Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

holco

Heb hem ook maar dan de brede uitvoering, klinkt echt top en retestrak :clapping:

Quote from: Magura on November 22, 2021, 19:07:22
Een Audiophonics LPA-S400ET. Klinkt nu al veelbelovend.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Magura

Quote from: brt on November 22, 2021, 21:52:51
Ook gehad, fantastische eindversterker. Veel plezier ermee!

Bedankt! Versterker speelt nu net een paar uur, maar merk nu al dat het laag meer punch heeft dan de avr450. De inbus boutjes aan de voorzijde wil ik gaan vervangen voor zwarte inbus boutjes.
Later nog is kijken of een andere opamp wat doet, als de versterker blijft. 😉

Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Kerre

Quote from: Magura on November 22, 2021, 22:32:53
Bedankt! Versterker speelt nu net een paar uur, maar merk nu al dat het laag meer punch heeft dan de avr450. De inbus boutjes aan de voorzijde wil ik gaan vervangen voor zwarte inbus boutjes.
Later nog is kijken of een andere opamp wat doet, als de versterker blijft. 😉

Visueel zouden zwarte inbus boutjes wel veel goed. Ziet er dan een stuk strakker uit. Veel luisterplezier ermee.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

PorscheHD

Marantz PM7000N (hopelijk goede keus want HEOS.... Geen Tidal Connect.....)
Denon D 5200H hoofdtelefoon voor als het stil moet zijn in huis af en toe.....

En voor onder de KEF LS50 Meta mits het ook echt geleverd wordt  :unsure:

Isoacoustics Aperta 100


patsijb

2 absorberende panelen voor achter mijn set
(vorige week alles door laten meten)

dit om te beginnen en vanuit daar gaan we volgend jaar verder kijken

kappa9

#20205
Quote from: patsijb on November 29, 2021, 13:17:49
2 absorberende panelen voor achter mijn set
(vorige week alles door laten meten)

dit om te beginnen en vanuit daar gaan we volgend jaar verder kijken

En? Met goed resultaat?
Ik ben ook wel geïnteresseerd in een meting. Zou je willen je delen waar door wie je dit hebt laten doen?

Groet Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kerkhoffd

Naim UnitiServe in gebruik genomen als mediaserver.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mediator

Drie interlinks en luidsprekerkabels van Phantom Cable van Analogue Audio. Nadat ik dit beluisterd heb is er geen weg terug. Wederom het bewijs dat alle kabels (een klein) verschil maken en allemaal wel iets doen met het geluid. Totdat je de juiste kabels treft, dan valt alles op zijn plek.

AlphaMale

Een setje Pass Labs XA100.5  Geen kachel nodig deze winter.
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

fugazi_2009

Quote from: AlphaMale on December  1, 2021, 22:44:02
Een setje Pass Labs XA100.5  Geen kachel nodig deze winter.

Nooit gehoord, maar om te zien zijn ze in ieder geval al prachtig!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

chansig

Wat kortere digitale kabels besteld. Aangesloten en helemaal top. Gelukkig geen verandering in het geluid. Wederom het bewijs dat kabels niets doen met de weergave. Lekker hoor. Kan je gewoon kopen wat je wilt.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jahtari

Quote from: patsijb on November 29, 2021, 13:17:49
2 absorberende panelen voor achter mijn set
(vorige week alles door laten meten)

dit om te beginnen en vanuit daar gaan we volgend jaar verder kijken
Foto's zijn welkom, evenals uitkomsten metingen.

:pompom:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

patsijb

fotos komen misschien (als ik het niet vergeet) als de eerste panelen er zijn..en dan ga ik volgend jaar verder kijken

ik heb namelijk ook wat eisen aan panelen en wil niet huiskamer volhangen/volzetten met dat soort spul
indien niet in gebruik..

PatrickP

Quote from: chansig on December  2, 2021, 07:47:04
Wat kortere digitale kabels besteld. Aangesloten en helemaal top. Gelukkig geen verandering in het geluid. Wederom het bewijs dat kabels niets doen met de weergave. Lekker hoor. Kan je gewoon kopen wat je wilt.
Gelukkig is er geen groot wetenschapper aan je verloren gegaan; dit is geen manier om een bewijs te leveren...  :tongue2:
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

holco

Nu ze eindelijk klaar zijn verdienen ze hier ook een plekje ;)





<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

kappa9

Quote from: holco on December  2, 2021, 12:59:07
Nu ze eindelijk klaar zijn verdienen ze hier ook een plekje ;)






Erg fraai! Ik heb in Veldhoven voor t eerst (kleinere) daudio's gehoord en dat was al smullen. Veel luisterplezier toegewenst!

Groeten Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

PatrickP

Heb je met deze opstelling geen last van het punt dat de TV met centerspeaker niet in het midden staan tussen de hoofdspeakers?

Indrukwekkende set!
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

holco

Dat valt reuze mee hoor, en het is nu eenmaal niet anders als we ons balkon nog willen bereiken ;)

Quote from: PatrickP on December  2, 2021, 15:18:23
Heb je met deze opstelling geen last van het punt dat de TV met centerspeaker niet in het midden staan tussen de hoofdspeakers?

Indrukwekkende set!
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Quote from: PatrickP on December  2, 2021, 12:24:41
Gelukkig is er geen groot wetenschapper aan je verloren gegaan; dit is geen manier om een bewijs te leveren...  :tongue2:

:D

O sorry was het te stellig wat ik beweerde ? Maar mijn waarheid. En ik mag de hobby op mijn manier beleven. En dus ook opschrijven zoals ik het wil. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Quote from: jahtari on December  2, 2021, 16:29:18
Staat toevallig een set "originele" C1's te koop op mp voor 4500.

https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1779613179-daudio-c1-open-baffle-speakers-topstaat-geweldig

Blijft een bijzonder gegeven dat gezien alle superlatieven omtrent benoemd....het binnen een jaar weer van de hand gaat. ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

fugazi_2009

Quote from: scrutinizer on December  3, 2021, 11:04:13
Blijft een bijzonder gegeven dat gezien alle superlatieven omtrent benoemd....het binnen een jaar weer van de hand gaat. ::)

Voor sommige mensen is de reis interessanter dan het einddoel. Oftewel er zijn nog wel wat mensen die ondanks alle mooie apparatuur toch regelmatig wisselen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

scrutinizer

Quote from: fugazi_2009 on December  3, 2021, 11:15:35
Voor sommige mensen is de reis interessanter dan het einddoel. Oftewel er zijn nog wel wat mensen die ondanks alle mooie apparatuur toch regelmatig wisselen.
.....maar dan mag ik toch in de veronderstelling zijn dat het doel is erop VOORuit te gaan. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Zweitse

Quote from: scrutinizer on December  3, 2021, 11:04:13
Blijft een bijzonder gegeven dat gezien alle superlatieven omtrent benoemd....het binnen een jaar weer van de hand gaat. ::)
Nee hoor, ik sta ook een beetje op dit punt met mijn Daudio C1 speakers, je wil wel weer eens wat anders  ;D