Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nahpets

Ik zit er nog steeds tegen aan te hikken. Maar was het nog gelukt om wat korting te krijgen?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Raphie

JBL PRX Power!

Thesqualer



Na jaren er van dromen en sparen heb ik een ma5200 gekocht. :pompom: :pompom: :pompom:
McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

MechanicalAnimal

Quote from: Thesqualer on July  3, 2019, 14:57:21


Na jaren er van dromen en sparen heb ik een ma5200 gekocht. :pompom: :pompom: :pompom:

wauw! wat een kneiter van een versterker.  :worship:

veel luisterplezier gewenst   :pompom::headbanging:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Davey

Quote from: Thesqualer on July  3, 2019, 14:57:21


Na jaren er van dromen en sparen heb ik een ma5200 gekocht. :pompom: :pompom: :pompom:

Zeer, zeer mooi. Daar ga je heel veel en heel lang plezier van hebben  8)

minplus

#18530
Gefeliciteerd!  :)
Een Mac is voor mij een geval apart met een schitterend uiterlijk en een erg lekker geluid. En daar kun je idd. ook qua houdbaarheid lang van genieten, de rest van je leven zeg maar.
Van m'n 40 jaar oude 502/504 combi is een keer een potmeter vervangen (had vast ook nog wel kunnen worden schoongemaakt) en een paar verlichtings-lampjes. De set werkt perfect en heerlijk. :inlove:
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

pacific

Sinds deze week mijn bestaande audio groepen in de meterkast overgezet naar Hifituning groepen. Erg blij mee en weer een stap verder in de finetuning. Klinkt allemaal weer verfijnder meer rust en ook meer diepte. Kortom erg happy mee.

Sent from my COL-L29 using Tapatalk


Thesqualer

Quote from: Davey on July  3, 2019, 16:17:27
Zeer, zeer mooi. Daar ga je heel veel en heel lang plezier van hebben  8)
Quote from: minplus on July  3, 2019, 19:12:40
Gefeliciteerd!  :)
Een Mac is voor mij een geval apart met een schitterend uiterlijk en een erg lekker geluid. En daar kun je idd. ook qua houdbaarheid lang van genieten, de rest van je leven zeg maar.
Van m'n 40 jaar oude 502/504 combi is een keer een potmeter vervangen (had vast ook nog wel kunnen worden schoongemaakt) en een paar verlichtings-lampjes. De set werkt perfect en heerlijk. :inlove:

Quote from: MechanicalAnimal on July  3, 2019, 15:20:56
wauw! wat een kneiter van een versterker.  :worship:

veel luisterplezier gewenst   :pompom::headbanging:

Dank jullie wel.
Jah je koopt deze versterkers voor je leven idd.... alhoewel ik ben nog jong dus een upgrade naar een hoger model of voor en eindverantwoordelijk sluit ik niet uit.

Omdat ik destijds alles heb verkocht heb ik nu alleen nog maar een versterker.
Dit is de basis en hier ga ik de rest omheen bouwen.
Het voordeel van de MA5200 is dat hij een USB-DAC ingebouwd heeft wat weer mooi is voor mijn surface pro.
Nu ga ik me eigen oriënteren op de speakers.

Vandaag even geluisterd op de teufel ultima 40mkII en de Mac heeft zeker een enorme potentie.
De speakers doen hem wat te kort maar ook die bieden gezien hun budget enorm veel speaker voor het geld.

De eerste speakers die op het lijstje staan zij:

Sonus Faber Venere 2,5
Wharfedale jade 7
McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

Mitch--

Ik zou eens kijken naar een setje 2de hands Cremona Auditor M, fijne combi met de ma5200! En echt een betere speaker dan de venere eerlijkgezegd
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

xlr8

Da's stellig  ;D

Ben recent bij een gelukkige luisteraar geweest die de MA5300 had icm de Venere (wel de 3.0) en zijn Cremona's juist had  weggedaan daarvoor.
Hem kennende gaat ie niet zomaar over 1 nacht ijs en heeft best lang kunnen proberen en vergelijken.
Hij vond de combi geweldig klinken en ik vond het waanzinnig klinken én uitzien -mbt het design-.

Smaken kunnen dus best verschillen ;) 

Mitch--

Quote from: xlr8 on July  4, 2019, 11:40:58
Da's stellig  ;D

Ben recent bij een gelukkige luisteraar geweest die de MA5300 had icm de Venere (wel de 3.0) en zijn Cremona's juist had  weggedaan daarvoor.
Hem kennende gaat ie niet zomaar over 1 nacht ijs en heeft best lang kunnen proberen en vergelijken.
Hij vond de combi geweldig klinken en ik vond het waanzinnig klinken én uitzien -mbt het design-.

Smaken kunnen dus best verschillen ;)

Zo zie je maar inderdaad :)

ik ben zelf verre van onder de indruk van de Venere, in mijn ogen is SF hiermee volledige commercieel gegaan, erg jammer want ze kunnen veeeel beter (!) eigenlijk vind ik alle huidige nieuwe series van SF allerminst interessant, begint voor mij een beetje eenheidsworst te worden helaas....
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Thesqualer

Ik ga ze zeker meenemen in de overweging.
Eerst maar wat uitzoeken en gaan luisteren. word nog een spannende zoektocht :)
McIntosh MA5200 Wharfedale Diamond 225 Technics SL-PG440A Akai AP-001C Goldring G820 Microsoft Surface Pro 4 (streaming) LG OLED65GX Qed Silver Anniversary XT Biwire Audioquest Cinnamon USB

Still under construction

xlr8

Quote from: Mitch-- on July  4, 2019, 14:11:45
Zo zie je maar inderdaad :)

ik ben zelf verre van onder de indruk van de Venere, in mijn ogen is SF hiermee volledige commercieel gegaan, erg jammer want ze kunnen veeeel beter (!) eigenlijk vind ik alle huidige nieuwe series van SF allerminst interessant, begint voor mij een beetje eenheidsworst te worden helaas....

Hoe bedoel je commercieel?  geluid, marketing of design?
Dat laatste is bevoorbeeld absoluut geen eenheidsworst want o.a. een Venere is verre van een 13 in dozijn box ( = engels voor doosvorm  :D )
De nieuwe SF's zijn idd wel anders qua klank, iets directer en minder roll-of op het hoog. Voor de 1 prettig en de ander weer een reden om ze niet in huis te halen.
Heb een tijdje de Cremona M vloerstaander gehad, materiaalkeuze en afwerking was subliem maar vond deze niet lekker los spelen. Geluid plakte wat aan de speaker en was tonaal bloedeloos en mat. Had overigens ook flink wat stabiel vermogen nodig maar desondanks leek het alsof de tweeter er voor de show in zat  ???

Een verademing toen de switch met een Venere 2.5 en snel daarna 3.0 plaatsvond en vanaf toen begreep ik het zogehete 'volbloed soundje' van Sonus Faber  :pompom:

Dat ze veeeel beter kunnen klopt maar een Olympica 3 is wel mucho$ dinero$ t.o.v. de Venere lijn.


muzikant

Denon dl-103 R voor op mijn ouwe getrouwe Denon DP-35 F platenspeler
Moet nog aankomen,
Het is de eerste keer dat ik met een mc element speel,
Op mijn anthem STR voorversterker zijn er MM en MC  ingangen ben echt benieuw wat het zal geven tegenover mijn shure M97xE,
Heeft iemand ervaring met een dl-103,

Nahpets

Is de Denon DL103R en Anthem STR een combinatie die je gehoord hebt?

Op basis van de specs lijkt het mij niet de meest logische combinatie.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

muzikant

Morgen wordt  de denon mc geleverd
Ben zelf benieuwd,
Er is een ingang voor phono mc en mm
Anthem doesn't ignore those still spinning vinyl, either. Far too often, AV manufacturers choose to ignore an internal phono stage from their stereo preamps, be it for greed's sake (so they can sell you another black box) or perhaps for performance's sake. The built-in phono stage in the Anthem STR includes step up amplification for both moving magnet and moving coil inputs. A number of DSP phono EQ filters are included to get the best out of your LPs, even if purists cringe. But to assuage said analog purists, the included RIAA EQ filters use such high-quality components that they achieve a +/- 0.1dB tolerance. And yes, these are completely run in the analog domain, so they still work when you push analog direct mode. Still with vinyl lovers in mind, listening modes can be set to allow one to listen to those mono LPs on either the left, right, or both speakers in mono.

Bas Akkerman

Quote from: muzikant on July 11, 2019, 21:08:54
Denon dl-103 R voor op mijn ouwe getrouwe Denon DP-35 F platenspeler
Moet nog aankomen,
Het is de eerste keer dat ik met een mc element speel,
Op mijn anthem STR voorversterker zijn er MM en MC  ingangen ben echt benieuw wat het zal geven tegenover mijn shure M97xE,
Heeft iemand ervaring met een dl-103,
Ik heb de 103 in een SME 3012 arm op mijn Garrard. Erg fijn! :wub:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Nahpets

Quote from: muzikant on July 12, 2019, 09:55:49
Morgen wordt  de denon mc geleverd
Ben zelf benieuwd,
Er is een ingang voor phono mc en mm

De gain op de MC ingang lijkt aan de lage kant voor een low output MC zoals de Denon.
Maar dat is puur op basis van specs, hoeft niet altijd wat te zeggen IRL.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

seagull

MiniDSP DDRC24 met Dirac Live en een MiniDSP UMIK-1.
Wordt gebruikt in mijn vintage Technics rack: amp PRE-OUT -> MiniDSP -> amp MAIN IN.

Livingroom LG OLED 55C7V - NAD T 777 v3 - 2x Dali Rubicon LCR, Dali Fazon LCR, 2x Dali Fazon SAT, SVS SB-4000 Kitchen Bluesound Pulse soundbar Desk RPi 3, 7" touchscreen, Pro-Ject Pre Box S2 Digital, Aune X7s class A amp - MrSpeakers Ether C Flow  Bedroom RPi 3, Allo BOSS DAC, Creative Inspire T12 Bathroom Sonos Play:1 Office 2x Sonos Play:1 Subscriptions Roon lifetime - Tidal HiFi - Netflix Ultra HD - Amazon Prime

muzikant

Quote from: Nahpets on July 12, 2019, 15:32:37
De gain op de MC ingang lijkt aan de lage kant voor een low output MC zoals de Denon.
Maar dat is puur op basis van specs, hoeft niet altijd wat te zeggen IRL.
is geïnstalleerd en Zijn ding met meer detail en diepere bas,
Maar toch wil ik op zeker spelen en misschien een rega planar 8 aanschaffen
Alleen heb ben ik wat bang om het zelf te installeren
Na een groot aantal reviews te lezen zou dit samen met de denon mc 103r  mijn installatie completer maken

sultankat

#18545
Een Gato DIA 250S met ingebouwde dac

Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

Peerless Monster

Quote from: sultankat on July 22, 2019, 15:03:50
Een Gato DIA 250S met ingebouwde dac



Heb jij hem gekocht?! Mooi ding hoor!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Raphie

Een JBL Xtreme2 BT speaker, komt een fors geluid uit, behoorlijk in balans ook nog.
JBL PRX Power!

sultankat

#18548
Quote from: Peerless Monster on July 22, 2019, 15:07:57
Heb jij hem gekocht?! Mooi ding hoor!

Inderdaad, de portemonnee even ondersteboven gehouden .......Zeer fraai uiterlijk en het klinkt uitstekend, ook de dac, nu nog wat met de kabels voor de finesse...
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.