Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Quote from: sultankat on July 29, 2017, 22:35:52
Eerst even alles uitproberen. Teveel om nu al een uitgewogen review te schrijven. Over zo'n 14 dagen kan ik mijn eigen bevindingen beter neerzetten.

Zijn er al wat eerste indrukken die je mss kan delen? Ik zit ook al enige tijd met één oog naar AVM te loeren (V30 / M30, maar ook de CS5.2 als totaaloplossing). Jammergenoeg zijn er geen dealers in België...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

sultankat

#17151
Quote from: Jumping Jack on August  4, 2017, 11:01:55
Zijn er al wat eerste indrukken die je mss kan delen? Ik zit ook al enige tijd met één oog naar AVM te loeren (V30 / M30, maar ook de CS5.2 als totaaloplossing). Jammergenoeg zijn er geen dealers in België...

Hij wordt vanmiddag pas afgeleverd...Ik zal je daarna zsm informatie geven. Wellicht weet ik een heel aantrekkelijke aanbieding voor je, echt een buitenkans.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Bama

Quote from: sultankat on August  4, 2017, 13:45:08
Hij wordt vanmiddag pas afgeleverd...Ik zal je daarna zsm informatie geven. Wellicht weet ik een heel aantrekkelijke aanbieding voor je, echt een buitenkans.

Als je ook nog een sa8 weet :)

Sirius666

#17154
Retro jonguh!

Een Yamaha, de AX892 (foto van internet). Morgen eens mee aan de gang gaan.


Richi

Quote from: sultankat on August  4, 2017, 13:45:08
Hij wordt vanmiddag pas afgeleverd...Ik zal je daarna zsm informatie geven. Wellicht weet ik een heel aantrekkelijke aanbieding voor je, echt een buitenkans.
AVM en buitenkans, ik luister ook even mee.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

hpapen

Buitenkans triggered ook deze dutchman  ;D

Zweitse

Quote from: hpapen on August  4, 2017, 23:19:40
Buitenkans triggered ook deze dutchman  ;D
Ik denk inderdaad dat dat meerdere mensen triggered :smile:

Rudi64



2 weken terug een set passieve Akudoriks met bijhorende stands aangeschaft(1,5 jaar oud) ter vervanging van M140.
Mooie deal kunnen maken met de verkoper met overname met de M140.
Nu aangesloten op de Majik Exaktbox en na wat bezig geweest te zijn met plaatsing en Space optimalisation spelen
deze nu de sterren van de hemel, hoe goed de M140 ook waren, dit is een ander niveau en ik had nooit gedacht dat het verschil tussen Majik en Akurate dit groot is..helaas ook in prijs  ;D
Heel tevreden met deze aankoop!
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Spijkie

Quote from: Zweitse on August  5, 2017, 09:55:35
Ik denk inderdaad dat dat meerdere mensen triggered :smile:

Ik voel n powerbuy aankomen  :pompom:
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Sirius666

Quote from: Rudi64 on August  5, 2017, 13:42:56

2 weken terug een set passieve Akudoriks met bijhorende stands aangeschaft(1,5 jaar oud) ter vervanging van M140.
Mooie deal kunnen maken met de verkoper met overname met de M140.
Nu aangesloten op de Majik Exaktbox en na wat bezig geweest te zijn met plaatsing en Space optimalisation spelen
deze nu de sterren van de hemel, hoe goed de M140 ook waren, dit is een ander niveau en ik had nooit gedacht dat het verschil tussen Majik en Akurate dit groot is..helaas ook in prijs  ;D
Heel tevreden met deze aankoop!

Wat zijn dat voor stofzuigerslangen achter de speakers? :D

Rudi64

Quote from: Sirius666 on August  5, 2017, 15:09:34
Wat zijn dat voor stofzuigerslangen achter de speakers? :D

Ha..dat is eigenlijk het enige minpuntje, om deze aan te sluiten op de Exakt box heb ik een dubbele run van Linn K400
biwire kabel nodig die zacht uitgedrukt wel niet zo mooi oogt.
Maar de speakers ansich maken dit ruimschoots goed.. ;)
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Sirius666

Ah op die fiets. Ach zie je weinig van als je ervoor zit toch?

R

Quote from: Rudi64 on August  5, 2017, 13:42:56

2 weken terug een set passieve Akudoriks met bijhorende stands aangeschaft(1,5 jaar oud) ter vervanging van M140.
Mooie deal kunnen maken met de verkoper met overname met de M140.
Nu aangesloten op de Majik Exaktbox en na wat bezig geweest te zijn met plaatsing en Space optimalisation spelen
deze nu de sterren van de hemel, hoe goed de M140 ook waren, dit is een ander niveau en ik had nooit gedacht dat het verschil tussen Majik en Akurate dit groot is..helaas ook in prijs  ;D
Heel tevreden met deze aankoop!

Prachtig!! De actieve broers staan wel ergens op de kwijl-lijstje hier ;)

Rudi64


Quote from: Sirius666 on August  5, 2017, 17:37:38
Ah op die fiets. Ach zie je weinig van als je ervoor zit toch?

Nee hoor zie je bijna niet als je ervoor zit, en mijn vrouw is redelijk tolerant als het op mijn hifi spullen aankomt,
dat zit goed..heeft ze tevens een argument als zij iets graag wilt.. ;) ;D

Quote from: R on August  5, 2017, 17:55:35
Prachtig!! De actieve broers staan wel ergens op de kwijl-lijstje hier ;)

Moet je dan wel even gaan beluisteren..zijn echt heel goed  :music:
Ik denk wel dat je deze niet actief kunt gebruiken alleen passief of Exakt, naar ik gehoord heb zijn
er geen active cards voor deze beschikbaar.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

paaj

Graham Slee Solo 2007 met PSU1 voeding :pompom:

Daar komt deze week een Beyerdynamic T1 bij, de geplande combi voor een paar maanden leven in Parijs, en ergens in december de Sennheiser HD6xx. In combinatie met de Sennheiser is de Solo sowieso prachtig, de Beyer ken ik nog niet dus dat is even afwachten.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

fasteddie

Philips Fidelio X2

Former member 78

#17167
Een gokje genomen via Kickstarter.

Aldaar een Hidizs AP200 ''gekocht'' met 32gb geheugen en een leren beschermhoesje.
Ding zal zowat alles moeten afspelen en is redelijk betaalbaar. In september gaat ze uitleveren, hoop ik :D

https://www.kickstarter.com/projects/873263862/hidizs-ap200-the-next-generation-android-hifi-musi?ref=discovery

W.Otter

Een lyngdorf tdai2170:)

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Former member 78

Een Chord Mojo via een forum sponsor, komt begin volgende week binnen.
Als het goed is, is mijn Hifiman HE400I deze week nog binnen :)

fietser

Na eerder via Ali Express de KZ-ate gekocht te hebben en ik deze voor de prijs erg goed vond Nu de KZ ZS5 met een bijpassend "zilver" kabeltje. En zoals Mao zei: Een grote sprong voorwaarts. Voorlopig nog aan mijn S7 Edge maar deze speelt ook HR bestanden. Heeft tevens uitgebreide instel mogelijkheden voor je koptelefoon. Later nog maar eens kijken voor een HR-speler. Wacht nog op wat meer type's waar wifi inzit want dan kan ik ook Qobuz daarmee luisteren.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Marco66

#17171
Lexicon set gaat tot het nieuwe huis toch de dozen terug in, kon voor dit geld deze versterker niet laten staan!
Verrassend goed klinkend en vormgeving en afwerking is echt  :inlove:
Met 2x 120 watt op 8 ohm meer dan toereikend voor de Neats.
Later maar eens op zoek naar de bijpassende cd-speler



Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Jumping Jack

Quote from: sultankat on July 29, 2017, 22:35:52
Eerst even alles uitproberen. Teveel om nu al een uitgewogen review te schrijven. Over zo'n 14 dagen kan ik mijn eigen bevindingen beter neerzetten.

De termijn is verstreken Sultankat, spill the beans  :D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

sultankat

#17173
Quote from: Jumping Jack on August 17, 2017, 18:58:37
De termijn is verstreken Sultankat, spill the beans  :D.

Ja ik wilde vanavond wat online zetten maar je bent me voor: Ik heb de rest van de opstelling hetzelfde gelaten dus met de Accuphase ervaring nog scherp is het een vrij eerlijke vergelijking. Laat ik voorop stellen dat Accuphase voor mij de standaard is bij deze beoordeling: wat is minder, wat hetzelfde en wat misschien zelfs beter?
Lastig natuurlijk want dit is een all in one die ook nog eens internetradio, FM radio en streaming heeft en ook nog eens een phono die ik bij de Accuphase (aparte module) niet geïnstalleerd had.
Ik beperk me dus maar tot een vergelijking op versterker, dac en cd loopwerk want dat hebben ze allebei.

De dac van de AVM is belangrijk beter dan ik verwacht had en kan wedijveren met de hogere regionen. De Accuphase dac in de DP-510 is nog net wat transparanter maar dat verschil hoor je alleen in een directe A-B vergelijking denk ik/ervaar ik tot nu toe. (Ik put nu uit mijn "memory".)

Het loopwerk van de cd: natuurlijk is dat van de Accuphase onovertroffen qua degelijkheid en verfijndheid. Maar de vraag voor mij is: hoor je dat ook??? Ik denk dat het subtiele verschil wat ik hiervoor schetste veeleer komt van de dac.

Dan de versterker: waanzinnig strak, inderdaad een bulk aan vermogen. Kan wedijveren met de Accuphase wat dat betreft. Ook hier geldt: de Accuphase net wat meer open gedetailleerd, maar de verschillen vind ik te verwaarlozen. Sound identiek, beslist niet kil analytisch, maar ook niet met een warme saus.

Ja en werkelijk zeer aantrekkelijk is de mogelijkheid van internetradio, FM en streaming. Dat laatste heb ik nog niet uitgeprobeerd maar internetradio en FM werken erg goed. Phono heb ik nog helemaal niet geprobeerd omdat ik in deze opstelling geen platenspeler heb. Zal binnenkort mijn trouwe Dual 701 met Shure V15III eens uitproberen.
Eigenlijk ben ik de mogelijkheden en vooral de instellingen nog volop aan het uitproberen. Dit is een halve computer, ongelooflijk veel instelmogelijkheden voor geluid en gebruiksgemak. Wordt vervolgd. Voor dit moment zou ik zeggen: beslist meenemen in je zoektocht, dit merk.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

Jumping Jack

Top, bedankt voor je indrukken  :pompom:. De kwaliteiten van de phono ben ik wel wat benieuwd naar, daar lees je online ook erg weinig over...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs