Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

mijkie

#18375
Hier ook een NAD, de C658 is binnen  :wub: :wub:

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Hans47

 Nice, ik heb nu de twee MDC modules besteld, BluOs en dat HDMI dinges.

En dan weer een pauze(tje) :-)

mijkie

BuOs zit er bij mij ingebakken, is erg goed geworden tov de laatste keer, dat ik het getest heb en de HDMI-dinges, heb ik ook aan zitten denken maar, weet niet of ik dat ga doen ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Hans47

BluOs is heel goed geworden, helemaal mee eens, zo langzamerhand 1 van de beste geworden....

HDMI module ondertussen binnen en werkt heel prettig, nu nog de BluOs MDC (2i) dan is het een mooie geïntegreerd geheel.
De Hypex versterker module in de C368 doet het goed icm de Bowers 606n, heel prettig geluid..

Eens nadenken wat ik met de Bluesound Node 2 + XTZ Edge A2-300 en de Fyne Audio F500s ga doen, gezien de huidige tweede hands markt prijzen, denk ik dat die gaan blijven....

Afijn ik ga weer ff in de audio pauze stand, focus op andere zaken (werk, relatie, familie, verbouwingen)

Veel luister plezier gewenst...

fasteddie


Marino

#18380
De nieuwsgierigheid heeft weer eens gewonnen van het verstand, eens kijken hoe de Linn Komponent 110 het doet t.o.v. de JMR's. Vorig jaar heb ik even de Linn Tukan gehad maar dat klonk al erg lekker.

Nu aangesloten maar morgen eerst de ARC maar eens opnieuw inmeten voor een eerlijk vergelijk.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

bmateijsen

Komponent 110 is toch wel echt een ander soort Linn speaker.... Heel anders dan de JMR (maar ook anders als de Tucan)

Marino

Ik mis met de JMR's niets maar moest het toch eens proberen, je leest vaak positieve reactie's van eigenaren.
Maar hoe anders dan andere Linn luidsprekers?
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Hans47

De ene is hobby gericht de andere is persoonlijk leven gericht......

Soms richt ik mij wat meer op hobby (maar niet te serieus omdat het "speelgoed" is en blijft, soms wat meer op persoonlijke (net wat ik denk dat prettig is en nodig).

Mijn hoofdfocus is en blijft: geld binnen harken met werken  ;)
(en dan uitgeven aan dure jongere vrouwen hahahahah, nee hoor geintje)

Jean Sibelius

Quote from: Jean Sibelius on January  5, 2019, 07:52:40
Het nieuwe jaar ook maar direct goed begonnen 8)

In bestelling: twee VAC-amp Signature 200 IQ (mono) versterkers in zilverkleurige uitvoering.

Groeten, Jan

Vandaag zijn de VAC's (eindelijk) binnengekomen :). Ben direct weer helemaal verliefd op de sound en op de looks (en dan moeten ze eerst nog fatsoenlijk inspelen) :colgate:


Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey


chansig

 Imposant....veel plezier.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

#18387
Quote from: Jean Sibelius on March 12, 2019, 21:33:08
Vandaag zijn de VAC's (eindelijk) binnengekomen :). Ben direct weer helemaal verliefd op de sound en op de looks (en dan moeten ze eerst nog fatsoenlijk inspelen) :colgate:


Groeten, Jan

Hoe hoog zijn jouw speakers wel niet joh?

Ik vraag mij af of we dit soort aankopen hier eens gaan zien:

https://www.hifi.nl/artikel/27612/Column-Schone-aarde-en-Ground-Boxes-doorbraak-of-onzin.html

$9000:



:D

PuNkEnStEiN

#18388

Tja... Kwakzalvers zijn al zo oud als de mensheid en er zijn nog altijd sukkels die er met open ogen (en oren) instinken.  :(


Quote from: Jean Sibelius on March 12, 2019, 21:33:08
Vandaag zijn de VAC's (eindelijk) binnengekomen :) . Ben direct weer helemaal verliefd op de sound en op de looks (en dan moeten ze eerst nog fatsoenlijk inspelen) :colgate:
Grappig setje om mee te beginnen.  :laugh:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Stef

- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

TopGun2010

DENON DNP-800NE, streamer voor mijn stereoset, blij mee, kan nu ook high res bestanden van de nas afspelen en streaming diensten gebruiken
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

AudioEnZo


CZ79

Mooie switch maar wel knap aan de prijs
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

AudioEnZo

Eens, is best een uitgave. Maar voor mij persoonlijk is het wel waard.

CZ79

Mooi toch, het enige dat telt is dat jij er happy mee bent
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

De mijne kost 30 euro... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

Mijn vorige ook, paar euro minder zelfs nog :)

sultankat

#18397
Quote from: Xander32 on February 27, 2019, 06:38:41
Kan je in woorden vatten waarin de NBS bijzonder is t.o.v. de Alpha? B.v.d. 👍🏻
Zeker, met name de bassectie heeft meer diepte en tegelijkertijd toch ook controle. Enneh: excuus voor de late reactie: ik zag het nu pas....
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Peerless Monster

Quote from: AudioEnZo on March 17, 2019, 18:34:35
Eens, is best een uitgave. Maar voor mij persoonlijk is het wel waard.

Mag ik vragen wat het jou brengt?
Ben ik wel benieuwd naar.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

AudioEnZo

Het is saai om telkens te moeten schrijven dat het geluid wéér losser, mooie, beterder en noem maar op is geworden, maar het is niet anders. Het ene moment denk je dat het allemaal top voor elkaar is (wat natuurlijk ook best wel zo is) en wat zou er in vredesnaam nog verbetert moeten worden, het andere moment ervaar je dat er door een ander apparaat, opstelling of andersoortige wijziging toch weer een stap is gemaakt.
Het is hier geen kwestie van méér van alles, het is anders en op een manier welke ik als beter ervaar. Het klinkt vanzelfsprekender, gemakkelijker en je wordt meer bij de muziek betrokken. De woorden plastischer en soepeler komen in me op tijdens het luisteren naar de muziek. Het klinkt ook rijker en tonaal iets warmer.
Opvallend is dat het laag veel beter doortekend en gelaagder wordt weergegeven.
Er gebeurt ook meer in de ruimtelijkheid, goed te ervaren door de ruimere staging in zowel breedte als diepte. In mijn notities is te lezen dat er minder versmering in de micro dynamiek optreedt, instrumenten en stemmen muziseren meer in hun eigen ruimte zonder elkaar te beïnvloeden.