Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Rob_Dingen

Quote from: RZeemering on March  4, 2024, 13:35:22Overgenomen van Forum genoot.
Holo Audio Spring 2 level 1.
Warm draaien maar :)
Ben benieuwd ik heb die met aparte voeding gehoord met upsampling tot 1,5 mHz en vond het goed.
Als gewoon non oversampling was mijn eigen DAC een stuk beter.

Rob

RZeemering

Quote from: Rob_Dingen on March  4, 2024, 18:41:38Ben benieuwd ik heb die met aparte voeding gehoord met upsampling tot 1,5 mHz en vond het goed.
Als gewoon non oversampling was mijn eigen DAC een stuk beter.
Rob
Ik ben ook benieuwd. Het staat nu lekker te spelen.
Ik ga vanavond lekker op NOS luisteren. Eerst maar eens kijken of ik verschil denk te horen :)
Welke DAC speel jij mee?
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Struis

Cool! Nu ben ik wel benieuwd: wat voor voetjes heb je onder je Ikea snijplank? Ik nu deze, en die doen het vrij goed, maar zijn wel vrij hoog: https://www.ludic-audio.com/product/silicone-voetjes-demper-zelfklevend/?lang=nl...

Quote from: RZeemering on March  4, 2024, 13:35:22Overgenomen van Forum genoot.
Holo Audio Spring 2 level 1.
Warm draaien maar :)
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.

RZeemering

Momenteel onder de Holo Audio geen voetjes. Nou ja de eigen voetjes dan.
Onder de plank ligt dempingmat voor wasmachines. Op de foto nog niet maar ik heb daar dan weer een snijplank onder.
Ik heb nog nooit verschil gehoord met of zonder. Maar ik vind het er wel tof uit zien ;)
Ik wilde ooit wat zelf proberen omdat ik me wat ingelezen had in de filosofie van Naim waarbij zorgen dat trillingen onder controle gehouden worden erg belangrijk is.
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Rob_Dingen

Quote from: RZeemering on March  4, 2024, 19:37:07Welke DAC speel jij mee?
Eigen bouwsel met PCM63 en een buizen trap aan de uitgang.

Rob

wil

Nadat ik enige tijd geleden door het omzetten van componenten op andere plaatsen in de kast/rack mijn cd-speler aan moest sluiten met een Nordost Blue Heaven interlink bleek dat een forse winst op te leveren in helderheid, maar ook diepgang, dynamiek en losheid.
Ze zeggen dat dat het leuke is van de hobby, tegelijkertijd besef je je dat er nog zoveel potentie in die cd-speler zit. Daarmee worden de lovende woorden van de dealer van de cd-speler toch echt waar.

Het gevolg is dat ik de platenspeler ook deze upgrade wilde geven. Maar ga maar eens zoeken naar een interlink van 2-3 meter. Uiteindelijk toch een Blue Heaven van 10ft gevonden aan de andere kant van de wereld; duurde dus even voordat deze de reis gemaakt had.
Nu aangesloten en het effect is daar: openheid, diepgang, dynamiek, losheid. Wow... wat een mooie upgrade.

Heeft iemand nog een Nordost toonarmkabel liggen waar die hoognodig van af moet?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

addesmo

#21431
Heb net mijn red down 2meter stroomkabel ingeruild bij Ohn audio in Groningen. Dus probeer het daareens.
Oeps, las stroom inplaats van toonarm 😇

wil

Quote from: addesmo on March 10, 2024, 09:04:55Heb net mijn red down 2meter stroomkabel ingeruild bij Ohn audio in Groningen. Dus probeer het daareens.
Oeps, las stroom inplaats van toonarm 😇
Ohm—audio ken ik goed  :thumbs-up: Maar het gaat me inderdaad om een toonarm kabel en eigenlijk specifiek de VPI Weisline Nordost BlueHeaven kabel. Vergelijken kan natuurlijk nooit, maar ik heb er wel vertrouwen in dat het voor nog meer transparantie zorgt, en anders is het psychologische effect ook veel waard  ;D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

chansig

Een down kabel. Ik voel een tv format aankomen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

addesmo


Kantuit

Een Luxman DA-250 hoofdtelefoonversterker/DAC voor bij de eveneens nieuwe Hedd Headphone.



Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red

Struis

Nou ja, misschien merk je nog iets met die Ludic voetjes (link er boven)? Het is in ieder geval wel consistent over de planken :)

Wel erg cool, die Holo Audio. Ziet er ook goed uit dat ding..

Quote from: RZeemering on March  4, 2024, 19:46:07Momenteel onder de Holo Audio geen voetjes. Nou ja de eigen voetjes dan.
Onder de plank ligt dempingmat voor wasmachines. Op de foto nog niet maar ik heb daar dan weer een snijplank onder.
Ik heb nog nooit verschil gehoord met of zonder. Maar ik vind het er wel tof uit zien ;)
Ik wilde ooit wat zelf proberen omdat ik me wat ingelezen had in de filosofie van Naim waarbij zorgen dat trillingen onder controle gehouden worden erg belangrijk is.
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.

RZeemering

Oh ja, die voetjes! Ik ga het opzoeken!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

pameijer

Een S.M.S.L SU-1 DAC, om achter mijn Sony te hangen voor CD'tjes. Volgens vele reviewers een fantastische DAC die ook bij  ook bij ASR erg goed scoort, in ieder geval beter dan de DAC van de Anthem. Eens kijken of het een hoorbare verbetering geeft! Was eventjes lekker goedkoop op Amazon.de, 69 eurootjes is wel een gokje waard.

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

John Wx

Quote from: pameijer on March 31, 2024, 19:44:22Een S.M.S.L SU-1 DAC, om achter mijn Sony te hangen voor CD'tjes. Volgens vele reviewers een fantastische DAC die ook bij  ook bij ASR erg goed scoort, in ieder geval beter dan de DAC van de Anthem. Eens kijken of het een hoorbare verbetering geeft! Was eventjes lekker goedkoop op Amazon.de, 69 eurootjes is wel een gokje waard.



Tis weer een optie

geniet ze
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Struis

Ach, en anders is het ook leuk om mee te spelen en verschillende dingen te ervaren. En voor 70 euro kan je moeilijk een kat in de zak kopen lijkt mij...

Quote from: pameijer on March 31, 2024, 19:44:22Een S.M.S.L SU-1 DAC, om achter mijn Sony te hangen voor CD'tjes. Volgens vele reviewers een fantastische DAC die ook bij  ook bij ASR erg goed scoort, in ieder geval beter dan de DAC van de Anthem. Eens kijken of het een hoorbare verbetering geeft! Was eventjes lekker goedkoop op Amazon.de, 69 eurootjes is wel een gokje waard.


Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.

brt

Moet em hier natuurlijk ook nog ff posten.
Prachtige dac-streamer van TEAC  :inlove:


Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Maximus_Aurelius

Quote from: brt on April  1, 2024, 16:07:45Moet em hier natuurlijk ook nog ff posten.
Prachtige dac-streamer van TEAC  :inlove:




Mooi apparaat. :thumbs-up:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

August

#21444
Weer een #%$ eind gereden, ditmaal thuis gekomen met een Ypsilon Phaethon. 

Peerless Monster

Quote from: August on April  3, 2024, 17:37:30Weer een #%$ eind gereden, ditmaal thuis gekomen met een Ypsilon Phaethon. 

Deze heb ik werkelijk waar nog nooit gezien en gehoord. Mooi zeg.
Hoe bevalt de Ypsilon?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Maximus_Aurelius

Quote from: August on April  3, 2024, 17:37:30Weer een #%$ eind gereden, ditmaal thuis gekomen met een Ypsilon Phaethon. 

Schitterend  :headbanging: . Aantal keren gehoord en mijn persoonlijke indruk was en is erg mooi.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

August

Quote from: Peerless Monster on April  3, 2024, 18:02:44Deze heb ik werkelijk waar nog nooit gezien en gehoord. Mooi zeg.
Hoe bevalt de Ypsilon?

Heel hoog niveau van materialen en afwerking in elk geval. Hij is aan het warmdraaien, ik ga het je nog wel laten weten als ik hem een tijdje heb.

Peerless Monster

Quote from: August on April  3, 2024, 18:13:10Heel hoog niveau van materialen en afwerking in elk geval. Hij is aan het warmdraaien, ik ga het je nog wel laten weten als ik hem een tijdje heb.

Top! Ik ben echt heel benieuwd
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

hatfylld

I.v.m. een transformatorbrom een DC blocker gekocht. Komt morgen pas binnen, maar ben benieuwd of het wat gaat brengen..
Tannoy Arden mk.I - Luxman C-02 / M-02 - Technics SL-1500C / CineMag 3440A (SUT) / Denon DL-103 (FG2) - Mac Mini (Roon)