Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Perfectionist

#75
Quote from: Fireman on April 18, 2006, 19:08:41
Heb je 'm inmiddels al aangesloten? zoja, hoe is de ervaring?


Ja, heb hem aangesloten, maar moet eerst nog wat langer en beter luisteren om de LAT goed te kunnen beoordelen. Overigens moet ik wel opmerken dat de eerste indrukken niet negatief zijn, maar ook geen duidelijke verbetering. Ik heb steeds meer de indruk dat Arcam niet erg gevoelig is voor tweaken met netsnoeren.

Algemene indruk is dat alles nog wat ronder en wat rustiger klinkt. De vraag is echter of ik dat wel wilde in mijn systeem.  ;) Ik moet nog wat weekjes "leven" met de LAT om definitief te beoordelen of ik blij ben met wat dit powercord doet in mijn set.
Een beter forum begint bij jezelf.

sultankat

Opmerkelijk Perfectionist. Juist dat ronde is iets wat ik niet herken. Veeleer meer brille en plaatsing. Probeer hem ook eens op de eindtrap (je had hem nu toch op de cd?).
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Perfectionist

Op mijn geintegreerde ga ik hem ook nog proberen. Inderdaad had ik hem nu op mijn cd. Overigens bevestigen de vele reviews van de LAT op audioreview.com juist wel het wat warme ronde effect van de Mk1. Ben Hoedjes sprak er ook zo over.
Een beter forum begint bij jezelf.

garmtz

De Cd23 is erg gevoelig juist voor netsnoeren!

sultankat

Quote from: perfectionist on April 18, 2006, 20:52:47
Op mijn geintegreerde ga ik hem ook nog proberen. Inderdaad had ik hem nu op mijn cd. Overigens bevestigen de vele reviews van de LAT op audioreview.com juist wel het wat warme ronde effect van de Mk1. Ben Hoedjes sprak er ook zo over.

Inderdaad: maar dan in vergelijking met de MK2. Iets warmer dus, maar niet warm. Het is beslist niet een soort Van Den Hul Mainsstream.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Perfectionist

Quote from: garmtz on April 18, 2006, 20:54:34
De Cd23 is erg gevoelig juist voor netsnoeren!

Hi Garmtz

Waar heb jij goede ervaringen mee?

Gr P.
Een beter forum begint bij jezelf.

Perfectionist

Quote from: sultankat on April 18, 2006, 20:55:22
Inderdaad: maar dan in vergelijking met de MK2. Iets warmer dus, maar niet warm. Het is beslist niet een soort Van Den Hul Mainsstream.

Maar goed, het is een eerste indruk hoor, en dan nog in vergelijking met een PS Audio (die vrij hard klinkt). Misschien wil ik over een aantal weken wel niets anders meer.
Een beter forum begint bij jezelf.

FrankB

Quote from: perfectionist on April 18, 2006, 21:12:51
Hi Garmtz

Waar heb jij goede ervaringen mee?

Gr P.

Ik heb de cd23 en vind de vdHul mainstream het er goed op doen (heb ik er nu zelf ook op), en als je iets meer uit wilt geven een Nordost Shiva of Vishnu.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Rody

The Mainstream vind ik idd ook erg goed op een CD speler.

R

Quote from: garmtz on April 18, 2006, 20:54:34
De Cd23 is erg gevoelig juist voor netsnoeren!

Evenals de CD 33. Ik had met de vishnu mooie resultaten.

Peerless Monster

Worden morgenavond naar alle waarschijnlijkheid gebracht:
Een paar Acoustat Model One in hele goeie staat...
De beste electrostaat die ik ooit heb gehoord (op de 33 na... ;) ).
Arjen wanneer heb je tijd ;)...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

sultankat

Quote from: Peerless Monster on April 19, 2006, 08:11:13

Een paar Acoustat Model One in hele goeie staat...
De beste electrostaat die ik ooit heb gehoord (op de 33 na... ;) ).


Interessant. Maar welke electrostaten heb je dan allemaal gehoord?
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Peerless Monster

#87
Quote from: sultankat on April 19, 2006, 08:14:04
Interessant. Maar welke electrostaten heb je dan allemaal gehoord?

Martin Logan, Final, Solosound, Acoustat, zelfbouw, Apogee, Audiostatic, QUAD ESL 57, 63...
En van de magnetostaten: Maggi!!!!!
Van bovenstaande merken dus en ik weet de types allemaal niet hoor. Ik heb er een gewoon aantal gehoord.
Misschien dat de Acoustats minder zijn dan de duurdere typen. Ik vond de Apogee niet echt bekoren (het waren pianovleugels op hun zijkant, bij mij passen ze niet eens onder het plafond), maar dat was bij Staffhorst in Utrecht op Mark Levinson 336 eindversterking...
Martin Logan, mmmm dat was 1 van de goedkopere typen, wel bas druk door de dynamische speaker, maar gewoon niet mijn smaak.
Ik weet het nog goed: Herman van Veen op Audiostatic. Wat een direct geluid, maar weinig volume todat het paneel ging kraken. Klonk een beetje overdone.
QUAD ESL, heerlijk rustig, maar te weinig basdruk. De 63 viel echter mee en deze dingt ook echt mee met mijn top.
Maggi: veel te scherp. Scherp en scherp. Het klonk veel te onrustig. Het geluidsbeeld strookte ook niet met de werkelijkheid. Onnatuurlijk geluid. Was wel op een Denon 2400 eindbak. En wat me nog het meest tegenzat: scherpte ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

sultankat

Als je de set in huis krijgt die ik te koop zie/zag staan dan ben ik benieuwd hoe de overgang van de sub naar de acoustats is. Tot nu toe hebben alleen de quads esl 63 met een ondergebouwde (Grado?)-sub per unit (dus totaal 2) me kunnen overtuigen. Al het overige was springerig, ook ML.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Peerless Monster

#89
Quote from: sultankat on April 19, 2006, 09:25:43
Als je de set in huis krijgt die ik te koop zie/zag staan dan ben ik benieuwd hoe de overgang van de sub naar de acoustats is. Tot nu toe hebben alleen de quads esl 63 met een ondergebouwde (Grado?)-sub per unit (dus totaal 2) me kunnen overtuigen. Al het overige was springerig, ook ML.

Die sub is mijn zorg niet...
Ik ga gewoon 'ns met Arjen praten over de bouw van zijn subs...
Definieer te springerig? Die term ken ik in audioland nog niet.

Groet,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

sultankat

Springerig: je hoort dat het geluid niet uit één unit komt en daarmee dus ook niet homogeen is.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Peerless Monster

#91
Quote from: sultankat on April 19, 2006, 09:39:47
Springerig: je hoort dat het geluid niet uit één unit komt en daarmee dus ook niet homogeen is.

Ok dat vind ik dus ook, maar de ene is iets "springerig" dan de ander.
Ik weet het ook niet of dat zo is met de originele sub bij de acoustats.
Ik ken alleen de combi van Audiofiel met Scanspeak subs en dat gaat lekker!

ML is dan idd heel springerig, maar ik ken de hele dure van ML niet...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Quote from: Peerless Monster on April 19, 2006, 09:30:45
Die sub is mijn zorg niet...
Ik ga gewoon 'ns met Arjen praten over de bouw van zijn subs...
Definieer te springerig? Die term ken ik in audioland nog niet.

Gefeliciteerd Rens! Eindelijk echt goede speakers. Dan kunnen die Ushers ook de deur uit! >:D




Wat betreft die originele sub.... Mag ik eerlijk zijn? Die is  :-X :-[ :'(
De vorige eigenaar van mijn eigen Acoustat One's noemde het 'brandhout' en gaf hem niet eens mee toen ik ze 13 jaar geleden kocht.

Zo ver het slechte nieuws. Het goede nieuws is dat je er prima goede kasten bij kunt bouwen en dat het dan hemels klinkt!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: sultankat on April 19, 2006, 09:39:47
Springerig: je hoort dat het geluid niet uit één unit komt en daarmee dus ook niet homogeen is.

Met de ScanSpeak laagkasten zijn ze zeker niet springerig. het is schier onmogelijk aan te geven waar het dynamische systeem in de electrostaat overloopt en dat is ook precies wat je wilt. Ik vind niets irritanter bij een hybride systeem dan dat je de overgang duidelijk hoort. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Quote from: Peerless Monster on April 19, 2006, 09:41:41
ML is dan idd heel springerig, maar ik ken de hele dure van ML niet...

Whoah!!  :o  Ik vind dat er eigenlijk geen enkele fabrikant is die zo goed de overgang voor elkaar heeft als ML... ZEKER in de nieuwste Summit en Vantage.

Peerless Monster

Quote from: Audiofiel on April 19, 2006, 10:10:53
Gefeliciteerd Rens! Eindelijk echt goede speakers. Dan kunnen die Ushers ook de deur uit! >:D




Wat betreft die originele sub.... Mag ik eerlijk zijn? Die is  :-X :-[ :'(
De vorige eigenaar van mijn eigen Acoustat One's noemde het 'brandhout' en gaf hem niet eens mee toen ik ze 13 jaar geleden kocht.

Zo ver het slechte nieuws. Het goede nieuws is dat je er prima goede kasten bij kunt bouwen en dat het dan hemels klinkt!

Die Ushers gaan de deur niet uit!
Als ik er 2 eruit zou moeten doen, dan worden het de acoustats ;D.
Ik weet van Audiofiel van lang geleden dat het brandhout is.
Maar over die sub zit ik niet zo over in. Dat komt wel goed ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: garmtz on April 19, 2006, 10:43:11
Whoah!!  :o  Ik vind dat er eigenlijk geen enkele fabrikant is die zo goed de overgang voor elkaar heeft als ML... ZEKER in de nieuwste Summit en Vantage.

Maar dat is toch niet bij alle typen zo Garmt...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Quote from: Peerless Monster on April 19, 2006, 10:44:29
Als ik er 2 eruit zou moeten doen, dan worden het de acoustats ;D.

Je weet waar mijn huis woont. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Quote from: Audiofiel on April 19, 2006, 10:48:49
Je weet waar mijn huis woont. ;)

;). Ben benieuwd naar de serienummers Arjen. Wie weet zijn het echt zusjes van elkaar ;)...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Quote from: Peerless Monster on April 19, 2006, 10:49:27
;). Ben benieuwd naar de serienummers Arjen. Wie weet zijn het echt zusjes van elkaar ;)...

Gezien de fallus-vorm zouden het waarschijnlijk broertjes zijn... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.