Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

St.Even

Dit weekend de standaard zekering vervangen van mijn versterker voor een Art Speak zekering.     Nieuwe aanwinst dus=)
Deze week mijn cd speler aan de beurt.

-0- Steve- 0-

-0-Steve-0-

CZ79

Quote from: St.Even on September 24, 2019, 07:35:46
Welke ls kabel type heb je ?    Merk je veel verschil na inspelen?

-0- Steve- 0-

Ik heb de Black Cable Main (LS Kabel). Nu deze wat langer aan de set zit merk ik zeker verschil tov de eerst dag(en), bas is mooier geworden en ook de plaatsing is verbeterd. Erg mooie kabel
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

St.Even

Quote from: cz79 on September 24, 2019, 07:41:15
Ik heb de Black Cable Main (LS Kabel). Nu deze wat langer aan de set zit merk ik zeker verschil tov de eerst dag(en), bas is mooier geworden en ook de plaatsing is verbeterd. Erg mooie kabel
Ja raar om te ervaren.(ook al is dit een "normaal" gegeven bij nieuwe kabels) maar het viel mij inderdaad ook erg op. Zeker na wat langer aantal uren gespeeld te hebben veranderde dit. De kabel schijnt na 120 uren de kabel te zijn die hij hoort te zijn....ik ga daar nu langzaam komen.   En ja, sommige zeggen; onzin of een korreltje zout maar ik vind dit soort dingen erg boeiend om te horen wat IK ervaar.

-0- Steve- 0-

-0-Steve-0-

CZ79

Vanmorgen voor een zacht prijsje een Van Medevoort DA222 DAC opgehaald. Klinkt niet slecht, lang niet slecht zelfs. Erg muzikaal en haast een analoog geluid, erg mooie dual mono opbouw met gescheiden trafo's voor het analoge en digitale circuit. Mooie voeding ook en de dac weegt bijna 5 kilo wat een degelijke indruk geeft.

Ben best onder de indruk tot nu toe. Even warm laten spelen (heeft een jaar in een kast gestaan), maar eerste indruk is goed.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

AudioEnZo

Quote from: cz79 on September 25, 2019, 16:17:36
Vanmorgen voor een zacht prijsje een Van Medevoort DA222 DAC opgehaald. Klinkt niet slecht, lang niet slecht zelfs. Erg muzikaal en haast een analoog geluid, erg mooie dual mono opbouw met gescheiden trafo's voor het analoge en digitale circuit. Mooie voeding ook en de dac weegt bijna 5 kilo wat een degelijke indruk geeft.

Ben best onder de indruk tot nu toe. Even warm laten spelen (heeft een jaar in een kast gestaan), maar eerste indruk is goed.
Heb ik jaren geleden ook mee gespeeld, inderdaad een erg fijne dac!

Laan

Quote from: addesmo on December 13, 2018, 09:21:47
Klopt helemaal, alleen die kleinste details zijn er zeker wel! Dan is er iets niet op niveau in de rest van de keten. Heb zelf de Volterra's😊

Ik heb sinds een maand ook Volterra's. Die geven inderdaad ieder detail weer. Een heel andere sound als de Fiesole, in mijn geval de Fiesole zonder supertweeter. De Volterra is zondermeer veeleisend mbt de bron en hardware. Slechte opname klinkt echt als middengolf radio. Met de el34 buisjes in de primaluna valt alles op zijn plek in de juiste proporties. Mooi hoor!
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

ACQUA

Nog even en dan men duurste aankoop ooit qua hifi; LINN MAJKIK DSM 3  :wub: BUDGET WAF KIDS HOUSE      LINN :headbanging:
Panasonic TX-55F Z830E - Marantz PM6006 - Apple TV 4K - Audio Physic Spark - SUPRA CABLES ( CinéHome )

addesmo

Quote from: Laan on October  5, 2019, 22:10:32
Ik heb sinds een maand ook Volterra's. Die geven inderdaad ieder detail weer. Een heel andere sound als de Fiesole, in mijn geval de Fiesole zonder supertweeter. De Volterra is zondermeer veeleisend mbt de bron en hardware. Slechte opname klinkt echt als middengolf radio. Met de el34 buisjes in de primaluna valt alles op zijn plek in de juiste proporties. Mooi hoor!

Onvermoeibaar mooi!
Gefeliciteerd ;D

fietser

#18609
Manger P1
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Sirius666

Quote from: fietser on October  7, 2019, 20:34:14
Manger P1

Dat komt omdat je schuin stond toen je de foto maakte :D

Van harte met de aanwinst! Fraai spul :)

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

denoontje


Xander32

Gefeli  :thumbs-up:
Ooit eens kunnen beluisteren tijdens een hifi show, toen vond ik het één van de toppers.

Quote from: fietser on October  7, 2019, 20:34:14
Manger P1
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

patsijb


Sirius666

#18616
Wat een fraai gedetailleerd geweld komt hieruit zeg! Ik ben aardig overdonderd, en trots :D Een set Dynaudio 400 XD in Rosewood:


Xander32

Mooi concept, deze actieve Dynaudio ls
De afwerking is ook helemaal goed (Rosewood  :inlove:)

Is de sound en het presteren van zo'n actieve Dyn anders dan die van een passieve variant?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

holco

Fraaie speakers!
Wel erg kritisch qua plaatsing,  maar eenmaal goed is de beloning zeer groot!!
Wel een eenpersoons speaker.

Quote from: fietser on October  7, 2019, 20:34:14
Manger P1
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Roeru117

Quote from: Sirius666 on October  9, 2019, 23:52:53
Wat een fraai gedetailleerd geweld komt hieruit zeg! Ik ben aardig overdonderd, en trots :D Een set Dynaudio 400 XD in Rosewood:

Gefeliciteerd. Hele mooie luidsprekers. Ik speel al ongeveer 2,5 jaar met de Focus 60 XD en deze blijven mij verbazen. Daar ga je ongetwijfeld veel plezier mee hebben.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Sirius666

Quote from: Xander32 on October 10, 2019, 06:31:28
Mooi concept, deze actieve Dynaudio ls
De afwerking is ook helemaal goed (Rosewood  :inlove:)

Is de sound en het presteren van zo'n actieve Dyn anders dan die van een passieve variant?

Alles vloeit er met zóveel gemak uit, lekker hoor! Overdosis aan details maar heel natuurlijk en sws niet analytisch. Een passieve Dynaudio heb ik niet gehoord (sowieso nog nooit gehoord).

Ondanks de niet al te grote woofers voel je de druk er vanaf komen en de sweetspot.....jeetje wat is die groot. Vandaag alles thuis neerzetten en dan eens kijken of een Connect (in mijn situatie) handig is. Anders moet er een interlink van een meter of 7 vanaf de pc die kant op. Extra connectiviteit is leuk maar uiteindelijk gaat het enkel om de pc en een cd speler.

Quote from: Roeru117 on October 10, 2019, 08:39:31
Gefeliciteerd. Hele mooie luidsprekers. Ik speel al ongeveer 2,5 jaar met de Focus 60 XD en deze blijven mij verbazen. Daar ga je ongetwijfeld veel plezier mee hebben.

Thnx! Fraaie set. Lekker makkelijk, ik wilde dat muziek luisteren thuis zo makkelijk als mogelijk zou gaan en dat gaat nu prima lukken :)

BJF

Quote from: Sirius666 on October  9, 2019, 23:52:53
Wat een fraai gedetailleerd geweld komt hieruit zeg! Ik ben aardig overdonderd, en trots :D Een set Dynaudio 400 XD in Rosewood:


Prachtige speakers! Ooit komen hier ook weer XD's, heb de 200XD gehad. In combinatie met een Sonos Connect een lust voor het oor. Sparen...
NAD M10 V2
Elac FS247

BenW

Quote from: BJF on October 10, 2019, 09:35:04
Prachtige speakers! Ooit komen hier ook weer XD's, heb de 200XD gehad. In combinatie met een Sonos Connect een lust voor het oor. Sparen...

En dat zelfs met Sonos Connect, kan dus nog een sutk beter  :P
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

remco320

Sinds gisteren de Kef RDM2 in de woonkamer staan. Dit klinkt echt heel erg lekker in onze huiskamer. Ik was een beetje bang dat ze te weinig laag zouden hebben, maar in onze klankkast (houten vloer op houten basisvloer) klinkt het verbazingwekkend vol. Dat ligt vast aan de ruimte, maar ik ben er blij mee.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Jack_D

De Kef RDM serie is een "monitor" serie, die zijn toch wat neutraler en transparanter dan dan veel andere type speakers. Slechte opnames vallen sneller door de mand. Ze zijn wat licht op het laag, en gevoelig voor de juiste plaatsing, een klein stukje naar voren/achter/links/recht kan al een groot verschil maken in het laag.

Ik weet niet hoe de echte staat is van deze speakers,  maar op de foto's zagen ze er goed uit, als dat in het echt ook zo is heb je een leuk setje voor een zeer mooie prijs.

Een leuke upgrade tov je oude kef speakers. :thumbs-up:



Quote from: remco320 on October 10, 2019, 10:26:00
Sinds gisteren de Kef RDM2 in de woonkamer staan. Dit klinkt echt heel erg lekker in onze huiskamer. Ik was een beetje bang dat ze te weinig laag zouden hebben, maar in onze klankkast (houten vloer op houten basisvloer) klinkt het verbazingwekkend vol. Dat ligt vast aan de ruimte, maar ik ben er blij mee.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk