Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

tiptop

Quote from: solitaire on January  3, 2009, 00:06:10
betaald maar nog niet ontvangen:

een Jean Hiraga / La Maison de L'Audiophile "Le Tube" (doorontwikkelde Sunsey "Minimum") voorversterker

In eerste instantie was ik op zoek naar een AudioInnovations L2 voorversterker, puur omdat 't een setje is met mijn The First eindversterker. Zoals julle misschien weten ben ik een groot bewonderaar van Jean Hiraga en Tim de Paravicini ontwerpen. Afgelopen week werd ik getipt voor deze "Le Tube": na wat financieel-filosofische gedachten schermutselingen  en info inwinnen heb ik toch besloten 'toe te happen'.

Eerst gaat 'ie weer voor een technische check naar een techneut; daarna ga ik rustig wat (vergelijkend) luisteren om te beslissen of ze mag blijven ...



Wolf

Mooi ding hoor.

Maar waarom moet je er alimentatie over betalen? :P

Een nieuw bloemetje in je avatar gezet? Wel lekker vrolijk 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

solitaire

Of het alimentatie blijkt te zijn, of toch een doorstart ... als 't kli(n)kt mag La Tube blijven 8) .

Deze voorversterker is dusdanig minimaal gebouwd, dat enige nadelen daarmee op de koop toe zijn genomen. Een RIAA correctie die direct evenredig is met het presteren van de buis (RIAA zit in de feedback lus van de buis, als ik dat zo goed zeg) is voor mij geen probleem aangezien ik de RIAA toch niet gebruik. Maar verder is ook de werking van de voorversterker zo dat er geen correctie plaats vindt van de vrij hoge uitgangsimpedantie of de ook vrij hoge line-level versterkingsfactor: de voortrap moet dus echt passen bij de bekabeling / eindversterker.
Twee maal heb ik uitvoerig naar deze voortrap kunnen luisteren de afgelopen decennia (:o), en ik ben dusdanig enthousiast dat ik uiteindelijk niet anders kon dan deze 2e-handse bij me vragen ... :inlove:. Maar de 'match' tussen voor- en eindversterker komt in dit geval nog kritischer dan anders, en dat zal ik moeten afwachten.

M'n avatar is van vier blaadjes naar twee blaadjes, een bloem en een doorn gegaan ... :yin-yang: ...



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

tiptop

Er sterft toch niet iets langzaam, he ??? ;) (Van 4 naar twee blaadjes)

Wat jou versterker heeft, is bij mij ook het geval. De Jadis heeft een erg hoge uitgangsspanning. Ik kan vrijwel niet boven 11 uur uit komen. Dan gaat het dak er bijna af.

En met sommige eindversterkers was het nog sneller het geval. (hogere versterking denk ik).

Maar het huwelijk met Cambridge is een gelukkige :inlove:

Eigenlijk nog experimenteren met kabels, want dat hoor je ook nog duidelijker. :music:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

solitaire

met onze gecombineerde ervaring kunnen we prima een relatie-'matchings' bedrijf starten :thumbs-up:

(alleen "nog experimenteren met" zullen we uit onze communicatie moeten schrappen :tounge:)



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

roncitf

#6129
Vandaag mijn CD speler binnen gekregen en voor het eerst m'n 'nieuwe' stereo aangesloten. Het staat in een redelijk grote kamer op de verdieping, omdat ik beneden aan het verbouwen ben. Gewoon alles neergezet en aangesloten, wel alles balanced en goede kabels gebruikt. Eigenlijk om te kijken of alles werkt. Alles staat nog verre van ideaal, nog geen sweetspot gezocht of zo neer gezet dat het optimaal klinkt.

Ben begonnen met de moeilijkste CD die ik heb (qua drukte dan); "Anthems to the welkin at dusk" van Emperor, een supersnelle black metal plaat. De muziek is zo vol dat er werkelijk nergens een gaatje rust is. Superplaat. Klonk een heeeeeel stuk beter dan op m'n vorige Denon set met doorsnee Tannoy speakers. De CD is rustiger, doordat alles beter geplaatst wordt, er zit meer in dan ik ooit gehoord heb. Daarna een paar power metal platen van Iced Earth en Sabaton die ook erg goed klonken, vooral de dubbele bass was heerlijk, alleen de bas laat de vloer aardig meedeinen, dus dit is nog verre van ideaal. Maar beneden is een betonvloer, dus dat komt wel goed. Als laatste heb ik Riverside's Rapid eye movement opgezet. Een soort atmospherische Rush achtige plaat. Ik kreeg er een smile van die maar niet weg wil gaan. Wat een heerlijk geluid.

Lekkere is dat alles van Sphinx met 1 AB bediend kan worden. Ik mis alleen een aantal optische kabeltjes om de componenten elkaar aan te laten zetten (=remote turn on). Ik heb er 1, dus mis er nog 2. Weet iemand waar ik die nog kan krijgen?

Nog wat plaatjes:

Voorkant pj12:


Achterkant pj12:


Voorkant pj2.2


Achterkant pj2.2


Voorkant pj32:


Achterkant pj32:


Tannoys:
Stereo: Sphinx Project 32 / 8 / 12 * Tannoy D700 * Siltech SQ88 XLR / LS-25 MXT / SPX20/30 * Kemp Powerstrip 4/6
Surround: NAD T753 * Totem Dreamcatcher * Sunfire Solitaire 12 (1500W RMS) * Themescene HD72i
Wishlist: Siltech XLRs 6,50+ mtr, Ruby Hill, Signat.XLRs * Tannoy TD10/12 * Sphinx Project

Wijx wondere wereld

mooi zeg de hele set!

Heb ik ook ooit eens gehad. Ik heb nog luidsprekerkabel werkloos liggen van dezelfde kabel als in de eindversterker (van toen sphinx nog klein was). Gaat weg voor weinag. Uitproberen uiteraard geen probleem
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

roncitf

#6131
Quote from: Wijx wondere wereld on January  7, 2009, 16:45:33
Ik heb nog luidsprekerkabel werkloos liggen van dezelfde kabel als in de eindversterker (van toen sphinx nog klein was).

Je bedoeld Siltech kabel? Die heb ik ook (LS 25 MXT). Als je een betere Siltech kabel hebt (bijv. zilver/goud zonder OFC), ben ik wel geinteresseerd.
Stereo: Sphinx Project 32 / 8 / 12 * Tannoy D700 * Siltech SQ88 XLR / LS-25 MXT / SPX20/30 * Kemp Powerstrip 4/6
Surround: NAD T753 * Totem Dreamcatcher * Sunfire Solitaire 12 (1500W RMS) * Themescene HD72i
Wishlist: Siltech XLRs 6,50+ mtr, Ruby Hill, Signat.XLRs * Tannoy TD10/12 * Sphinx Project

Wijx wondere wereld

Nee er zit geen LS 25 in. Het precieze nummer weet ik eerlijk gezegd ook niet meer. Vrij dunne kabel getwist. Als je in de buurt woont kun je het zo ophalen. Wil er alleen een andere simpele kabel met banaanstekkers voor terug (ik gebruik 'm als testkabel als ik vaak moet wisselen van kabel)
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

mutiara

1x tesla E88CC voor in mijn xindak dac-8.
3x tesla E88CC voor in mijn meixing mingda MC-2A3 ( 1 reeds binnen / 2 komen nog )  :)
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

johnhifi

#6134
Quote from: roncitf on January  7, 2009, 00:04:52
"Anthems to the welkin at dusk" van Emperor,
een paar power metal platen van Iced Earth en Sabaton   
Riverside's Rapid eye movement
Rush

Offtopic: kijk, iemand met goede muzieksmaak. :) Ken je Prometheus; the Discipline of Fire and Demise ook? Dat is wat mij betreft de allerbeste Emperor plaat ooit, en dat ze daarna gestopt zijn is misschien maar goed ook; overtreffen kunnen ze die plaat echt niet.  

Luister ook eens naar Ram-Zet; Pure Therapy. Dat ga je erg lekker vinden. :)
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

roncitf

Ik heb alle Emperor platen, Prometheus is idd een goede plaat, maar Nightside en vooral Anthems zijn m'n favorieten. Vooral het intro van Anthems en het 1e nummer, kippevel.
Stereo: Sphinx Project 32 / 8 / 12 * Tannoy D700 * Siltech SQ88 XLR / LS-25 MXT / SPX20/30 * Kemp Powerstrip 4/6
Surround: NAD T753 * Totem Dreamcatcher * Sunfire Solitaire 12 (1500W RMS) * Themescene HD72i
Wishlist: Siltech XLRs 6,50+ mtr, Ruby Hill, Signat.XLRs * Tannoy TD10/12 * Sphinx Project

johnhifi

Quote from: roncitf on January  8, 2009, 08:42:15
Ik heb alle Emperor platen, Prometheus is idd een goede plaat, maar Nightside en vooral Anthems zijn m'n favorieten. Vooral het intro van Anthems en het 1e nummer, kippevel.

Ik weet niet zeker of ik Anthems heb of alleen op MP3 ergens, maar ik ga zeker nog eens luisteren. Het is weer te lang geleden. :)
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

roncitf

Stereo: Sphinx Project 32 / 8 / 12 * Tannoy D700 * Siltech SQ88 XLR / LS-25 MXT / SPX20/30 * Kemp Powerstrip 4/6
Surround: NAD T753 * Totem Dreamcatcher * Sunfire Solitaire 12 (1500W RMS) * Themescene HD72i
Wishlist: Siltech XLRs 6,50+ mtr, Ruby Hill, Signat.XLRs * Tannoy TD10/12 * Sphinx Project

Mark S

Voor mijn Thorens TD166 MKII met TP16 arm: een TP63 opzetarm met vaste headshell voorzien van Ortofon VMS20E MkII element.
Dit als vervanger voor de TP62 met wankele headshell en Ortofon F15S element.

RandyT

#6139
Een Cambridge Audio 540A versterker overgenomen van een andere gebruiker op dit forum (bevalt prima als je dit leest  ;) ) en Epos ELS-3 speakers
Mijn eerste ervaring met hifi speakers, hiervoor had ik een oude philips versterker met een of andere oude bose speaker, maar dit bevalt me toch wat beter.  :P Is alleen nogal een rotzooi op mijn bureau zie ik nu.

Midcall

Die Sphinx PJ12 blokjes moeten ongeveer de snelst roulerende versterkers uit de audiogeschiedenis zijn. Er zwerven al jaren een setje of 3 / 4 door de 2e hands secties, heel veel mensen hebben ze ooit wel eens gehad, maar echt veel langer dan een half jaar hebben ze die Sphinxjes toch nooit.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Wijx wondere wereld

Sphinx versterkers zijn ook niet bijzonder kwa geluid en leggen nogal de nadruk op het hoog. Zijn maar weinig speakers waarmee het echt lekker klinkt
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

genesis

Quote from: Wijx wondere wereld on January  8, 2009, 18:18:24
Sphinx versterkers zijn ook niet bijzonder kwa geluid en leggen nogal de nadruk op het hoog. Zijn maar weinig speakers waarmee het echt lekker klinkt

;D

Genesis
Carpe Diem

Midcall

Quote from: Wijx wondere wereld on January  8, 2009, 18:18:24
Sphinx versterkers zijn ook niet bijzonder kwa geluid en leggen nogal de nadruk op het hoog. Zijn maar weinig speakers waarmee het echt lekker klinkt
Ik ben het helemaal met je eens.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

ShellBeach

Quote from: RandyT on January  8, 2009, 15:37:54
Een Cambridge Audio 540A versterker overgenomen van een andere gebruiker op dit forum (bevalt prima als je dit leest  ;) ) en Epos ELS-3 speakers
Mijn eerste ervaring met hifi speakers, hiervoor had ik een oude philips versterker met een of andere oude bose speaker, maar dit bevalt me toch wat beter.  :P Is alleen nogal een rotzooi op mijn bureau zie ik nu.

Niet moeilijk je hebt nu een speaker met een echte tweeter ...
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

oud_account_1

Quote from: Midcall on January  8, 2009, 17:29:23
Die Sphinx PJ12 blokjes moeten ongeveer de snelst roulerende versterkers uit de audiogeschiedenis zijn. Er zwerven al jaren een setje of 3 / 4 door de 2e hands secties, heel veel mensen hebben ze ooit wel eens gehad, maar echt veel langer dan een half jaar hebben ze die Sphinxjes toch nooit.
Voor veel Nederlanders zijn ze onderdeel van de eerste stappen op high-end gebied geweest, samen met duson.
Ik heb ook een PJ12 & 2 combinatie gehad (ongeveer 1.5 jaar) en uiteindelijk zijn ze vervelend analytisch en stop je haast met muziek luisteren.
Bij de audiofabriek kunnen ze ze modificeren en dan schijnen ze echt beter te worden.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

oud_account_1

Ter vervanging van de squeezebox en later de soundbridge...
2* Sonos ZP 90
1* iPod Touch (als controller voor de sonos)
1* NetGear readynas
2* 1.5TB sata drive
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

johnhifi

Quote from: squadra on January 10, 2009, 11:18:49
Voor veel Nederlanders zijn ze onderdeel van de eerste stappen op high-end gebied geweest, samen met duson.
Ik heb ook een PJ12 & 2 combinatie gehad (ongeveer 1.5 jaar) en uiteindelijk zijn ze vervelend analytisch en stop je haast met muziek luisteren.
Bij de audiofabriek kunnen ze ze modificeren en dan schijnen ze echt beter te worden.

Is het echt zo erg met die Sphinxjes ja? Ik ben er al jaren over aan het denken een set aan te schaffen, maar misschien moet ik dat dan maar niet doen. Of is er nog verschil tussen de types PJ12?
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Sullivan

Quote from: squadra on January 12, 2009, 23:53:35
Ter vervanging van de squeezebox en later de soundbridge...
2* Sonos ZP 90
1* iPod Touch (als controller voor de sonos)
1* NetGear readynas
2* 1.5TB sata drive
Vanwaar deze vervanging van de SB?

Midcall

Quote from: squadra on January 12, 2009, 23:53:35
Ter vervanging van de squeezebox en later de soundbridge...
2* Sonos ZP 90
1* iPod Touch (als controller voor de sonos)
1* NetGear readynas
2* 1.5TB sata drive
3TB aan schijfruimte? Eer dat je dat vol hebt zijn de schijven al 4 keer overleden volgens mij  :butbut:
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -