Wat is jouw laatste stereo - aanwinst

Started by Peerless Monster, April 8, 2006, 12:34:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

trigger__

Quote from: MichelDW on July 19, 2021, 08:39:22
Dat denk ik wel. En de nieuwste Node 130 is dat zeker. Die wordt deze maand verwacht.

Kan ik beamen, heb de Node 2 en 2i gehad en deze is beter :) Touchscreen is ook zalig en presets naar je favoriete lijsten of stations is handig.

Toni71

Na wat prijzige twijfels / Kef speaker tryouts uitgekomen op een set Kef reference 1.

De sound signature van Kef is me nu wel duidelijk en bevalt me prima.
Hier voorlopig maar eens van genieten.

MartijnR

Setje KEF LS50 meta in zwart aangeschaft.  Bijbehorende stands moeten nog binnenkomen.  Over een tijdje misschien nog eens kijken voor een sub.

Iemand nog interesse in een set Dynaudio  X18?  Heb ik nog geen nieuwe bestemming voor gevonden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

ajbeefde

Quote from: Toni71 on July 24, 2021, 23:00:56
Na wat prijzige twijfels / Kef speaker tryouts uitgekomen op een set Kef reference 1.

De sound signature van Kef is me nu wel duidelijk en bevalt me prima.
Hier voorlopig maar eens van genieten.

Kwam ze alweer tegen op marktplaats, toch niet tevreden?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Toni71

#20054
Wel tevreden. :) De ref 3 kan ik eventueel aanschaffen..
Wat er op mijn pad komt, gaat snel de laatste tijd.

DofN

#20055
Quote from: Toni71 on July 24, 2021, 23:00:56
Na wat prijzige twijfels / Kef speaker tryouts uitgekomen op een set Kef reference 1.

De sound signature van Kef is me nu wel duidelijk en bevalt me prima.
Hier voorlopig maar eens van genieten.

Vind ze mooi hoor, maar wat ik niet zo goed snap is wat KEF met de voorgaande (REF) modellen goed deed, was rekening houden met diffractie en het voorkomen van interne modes. Met deze rechttoe rechtaan kasten is daar geen sprake van. Hoe lossen ze dat nu op? Of doen ze het niet meer? Zulke vierkante kasten zijn wel een stuk goedkoper om te maken.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Toni71

#20056
Zo technisch onderlegd ben ik niet, voor wat betreft de kast ombouw van een luidspreker.
Ik weet dat ze prima klinken, en ook nog eens goed uit de verf/ metingen komen. :)

Tenminste dat lees ik, en kan ik ook zien in de metingen op o.a. ASR. Maar ook in de White paper van Kef, die ze voor de serie hebben.
Deze metingen komen overeen met onafhankelijke metingen.

Naast alles wat ze aangepakt hebben in de Reference serie, komt volgens mij ook jou antwoord op de vraag naar voren,  hoe ze dat aangepakt hebben.

https://assets.kef.com/pdf_doc/REF/REF-White-Paper-201219-LR.pdf

Meer kan ik er niet over aanvullen, en is volgens mij ook niet de insteek van dit topic (of wel, maar de techniek heb ik te weinig verstand van om bij te dragen :) ). Voor vragen over mijn set liever een pm.

bramsat


Had de cambridge CXA 60 klangmatig een topversterker,dan lees je consumentenreviews van de CXA 61 en denkt

zou dat wel zo zijn?....dus 3 dg zonder verpichtingen beluisterd en moet zeggen kwa weergave een droom amp.

Eigenlijk ben ik geeindigd waar het 45 jr geleden begon...dus toen met een wharfedale linton en met kleine amps uit

G.B.

Had in die tijd ook veelal voor en einversterkers zoals yamaha,kenwoods,luxman.....dus een meer aan watts. alleen ik vond

die hadden niet die sound van die litle amps uit engeland,en dat is door de jr heen altijd zo gebleven.

De CXA 61 bezit ik nu 14 dagen...en voor mijn oren....de klangmatig beste versterker allertijden.

Deze amp is dan ook de allerlaatste aankoop die ik doe....gezien mijn leeftijd dan. ;)

Hieronder de opnieuw uitgebrachte linton + CXA 61,en nee ik bezit de linton niet maar de EVO 4.4,en dit duo is welhaast

een droomset :inlove:

https://www.bing.com/videos/search?q=cambridge+CXA61&&view=detail&mid=8A8A26B3949A4584D8BD8A8A26B3949A4584D8BD&&FORM=VRDGAR&ru=%2Fvideos%2Fsearch%3Fq%3Dcambridge%2520CXA61%26%26FORM%3DVDVVXX

Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Xander32

Tof, jouw enthousiasme spat er vanaf  :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

B-art

Daar hoort wel een plaatje bij
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

kappa9

Eens kijken of dit nu mijn luidsprekers wat stevig op de stands kan houden.

Gewoon een klein plukje in de 4 hoeken iemand?
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

B-art

#20061
Mijn achterluidsprekers (kleine monitors) heb ik met simpele Pritt buddies vastgezet op de stands, dit moet ook lukken denk ik. Kleine stukjes 5 of zo verdelen over oppervlak
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

bramsat

Quote from: B-art on July 29, 2021, 13:31:17
Daar hoort wel een plaatje bij

Nu ja.....alleen jij beeld de CXA60 af...want de CXA is er alleen in het zilver te koop....of die dan vanbinnen er anders uitziet?

denk wel,een treble,bas en balance heeft de 61 niet meer...of ik dat jammer vind? neen!

Heb de pre out op mijn aktieve speakers aangesloten,en dat was een echte update voor mijn aktieve set.

De CXA 61 is een david die menig goliat achter zich laat....denk niet de CXA 81 de betere koop is,want dat is klangmatig

een ander,Dat was met de CXA 80 ook al zo ???
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

B-art

#20063
Ik zie het inderdaad. Ook gelijk vijf sterren Whathifi. Mooi merk. Alleen je onderschrift nog effe aanpassen denk ik, staat nog de 60
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

kappa9

Quote from: B-art on July 29, 2021, 15:54:20
Mijn achterluidsprekers (kleine monitors) heb ik met simpele Pritt buddies vastgezet op de stands, dit moet ook lukken denk ik. Kleine stukjes 5 of zo verdelen over oppervlak

Ok gaan we doen.
:colgate:
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

genesis

#20065
Het is wel niet 'mijn laatste stereo aanwinst' maar mijn Genesis Digital Lens heeft een revisie gehad er zijn nw Voedings Elco's in  gegaan, kan ik weer 10 - 15 jaar vooruit :)

Mijn gehele set is op een haar na weer up-and-running, mijn 4 mono blokken Klasse A zijn weer honkiedorie, mijn Audion Buizen vv is weer fris net zoals mijn Marantz CD-12 K.I.-A.i. en de 'gereviseerde back-up' CD-12 en er is recent een nieuw component mijn set komen versterken een Nottingham Ace Spacedeck met Hadcock 242 arm en van den Hul Groshopper element als ook een set Essence Powerchords, Goldmund Cones en mijn Miracle ITA-45 geintegreerde buizen versterker is weer voor zien van nieuwe buizen (Ruby Tubes / Harmonix / Philips)

Na mijn set 8 jaar 'gemottenbalt' te hebben is die  weer spelend in mijn 'mancave' die ik voor het eerst in mijn leven heb en ik moet zeggen die bevalt me goed 8)

Genesis
Carpe Diem

Peerless Monster

Quote from: genesis on July 29, 2021, 19:27:19
Het is wel niet 'mijn laatste stereo aanwinst' maar mijn Genesi Digital Lens heeft een revisie gehad en zijn nw Voedings Elco's in  gegaan, kan ik weer 10 - 15 jaar vooruit :)

Mijn gehele set is op een haar na weer up-and-running, mijn 4 mono blokken Klasse A zijn weer honkiedorie, mijn Audion Buizen vv is weer fris net zoals mijn Marantz CD-12 K.I.-A.i. en de 'gereviseerde back-up' CD-12 en er is recent een nieuw component mijn set komen versterken een Nottingham Ace Spacedeck met Hadcock 242 arm en van den Hul Groshopper element als ook een set Essence Powerchords, Goldmund Cones en mijn Miracle ITA-45 geintegreerde bijzen versterker is weer voor zien van nieuwe buizen (Ruby Tubes / Harmonix / Philips)

Na bijn 8 jaar de set 'gemottenbalt' te hebben is mijn set  weer spelend in mijn 'mancave' die ik voor het eerst in mijn leven heb en ik moet zeggen die bevalt me goed 8)

Genesis

Lekker Rob! Geniet ervan jongen
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

fasteddie

Quote from: kappa9 on July 29, 2021, 15:51:53
Eens kijken of dit nu mijn luidsprekers wat stevig op de stands kan houden.

Gewoon een klein plukje in de 4 hoeken iemand?

Jazeker das de manier....maar zoals een ander forumlid aangeeft kan het ook met Pritt kauwgum....

Dura

Quote from: fasteddie on July 30, 2021, 09:13:40
Jazeker das de manier....maar zoals een ander forumlid aangeeft kan het ook met Pritt kauwgum....
Experimenteer daar eens mee: mijn speakers klinken los op van die kleine doorzichtige rondjes plastic (Glasbuffers heten ze) op de stand  aanmerkelijk dynamischer dan met dat witte Prittspul. 
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

B-art

#20069
Ik zocht de meest eenvoudige remote voor bij mijn dac. Deze werd getipt door Tentlabs op hun site. Hypex van Sound Imports. Kleine gadget.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

michel69

#20070
GamuT M 250

Sinds een paar weken in huis en de match met de pre en SF is werkelijk genieten!

Voor de toekomst nog een streamer en dan is het wel klaar....



Verstuurd vanaf mijn CPH1951 met Tapatalk
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

B-art

Mooi power mono''s. Ik had ook lang gewacht om te gaan streamen maar kan nu echt niet meer zonder. Het is wel heel lang geleden dat ik een schijfje er in legde of kocht.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

michel69

Quote from: B-art on July 30, 2021, 22:40:01
Mooi power mono''s. Ik had ook lang gewacht om te gaan streamen maar kan nu echt niet meer zonder. Het is wel heel lang geleden dat ik een schijfje er in legde of kocht.
Thx stream ook al een tijdje is vaak leuk en vooral makkelijk om nieuwe muziek te ontdekken.

De mooie albums gaat mijn voorkeur nog steeds naar de schijfjes!

Verstuurd vanaf mijn CPH1951 met Tapatalk

StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

genesis

Quote from: michel69 on July 30, 2021, 22:45:20
Thx stream ook al een tijdje is vaak leuk en vooral makkelijk om nieuwe muziek te ontdekken.

De mooie albums gaat mijn voorkeur nog steeds naar de schijfjes!

Verstuurd vanaf mijn CPH1951 met Tapatalk

Pcies! En platen O0

Genesis
Carpe Diem

B-art

#20074
Platen draai ik wel. Bij plato in Groningen moet je de  cd 's goed zoeken. Het is nu allemaal weer vinyl daar
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note