de zeer goede review op alpha-audio.nl. Ik ben benieuwd hoe Spotify hierop klinkt in vergelijking met m'n Androidbox en losse Metrum Acoustics DAC.

Grappig, kost die nog steeds 99 euro? Gebruik je de standaard voeding of????
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

JunkO

Quote from: Pjotr27 on October 24, 2019, 14:34:57
Grappig, kost die nog steeds 99 euro? Gebruik je de standaard voeding of????

Ik heb 'm tweedehands gekocht, maar hij komt morgen pas binnen. ??? Nieuw kost hij inderdaad nog € 99,-.

in eerste instantie zal ik de originele voeding gaan gebruiken, misschien in de toekomst nog een iFi Power.
Primare A30.1 MKII | ELAC 512 JET | Marantz HD-DAC1 | BeyerDynamic DT880 Edition 600 Ohm |  Yamaha WXAD-10 streamer + iFi Audio iPower | Van Damme Hifi Series | Ghentaudio + Tara Labs interlinks

John Wx

#18656
Marantz NR-1403 om te streamen via BT en twee monitoren Allure 3
Speakerkabel van Norstone afgewerkt met hun banaanpluggen
Interlink van Oehlbach voor naar de Marantz vanaf de BT
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Pjotr27

Quote from: John Wx on October 24, 2019, 15:28:50
Marantz NR-1403 om te streamen via BT en twee monitoren Allure 3
Speakerkabel van Norstone afgewerkt met hun banaanpluggen
Interlink van Oehlbach voor naar de Marantz vanaf de BT

Zo, goed bezig, meteen een hele nieuwe set...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Rowdy

Quote from: JunkO on October 24, 2019, 13:23:05
Een Steljes Audio MS2 streamer.



Mijn eerste streamer, gekozen door de zeer goede review op alpha-audio.nl. Ik ben benieuwd hoe Spotify hierop klinkt in vergelijking met m'n Androidbox en losse Metrum Acoustics DAC.
Heb hem ook. Gebruik als voeding een Ifi Audio iPower 5V / 2,5 A.
Download de UNDOK app om hem te bedienen. Bij mij heeft het even geduurd voordat ik het door had. Hij maakt verbinding met je netwerk via wifi. Bij mij zit de router en streamer in dezelfde ruimte. Afstand is ongeveer 4 meter van mekaar af.

John Wx

Quote from: Pjotr27 on October 24, 2019, 17:02:38
Zo, goed bezig, meteen een hele nieuwe set...

Ja weer beetje opnieuw hobbyen  ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JunkO

Quote from: Rowdy on October 24, 2019, 17:15:12
Heb hem ook. Gebruik als voeding een Ifi Audio iPower 5V / 2,5 A.
Download de UNDOK app om hem te bedienen. Bij mij heeft het even geduurd voordat ik het door had. Hij maakt verbinding met je netwerk via wifi. Bij mij zit de router en streamer in dezelfde ruimte. Afstand is ongeveer 4 meter van mekaar af.

Ik had het inderdaad al gelezen in de review van de MS2 dat het even zoeken was naar de juiste app. Undok staat dus al geïnstalleerd, dus dat het gaat werken ben ik niet bang voor. In eerste instantie wil ik de originele voeding gebruiken en daarna eventueel upgraden, zo merk ik ook hoeveel verschil het maakt. Dat is gelijk weer een mooie extra tussenstop in de HiFi reis.  :colgate: 
Primare A30.1 MKII | ELAC 512 JET | Marantz HD-DAC1 | BeyerDynamic DT880 Edition 600 Ohm |  Yamaha WXAD-10 streamer + iFi Audio iPower | Van Damme Hifi Series | Ghentaudio + Tara Labs interlinks

Jack_D

Een Neutrik Digital Impendance Transformer Adapter. Om een digitale XLR uitgang 110ohm te kunnen aansluiten via een coax 75ohm kabel aan mijn digitale RCA(tulp) input op de versterker.

Voor een hobby projectje waar ik mee bezig ben. Of het allemaal gaat werken weet ik nog niet, kan het nog niet aansluiten, wacht nog op wat andere spulletjes die onderweg zijn....

John Wx

#18662
De vorige speakers terig gestuurd net zoals de Marantz waren niet goed dus nu :

Cambridge Audio Sonato set
Jamo 307 monitoren
Acer Veriton mini pc
Logitech BT ontvanger
Mini toetsenbordje/muis
Bekabeling incl stekkers van NORSTONE
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

gizmo2

#18663
2x bryston 7b-NRB mono blokken.

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

patsijb


chansig

Quote from: Jack_D on November  5, 2019, 11:49:13
Een Neutrik Digital Impendance Transformer Adapter. Om een digitale XLR uitgang 110ohm te kunnen aansluiten via een coax 75ohm kabel aan mijn digitale RCA(tulp) input op de versterker.

Voor een hobby projectje waar ik mee bezig ben. Of het allemaal gaat werken weet ik nog niet, kan het nog niet aansluiten, wacht nog op wat andere spulletjes die onderweg zijn....

Bij mij werkt het... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

[emoji106][emoji106][emoji106][emoji123]
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

gizmo2

Quote from: patsijb on November  5, 2019, 15:15:18
mooi hoor die brystons
Dank u...ben er ook heel blij mee.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

chansig

#18669
Mooi spul en doen wat ze moeten doen: Versterken tot in den treure.

Veel plezier ermee.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

gizmo2

Quote from: Rob46 on November  5, 2019, 20:05:41
[emoji106][emoji106][emoji106][emoji123]
Zeker powerful....mijn spendors schrokken zich een ongeluk toen ze de bryston's voor de eerste keer voelden [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

Quote from: chansig on November  5, 2019, 21:55:29
Mooi spul en doen wat ze moeten doen: Versterken tot in den treure.

Veel plezier ermee.

Gr. Hans
Klopt en ze houden de speakers ontzettend onder controle met een diepgang van heb ik jouw daar....een verschil van dag en nacht ten opzichte van mij vorige Sphinx project 12 eindversterkers.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 6.1 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

the limp man

Nieuwe voorversterker : Croft 25RS special edition

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Peerless Monster

#18673
Andere koptelefoonversterker...
Oude liefdes roesten niet...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Jack_D


Ik heb boel net even, in een snel aan elkaar geknoopte, testopstelling geprobeerd en bij mij werkt het ook :thumbs-up: .
Nu de output werkt, op naar fase twee.... hoe knoop ik een coax spdif output bron aan een digitale XLR input. Hier heb je blijkbaar geen impendance transformer adapter voor nodig. Een brug in de XLR steker zou voldoende moeten zijn als ik Mr Google moet geloven. Tijd om de soldeerbout van onder het stof te halen :D .

Quote from: chansig on November  5, 2019, 19:48:27
Bij mij werkt het... :D

Gr. Hans


Een Neutrik Digital Impendance Transformer Adapter. Om een digitale XLR uitgang 110ohm te kunnen aansluiten via een coax 75ohm kabel aan mijn digitale RCA(tulp) input op de versterker. [/size]Voor een hobby projectje waar ik mee bezig ben. Of het allemaal gaat werken weet ik nog niet, kan het nog niet aansluiten, wacht nog op wat andere spulletjes die onderweg zijn....