Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Bama

Quote from: remco320 on December  2, 2022, 18:49:35
Fantastische hoofdtelefoons van Sony, de noise cancelling werkt fantastisch.
Maar niet te combineren met een helm op de fiets. Totaal andere orde, maar ik draag al jaren een helm naar mijn werk (gem. 13 km op een toerfiets zonder elektrische ondersteuning) en gebruik oortjes met bone conducting. Helaas op mijn werk (revalidatiecentrum) te vaak mensen gezien die zonder helm zijn gevallen.. de gevolgen wil je niet weten.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Helaas heb ik hier thuis ook iemand van rond lopen. Gevolgen kunnen inderdaad erg heftig zijn en dan was dit nog met een gewone fiets. En dan zie je alle dagen mensen rijden met (al dan niet opgevoerde) snorfiets scooter of step zonder helm.

pameijer

Quote from: remco320 on December  2, 2022, 18:49:35
Fantastische hoofdtelefoons van Sony, de noise cancelling werkt fantastisch.
Maar niet te combineren met een helm op de fiets. Totaal andere orde, maar ik draag al jaren een helm naar mijn werk (gem. 13 km op een toerfiets zonder elektrische ondersteuning) en gebruik oortjes met bone conducting. Helaas op mijn werk (revalidatiecentrum) te vaak mensen gezien die zonder helm zijn gevallen.. de gevolgen wil je niet weten.
Totaal off-topic, maar welk revalidatiecentrum? Ik werk zelf in Groningen nl. op het revalidatiecentrum  8)
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Henkjan_O

Quote from: vergeerr72 on December  1, 2022, 20:33:57
Sony Wh-1000MX4. Voor op de fiets naar het werk.  De leaseauto ingeleverd en ik wil desondanks toch geen koude oren.
fijne hoofdtelefoon

ik heb zelf de WH800 van Sony. 
en met NC uitgeschakeld kan je alles om je heen op prima horen gelukkig (net met boodschappen doen m'n oren maar warm gehouden)

ik heb met wandelen wel eens met NC gedaan, maar (bij die 800 in elk geval) daar wordt t geluid van de wind niet minder van
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

remco320

Quote from: pameijer on December  2, 2022, 21:56:56
Totaal off-topic, maar welk revalidatiecentrum? Ik werk zelf in Groningen nl. op het revalidatiecentrum  8)
Ik werk bij Merem in Hilversum. Wellicht een keer een uitwisseling doen in het kader van muziek therapie:)

J.A.F._Doorhof

Bone conducting is super.
Heb er een gekocht van 20.00 om te testen en gebruik hem vaak met de hond uit laten.

Op de fiets heb ik er wel last van door de "band" tussen de 2 delen. Kan dan niet fijn links en rechts kijken. En heb in de winter liever oortjes in, heb erg snel last van oorpijn bij koude wind .

Voor alles waar je je omgeving wil horen is bone conducting wel echt geniaal. Verwacht alleen geen top kwaliteit muziek. Vind dat toch wat minder. Ook op de duurdere (hoewel die wel beter zitten)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

WDitters

#20705
Essential Audio Tools Current Spyder B150 stroomkabel met 3 uiteinden .. Voor 2 headphone amps (Naim Uniti Atom Headphone Edition / Questyle CMA Fifteen) en 1 Server (Naim Uniti Core) die op een Powerquest 2 aangesloten zitten ... Signaal een stuk schoner geworden en samen sowieso een lager stroomverbruik dan een flinke versterker, dus kan prima op 1 kabel. Nu nog wegwerken [emoji4]

Sent from my SM-S908B using Tapatalk
Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

Henkjan_O

Quote from: WDitters on December  3, 2022, 09:59:39
Essential Audio Tools Current Spyder B150 stroomkabel met 3 uiteinden ..
zal ook wel schelen in de spaghetti  :clapping:
is dat nog een beetje op juiste lengte te krijgen?
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

AudioEnZo

Er zijn idd diverse lengtes verkrijgbaar:

Current Spyder L A75, primary 75cm, secundary 20, 30, 40cm

Current Spyder L A150, primary 150cm, secundary 20, 30, 40cm

Current Spyder L B75, primary 75cm, secundary 3x 40cm

Current Spyder L B150, primary 150cm, secundary 3x 40cm

Henkjan_O

nice.   niet goedkoop, maar voor wat het biedt ook niet overdreven duur.  nette dubbel afgeschermde kabel, piek bescherming.
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

remco320

Een Pro-ject Alu Subplatter voor de Debut Pro. Een fijne upgrade die het geluid nog wat duidelijker en dieper maakt. En esthetisch onder de acryl it ook een mooier alternatief dan de zwarte kunststof schijf


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

fietser

Dan d'agostino progression versterker met ingebouwde dac.
Audio analogue AA phono versterker
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

jahtari

Quote from: fietser on December  6, 2022, 16:21:35
Dan d'agostino progression versterker met ingebouwde dac.
Audio analogue AA phono versterker
Wow, prachtige setup.  :headbanging:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

jahtari

#20712
Setje Kef R5 besteld voor in de woonkamer.

Zijn nu voor 1600 het paar bij correct. Ik vind de kleurencombi super, de reference walnoot is nog mooier, wie weet komt die er ooit.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Chris Cables

Quote from: WDitters on December  3, 2022, 09:59:39
Essential Audio Tools Current Spyder B150 stroomkabel met 3 uiteinden .. Voor 2 headphone amps (Naim Uniti Atom Headphone Edition / Questyle CMA Fifteen) en 1 Server (Naim Uniti Core) die op een Powerquest 2 aangesloten zitten ... Signaal een stuk schoner geworden en samen sowieso een lager stroomverbruik dan een flinke versterker, dus kan prima op 1 kabel. Nu nog wegwerken [emoji4]

Sent from my SM-S908B using Tapatalk

Ziet eruit als een mooie koptelefoonkabel Willem.
;)

Chris Cables

Voor 75 euro kocht ik een ongebruikte nieuw in de doos Tascam MH-8 8-kanaals hoofdtelefoonversterker.
Handig voor het vergelijken van koptelefoons en kabelconstructies met verschillende kabeltypen.
En voordat een van de paranoïde toetsenbordstrijders begint op te springen en te schreeuwen en hun Tenalady's te vullen, zijn die kabels op de foto de standaard Sennheiser-kabels en geen (superieure) kabels van mij.
:tongue2:

chansig

Tering Jantje. Het laat je maar niet los.

Veel plezier met je spulletjes en lekker toch reclame maken zonder sponsor te worden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

#20716
Quote from: Chris Cables on December  9, 2022, 18:57:32
Voor 75 euro kocht ik een ongebruikte nieuw in de doos Tascam MH-8 8-kanaals hoofdtelefoonversterker.
Handig voor het vergelijken van koptelefoons en kabelconstructies met verschillende kabeltypen.
En voordat een van de paranoïde toetsenbordstrijders begint op te springen en te schreeuwen en hun Tenalady's te vullen, zijn die kabels op de foto de standaard Sennheiser-kabels en geen (superieure) kabels van mij.
:tongue2:

Ik verwacht nog een andere reactie. Mensen zullen zeggen dat dit schakelkastje zoveel invloed heeft op het geluid dat je lastig kunt vergelijken. Schakelkastjes zijn niet erg hifi. Ik denk daar uiteraard anders over. Veel vergelijkplezier, en hou je vooral niet in met het alvast verder en dieper beledigen van onze geriatrische mede-audiofieltjes.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Chris Cables

Wauw Chansig, je 'Chris Cables heeft gepost' robot voor vroegtijdige waarschuwing werkt dit weekend echt goed! Nieuwe batterijen geplaatst?

Chris Cables

Quote from: DofN on December  9, 2022, 19:16:14
Ik verwacht nog een andere reactie. Mensen zullen zeggen dat dit schakelkastje zoveel invloed heeft op het geluid dat je lastig kunt vergelijken. Schakelkastjes zijn niet erg hifi. Ik denk daar uiteraard anders over. Veel vergelijkplezier, en hou je vooral niet in met het alvast verder en dieper beledigen van onze geriatrische mede-audiofieltjes.
Het is eigenlijk heel neutraal, geverifieerd in vergelijking met de 2 Audio-GD DAC/versterkers die je ernaast ziet met 2 identieke Sennheiser HD-600's.
Elk kanaal is een afzonderlijke versterker en ik verwachtte enkele afwijkingen, maar was aangenaam verrast om absolute consistentie te vinden.

J.A.F._Doorhof

Jongens even normaal doen naar elkaar .
En ook elkaar niet uitlokken.
We zijn hier allemaal volwassen neem ik aan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Henkjan_O

heeft t forum al een ignore functie?
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

VlisChris

Quote from: Henkjan_O on December  9, 2022, 23:03:56
heeft t forum al een ignore functie?

Ja. Werkt best behoorlijk. Alleen jammer dat quotes zichtbaar blijven.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Maximus_Aurelius

Moet nog binnen komen maar een mooie Pink Faun Ocxo Clock voor mijn Pink Faun USB bridge.


APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

haythijs

Een setje Kef Q150 om het stereobeeld iets te willen verfraaien.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

carlo

Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer