Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fugazi_2009

Quote from: scrutinizer on December  3, 2021, 11:27:08
.....maar dan mag ik toch in de veronderstelling zijn dat het doel is erop VOORuit te gaan. ;)

Ja, dat zou je wel verwachten maar denk dat op zeker moment zelfs dat het niet is. Soms is 'anders' ook al iets wat men zoekt, en goed dat is dan waarschijnlijk 'beter' voor die persoon op dat moment. Maar veel daarvan is ook onderhevig aan smaak en die kan zo maar weer veranderen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

scrutinizer

Quote from: fugazi_2009 on December  3, 2021, 11:31:57
Ja, dat zou je wel verwachten maar denk dat op zeker moment zelfs dat het niet is. Soms is 'anders' ook al iets wat men zoekt, en goed dat is dan waarschijnlijk 'beter' voor die persoon op dat moment. Maar veel daarvan is ook onderhevig aan smaak en die kan zo maar weer veranderen.

;D
Zo ook is dit onderhevig op het moment we elkaar informeren.
Wat een hobby, he...... :D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

fugazi_2009

Ja, een idiote hobby is het zeker  ;D Dat verzekerd bezoekers thuis mij ook altijd  ;D

Zit zelf soms ook wel te denken, dan heb ik die twee sets staan, de ene zo ongeveer 15x de prijs van de tweede set. Maar die ene set is echt niet 15 keer beter hoor! Vraag ik mij ook wel eens af waar ik mee bezig ben.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

holco

Beetje niets zegent dit als je niet weet wat er voor in de plaats is gekomen ;)

Quote from: scrutinizer on December  3, 2021, 11:04:13
Blijft een bijzonder gegeven dat gezien alle superlatieven omtrent benoemd....het binnen een jaar weer van de hand gaat. ::)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

minplus

Soms ben je ook bereid iets te verkopen, zoals ik een paar jaar geleden met m'n secundaire (2e set in de huiskamer) versterker zelfs een eind onder de prijs en ben je wat later en nog steeds heel erg blij dat de persoon niet toegehapt heeft.  8)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

scrutinizer

Quote from: holco on December  3, 2021, 13:02:41
Beetje niets zegent dit als je niet weet wat er voor in de plaats is gekomen ;)

Nou een beetje dan...........
Het vertelt, gezien de superlatieven C1 gegeven, dat je dan flink in de buidel moet tasten.

Doe navraag ....Misschien interessant voor een volgend project ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

gerard123

Een Dual 1019. Ik heb al een 701 en een 1229 dus deze past wel in de collectie.

holco

Not likely, maar dat heb ik vaker gezegd :D

Quote from: scrutinizer on December  4, 2021, 01:24:42
Doe navraag ....Misschien interessant voor een volgend project ;)
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

WDitters

#20233
Bloed kruipt toch waar het niet gaan kan... Er is een Shanling M8 onderweg... Ben destijds afgestapt van mijn FiiO M15 en inmiddels heel tevreden met de ladder DAC in mijn Cayin N6ii met R01 dac/amp... Weergaloze organische emotierijke weergave...

Maar die amp mist met 430mW/32Ω wel net dat laatste beetje puf voor Planars en andere lastiger aan te sturen koptelefoons.. Dus ben geïntrigeerd geraakt door zowel de Shanling M8 (820mW/32Ω) en de Hiby RS6 (690mW/32Ω) . Eén van die twee zal het vermoedelijk gaan worden... Vrijdag aanstaande is de Shanling er hopelijk . Als DHL z'n werk doet [emoji4][emoji56]
Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

Richi

#20234
Quote from: Richi on November 21, 2021, 23:37:13
Een Fosi Audio D2120A versterker voor de werkkamer.

https://fosiaudio.com/products/fosi-audio-da2120a-bluetooth-amplifier-stereo-receiver-2-channel-audio-wireless-amp-dac-spdif-hi-fi-compact-mini-integrated-class-d-power-amp-for-home-speakers-active-subwoofer-with-remote-control
Nou, de Fosi Audio staat hier te spelen op een setje Boston Acoustics A25 die ik vorige maand heb overgenomen van een forumgenoot. Het speelt erg lekker hoor! De bluetooth verbinding is absoluut stabiel vanaf de iPhone. Meestal draai ik ABC Lounge Radio op de achtergrond als ik zit te werken (en geen bespreking heb, wat helaas maar weinig voorkomt) en dat klinkt heerlijk. Het plan is om de Mac Mini nog via USB aan te sluiten zodat ik ook Roon kan gebruiken, maar dit werkt al zo goed dat ik dat wel een keer doe als ik tijd en zin heb.

De klank is nu wat licht in het laag, maar dat kan aan meerdere zaken liggen: de versterker, de speakers (die ik nog niet eerder had gehoord) of dat de speakers op Vibrapods staan wat ze ontkoppelt van het bureau (en ze mooi op de plek houdt omdat ze niet kunnen wegschuiven).

Kortom: experiment geslaagd. Is een super fijn versterkertje, mooi klein, super simpele bediening, fijne afstandsbediening, veel aansluitmogelijkheden en een fraai display. Ben er blij mee voor deze toepassing, zeker voor de 112 euro (of was het 118?) die ik er voor betaald heb.

Edit: dropveter luidsprekerkabel vervangen door een stukje IXOS die ik nog had liggen, klinkt wat minder dun.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

fugazi_2009

Voor dat geld moeilijk iets beters te vinden,  zou ik verwachten. Ik heb net kegels voor onder mijn dac besteld die al meer kosten.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

bramsat


Na ± 10 dac's de afgelopen ±10jr te hebben getest zit ik met de topping E50 aan het plafond...kan me uberhaupt niet

voorstellen dat er wat beters is of nog komt.

Is deze dac veel beter als de E30?.......Deze is dac is gewoon sneller en rapper in plaatsing van de sound,hij plaats de

stem+ muziek exacter...is dat de meerprijs waard?..voor mij wel...alleen de gasten op bezoek horen geen onderscheid.

En jawel de E30 houd ik erbij want deze dac is gewoon super voor de centen.....dus wat dac's betreft,ik ben supertevreden

en kan de deur sluiten en niet meer omkijken naar dac's,versterkers of speakers...want alle audio stamt van dit jr :police:
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

patsijb

panelen zijn er
ik hoor gelijk verschil als ik in mijn handen klap
(is gelijk demping voor de gehele huiskamer)


Peerless Monster

Quote from: patsijb on December  9, 2021, 14:22:19
panelen zijn er
ik hoor gelijk verschil als ik in mijn handen klap
(is gelijk demping voor de gehele huiskamer)



Prachtige speakers zeg! 🥰
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pathos

Quote from: patsijb on December  9, 2021, 14:22:19
panelen zijn er
ik hoor gelijk verschil als ik in mijn handen klap
(is gelijk demping voor de gehele huiskamer)

Mooie set panelen zeg! Wat me opvalt is dat het niet opvalt ;)
Van welk merk en type zijn deze panelen?
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

patsijb

Ik heb rivasono ingeschakeld hiervoor..legio aan mogelijkheden..

Het is stevig spul, buigt niet en nog best zwaar ook..soort vilt in lagen en geperst..

jahtari

Quote from: patsijb on December  9, 2021, 14:22:19
panelen zijn er
ik hoor gelijk verschil als ik in mijn handen klap
(is gelijk demping voor de gehele huiskamer)
Nice!

Wat merk je in de geluidsweergave?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

brt

Quote from: bramsat on December  9, 2021, 11:54:42
Na ± 10 dac's de afgelopen ±10jr te hebben getest zit ik met de topping E50 aan het plafond...kan me uberhaupt niet

voorstellen dat er wat beters is of nog komt.

Is deze dac veel beter als de E30?.......Deze is dac is gewoon sneller en rapper in plaatsing van de sound,hij plaats de

stem+ muziek exacter...is dat de meerprijs waard?..voor mij wel...alleen de gasten op bezoek horen geen onderscheid.

En jawel de E30 houd ik erbij want deze dac is gewoon super voor de centen.....dus wat dac's betreft,ik ben supertevreden

en kan de deur sluiten en niet meer omkijken naar dac's,versterkers of speakers...want alle audio stamt van dit jr :police:

Als jij verschil hoort tussen een E30 en een E50 weet ik zeker dat er (voor jou) nog betere dacs zijn en dat je het plafond qua optimaal dac-geluid nog lang niet bereikt hebt. Dat je tevreden bent is wat anders ;)
Ik had zelf een Topping D70, toen vervangen door een Musical Paradise r2r dac en dat was een flink verschil. De Sonnet dac die ik nu heb gaat daar weer overheen.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3 | Apple Mac Mini M2 | Roon

roeleken

Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Mediator

En een mooie accuphase ...

Heb je bij die KEF nog een sub nodig?

MarcFR

#20245
Gisteren binnen gekregen een Dual CS 510 platenspeler.



Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

Peerless Monster

Quote from: MarcFR on December 12, 2021, 08:25:51
Gisteren binnen gekregen een Dual CS 510 platenspeler.

Fotootje Marc? 😊
Hoe klinkt deze?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Quote from: Mediator on December 12, 2021, 07:28:29
En een mooie accuphase ...

Heb je bij die KEF nog een sub nodig?

Bijna iedere ruimte kan subs gebruiken...liefst meerdere.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MarcFR

Quote from: Peerless Monster on December 12, 2021, 09:21:18
Fotootje Marc? 😊
Hoe klinkt deze?

Foto moet ik even kijken hoe ik dat kan plaatsen hier. Maar klinken doet ie nog niet Rens, ik zoek nog een element  ;)
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

Peerless Monster

Quote from: MarcFR on December 12, 2021, 09:25:33
Foto moet ik even kijken hoe ik dat kan plaatsen hier. Maar klinken doet ie nog niet Rens, ik zoek nog een element  ;)

Oh ja 😊
Heb je nog nooit een foto geplaatst? 😊
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler